نوشته شده توسط : badsa

باغ وحش پوکت

پوکت یکی از شهرهای توریستی تایلند است، این شهر دارای جاذبه های فراوانی میباشد یکی از این جاذبه ها باغ وحش پوکت است.در این مطلب ما با جمع آوری اطلاعاتی در خصوص باغ وحش پوکت دانسته های شما را در خصوص این محل افزایش خواهیم داد.


معرفی باغ وحش پوکت Phuket Zoo

تور تایلند یکی از بهترین تور های گردشگری جهان است چرا که کشور تایلند و شهر های آن مملو از جاذبه های دیدنی است.باغ وحش پوکت به طور خصوصی فعالیت می کند و در سال ۱۹۹۷ در حاشیه جنوبی شهر پوکت به بهره برداری رسیده است. مساحتی که این مکان به خود اختصاص داده بیش از ۱۲۰۰۰ متر می باشد. باغ وحش پوکت علاوه بر باغ وحش دارای بخش های دیگری چون باغ گل‌های ارکیده ، باغ پرندگان و باغ گیاهان پوکت می باشد.

آشنایی با بخش های مختلف باغ وحش پوکت

۱_ باغ پرندگان Phuket Bird Park

باغ پرندگان Phuket Bird Park پر از پرندگان و پروانه های رنگی است. دکوراسیون بسیار زیبا و بیشترِ آن از چوب است. انواع و اقسام پرندگان نظیر طاووس، طوطی، شترمرغ و ... در باغ پرندگان Phuket Bird Park زندگی می‌کنند. در باغ پرندگان Phuket Bird Park نیز نمایش های مختلفی با کمک گرفتن از پرندگان به خصوص طوطی های رنگارنگ برای مردم اجرا می شود.

تصویری از یک طاووس در باغ پرندگان Phuket Bird Park

ساعات اجرای نمایش به ترتیب ۱۰:۳۰، ۱۳:۳۰ و ۱۵:۳۰ می باشد. قیمت بلیط این باغ برای بزرگسالان ۵۰۰ بات و برای کودکان ۳۰۰ بات می باشد.شما میتوانید با انتخاب تور تایلند و سپس سفر به این کشور از جاذبه های منحصربفرد این مجموعه بازدید به عمل بیاورید.

۲_ باغ گیاهان پوکت

در این باغ انواع و اقسام گیاهان مناطق مختلف گرمسیری و سردسیری جمع آوری و در بخش های مختلف نگهداری می شوند، گلهای ارکیده زیبا، ۵۰ گونه از کاکتوس، درختان نخل، نیلوفرهای آبی،درختان انبه، موز، سیب، لیچین و سانتول که ممکن است تا به حال نه دیده و نه خورده باشید را ببینید. یک حوض و یک آبشار مصنوعی نیز درباغ گیاهان پوکت Phuket Botanic Garden ساخته شده است که درون حوض آن ماهی های رنگارنگ ژاپنی(کپور ژاپنی) زندگی می‌کنند.

تصویری از حوضچه و گیاه در باغ گیاهان پوکت

ساعات کاری باغ گیاهان پوکت Phuket Botanic Garden از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است؛ البته چهارشنبه ها این مکان تعطیل است. هزینه بلیط برای بزرگسالان ۵۰۰ بات و برای کودکان ۳۰۰ بات می باشد.

۳_ باغ گل‌های ارکیده

این بخش دارای تعداد زیادی از نژاد های ارکیده نظیر ارکیده دندروبیوم Dendrobium ، ارکیده واندا Vanda hybrid orchids ، بالبفیلوم اکرناتویدس Bulbophyllums ، گیاه حشره خوار سیروپتالوم Cirrhopetalum و صدها گونه ارکیده تایلندی که همگی از خانواده ثعلبیان است، قرار گرفته اند. بعضی از گیاهان در طول مدت ۳ تا ۶ ماه از سال گل می‌دهند و البته تعداد دیگری از این گیاهان ممکن است فقط یک روز از سال گل بدهند. به شما توصیه می‌کنیم حتما به باغ گل‌های ارکیده Phuket Orchid Garden بروید و دوربین عکاسی‌تان را نیز فراموش نکنید.

تصویری زیبا از گل های ارکیده در باغ گل‌های ارکیده

ساعات کاری این باغ از ۹صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر است. هزینه ورود بزرگسالان ۴۰۰بات و کودکان ۲۰۰ بات می باشد.شما میتوانید با انتخاب تور تایلند سفری لذت بخش را برای خود و خانواده یتان فراهم بسازید.

ساعت برگذاری نمایش ها در باغ وحش پوکت

تمساح، ببر، فیل، میمون، پروانه، پرنده، مار و ... از جمله حیواناتی هستند که در این باغوحش زیبا زندگی میکنند. در ساعات مشخصی از روز، نمایش های ویژه ای از فیل‌ها، میمون‌ها و تمساح ها برگزار می گردد که این ساعات عبارتند از :

  • نمایش میمون‌ها: ۱۰:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۴:۳۰ و ۱۶:۴۵
  • نمایش تمساح ها: ۹:۴۵، ۱۲:۴۵، ۱۵:۱۵ و ۱۷:۳۰
  • نمایش فیل‌ها: ۱۰:۳۰، ۱۳:۳۰و ۱۶:۰۰

با رفتن به این باغ وحش می توانید یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند را از نزدیک ببینید و علاوه بر لمس حیوانات با آن ها عکس یادگاری بگیرید. ساعت کاری باغ وحش پوکت همه روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر می باشد.

چگونه به باغ وحش پوکت برویم؟

از اتوبوس های محلی که از fresh market به این باغ وحش میروند استفاده کنید.

اطلاعات باغ وحش پوکت
  • نام لاتین باغ وحش: Zoo Phuket
  • تلفن باغ وحش: ۶۶۷۶۳۷۴۴۲۴+
  • آدرس باغ وحش: ۲۳/۲Moo 3, Soi Palai, Chaofah Rd., Muang, Phuket 83000, Thailand
  • وب سایت باغ وحش: http://www.phuketzoo.com

با انتخاب و رزرو تور تایلند و سپس سفر به این شهر زیبا میتوانید از جاذبه های این مکان بازدید به عمل آورید.

منبع

Bestgasht

aftabtravel

 badsagroup



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بازار پردیس یک کیش

خرید از بازارهای جزیره کیش با توجه به تنوع کالاها همیشه برای مسافران لذت بخش بوده و گردشگران و مسافران تور کیش با هر قصد و نیتی که به کیش سفر کرده باشند بطور حتم از بازارها دیدن کرده و دست خالی بازنمیگردند.ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی یکی از بهترین مراکز خرید کیش که به بازار پردیس یک کیش معروف است در خدمت شما باشیم.


بازار پردیس یک کیش یکی از معروفترین و بهترین مراکز خرید کیش است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران میباشد.بازارها و مراکز تجاری کیش با معماری مدرن و زیبا و با ارائه انوع کالاها به فعالیت اشتغال دارند. این بازارها یکی از جاذبه های اصلی کیش به حساب می آیند که سالانه تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران را به جزیره کیش جذب می کنند.

درباره بازار پردیس یک کیش بدانیم

بازار پردیس کیش یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مراکز خرید کیش است که به سبک اروپایی و با مشاوره مشهورترین معماران فرانسوی ساخته شده و تقریبا تمامی گردشگران تور کیش از این بازار دیدن میکنند.

نمایی از ساختمان بازار پردیس یک کیش

نمایی از ساختمان بازار پردیس یک کیش

این بازار در سال ۱۳۷۱ در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع در ۲ طبقه با بیش از ۲۰۰ واحد در شرق جزیره کیش بین خیابان فردوسی و بلوار رازی افتتاح گردید.

امکانات بازار پردیس یک کیش

فروشگاههای تجاری مرکز خرید پردیس یک کیش شامل انواع مختلف پوشاک، وسایل صوتی وتصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفنهای همراه،کیف وکفش، ساعت، مکمل های غذائی، سیستمهای کامپیوتری، تعمیرات موبایل، آژانسهای مسافرتی، شعب بانکها ، یک کافی‌نت وهمچنین یک رستوران و چندین کافی شاپ نیز با محیطی فرح بخش آماده پذیرایی وخدمت‌رسانی به گردشگران عزیز می‌باشد.

تصویری از فروشگاه های بازار پردییس یک کیش

علت بازدید مسافران از بازار پردیس یک کیش

امکانات موجود در این بازار بخوبی پاسخگوی نیاز مشتریان و گردشگران تور کیش می باشد ، تنوع کالاها واجناس و همچنین وجود دفاترنمایندگی شرکتهای لوازم خانگی معروف دنیا موجب گردیده تااکثر مسافران از این بازار دیدن نمایند.در مرکز خرید پردیس یک کیش بیش از ۲۰۰ واحد تجاری وجود دارد .

امکانات موجود در بازار پردیس یک کیش

امکانات موجود در بازار پردیس یک کیش

قرعه کشی در بازار پردیس یک کیش

در این بازار همه روزه ساعت ۱۰ شب مراسم قرعه کشی به همراه موزیک و برنامه های شاد و ارایه جوایز نفیس به برندگان که از بین خریداران این بازار می باشند اجرا می گردد. گردشگرانی که جزیره کیش را به قصد خرید از مراکز تجاری کیش را انتخاب میکنند بهتر است از بین هتل های کیش هتل هایی را برای اقامت انتخاب کنند که به مراکز خرید کیش و همچنین دیدنیهای کیش نزدیک باشد.

آدرس بازار پردیس یک کیش

بازاربین المللی پردیس یک کیش درمروارید خلیج فارس، بین خیابان فردوسی وبلوار رازی قرار دارد.

منبع

kishtor

badsagroup



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کعبه زرتشت

کعبه زرتشت نام بنای سنگی چهارگوش و پله‌داری است که در محوطهٔ نقش رستم بنا شده وعلاوه بر بنای مذکور، یادمان‌هایی از عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را نیز در خود جای داده‌است. این بنا امروزه بخشی از محوطهٔ نقش رستم است و در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران قرار دارد.


نام کعبه زرتشت از کجا آمده است؟

تصویری از علیرضا شاپور شهبای

علیرضا شاپور شهبازی معتقد است که اصطلاح کعبه زرتشت، جدید و غیرعلمی است و سابقهٔ آن به حدود قرن چهاردهم میلادی می‌رسد. نام محلی این بنا، کُرنای خانه یا نقاره خانه بود و اروپائیان به‌دلیل آنکه درون این بنا از دود سیاه شده بود، آن را مکان ویژهٔ پرستش آتش دانستند و چون زرتشتیان را به اشتباه، آتش‌پرست می‌خواندند، اینجا را هم بدانان نسبت داده و آتشگاه زرتشتیان نامیدند و این تعبیر به دلیل آنکه شکل بنا مکعبی بود و سنگ‌های سیاهی که در زمینهٔ سفید دیوارهای آن نشانده شده، یادآور حجرالاسود، کعبهٔ مسلمانان بود، به کعبهٔ زرتشت معروف گشت.

دانشنامه ایرانیکا دربارهٔ نام این بنا چنین توضیح داده‌است: «کعبه زرتشت نامش را احتمالاً در قرن چهاردهم میلادی کسب کرده‌است یعنی زمانی که محوطه‌های باستانی ویران‌شده در سرتاسر ایران به شخصیت‌هایی از قرآن یا شاهنامه ربط داده می‌شدند. این نام به این معنی نیست که آنجا مقبرهٔ زرتشت بوده‌است و هیچ گزارشی هم مبنی بر سفر حجاج برای زیارت به آنجا وجود ندارد.»

تصویر بالا ازز کعبه زرتشت

به واسطهٔ کشف سنگ‌نبشتهٔ کرتیر بر دیواره‌های آن، دانسته شده که نام این بنا در دورهٔ ساسانی بُن خانک به معنای خانهٔ بنیادی بوده‌است چنان‌که در متن سنگ‌نوشته آمده‌است: «این خانهٔ بنیادی به شما تعلق خواهد داشت، به بهترین وجهی که صلاح می‌دانید رفتار کنید، که موجب خشنودی خاطر خدایان و خاطر ما [مقصود شاپور یکم است] باشد.» از نام این بنا در دوره‌های پیشین‌تر آگاهی بیشتری در دست نیست.پیشنهاد میدهیم حتما در تور شیراز از این مکان بینظیر دیدین کنید.

تاریخچه کعبه زرتشت

در اینکه کعبه زرتشت از دورهٔ هخامنشیان است، هیچ تردیدی نمی‌توان داشت و بسیاری از شواهد، گواهی می‌دهند که ساخت این بنا در آغاز دورهٔ هخامنشی انجام شده‌است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

تصویری زیبا از کعبه زرتشت

• به‌کار بردن سنگ‌های سیاه در زمینهٔ سفید از ویژگی‌های معماری پاسارگاد است.
• بست‌های دم چلچله‌ای بیشتر به دورهٔ داریوش بزرگ و خشایارشا تعلق دارند و شیوهٔ همترازسازی سنگ‌ها مربوط به ساخت‌های آغازین تخت‌جمشید است.
• در و درگاه ورودی بنا، همانند در و درگاه ورودی آرامگاه‌های شاهان هخامنشی است که همهٔ آن‌ها از طرح آرامگاه داریوش بزرگ استفاده کرده‌اند.
• طرز چیدن سنگ‌ها که بدون ملاط و بی‌نظم است، نخستین قسمت‌های سکوی تخت جمشید را که در زمان داریوش بزرگ ساخته شده، به یاد می‌آورد و به ویژه سنگ‌نبشته پی‌بنای دیوار جنوبی تخت جمشید تقریباً به اندازهٔ سنگ‌هایی است که بر سقف کعبهٔ زرتشت نهاده‌اند.

نخستین تصاویر مصور از این بنا در قرن هفدهم توسط جهانگردان اروپایی از جمله ژان شاردن، انگلبرت کمپفر و کرنلیوس د برین در سفرنامه‌هایشان آمده بود اما شرح علمی و گزارش‌های حفاری بنا، نخستین بار توسط اریک فریدریش اشمیت انجام شد که با عکس و نقشه‌های ترسیمی، همراه بود. محوطهٔ نقش رستم همراه با بنای کعبه زرتشت برای نخستین بار، در سال ۱۹۲۳ میلادی (۱۳۰۲ خورشیدی) توسط ارنست هرتسفلد بررسی و کاوش شد.

همچنین، این محوطه در چندین فصل در بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ مورد کاوش گروه مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو به رهبری اریک فریدریش اشمیت قرار گرفت و آثار مهمی چون نسخهٔ پارسی میانه کتیبه بزرگ شاپور یکم که بر دیوارهٔ بنا نوشته شده بود، پیدا شدند.

 کتیبه بزرگ شاپور یکم که بر دیوارهٔ بنا نوشته شده بودکتیبه بزرگ شاپور یکم که بر دیوارهٔ بنا نوشته شده بود.

خصوصیات معماری کعبه زرتشت

شکل این بنا مکعب مستطیل است و تنها یک در ورودی دارد. جنس مصالح این بنا از سنگ آهک سفید است و بلندی آن حدود ۱۲ متر است که با احتساب پله‌های سه‌گانه به ۱۴٫۱۲ متر می‌رسد و ضلع هر قاعدهٔ آن، حدود ۷٫۳۰ متر درازا دارد.در ورودی آن به وسیلهٔ پلکانی سی پله‌ای از جنس سنگ به درون اتاقک آن راه می‌یابد.

تصویری از معماری کعبه زرتشت

قطعات سنگ‌ها به صورت مستطیلی شکل است و بدون استفاده از ملات، روی هم گذاشته شده‌اند که اندازهٔ سنگ‌ها از ۰٫۴۸×۲٫۱۰×۲٫۹۰ متر تا ۰٫۵۶×۱٫۰۸×۱٫۱۰ متر متفاوت است و با بست‌های دُم‌چلچله‌ای به هم وصل شده‌اند.دیدن این مکان در تور شیراز خالی از لطف نیست.

روش ساخت کعبه زرتشت

در بَرهم نهادن سنگ‌های بنا از شیوهٔ همترازسازی استفاده کرده‌اند ولی در رده‌بندی سنگ‌ها نظم دقیقی رعایت نشده و در برخی جاها ۲۰ رده و در برخی از قسمت‌های دیگر ۲۲ رده سنگ بر روی هم نهاده تا به سقف رسیده‌اند. هرجا که در سنگ اصلی خطا و عیبی بوده، آن قسمت را برداشته‌اند و با وصله‌های ظریفی پُر کرده‌اند که برخی از آن‌ها هنوز وجود دارند.

تصویری از توضیحاات معماری کعبه زرتشت

برای اینکه یکنواختی و یک‌رنگی بنا زیاد مشخص نشود، دو تنوع معماری در آن داده شده؛ یکی اینکه طاقچه‌های دو لبه‌ای از یک یا دو تخته‌سنگ سیاه خاکستری ساخته و در دیوارها نشانده‌اند و دوم اینکه در قسمت بالا و میانی دیوارها، گودی‌های مستطیلی کوچکی کنده‌اند که ظرافت خاصی به چهرهٔ بنا می‌دهند. سنگ‌های سیاه را احتمالاً از کوه مهر در تخت جمشید آورده باشند و در سه ردیف به ترتیب زیر در دیوارها قرار داده‌اند که شامل؛

• در بالا زیر سقف، در جبههٔ شمالی یک طاقچهٔ کوچک مستطیلی، و دو طاقچهٔ مثل آن در هریک از جبهه‌های دیگر.
• در سه متری زیر سقف، دو طاقچهٔ بزرگ مربعی در سه جبهه و یک طاقچهٔ کوچک مستطیلی در جبههٔ شمالی.
• در شش متری زیر سقف، دو طاقچهٔ مستطیلی متوسط در سه جبهه و یک در بزرگ مستطیلی در جبههٔ شمال.

کاربرد کعبه زرتشت

دربارهٔ کاربرد این اتاقک، دیدگاه‌ها و تفسیرهای متفاوتی ارائه شده‌است و نمی‌توان هیچ‌کدام از آن‌ها را به قطعیت پذیرفت؛ چنان‌که برخی این برج را آتشگاه و آتشکده می‌دانند و معتقدند که این بنا، مکان روشن کردن آتش مقدس و محلی برای عبادت بوده‌است اما عده‌ای دیگر با ردّ آتشگاه بودن آن، این بنا را به دلیل شباهتش به آرامگاه کورش بزرگ و برخی از آرامگاه‌های لیکیه و کاریا، آرامگاه یکی از شاهان یا بزرگان هخامنشی می‌دانند.

نمایی از داخل اتاقک کعبه ززرتشتبرخی دیگر از ایران‌شناسان این اتاقک سنگی را بنایی برای نگهداری اسناد و کتاب‌های مقدس دانسته‌اند اما اتاقک کوچک کعبه زرتشت برای نگاهداری کتابهای دینی و اسناد شاهی بسیار کوچک است. البته نظریات دیگری همچون معبدی برای ایزد آناهیتا و یا تقویم آفتابی هم ذکر شده‌است که کمتر مورد توجه هستند.

آتشگاه بودن کعبه زرتشت

فرض آتشکده و آتشگاه بودن را نخستین‌بار انگلبرت کمپفر مطرح کرد و پس از وی جیمز موریه و رابرت کر پورتر در اوایل سدهٔ نوزدهم این دیدگاه را قوت بخشیدند. گوشهٔ جنوب غربی اتاقک، از دود سیاه شده‌است، و سبب شده تا احتمال دهند که در آنجا آتش مقدس روشن بوده‌است.

تصویری از آتشگاه بودن کعبه زرتشت

کعبه زرتشت پس از دوران هخامنشیان نیز به‌خوبی حفظ شده‌است و گرداگرد آن را خاک و سنگ پر نکرده بود و در آغاز دورهٔ ساسانی، شاپور یکم بر روی آن مهم‌ترین سند تاریخ ساسانی را نگاشت و کرتیر هم بر آن سندی مذهبی نوشت. اینها نشان می‌دهد که این بنا از نظر دینی اهمیت داشته‌است.

تصویری از خشایارشا

از سوی دیگر، روی سکه‌های برخی از پادشاهان فارس از جمله سکهٔ اوتوفرادات اول بنایی را نقش کرده‌اند که آتشگاه بوده و آتش شاهی را بر فراز آن یا در درون آن نگهداری می‌کرده‌اند و چون این بنا سکویی دو پله دارد، و دو در آن همانند کعبه زرتشت است.

گنج‌خانه بودن کعبه زرتشت

تفسیر گنج‌خانه بودن بنا، نخستین بار در سال ۱۸۷۱ توسط راولینسون مطرح شده‌است. معماری دقیق و اندازهٔ مناسب اتاقک، سنگین و مستحکم بودن تنها در ورودی آن و اینکه رسیدن به داخل بنا دشوار بوده‌است از دلایل راولینسون بود. والتر هنینگ هم این نظریه را با دلایل تازه‌تری مطرح کرده بود. یکی از دلایل او مربوط به کتیبه‌های منقور بر دیوارهٔ اتاقک است؛

تصویر قدیمی از کعبه زرتشت

بر روی دیوارهای کعبه زرتشت، سنگ نبشتهٔ بزرگی از شاپور یکم نوشته شده‌است و در پایین این کتیبه، نبشته‌ایست از کرتیر که در سطر دوم آن آمده‌است: «این بن خانک ترا بود، چنان کن که دانی برای ایزدان و ما بهتر است.» که استنباط برخی از مورخان این است که به معنای محل نگهداری منشورها، پرچم‌ها و اسناد دینی بکار می‌رفته‌است.

دیدگاه حاشیه‌ای به کعبه زرتشت

تصویری از رضا مرادی غیاث‌آبادی

تصویری از رضا مرادی غیاث‌آبادی

در سال‌های اخیر آقای رضا مرادی غیاث‌آبادی با انجام پژوهش‌های میدانی تفسیر تازه‌ای از این بنا ارائه داده‌است و آن را یک رصدخانه و تقویم آفتابی می‌داند و معتقد است که پنجره‌های کور، پله‌های مقابل در ورودی و ساختار بنا، یک زمان‌سنج یا شاخص خورشیدی برای سنجش گردش خورشید و به تبع آن نگهداشتن حساب سال و سالشماری و استخراج تقویم و تشخیص روزهای اول هر ماه خورشیدی و انقلاب‌های تابستانی و زمستانی و اعتدال‌های بهاری و پاییزی بوده‌است.

اما این نظریه نمی‌تواند کاملاً درست باشد و یکی از دلایلی که می‌توان در رد این نظریه عنوان کرد این است که جهت شمال جغرافیایی هر منطقه ممکن است با جهت شمال مغناطیسی متفاوت باشد.

زاویهٔ انحراف شمال مغناطیسی از شمال جغرافیایی در محوطهٔ نقش رستم برابر با حدود ۲٫۵ درجه‌است و زاویهٔ انحراف مغناطیسیِ بنا، طبق اندازه‌گیری اشمیت برابر با ۱۸ درجهٔ غربی نسبت به شمال مغناطیسی است،بنابراین انحراف بنا نسبت به جهت شمال جغرافیایی حدود ۱۵٫۵ درجه خواهد بود، در حالی که جناب غیاث‌آبادی همان مقدار ۱۸ درجه را به عنوان انحراف بنا از شمال جغرافیایی در نظر گرفته‌اند.

کعبه زرتشت در کجا قرار دارد؟

کعبه زرتشت در کنار روستای زنگی‌آباد شهرستان مرودشت استان فارس در ایران واقع شده است. فاصلهٔ کعبه زرتشت تا کوه، ۴۶ متر است و دقیقاً روبه‌روی آرامگاه داریوش دوم قرار دارد.

دسترسی به این مکان از طریق جادهٔ شیراز به اصفهان قابل دسترسی است و دسترسی محلی آن از طریق جادهٔ قدیمی حاجی‌آباد-زنگی‌آباد و جادهٔ تخت جمشید-نقش رستم امکان‌پذیر است.

مبع

wikipedia

badsagroup



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

آکواریوم پاتایا

در سفر به تایلند و زمانی که در شهر ساحلی پاتایا هستید دیدار از جهان زیر آب و آکواریوم پاتایا را هرگز از دست ندهید. آکواریوم پاتایا یکی از بی نظیرترین جاذبه های این شهر میباشد.در این مطلب شما میتوانید دانسته های خود را در خصوص این آکواریوم افزایش دهید.


خصوصیات آکواریوم پاتایا

آکواریوم پاتایا با ظرفیت ۳٫۸ میلیون لیتر آب یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان محسوب می شود که دنیایی متفاوت زیر آب را به بازدید کننده های تور تایلند نمایش میدهند.۵۰۰۰جانور آبزی در ۲۰۰گونه متفاوت در دنیای زیر آب پاتایا Underwater World Pattaya زندگی می‌کنند این آبزیان شامل؛ کوسه، سمور دریایی، سفره ماهی، حیوانی با صفات کوسه ،سفره دریایی و ... میشوند.

آشنایی با آکواریوم پاتایا

آکوواریوم پاتایا به عنوان یکی از جاذبه های توریستی تایلند، دارای حوضچه هایی است که می توانید از نزدیک پوست کوسه بامبو، خیار دریایی، لاک پشت ها، سفره ماهی خالخالی، ستاره دریایی و خرچنگ را لمس کرد و از نمایش غذا دادن به ماهی ها لذت برد.

حوضچه های موجود در آکواریوم پاتایاحوضچه های موجود در آکواریوم پاتایا

 

همچنین در آکواریوم پاتایا می توانید با لباس غواصی در کنار لاک پشت ها و دیگر حیوانات دریایی شنا کنید و یا غذا دادن به ماهی ها را تجربه کنید. ویترینی از صخره های رنگارنگ، مرجان ها، گیاهان دریایی همزیست، شقایق و ماهی های رنگارنگ نیز در این مجموعه وجود دارد که بسیار زیبا و دیدنی است، شما می توانید با انتخاب تور تایلند و سپس سفر به این کشور از جذابیت های این آکواریوم نهایت لذت را ببرید.

تونل شیشه ای آکواریوم پاتایا

در آکواریوم پاتایا ، صخره های رنگارنگ، مرجان ها، شقایق های دریایی، ماهی های رنگارنگ و ریز نمایان می‌شوند، تونل شیشه ای قسمتی است که میتوانید از این مجودات بازدید کنید ،آکواریوم در اواسط راه به بیشترین عمق خود می رسد، بالای سرتان را نگاه کنید، حتما یک کوسه بسیار بزرگ از بالای سر شما عبور خواهد کرد.

 

تونل شیشه ای آکواریوم پاتایا

همینطور که به جلو می‌روید با حیوانات دریایی که در اعماق بسیار زیاد آب زندگی می کنند، آشنا می‌شوید.

چگونه به دنیای زیر آب پاتایا برویم؟

در امتداد بزرگراه سوخومیت حرکت کنید، حتما مرکز خرید تسکولوتوس را که در قسمت جنوبی پاتایا است مشاهده می‌کنید، ۲۰۰ متر بعد از آن، به دنیای زیر آب پاتایا خواهید رسید.

ساعت کار آکواریوم پاتا

آکواریوم بزرگ پاتایا از ۹ صبح درهای خود را به روی بازدیدکنندگان می گشاید و تا ۶ عصر باز است اما آخرین گروه ساعت ۵:۳۰ می توانند وارد این مکان شوند..

قیمت بلیط آکواریوم پاتایا

مبلغ ورودی برای بزرگسالان ۵۰۰ بات و برای کودکان ۳۰۰ بات می باشد. برای تهیه بلیط علاوه بر محل فروش در دنیای زیر آب می تواند به خدمات گردشگری هتل های پاتایا مراجعه کرده و برای زمان مورد نظر خود بلیط خریداری کنید.

شما میتوانید با انتخاب و رزرو تور تایلند از دیدنی های این مجموعه بازدید کرده و نهایت لذت را ببرید.

منبع

Sadrgasht

aftabtravel

badsagroup

 



:: برچسب‌ها: پاتا،شهر پاتایا،دیدنی های پاتایا،دیدنی های تایلند،چاذبه های توریستی تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل زندگی و دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی‌گوی است.کمتر کسی است که به این شیراز سفر کند و از آرامگاه شاعر نامی ایران دیدن نکند.ما د این مطلب قصد داریم تا به معرفی آرامگه سعدی ،این شاعر پرآوازه بپردازیم.در ادامه با ما باشید.


ابومحمّد مُصلِح‌الدین بن عبدالله معروف به سعدی شیرازی

تصویری از سعدی شیرازی تصویری از سعدی شیرازی[/caption]

سعدی شیرازی شاعر و نویسنده قرن هفتم در شهر شیراز دیده به جهان گشود . وی اندکی از خردسالی خود را زیر سایه پدر سپری کرد و تقدیر لطف پدری را از وی دریغ کرد. ابو محمد علاقه بسیاری به پژوهش و علم داشت و کودکی و نوجوانی خود را به کسب علم صرف کرد .

به خاطر شرایط نابسامان حکومت خوارزمشاهی به بغداد رفت و در مدرسه نظامیه آنجا به شاگردی امام محمد غزالی نائل شد . بعد از اتمام تحصیل به سفر پرداخت و در نهایت در سال ۶۵۵هجری قمری به زادگاه خود بازگشت و در خانقاه ابومحمد بن حنیف سکنی گزید.

در این زمان سعد بن ابوبکر حاکم شیراز بود و دانشمندان و ادیبان در این شهر در امان بودند . وی بسیار به ابومحمد علاقه داشت و تخلص سعدی نیز از نام اوست .

 

تاریخچه آرامگاه سعدی

• آرامگاه سعدی در ابتدا خانقاه سعدی بوده که وی اواخر عمرش را در آنجا می‌گذرانده و سپس در همان‌جا دفن شده‌است. برای اولین بار در قرن هفتم توسط شمس‌الدین محمد صاحب‌دیوانی وزیر معروف اباقاخان، مقبره‌ای بر فراز قبر سعدی ساخته شد.

• بنا به گزارش ابن بطوطه، (که حدوداً سی و پنج سال پس از درگذشت سعدی نوشته شده و قدیمی‌ترین گزارش موجود از آرامگاه سعدی است) مردم بازدیدکننده از مزار سعدی، جامه خود را در حوضچه‌هایی مرمرین می‌شستند. به باور مردم شیراز (که از قبل از سعدی و شاید قبل از اسلام وجود داشته)، شستشو در این آب، شفابخش بوده‌است.

• در سال ۹۹۸ به حکم یعقوب ذوالقدر، حکمران فارس، خانقاه شیخ ویران گردید و اثری از آن باقی نماند. در سال ۱۱۸۷ ه‍.ق به دستور کریمخان زند، بنایی معروف به عمارتی ملوکانه از گچ و آجر بر بالای مزار سعدی بنا گردید. طبقه پایین دارای راهرویی بود که پلکان طبقه دوم از آنجا شروع می‌شد.

• در دو طرف راهرو دو اتاق کرسی دار ساخته شده بود. در اتاقی که سمت شرق راهرو بود، قبر سعدی قرار داشت و معجری چوبی آن را احاطه کرده بود. قسمت غربی راهرو نیز موازی قسمت شرقی، شامل دو اتاق می‌شد، که بعدها شوریده شیرازی (فصیح الملک) شاعر نابینای شیرازی در اتاق غربی این قسمت دفن شد. طبقه بالای ساختمان نیز مانند طبقه زیرین بود، با این تفاوت که بر روی اتاق شرقی که مزار سعدی در آنجا بود، به احترام شیخ اتاقی ساخته نشده بود و سقف آن به اندازه دو طبقه ارتفاع داشت.

آرامگاه سعدی کجاست؟

آرامگاه سعدی درقسمت شمال شرقی شیراز در دامنه کوهی زیبا بنام پهندژ(فهندژ) دردل دوکوه قرار دارد. بعد از باغهای زیبای دلگشا و طاووسیه آرامگاه شیخ اجل این جاودانه مرد ادب فارسی در میان دو کوه باعظمت خاصی خود نمایی می کند، هر چه به محوطه آرامگاه نزدیکتر می شوی زیبا یی آن دو چندان می شود.

 

از جمله جاذبه های توریستی که در کنار آرامگاه سعدی می توان از آن بازدید کرد و سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران تور شیراز می باشد آرامگاه حافظ است .

آرامگاه سعدی در دوران قاجار

در دورهٔ قاجاریه (سال ۱۳۰۱) توسط فتحعلی‌خان صاحب‌دیوان مرمت شد و چند سال بعد نیز حبیب‌الله‌خان قوام‌الملک دستور تعمیر و ترمیم قسمتی از بنا را صادر کرد، و تولیت آن به " کربلایی سید زین العابدین چینی (حسینی نیک) سپرده شد و ایشان در سال ۱۳۲۱ ه‍.ش در گذشت.

تصویری از آرامگاه سعدی در دوران قاجار
میهمان آرامگاه سعدی در شب

سعدی میزبان مهربانی است ، به دیدارش که می روی باغی مصفا با گل های رنگارنگ و عطرخوش آشنایی به رویت گشاده می شود ، انگار همه چیز را مهیای ورودت کرده ، به هرطرف که می نگری ، تنها زیبایی و عشق می بینی.لذت شب نشینی در این آرامگاه سعدی را در تور شیراز از دست ندهید.

نمای زیبا از آرامگاه سعدی در شب

آرامگاه سعدی جای عجیبی است ، انگار این شاعر خفته بر خاک می خواهد باز برایت بگوید ، آنقدر بگوید که راهت را از بیراهه تشخیص دهی و ...
اینجا درکنار سعدی دلت می خواهد با او عهد ببندی که بوستان و گلستانش را زبر کنی ، از سرگذشتش بدانی ، از او سخن بگویی و وجودش را مایه فخر سرزمینت بدانی .

معماری آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی بنایی است که از بیرون مکعبی شکل و از داخل هشت ضلعی است . در ایوان وروردی بقعه ۸ ستون از سنگ قهوه ای قرار دارد که در کنار سفیدی کل بنا و کاشی کاری ها و گنبد فیروزه ای آن جلوه ای خیره کننده دارد.

بنای هشت ضلعی آرامگاه سعدیبنای هشت ضلعی آرامگاه سعدی

در سمت چپ بنا رواقی با هفت طاق و کفساز سیاه رنگ بازدید کننده را به سمت آرامگاه شوریده شیرازی ( فصیح الملک) هدایت می کند . اتاق آرامگاه وی با کتیبه ای که به زندگی شاعر پرداخته و تعدادی از اشعارش که بر کاشی های سرمه ای رنگ نوشته شده به معرفی شوریده می پردازد .

رواق در سمت چپ آرامگاه سعدیرواق در سمت چپ آرامگاه سعدی

نمایی از ارتفاع آرامگاه سعدی نمایی از ارتفاع آرامگاه سعدی

بنای آرامگاه سعدی به وسعت ۲۶۱متر مربع ، ساختمانی با نمای خارجی سنگ تراورتن و نمای داخلی سنگ مرمر در باغی به مساحت ۱۰۰۰۰ مترمربع می باشد . سنگ قبر سعدی در مرکز عمارت هشت ضلعی که سقف آن مزین به کاشی های فیروزه ای است ، قرار دارد .

کتیبه های داخل آرامگاه سعدی کتیبه های داخل آرامگاه سعدی

شش کتیبه برگزیده ای از گلستان ، بوستان ، قصاید ، بدایع و طیبات وی به خط ابراهیم بوذرى بر دیواره های اتاق آرامگاه سعدی قرار دارد . کتیبه ای نیز در مورد چگونگى ساخت بنا در ضلع غربى از علی اصغر حکمت وجود دارد .

سنگ قبر شیخ اجل سعدی

سنگی که در حال حاضر بر سر مزار سعدی قرار دارد سنگ سماق سرخ کم رنگی با ابیاتی از بوستان به خط نستعلیق توسط على اکبر خان قوام الملک شیرازى بر روی مزار نصب شده است .
کل شى هالک و انت الباقى‏
کریم السجایا، جمیل الشمیم‏
نبى البرایا، شفیع الامم ...

تصویری از سنگ قبر سعدی شیرازی

تصویری از سنگ قبر سعدی شیرازی

حوض ماهی در آرامگاه سعدی

این حوض در سمت چپ آرامگاه سعدی واقع است و در داخل به شکل هشت ضلعی است و زیربنایی در حدود ۳۰٫۲۵ مترمربع دارد و با ۲۸ پله به صحن آرامگاه سعدی وصل می‌شود، مشهور است که سعدی نزدیک زاویهٔ خود، حوضچه‌هایی از سنگ مرمر ساخته بوده که آب در آن‌ها جریان داشته‌است.

حوضچه ماهی آرامگاه سعدی شیرازی

حوضچه ماهی آرامگاه سعدی شیرازی

شستشو در این آب، خصوصاً در شب چهارشنبه سوری، جزء معتقدات مردم شیراز بوده‌است. کاشی کاری‌های داخل حوض ماهی که به سبک عمده سلجوقی است، در سال ۱۳۷۲ توسط استاد کاشی کار «تیرانداز» طراحی شده و توسط میراث فرهنگی اجرا گردیده‌است بر فراز حوض ماهی یک نورگیر به شکل هشت ضلعی و دو نورگیر چهارضلعی در طرفین آن قرار دارد. زیرزمین سعدیه امروزه به چایخانه سنتی تبدیل شده‌است.

دو ساختمان آجری در کنار حوض ماهی وجود دارد که مربوط به دفتر است و ساختمان دیگری که کتابخانهٔ عمومی سعدیه‌است و ساختمانی دیگر که سرویس بهداشتی در آن وجود دارد.

آرامگاه سعدی،اثر محسن فروغی

محسن فروغی معمار مدرنیستی بود که به تاریخ و پیشینه ی فرهنگی ایران عشق می ورزید. او برداشت فرمال و ظاهری از تاریخ را سطحی نگری همکاران جوان خود می دانست و بر این عقیده بود که رابطه ی ساختمان ها را از نظر سبک و شکل می توان به دو دسته تقسیم کرد: رابطه ظاهری و رابطه حقیقی.

برای فروغی، رابطه ظاهری به مانند ساختمان های ساخته شده در ابتدای دوره شکل گیری معماری ساسانی است که با الگوبرداری از معماری هخامنشی درصدد خلق شباهت بین معماری ساسانی و هخامنشی بودند.

طرح آرامگاه سعدی در شیراز به سال ۱۳۳۰ به اتمام می رسد. فروغی طرح آرامگاه را با همکاری علی اکبر صادق با الهام گرفتن از عناصر معماری سنتی ایران، طراحی می کند. در گزارش انجمن ملی در توصیف عمومی آرامگاه چنین آمده است:طرح معماری این مجموعه، از یک ایوان ستون دار بلند و یک رواق کشیده تشکیل شده است که به صورت یک «L» سازماندهی شده اند.

آشنایی با کتابخانه آرامگاه سعدی

در ضلع غربی آرامگاه ساختمان سفید رنگی با تابلو آبی مزین به کتاب باز حکایت از کتابخانه ای قدیمی در این قسمت دارد. این تابلو و کتاب گشوده اش هر تازه واردی را دعوت به کتابخانه وتفکردرسیرو سلوک سعدی این شاعرسیاح ایران زمین می کند.

کتابخانه در آرامگاه سعدی شیراز

کتابخانه در آرامگاه سعدی شیراز

کتابخانه در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده از آن زمان تا کنون علارغم استقبال و در خواست اهالی منطقه هیچ تغییرو تحولی در ساختمان کتابخانه بوجود نیامده زیر بنای کتابخانه حدود ۱۰۵ متر می باشد. که فقط از یک سالن تشکیل شده اما پر بار و مورد استقبال اهالی منطقه شامل دو بخش مخزن کتابخانه و سالن قرائت که به وسیله میز کتابدرا ازهم جدا می شود .

بیشتر کتابهای مجموعه ادبی است که البته بیشترین در خواستی هم از کتابهای ادبیات بویژه داستان می شود .منابع کتابخانه از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور تامین می شود . اکثر اعضای کتابخانه خانمها تشکیل می دهند بیشتر خواهان کتابهای داستان، روانشناسی، کاربردی و نشریات عام پسند می باشند.

کتابخانه عمومی سعدی تنها مرکزفرهنگی وهنری در ناحیه سعدیه با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر است با توجه به نیاز منطقه و توریستی بودن این ناحیه جا دارد تا کتابخانه ای مجهز و باشکوه در شأن سعدی از ادبیات و هنر جهان در اینجا تاسیس شود. تا ادب دوستان دنیا در جوار این بزرگوار گرد هم آیند و باعث شادی روح پر فتوح سعدی این شاعر سیاح زمان خود شوند که شیفتگانش برای بوی عشق به زیارت تربت پاکش می آیند.

هزینه ورودی و ساعات بازدید آرامگاه سعدی

هزینه ورودی سعدیه ۲۰۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۵۰۰۰ تومان است
ساعت بازدید از سعدیه از ساعت ۸ تا ۲۱ است.

آدرس آرامگاه سعدی

شیراز، انتهای خیابان بوستان، مجاور باغ دلگشا.

از دروازه قرآن به سمت جنوب‌غربی در آزادراه شیراز- مرودشت به سمت بلوار آیت‌الله ربانی حرکت کنید بعد از ۲ کیلومتر وارد بلوار هفت تنان شوید و با عبور از منبع آب و میدان هفت تنان به نارنجستان می‌رسید، سپس وارد بلوار نیستان شده و بعد از حدود ۱۴۰۰ متر به سعدیه می‌رسید.

منبع
Azadamirkhizi
Saadipl
fa.wikipedia
karnaval



:: برچسب‌ها: شیراز،دیدنی های شیراز،جاذبه های توریستی شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مشهد

شهر مشهد یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان های ایران است.این شهر شهرت زیادی را با جاذبه های تاریخی ،فرهنگی و طبیعی خود در میان کشور ها گوناگون کسب کرده است.در این مطلب شما را با بخش های از زیرساخت تا جاذبه های گردشگری شهر مقدس مشهد آشنا خواهیم کرد.در ادامه با ما باشید


نگاهی کلی به مشهد

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. این شهر با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است.

جمعیت شهر مشهد

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور  است که معمولا در قالب تورمشهد به این شهر مقدس سفر میکنند.

 

این شهر دارای ۱۳ منطقهٔ شهرداری است و شهردار آن، توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می‌شود. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهرهای دیگر را ممکن می‌سازد.

تصویری از مناظق مختلف شهر مشهد

حوضهٔ رودخانهٔ کشف‌رود که این شهر در آن قرار دارد، به‌خاطر شرایط مناسب طبیعی، از پیش از اسلام به‌عنوان یکی از بخش‌های موردتوجه برای سکونت در خراسان به‌ حساب می‌آمد. در نزدیکی شهر کنونی مشهد، شهری به نام توس وجود داشته‌است. اهمیت این شهر در دوران اسلامی به استقرار یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های جهان که برای امام هشتم شیعیان، علی بن موسی الرضا، ساخته شده‌است، بازمی‌گردد.

پیشینه مشهد

نام مشهد از کجا آمده است؟

واژهٔ «مَشْهَد» (جمع: «مَشاهِد») به‌معنی محل شهود و محل شهادت است. به‌باور شیعیان، علی بن موسی الرضا پس از قتل به‌دست مأمون، خلیفهٔ عباسی، در سال ۲۰۳ ه‍. 

تصویری از شهر مشهد در ایام قدیم

ق، در آرامگاه هارونی سناباد به‌خاک سپرده شد.

از آن پس «سناباد نوغان» به‌نام «مشهدالرضا» خوانده شد

 

 و کم‌کم بر پهنهٔ آن، به‌ویژه در زمان شاه تهماسب صفوی، افزوده شد و مردم توس (طوس) به مشهد کوچ داده شدند؛ و به‌مرور زمان نام این شهر بر این مکان ماندگار شد.

ادامه مطلب در مشهد



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

جزایر ناز

شاید در فکر سفر به جزیره قشم باشید.اگر این چنین است پیشنهاد میدهیم از جزایر ناز دیدن کنید و از زیبایی های این جزیره شکفت انگیز لذت ببرید.در این جزایر ، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی ، چندین سایه بان برای محل استراحت خود در این جزایر ایجاد کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که این منطقه ، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران تور قشم نیز محسوب می شود.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی جزایر ناز بپردازیم و شما را برای سفری مهیج به این جزیره زیبا آماده کنیم.در ادامه با ما باشید.


جزایر ناز کجاست ؟

جزایر ناز در فاصله ی ۲۲ کیلومتری شهر قشم و ۱ کیلومتری از ساحل شرقی جزیره واقع شده است. وسعت این جزایر در کل، حدود ۳ هکتار و فاقد ساحل شنی هستند و همچنین دیواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ده متر ، اطراف آن را فرا گرفته است. روى این جزیره کاملاً مسطح است.

درباره جزایر نازبدانیم

در زمان جزر براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى ، جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. در این جزایر ، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی ، چندین سایه بان برای محل استراحت خود در این جزایر ایجاد کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که این منطقه ، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران تور قشم نیز محسوب می شود.

جزایر ناز ، تا حدود ۵۰ سال قبل، جنبه ی مسکونی داشته و بیشتر به عنوان انبار ذخیره ی ماهیگیران کاربرد داشته است. اما به تدریج، این جنبه ی کاربری، کمتر شده و هم اکنون، فقط به عنوان محلی برای صیادی استفاده می شود.

چه ساعتی برای بازدید از جزایر ناز مناسب است؟

درباره ی ساعات مجاز بازدید از جزایر ناز، باید بگوییم که به دلیل پدیده ی جزر و مد، فقط بین۴ تا ۶ ساعت در روز، امکان بازدید از این جزایر برای گردشگران تور قشم وجود دارد.

در صورت پایین آمدن آب دریا، می توان با پای پیاده، و حتی اتومبیل شخصی خود، وارد این جزایر شد. وقتی در کنار صخره های جزایر ناز، قدم می زنید، می توانید از آنجا، جزیره ی لارک و جزیره ی هرمز را نظاره کنید و از تماشای غروب زیبا و دل انگیز جزیره فارس نیز لذت ببرید.

تصویری از پائین آمدن آب در جزایر ناز

بهترین زمان رفتن به جزایر ناز ، کمی قبل از غروب است که بتوانید خود شاهد این جزیره زیبا و غروب دل انگیز آن و همچنین شاهد زیر آب رفتن نیمی از جزیره ناز و راه شنی بین جزیره ناز و ساحل قشم، به دلیل مد درهنگام غروب باشید.

نکته قابل توجه در ارتباط با این منطقه این است که به دلیل شنی بودن و صاف بودن آن ، خودروهای دو دیفرانسیل آرتیست بازی درمی‌آورند و Drift‌ (لیز خوردن خودرو بر روی سطح صاف) می‌کنند که برای افرادی که در منطقه هستند بسیار می‌تواند خطرناک باشد.

غواصی در جزایر ناز

غواصی فن شناوری در زیر آب، با یا بدون وسایل تنفس مصنوعی اسکوبا است. غواصی علاوه بر اینکه کاربردهای صنعتی، پژوهشی، و نظامی دارد، برای ورزش و تفریح هم انجام می‌گیرد.

تصویری از غواصی در جزایر ناز قشم
امروزه ورزش غواصی و غواصی تفریحی به صورتی همگانی درآمده و به شکل گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان فعالیتی مفید، مفرح، لذت‌بخش و نیز منبع درآمد در صنعت اکوتوریسم شده‌است. در ایران هم دو جزیره قشم و جزیره کیش، از مهم‌ترین سایت‌های این ورزش هستند.

سواحل جزایر ناز، یکی از منحصر به فردترین و بکرترین نقاط غواصی در خلیج فارس به شمار می رود. وجود صدف ها و مرجان های زیبا و رنگارنگ در طرح های مختلف، این منطقه را به یکی از جذاب ترین مناطق برای گردشگران تور قشم مبدل نموده است.

علت بازدید از جزایر ناز

برطبق توصیفات گردشگرانی که از جزایر ناز بازدید داشته اند؛ می توان گفت، آرامش و زیبایی که جزایر ناز دارند، از یک سو و وجود صدفها و مرجانهایی که در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده می شوند، نیز از سوی دیگر، بر زیبایی این سایت منحصر بفرد گردشگری در قشم افزوده است.

نمایی زیبا از جزیایر ناز
جزایر ناز معروف به دوکرده

بومیان قشم، این جزایر را دوکرده نیز می نامند. دو کرده، یعنی جایی که نیمی از روز، درون آب قرار دارد و نیمی از روز نیز، به خشکی متصل است.همان طور که عنوان شد، در زمان جزر و با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى ، جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند.

تصویری از جزایر ناز

هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران تور قشم با ورود به جزایر ناز می توانند از بلندای آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیبایی های عالم خلقت را از دل پهنه آبی خلیج فارس نظاره و خدا را از بابت همه نعمت هایش ستایش کنند.

این جزایر، از روستای زیبای ریگو و صخره ی لاک پشت ها در شرق جزیره ی قشم، تا اسکله ی صیادی شهر سوزا در غرب، ادامه دارد و دارای دیواره های صخره ای بلند با ارتفاع بین ۵ تا ۱۰ متر است.

چگونه به جزایر ناز برویم؟

جزیره ناز در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. زمانیکه آب دریا پایین است به راحتی از جزیره قشم می‌توان با پای پیاده به جزیره ناز رفت و برگشت

آدرس جزایر ناز

جزایر ناز در فاصله ی ۲۲ کیلومتری شهر قشم و ۱ کیلومتری از ساحل شرقی جزیره واقع شده است

منبع
eghamat24

badsagroup



:: برچسب‌ها: قشم , دیدنی های قشم , جزیره قشم , جزایر نزدیک قشم , جاذبه های توریستی قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

جزیره هنگام

جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. جزیره هنگام در ۲ کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است و نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد.این جزیره ۶/۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است.


فاصله جزیره هنگام تا قشم و بندرعباس

فاصله جزیره هنگام قشم تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی می‌باشد.این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. طولانی‌ترین قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است.

فاصله جزیره هنگام تا بندر عباس و جزیره قشم

اداه مطلب در

https://badsagroup.com/hengam-island/


:: برچسب‌ها: قشم , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پوشش گیاهی جزیره کیش

اگر به جزیره زیبای کیش سفر کرده باشید ، شاید مشاهده کرده باشید که این جزیره دارای پوشش گیاهی خاصی میباشد که در نوع خود کم نظیر است.ما در این مقاله قصد داریم تا پوشش گیاهی جزیره کیش را مورد بررسی قرار دهیم و بیشتر با طبیعت سبز جزیره کیش آشنا شویم.

کیش از نظر پوشش گیاهی در منطقه نیمه حاره ای جنوب ایران قرار گرفته است. وجه مشخصه این منطقه حضور گیاهان مقاوم در برابر خشکی است که موجب سازگاری جالب توجهی در گیاهان منطقه شده است.در ادامه با ما باشید.


درختان موجود در کیش

درخت آکاسیا یا درخت کرت :

آکاسیا، صمغ عربی (نام علمی: Acacia) سرده‌ای شامل چندین گونه درخت و درختچه است که در زیرتیرهٔ کهوریان (میموزا)، از تیرهٔ باقلائیان قرار می‌گیرند. تمام انواع آکاسیا از طریق غلاف حاوی تخم بذرافشانی می‌کنند و برگ‌ها و صمغ آن‌ها معمولاً سرشار از تانن است که به طور تاریخی کاربردهای دارویی و نگهدارنده غذایی داشته‌ است.شما در بین درختان جزیره کیش و در پوشش گیاهی جزیره کیش میتوانید این نوع درخت را ببینید.

تصویری از شاخه های درخت آکاسیا

نام آکاسیا برگرفته از زبان یونانی است. کارل لینه در سال ۱۷۷۳ این سرده را بر اساس گونه آفریقایی درخت بابل (Acacia nilotica) توصیف کرد. در حدود ۱۳۰۰ گونه مختلف از آکاسیا وجود دارد که حدود ۹۶۰ گونه آن‌ها بومی استرالیا هستند و بقیه در مناطق گرم و معتدل اروپا، آفریقا، جنوب آسیا و آمریکا در هر دو نیمکره شمالی و جنوبی پراکنده‌اند.شاید کلمه آکاسیا از اقاقیا گرفته شده باشد.

ادامه مطلب پوشش گیاهی جزیره کیش

 



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مجموعه پاسارگاد شیراز

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته است.بیائید در مورد این بنای بینظیر در دنیا بیشتر بدانیم.در ادامه با ما باشید.

شهرستان پاسارگاد و فاصله آن تا شیراز

شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس شهرستانی است که نخستین منادی آزادی و حقوق بشر کوروش کبیر در آنجا آرمیده است.شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر، در شمال استان فارس و در ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد و با میانگین بلندای ۱۹۰۰ متر از سطح دریا و ۱۸۱۳ کیلومتر مربع وسعت دارای ودر موقعیت کوهستانی میباشد.شما میتوانید با انتخاب تور شیراز وسپس سفر به این شهر از زیبایی های این منطقه تاریخی بازدید کنید.

 

نقشه شهر پاسارگاد شهر شیراز

آرامگاه کوروش بزرگ

مجموعه پاسارگاد شیراز نخستین منادی آزادی و حقوق بشر، کوروش بزرگ است که همانند گوهری در میان دشت پاسارگاد خود نمایی می کند. آرامگاه کوروش بزرگ،در گذشته میان باغ های سلطنتی قرار داشته که از هر سوی دشت نمایان بوده است.این بنا در عین سادگی بسیار زیبا و چشم گیر است و در زمان حیات کوروش بزرگ به دستور وی ساخته شده است. بنای آرامگاه با تکنیک و مهندسی دقیق اجرا شده به گونه ای که پس از گذشت ۲۵۰۰ سال هنوز استوار و پابرجاست.مساحت آرامگاه ۱۵۶ متر مربع و ارتفاع آن نزدیک ۱۱ متر است. سنگ هایی که در ساخت بنا به کار رفته از نوع سنگ سفید مرمر نماست که از کوه سیوند در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب پاسارگاد استخراج شده و به این مکان انتقال یافته است.

آرامگاه کوروش بزرگ

تاریخچه مجموعه پاسارگاد شیراز و بنای تاریخی پاسارگاد

بر اساس مدارک و شواهد موجود نام پاسارگاد برای نخستین بار در دوره هخامنشی مطرح می شود که از لحاظ مکانی به دشتی اطلاق می شود که کوروش بزرگ به عنوان مرکز فرماندهی خود برگزید و در آن اقدام به ساخت بناها و کاخ­هایی نمود.مجموعه پاسارگاد شیراز شامل آرامگاه کوروش بزرگ، کاخ های دروازه، بارعام، اختصاصی و بنای برج سنگی(آتشکده)، دژ (تل تخت)، باغ شاهی، پل و محوطه مقدس است.

منبع

https://badsagroup.com/pasrgad/



:: برچسب‌ها: شیراز , آثار تاریخی شیراز , دیدنی های تاریخی شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

نکاتی در مورد سفر به شهر باکو

شاید شما هم قصد سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو را داشته باشید.اگر برای اولین بار است که به این شهر زیبا سفر میکنید پیشنهاد میدهیم این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی قبل سفر به باکو داشته باشید.ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات خوبی را در مورد شهر باکو و جنبه های گوناگون این شهر (گردشگری،تفریجی،مراکز خرید و ...) به شما ارائه کنیم .در ادامه با ما باشید.

کشور جمهوری آذربایجان (به ترکی آذربایجانی: Azərbaycan Respublikası) بزرگترین کشور منطقه قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای جنوب غربی بوده و در کنار دریای خزر واقع شده است. کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال کشور آذربایجان قرار دارند.شهر باکو، بزرگترین شهر و نیز پایتخت کشور جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر ساحلی دریای خزر می باشد. باکو شهر زیبا و مدرنی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به سرعت در حال توسعه شهری و اقتصادی می باشد.

در شهر باکو برج های بلند و زیبا و همچنین خیابان ها و پارک های زیادی را خواهید دید که معماری آنها به سبک بناهای شهرهای اروپایی انجام شده است. بازی های المپیک اروپایی در ماه جون ۲۰۱۵ در شهر باکو برگزار گردید. واحد پول کشور جمهوری آذربایجان منات می باشد ککه حدود ۲۳۰۰ تومان است.در کل شهر باکو در مقایسه با شهر هایی همچون استانبول، تمیزتر و منظم تر و اروپایی تر به نظر می رسد. همچنین جاده ها و آسفالت های بین شهری نیز در کشور آذربایجان در مقایسه با مثلا کشور ترکیه، مناسب تر و از کیفیت بیشتری برخوردار می باشند.

سفر به باکو از مرز آستارا و بیله سوار

کشور جمهوری آذربایجان دو مرز زمینی با نام های آستارا و بیله سوار با ایران دارد. مرز آستارا در استان گیلان و مرز بیله سوار در استان اردبیل قرار دارد. هر دو مرز آستارا و بیله سوار، در آن طرف مرز (یعنی در کشور آذربایجان) نیز با همین نام شناخته می شوند.فاصله تهران تا مرز آستارا از طریق اتوبان تهران رشت، حدودا ۵۰۰ کیلومتر و فاصله مرز آستارا تا شهر باکو نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر می باشد.فاصله تهران تا مرز بیله سوار از طریق اردبیل حدودا ۷۶۰ کیلومتر می باشد. فاصله مرز بیله سوار تا شهر باکو نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر می باشد.

سفر زمینی به شهر باکو

در صورت سفر زمینی به باکو، یا می توان اتومبیل را کاپوتاژ کرد و با اتومبیل از مرز گذشت و یا آنکه می توان اتومبیل را در پارکینگ مرز پارک نموده و به صورت پیاده از مرز گذشته و در آن سوی مرز از کرایه های موجود برای سفر به شهر باکو استفاده کرد.قیمت کرایه ها از مرز بیله سوار تا باکو حدودا برای هر نفر ۱۰ منات می باشد. اتومبیل های مختلفی هم که عمدتا بنز و لادا می باشند برای جابه جایی مسافر از مرز بیله سوار به باکو وجود دارند.عوارض خروج از کشور زمینی ۲۵ هزار تومان می باشد. باجه های بانک ملی هم در مرز بیله سوار و هم در مرز آستارا جهت پرداخت عوارض خروج از کشور و شهرداری وجود دارند.

چگونه به صورت هوایی به باکو سفر کنیم؟

پروازهای منظمی توسط شرکت هواپیمایی آذربایجان (آزال) و دیگر شرکت ها (آتا،ماهان و ...) از تهران به باکو وجود دارد که شما میتوانید با از طریق تور باکو یا از طریق اخذ بلیت و ویزا به این شهر زیبا سفر کنید.

ادامه مطلب سفر به باکو



:: برچسب‌ها: ّباکو , دیدنی های باکو ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک آبی Cartoon Network Amazone پاتایا

آیا به به دنبال تجربه ای جدید در تایلند هستید ؟پاتایا یکی از شهر های تایلند میباشد که دارای جاذبه های توریسی فراوانی است یکی از این جاذبه ها پارک آبی کارتون نت ورک است که در این متن در خصوص قسمت های مختلف و خصوصیات پارک توضیح داده ایم.


پارک آبی کارتون نت ورک آمازون

پارک آبی کارتون نت ورک آمازون ، اولین مجموعه ی آبی از سری زیرمجموعه های کانال مخصوص و مشهور Cartoon Network واقع در پاتایا می باشد. هدف از ساخت این مجموعه ی چند منظوره آبی نیز مشخص است. شبکه ی کارتونی ، کارتون نت ورک تمامی تلاش خود را در این پارک آبی به کار بسته تا بتواند کاراکتر ها، و شخصیت های کارتونی و صحنه های نمایشی خود را در این پارک چند منظوره را برای گردشگران تور تایلند به نمایش بگذارد

.پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 2

افتتاحیه وامکانات پارک آبی کارتون نت ورک آمازون

این پارک آبی در جولای سال 2014 افتتاح شده است. و دارای قسمت های مختلفی مانند Ben 10، Adventure Time، The Amazing World of Gumball می باشد. این پارک علاوه بر رستوران ها و مغازه ها و امکانات رفاهی به 7 قسمت مجزا تقسیم شده است.پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 3

قسمت اول – Adventure Zone

این قسمت از پارک همانطوری که از اسمش پیداست، مکانی است برای تجربه ی هیجان هایی که قبلا تجربه نکرده اید! یکی از بهترین قسمت های این بخش، Jake Jump می باشد که تلفیقی از پرش و رفتینگ و معلق بودن در هوا می باشد. همچنین قسمت های جالبی نیز مانند Rainfall Rainicorn و یا Banana Spin نیز برای افراد جذابیت مخصوصی خواهند داشت.

پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 7

 

قسمت دوم – Surf Arena

تجربه سرفینگ و موج سواری در دریا را در این قسمت از پارک آبی تجربه خواهید کرد. جایی که تمامی امکانات برای شما بسیج شده اند تا بهترین شرایط ممکن برای گردشگران خلق شود.پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 5

قسمت سوم – Riptide Rapids

سرسره سواری با تیوب در جنگل! این همان چیزی هست که در این بخش انجام خواهید داد. جنگل این منطقه مثل جنگل آمازون شبیه سازی شده است. و افراد در هر سنی می توانند مسافت 335 متری را بر روی تیوب طی کنند. در ضمن در مسیر خود، با فشار باد و رودخانه نیز باید دست و پنجه نرم کنید!شما میتوانید با انتخاب تور لحظه آخری تایلند از جاذبه های این مجموعه تفریحی نهایت لذت را ببرید .

قسمت چهارم – The Omniverse

این قسمت بیشتر بر پایه تم شخصیت معروف کارتونی Ben 10 طراحی شده است. خود این بخش نیز به شش قسمت تقسیم شده است. The Omnitrix، که به عنوان اولین رولر کوستر به این سبک در جهان شناخته می شود و بیش از 23 متر ارتفاع دارد. قسمت های بعدی نیز شامل The Humangaslide، Humungasaur، The XLR8-tor، َAlien Attack و Goop Loop می باشد.

پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 4

قسمت پنجم – Cartoonival

این قسمت نیز نمایش کاراکتر های کارتونی این شبکه مشهور می باشد. همچنین انواع فواره ها، تیوب ها و جاهای مختلفی در نظر گرفته شده که باید آنها را کشف کنید. فقط در نظر داشته باشید که این مکان مخصوص بچه هاست.

قسمت ششم – Mega Wave

اینجا مختص خانواده هاست. جایی که در آن موج های آرام را تجربه خواهید کرد. غروب خورشید را تماشا می کنید و همچنین از دیدن شو های مخصوص کارتون نت ورک که برای شما تدارک دیده شده است، لذت می برید. در واقع این قسمت، برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است تا در آن آرامش بیابند.

پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 9

قسمت هفتم¬- Foodville (رستوران ها)

Foodville این مجموعه دارای انواع رستوران ها، فست فود ها و امکانات متنوع دیگر می باشد. انواع غذاهای بین المللی مانند ژاپنی، کره ایی، هندی و آمریکایی را می توانید اینجا امتحان کنید و از پیتزاهای خوشمزه ی نیز لذت ببرید. برندهای معروفی نیز در این مکان وجود دارند.پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 10

دسترسی به پارک آبی کارتون نت ورک آمازون

برای رفتن به این پارک آبی می توانید از ایستگاه های این پارک آبی واقع در ساحل Jomtien و یا جاده دوم پاتایا استفاده کنید.

پارک آبی کارتون نت ورک آمازون 11

شما می توانید با رزرو تور ارزان تایلند وسفر به این شهر زیبا و توریستی از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید.

منبع

lastsecond

 

 



:: برچسب‌ها: تایلند،پارک آبی،پارک های آبی تایلند،پاتایا،دیدنی های تایلند،جاذبه های توریستی پاتایا ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()