نوشته شده توسط : badsa

مجسمه بزرگ بودا پوکت

پوکت یکی از استان های مهم تایلند است که در جنوب این کشور قرار دارد؛ مقصدی که آن را اغلب با بنادر و جزایر زیبایش می شناسند و گردشگران به این ناحیه می روند تا کمی استراحت کرده و از سواحل جذاب و دیدنی آن بهره مند شوند. یکی از معروف ترین و مهم ترین بنادر این استان چالونگ (Chalong) نام دارد که هتل و اقامتگاه های متعددی هم در آن بنا کرده اند. در سمت شمال غربی چالونگ و بر فراز تپه ای با نام نَکِرد (Nakkerd Hills) مجسمه ی غول پیکری به چشم می خورد که به مجسمه بزرگ بودا پوکت شهرت دارد.


معرفی مجسمه بزرگ بودا پوکت

مجسمه بزرگ بودا پوکت چهره ی بودا را به تصویر کشیده که ۴۵ متر ارتفاع، ۲۵.۴۵ متر عرض و حدودا ۱۳۵ تن وزن دارد و جزو مهم ترین پروژه عمرانی تایلند در ۱۰۰ سال اخیر بوده است. اگر اینجا را برای گشت و گذار انتخاب کنید، هم می توانید از مناظر فوق العاده ی اطراف بهره ببرید و هم به همراه سایر بازدیدکننده ها گشتی جذاب در میان فرهنگ و مذهب تایلندی ها بزنید.

 

تصویر زیبا مجسمه بزرگ بودا پوکت 

تصویر زیبا مجسمه بزرگ بودا

تندیس های بودا برای مردمان تایلند بسیار مقدس و قابل احترام است. ۹۵ درصد از جمعیت این کشور پیرو مذهب بودایی اند و با سفر به این سرزمین صدها و بلکه هزاران مجسمه در ابعاد گوناگون از بودا را مشاهده خواهید کرد. اغلب به اشتباه تصور می کنند که بودا تنها نام بنیان گذار مذهب بودایی است؛ اما جالب اینجاست که بوداهای متعددی وجود دارند. در حقیقت به افراد بلندمرتبه و مقدس در این مذهب، لقب بودا را می دهند و به همین خاطر هر یک از مجسمه هایی که از بودا می بینیم شکل و شمایل منحصر به فرد خود را دارند.

دلیل ساخت مجسمه بزرگ بودا پوکت

تایلندی ها در بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ میلادی در تلاش برای یافتن راهی بودند که جوانانشان را به دین بودا علاقمندتر کنند و ساخت این مجسمه هم یکی از راهکارهایی بود که در همین دوران پیشنهاد شد. همچنین در بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ میلادی برای توسعه ی بیشتر اقتصادی کشور تایلند و جذب توریست و جوانان، تصمیم بر آن شد تا مجسمه ی بودای بزرگ در پوکت ساخته شود.

 

تصویری زیبا از مجسمه بزرگ بودا پوکت 

تصویری زیبا از مجسمه بزرگ بودا

هزینه ساخت مجسمه بزرگ بودا پوکت

مجسمه بودای بزرگ یا بیگ بودا برای همه ی تایلندی ها اهمیت بسیاری دارد. با این که این اثر قدمت زیادی ندارد؛ اما از همان زمان ساخت مورد احترام و توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این مجسمه را در سال ۲۰۰۷ میلادی ساختند و برای اتمام این پروژه ۱۰۰ میلیون بات (حدود ۱۲ میلیارد تومان) خرج کردند که برای ساخت یک مجسمه مبلغی سرسام آور به حساب می آید. از دلایل اصلی بالا رفتن هزینه ها در این پروژه استفاده از سنگ مرمر سفید و طلا در قسمت های مختلف مجسمه است.

آشنایی با بخشهای مختلف مجسمه بزرگ بودا پوکت

در این بخش سعی می کنیم به گوشه گوشه ی این مجسمه سر بزنیم و تجربیاتمان را با شما به اشتراگ گذاریم.

پلکان مجسمه بزرگ بودا پوکت

درست رو به روی مجسمه ی بزرگ بودا، پلکانی بسیار دیدنی از جنس سنگ مرمر و بتن وجود دارد که چهره ی محوطه را شاهانه و سلطنتی کرده است. این پله ها آن قدر وسیع هستند که ابهت و شکوه مجسمه را چند برابر نموده اند. قرار است در برنامه های آتی، بخش های دیگری هم به این پله ها اضافه شود. اگر قصد بالا رفتن از این پلکان را دارید حتما آب آشامیدنی همراه ببرید چون فتح آن ها اصلا کار آسانی نیست.

 

پله های مجسمه بزرگ بودا پوکت 

پله های مجسمه بزرگ بودا

پرستشگاه بودائیان در مجسمه بزرگ بودا پوکت

اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید، خواهید دید که مجسمه ی بزرگ بودا بر روی یک سکو نشسته است و در اصل یک طبقه در زیر آن وجود دارد. برای این که به محوطه ی مجسمه برسید و آن را از بهترین زاویه تماشا کنید، باید حتما از این طبقه عبور نمایید. در این سطح، نمایشگاهی دائمی برپاست و در آن عکس ها، تندیس ها و مجسمه های افراد والا مقام مذهب بودایی به چشم می خورند. اگر با اشخاص سیاسیِ مهم در تایلند، آشنایی داشته باشید گاها تصاویر و یادبودهایی از آن ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

 

پرستشگاه مجسمه بزرگ بودا پوکت 

پرستشگاه مجسمه بزرگ بودا

در این نمایشگاه سعی دارند مراجعان را بیشتر با عقاید و رسوم مردمان تایلند و پیروان بودا آشنا کنند. البته در همین قسمت برخی از بودائیان به پرستش و راز و نیاز با مجسمه های مقدسشان می پردازند و پیشکش هایی هم به آنان تقدیم می کنند.

محوطه زیبای اطراف مجسمه بزرگ بودا پوکت

جذاب ترین بخش بازدید از مجسمه ی بودای بزرگ پوکت، گشت و گذار در اطراف و محوطه ی آن است؛ محوطه ای وسیع که حدودا ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. در این قسمت چندین مجسمه ی کوچک دیگر را مشاهده خواهید کرد که هر یک نماد و نمایانگر یکی از داستان ها و افسانه های پیروان مذهب بودا هستند. باید با این مذهب بیشتر آشنا باشید تا معنا و مفهوم و داستان مجسمه های کوچک را متوجه شوید زیرا این تندیس ها دارای هیچ گونه توضیحی نیستند.

 

بخشهای مجسمه بزرگ بودا 

بخشهای مجسمه بزرگ بودا

عرشه بازدید

از ابتدای ورود به محوطه ی بودای بزرگ، تابلوهای راهنما، شما را به سوی عرشه ی بازدید (view point) راهنمایی می کنند. برای رسیدن به این قسمت باید نمایشگاه و چند پله را پشت سر بگذارید. به محوطه ی رو بازی خواهید رسید که از آن جا به وضوح مجسمه ی بودای پوکت را خواهید دید؛ آن هم از زاویه ی پایین. به عرشه ی بازدید که بروید، مجسمه ی بودا کاملا بالای سر شما قرار خواهد گرفت و همین موضوع بر ابهت آن اضافه می کند؛ اینجاست که اوج بزرگی و عظمتش را احساس خواهید کرد.

 

بخشهایی از مجسمه بزرگ بودای پوکت 

بخشهایی از مجسمه بزرگ بودای

فعالیت و تفریحات اطراف مجسمه بزرگ بودا پوکت

آب و هوای پوکت در بیشتر اوقات سال بسیار دلچسب است و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی برای گشت و گذار و تفریح به سوی مجسمه ی بودای بزرگ بیایند؛ اما این همه یک ماجرا نیست، تفریحات متعدد دیگری هم در کنار این مجسمه وجود دارد از جمله آنها :

  • گشت و گذار در طبیعت اطرف مجسمه
  • عکاسی
  • پیاده روی
  • موتور سواری
  • مدیتیشن
  • تماشای غروب آفتاب

امکانات محوطه مجسمه بزرگ بودا پوکت

رستوران: در کنار مجسمه ی بزرگ بودا رستوران وجود ندارد تا سبک و سیاق مذهبی این سازه حفظ شود؛ اما وجود غذاخوری در اینجا امری ضروری است، به همین خاطر روی تپه ی نِکرد رستورانی محلی ساخته اند تا نیاز مراجعان را برآورده سازد.

لباس رایگان: به دلیل این که تعداد زیادی از گردشگران از ساحل، مستقیما به سوی مجسمه ی بودا می آیند، ممکن است لباس هایی پوشیده به تن نداشته باشند؛ امری که بودایی ها آن را نوعی بی احترامی به بودا می دانند. برای رفع این مشکل، در همین مجموعه و در هنگام ورود لباس هایی بلند، به صورت رایگان در اختیار مراجعان قرار می گیرند.

نیمکت: در جای جای محوطه ی مجسمه بزرگ بودا نیمکت و میزهایی برای استراحت مراجعان قرار داده اند.

آلاچیق: به دلیل این که گاهی شدت آفتاب بازدیدکننده ها را آزار می دهد، در این مجموعه ی تفریحی و مذهبی آلاچیق هایی برای استراحت گردشگران تور تایلند نیز وجود دارد که اگر زیرانداز همراه داشته باشید مکان های خوبی برای اتراق کردن هستند.

فروشگاه: فروشگاه های کوچکی در اطراف مجسمه ی بزرگ بودا وجود دارد که خوراکی های سبک، نوشیدنی و سوغات را ارائه می دهند.

بهترین فصل سفر به سمت مجسمه بزرگ بودا پوکت

نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن): خنک ترین روزهای پوکت را در این بازه خواهید دید و حجم بالای گردشگران در جزیره به چشم می خورند. دمای هوا میان ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است و می توان آن را خنک ترین و خشک ترین روزهای پوکت نامگذاری کرد. بنابراین می توان گفت آبان تا بهمن بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل بهشتی پوکت و کیف کردن با تفریحات آبی این جزیره است.

مارس تا اواسط می (اسفند تا آخر اردیبهشت): گرم ترین روزهای پوکت را در این فاصله می توان تجربه کرد. دمای هوا اغلب ۳۵ درجه سانتیگراد به بالا بوده و رطوبت هوا نیز بسیار بالاست. البته فروردین و یا ماه آوریل نیز می تواند زمان خوبی برای سفر به تایلند و پوکت باشد، چرا که در این هنگام می توانید شاهد فستیوال سونگکَران، جشن سال نوی تایلندی ها باشید.

اواسط می تا اکتبر (خرداد تا مهر): فصل بارش های موسمی تایلند و جزیره پوکت پیش روی شماست. گرچه دمای هوا چندان بالا نمی رود و اغلب در حدود ۲۸-۲۹ درجه سانتیگراد است؛ اما بارش های سیل آسای این زمان دلیل چندان خوبی برای سفر باقی نمی گذارند. اما اگر با باران مشکلی ندارید، در عوض می توانید از رطوبت پایین هوا و قیمت های بسیار پایین همه چیز لذت ببرید. می توان گفت این زمان ارزان ترین زمان سفر به تایلند محسوب می شود.

چطور به بازدید از مجسمه بزرگ بودا پوکت برویم؟

بهترین راه رسیدن به مجسمه بودا در پوکت این است که ابتدا به چالونگ بروید و سپس وارد جاده ی چائو فا (Chao Fa) شوید. در این جاده علائم راهنمای متعددی با رنگ های سفید و قرمز به چشم می خورند که شما را به راحتی به سوی مجسمه ی بزرگ خواهد برد.نکته مثبت درباره رسیدن به مجسمه بودا این است که راه را گم نخواهید کرد زیرا در تمام طول مسیر مجسمه ی غول پیکر بودا قابل مشاهده است. برای رسیدن به این مجسمه از چالونگ باید مسافتی در حدود ۶ کیلومتر را پشت سر بگذارید.

آدرس مجسمه بزرگ بودا پوکت

تایلند، پوکت، شهرستان مینگ، منطقه کارون.

خوشبختانه بازدید از مجسمه بزرگ بودا در پوکت رایگان است.

ساعات بازدید: ۱۹:۰۰ تا ۸:۰۰

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر پوکت برای شما مفید واقع شود.

خواهسمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور تایلند را دارید،برای رزرو تور تایلند با ما در تماس باشید.

منبع :بادساگروپ



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل میامی مشهد

هتل میامی مشهد در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با هدف خدمتگزاری به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز کرد. ساختمان این هتل در ۵ طبقه بنا شده که ۳۹ باب اتاق آن در چهار طبقه پراکنده شده اند. هتل میامی در خیابان امام رضا واقع شده است که همین امر موجب دسترسی آسان مهمانان به مراکز خرید اطراف حرم امام رضا شده است. هتل میامی مشهد به همراه پرسنل مجرب و با ارائه خدمات مناسب، افتخار میزبانی از زائران این حرم مطهر را دارد.

 

تصویری از ساختمان هتل میامی مشهد 

تصویری از ساختمان هتل میامی

از ویژگی‌های بارز این مجموعه می‌توان به دسترسی راحت و آسان به خطوط بی آر تی، نزدیکی به مراکز خرید و تازه تاسیس بودن هتل اشاره نمود.

امکانات هتل میامی مشهد

لابی ، آسانسور ، صندوق امانات، نمازخانه ، آژانس مسافرتی ، پله اضطراری ، فتوکپی ، فکس ، پرینتر ، گشت نیم روزی ،چایخانه سنتی ، کافی شاپ ، تاکسی سرویس ، اتاق چمدان ، روزنامه ، پذیرش ۲۴ ساعته ، دستگاه واکس کفش ،ترانسفر رفت و برگشت با هزینه ، اتاق تلفن (اپراتور) ، کپسول آتش نشانی

رستوران و کافی شاپ هتل میامی مشهد

رستوران هتل میامی واقع با فضایی بزرگ و با طراحی منحصر به فرد با ظرفیت ۱۵۰ نفر در طبقه پنجم هتل واقع شده .ساعت کاری آن از ۷:۳۰ الی ۹:۳۰ و ۱۳ الی ۱۵ و شب ها ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ می باشد.کافی شاپ هتل در طبقه همکف واقع شده و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت میهمانان گرامی این هتل می باشد.

 

تصویری از کافی شاپ هتل میامی مشهد

تصویری از کافی شاپ هتل میامی

جاذبه های اطراف هتل میامی مشهد

  • فاصله تا آرامگاه فردوسی ۳۹ دقیقه با خودرو (۳۷ کیلومتر و ۷۰ متر)
  • فاصله تا موزه آستان قدس رضوی ۱۱ دقیقه پیاده (۳ کیلومتر و ۷۸۸ متر)
  • فاصله تا باغ پرندگان ۲۵ دقیقه با خودرو (۲۰ کیلومتر و ۳۷۸ متر)
  • فاصله تا پارک باباقدرت ۶ دقیقه پیاده (۳ کیلومتر و ۱۱۵ متر)
  • فاصله تا فرودگاه بین المللی ۱۳ دقیقه پیاده (۶ کیلومتر و ۹۸۰ متر)
  • فاصله تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) ۱۰ دقیقه پیاده (۳ کیلومتر و ۷۳۱ متر)
  • فاصله تا بازار فردوسی ۱۶ دقیقه پیاده (۱۱ کیلومتر و ۵۹۴ متر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری آرمان ۱۴ دقیقه پیاده (۵ کیلومتر و ۳۷۶ متر)
  • فاصله تا ویلاژتوریست ۳۰ دقیقه با خودرو (۲۴ کیلومتر و ۸۵۷ متر)
  • فاصله تا بازار مرکزی ۱۱ دقیقه پیاده (۳ کیلومتر و ۸۴۸ متر)
  • فاصله تا بازار گوهر شاد ۱۸ دقیقه پیاده (۷ کیلومتر و ۱۸۳ متر)
  • فاصله تا آبشار کنگ طرقبه ۱۰ دقیقه پیاده (۳ کیلومتر و ۵۴۵ متر)
  • فاصله تا کمپ غدیر ۱۰ دقیقه پیاده (۶ کیلومتر و ۷۱۵ متر)
  • فاصله تا پارک پردیس قائم ۲۷ دقیقه با خودرو (۱۱ کیلومتر و ۵۲۸ متر)

شماره تلفن هتل میامی مشهد

تماس : ۳۸۵۴۰۸۴۸-۰۵۱

آدرس هتل میامی مشهد

مشهد -خیابان امام رضا (ع)-امام رضا۳۵

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر مشهد برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به شهر مشهد را دارید،برای رزرو تور مشهد با ما در تماس باشید.

منبع: هتل میامی مشهد - بادساگروپ



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

ایالت پراک مالزی

ایالت پراک مالزی در ساحل غربی مالزی غربی واقع شده است .پراک به شهر نقره ای معروف است و دومین ایالت وسیع این بخش ، بعد از استان کداح بحساب می آید . شهر ایپو (ipoh) با مساحت حدود ۶۴۳ کیلومتر مربع ، پایتخت ایالت پراک است .پراک آب و هوایی گرمسیری با دمایی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد دارد. این ایالت با مساحت ۲۱۰۰۶ کیلومتر مربع و جمعیت ۲۳۹۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۹ ، جزو یکی از مراکز مهم برای گردشگران و توریست های مالزی میباشد. پارک های بزرگ ، خیابان های منظم و سنگ فرش شده که در بخشهای گوناگون آن جاذبه های مختلف وجود دارد ، تنها بخشی از دیدنی های این ایالت است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند .


صنعت ایالت پراک مالزی

نام پراک در زبان مالایی به معنای “نقره ای” است و به علت همین صنعت قلع به این ایالت تعلق گرفته است.کشف معادن قلع تاثیر بسزایی در تاریخ و اقتصاد آن داشته است. ثروت به دست آمده از این معادن، باعث رشد شهرها و گسترش تجارت در این ایالت شده است.به علاوه این صنعت، صنعت ماهی گیری هم در این ایالت رونق بسزایی دارد.

 

نمایی از شهر ایالت پراک مالزی

نمایی از شهر ایالت پراک

بخشهای ایالت پراک مالزی

بخش‌های ایالت پراک: باتانگ پادانگ (Batang Padang)، هیلیر پراک (Hilir Perak)، هولو پراک (Hulu Perak)، کریان (Kerian)، کینتا (Kinta)، کوالا کانگسار (Kuala Kangsar)، لاروت (Larut)، ماتانگ (Matang)، سلما (Selema)، مانجونگ (Manjung)، پراک تنگاه (Perak Tengah)، کامپار (Kampar).

 

نمایی از شهر ایالت پراک مالزی 

نمایی از شهر ایالت پراک

تایپینگ (Taiping) در شمال ایالات یکی دیگر از شهرهای دیدنی است . قدیمی ترین موزه کشور مالزی در این شهر قرار دارد، در بالای تپه ای که دارای هوای خنک تری است هتل بسیار زیبائی بنا شده است . این شهر دارای باغهای دریاچه و باغ وحش متعددی میباشد . مناطق دیگر دیدنی عبارتند از باتو گاجاه (Batu Gajah) در این منطقه قلعه کلی (Kellie) قرار دارد که توسط یک مزرعه دار ثروتمند اسکاتلندی ساخته شده است .

 

جزیره پانگکور مالزی 

جزیره پانگکورای

پانکگور(Pangkor) جزیره ای است در محدوده این ایالت با سواحل زیبا که در نوع خود در جهان بی نظیر است. علاقمندان به پرندگان خاور دور می بایستی از کوالاگولا (Kuala Gula) در شمال این جزیره دیدن کنند . بیش از یک صد نوع مختلف پرنده در این منطقه یافت میشود .جاذبه های معروف این ایالت عبارتند از : تپه‌های سنگی پراک، دو غار معبد معروف به نام‌های سام پوتونگ و پراگ تونگ ، مسجد عبودیه، قصر اسکندریه،کوالا کانگسر (محل اقامت سلطان ایالت) است.

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور مالزی برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور مالزی را دارید،برای رزرو تور مالزی با ما در تماس باشید.

 

منبع : ایالت پراک مالزی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تپه آولاباری تفلیس

یکی از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس گرجستان که سالانه گردشگران زیادی از کل دنیا برای بازدید به آنجا می روند تپه ی آولاباری (Avlabari) است. این تپه بر روی صخره ای در منطقه ی شرقی رودخانه کورا واقع شده و به عنوان یکی از محله های قدیمی شهر تفلیس به شمار می رود و تا پل متخی (پلی که بخش قدیمی تفلیس را به بخش مدرن متصل می کند) از منطقه شهر قدیمی امتداد دارد.


 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس

تصویر زیبا از تپه آولاباری

تاریخچه تپه آولاباری تفلیس

در طول تاریخ و در زمان های مختلف، این منطقه دو بار مورد حمله دشمنان قرار گرفت. از جمله اصلی ترین دلیل این حملات، مشرف بودن این تپه بر منطقه تفلیس و موقعیت مکانی مناسب تپه آولاباری بود. این حملات در تاریخ های ۱۲۲۶ توسط جلال الدین و ایرانیان در سال ۱۵۲۲ صورت گرفت. قابل ذکر است که در آن زمان گرجستانی هایی که با دین و سیاست مخالفت می کردند از روی پل متخی به داخل رودخانه پرتاب می شدند.

 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس

در تپه آولاباری مجسمه ای از پادشاه گرگاسالی (Gorgasali) که در قرن پنجم شهر تفلیس را به عنوان پایتخت خود برگزید، دیده میشود؛ همچنین این پادشاه در این منطقه کلیسا و کاخ خود را ساخت و البته بعدها کاخی برای داوود شاه در اینجا ساخته شد و در همین کاخ ملکه تامار با شوهر دوم خود "دیوید سوسلان" ازدواج کرد؛ اما در نهایت در سال ۱۲۳۵ قصر و کلیسا در حمله ‌ای توسط مغول ها نابود شد.

 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس

کلیسایی که امروزه در آولاباری شاهد آن هستیم در سال ۱۲۷۸ – ۱۲۸۹ به دستور شاه دمیتری (Demetre Tavdadebuli) ساخته شد و تا امروز چند بار بازسازی شد. در سال ۱۹۷۴ این کلیسا به طور کامل به یک سالن تئاتر تبدیل شد و حدود ۶ سال بعد در تاریخ ۱۹۸۰ کاربری خود را پس گرفت و باز هم به کلیسا مبدل گشت.

اقامت و دسترسی به تپه آولاباری تفلیس

ایستگاه مترو آولاباری در نزدیکی این منطقه قرار دارد و دسترسی مسافران را به این منطقه راحت تر کرده است. همچنین در اینجا برای اقامت کوتاه مدت مسافران تور گرجستان، هتل آولاباری ساخته شده است که در ۱۳ کیلومتری فرودگاه بین اللملی تفلیس واقع شده و دارای خدمات متنوعی از جمله وای فای رایگان، تهویه مطبوع، سالن مشترک غذا خوری و اتاق هایی با بالکن که دارای منظره رو به شهر است. تنها با ۱۲ دقیقه پیاده روی ازهتل می توان به ایستگاه مترو رسید. فاصله این هتل با تئاتر روستاولی حدود ۱,۳ کیلومتر می باشد.

امیدواریم که این مطلب در سفر به گرجستان برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور گرجستان را دارید،برای رزررو تور گرجستان با ما در تماس باشید.

 

منبع » تپه آولاباری تفلیس



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل کیمیا ۴ قشم

هتل کیمیا ۴ قشم واقع در میدان جهاد، آخرین هتل از گروه هتل های کیمیا می باشد که در سال ۱۳۹۲افتتاح و آماده خدمات رسانی به گردشگران تور قشم شد. ساختمان این هتل متشکل از ۴ طبقه به همراه ۴۴ باب اتاق با امکانات مناسب اقامتی می باشد.موقعیت جغرافیایی عالی این هتل با دسترسی آسان به مرکز شهر، تازه تاسیس بودن و استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن و استاندارد سبب گردیده تا اکنون به عنوان یکی از بهترین هتل های قشم مطرح شود.

 

ساختمان هتل کیمیا ۴ قشم 

ساختمان هتل کیمیا ۴

فاصله نزدیک هتل به بازار بین المللی ستاره قشم و مرکز خرید بزرگ خلیج فارس از جمله مزیت های انتخاب آن می باشد. لازم به ذکر است اتاق های چهار تخته این مجموعه فاقد نور کافی می باشند.

امکانات هتل کیمیا ۴ قشم

از جمله امکانات هتل میتوان به سیستم تهویه مطبوع - آشپزخانه - کتری برقی - مایکروفر سرویس غذاخوری - یخچال - آبگرمکن - کانال های مجاز ماهواره ای - تلویزیون - تلفن - اتاق نشیمن با مبل های تخت شو یک و دو نفره - صندوق امانات اختصاصی - امکانات تهیه رایگان چای در اتاق - مینی بار ( در صورت درخواست ) - سشوار - دسترسی به اینترنت WIFI اشاره کرد.

 

لابی هتل کیمیای ۴ قشم 

لابی هتل کیمیای ۴

خصویات اتاق های هتل کیمیا ۴ قشم

 

اتاق های هتل کیمیای ۴ قشم

اتاق های هتل کیمیای ۴

  • دو تخته برخی واحد ها یک نفر ظرفیت اضافه دارد ( کاناپه تخت خوابشو )
  • سه تخته برخی واحد ها یک نفر ظرفیت اضافه دارد ( کاناپه تخت خوابشو )
  • سوئیت یک خوابه پنج نفره یک نفر ظرفیت اضافه دارد ( کاناپه تخت خوابشو )
  • سوئیت دو خوابه چهار نفره یک نفر ظرفیت اضافه دارد ( کاناپه تخت خوابشو )

جاذبه های اطراف کیمیا ۴ قشم

  • فاصله تا پارک زیتون ۸ دقیقه با خودرو (۶ کیلومتر و ۵۵ متر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری سیتی سنتر ۸ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۷۸۴ متر)
  • فاصله تا روستای لافت ۵۱ دقیقه با خودرو (۵۶ کیلومتر و ۲۹۳ متر)
  • فاصله تا جنگل دریایی حرا ۵۱ دقیقه با خودرو (۵۸ کیلومتر و ۴۹۵ متر)
  • فاصله تا دره ستارگان ۳۰ دقیقه با خودرو (۲۳ کیلومتر و ۸۷ متر)
  • فاصله تا قلعه پرتغالی ها ۱۵ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۲۶۰ متر)
  • فاصله تا غارهای خوربس ۱۸ دقیقه با خودرو (۱۴ کیلومتر و ۲۰۶ متر)
  • فاصله تا چاه های تاریخی تل آو(طلا) ۵۰ دقیقه با خودرو (۵۵ کیلومتر و ۷۶۴ متر)
  • فاصله تا غار نمکدان ۱۰ دقیقه پیاده (۸۰۷ متر)
  • فاصله تا تنگه چاهکوه ۱,۳ ساعت با خودرو (۹۳ کیلومتر و ۹۹۶ متر)
  • فاصله تا جزایر ناز ۲۹ دقیقه با خودرو (۲۷ کیلومتر و ۳۵۱ متر)
  • فاصله تا بازار سنتی قدیم قشم ۶ دقیقه پیاده (۴۸۳ متر)
  • فاصله تا بازار بزرگ بین المللی ستاره ۸ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۲۷۴ متر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری خلیج فارس ۸ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۷۸۵ متر)

آدرس هتل کیمیا ۴ قشم

جزیره قشم - میدان جهاد - بلوار صیادان

تلفن تماس : ۰۷۶۳۵۲۲۶۶۰۰

منبع : هتل کیمیا 4 قشم



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا استانبول (انگلیسی: Chora Church، ترکی: Kariye Kilisesi) یا موزه ی کاریه ( Kariye Müzesi ) یکی از بهترین نمونه های هنر موزاییک بیزانسی را دارا میباشد. امروزه این موزه در محله ی کاریه، در نزدیکی دیوار های شهری ادیرنه کاپی ( دروازه ی ادیرنه ) بر فراز شاخ طلایی واقع شده است. این بنا که در ابتدا کلیسایی مسیحی بود، پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمان ها به مسجد، و پس از تبدیل ترکیه به جمهوری به موزه تبدیل گشت.

 

تصویری زیبا از ساختمان کلیسای چورا استانبول 

تصویری زیبا از ساختمان کلیسای چورا

کلیسا در اصل در اوائل قرن چهارم، خارج از اولین دیوار قسطنطنیه ساخته شد؛ چورا در یونانی به معنی حومه ی شهر می باشد. نام اصلی بنا "کلیسای ناجی مقدس در چورا ( حومه ی شهر )" بود و این مکان در ابتدا زیارتگاهی کوچک واقع در خارج از شهر به شمار می رفت. بعد ها کلیسای چورا در زلزله ای آسیب دید و تا چندین قرن به حال خود رها شد؛ پس از گسترش دیوار های شهر و مسکونی شدن این منطقه، محله ی کلیسا داخل قسطنطنیه قرار گرفت.

بازسازی های کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا در قرن ۱۱ ام توسط ماریا دوکاینا ( Maria Dukaina )، مادر زن الکسیوس اول کومننوس بازسازی شد. در قرن ۱۲ ام پس از چند زلزله، ایزاک کومننوس کلیسا را مرمت کرد و نهایتا تئودور متوکیتِس ( Theodore Metochites )، مسئول خزانه و هنر های بیزانسی در آن زمان، در قرن ۱۴ ام بار دیگر بنا را بازسازی نمود. بیشتر موزاییک ها و طرح های آبرنگی که امروزه مورد تقدیر قرار می گیرند، در طول این مرمت به کلیسا ی چورا اضافه شده اند.

 

تصویری از داخل کلیسای چورا استانبول 

تصویری از داخل کلیسای چورا

یکی از زیباترین موزاییک های موزه، بر فراز درِ منتهی به سرسرای اصلی کلیسا واقع در هشتی ( narthex ) داخلی قرار گرفته و تئودور را در حال تقدیم ماکتی از کلیسا به مسیح به تصویر کشیده است. پس از فتح قسطنطنیه، عثمانی ها کلیسا را به مسجدی به نام مسجد کاریه ( Kariye Camii ) تبدیل کردند. به دلیل ممنوع بودن نمایش تصاویر در اسلام، موزاییک ها و طرح های آبرنگ با گچ پوشانده شدند، محرابی به بنا اضافه و مناره ای در خارج از کلیسا احداث گشت.

 

تصویری از داخل کلیسای چورا استانبول; 

تصویری از داخل کلیسای چورا

پس از تبدیل ترکیه به جمهوری، متخصصان هنر بیزانس به استانبول آمدند تا روی مرمت بنا کار کرده و موزاییک ها و طرح های آبرنگ را پیدا کنند. در سال ۱۹۵۸ در های بنا به عنوان موزه بر روی عموم گشوده شد.

معماری کلیسای چورا استانبول

امروزه کلیسای چورا شامل چهار واحد معماری اصلی است: سرسرای اصلی ( nave )، سازه ی دو طبقه ایِ ( annex، به معنای فرعی ) اضافه شده به ضلع شمالی، هشتی های ( narthex ) داخلی و خارجی و کلیسای کوچکی مختص به مقبره ها ( parecclesion ) واقع در جنوب بنا. در سال ۲۰۱۳ بازسازی بزرگ دیگری آغاز شد. این فرآیند که همچنان در جریان است در چندین مرحله صورت گرفته و شامل بسته شدن چند بخش از موزه است؛

 

کاشی کاری های زیبای کلیسای چورا استانبول 

کاشی کاری های زیبای کلیسای چورا

ابتدا سرسرای اصلی و ساختمان فرعی دو طبقه، سپس هشتی داخلی و در آخر هشتی خارجی و کلیسای کوچک. از آنجاییکه بهترین طرح های آبرنگ در کلیسای کوچک قرار دارند توصیه می شود بعد از اتمام آخرین مراحل مرمت از کلیسا بازدید شود.

طراحی داخلی کلیسای چورا استانبول

با اینکه کلیسای چورا به اندازه ی دیگر کلیساهای بازمانده از عصر بیزانس واقع در استانبول بزرگ نیست، به دلیل سالم بودن دکوراسیون داخلی اش بنایی منحصر به فرد به شمار می رود. ساختمان کلیسا به سه بخش اصلی تقسیم می شود: که شامل سرسرای ورودی یا همان هشتی، بدنه ی اصلی کلیسا ( naos ) و کلیسای کوچک کناری. بنا شش گنبد دارد: دو گنبد در هشتی داخلی ( esonarthex )، یک گنبد در کلیسای کوچک و سه گنبد در بدنه ی اصلی میباشد.

 

تصویری زیبا از هشتی های کلیسای چورا استانبول 

تصویری زیبا از هشتی های کلیسای چورا

بخشهای هشتی کلیسای چورا استانبول

درِ اصلی غربی کلیسای چورا به داخل هشتی باز می شود. این در، شمال و جنوب بنا را به هشتی خارجی ( exonarthex ) و هشتی داخلی ( esonarthex ) تقسیم می کند.

  • هشتی خارجی
    هشتی خارجی در هنگام ورود، اولین بخش از کلیسا است. این هشتی راهرویی با عرض ۴ متر و طول ۲۳ متر می باشد که بخشی از امتداد شرقی اش به درون هشتی داخلی ( که در موازات هشتی خارجی قرار گرفته است ) راه دارد. انتهای جنوبیِ هشتی خارجی از درون هشتی داخلی گسترش پیدا کرده و برای کلیسای کوچک پیش اتاق غربی ای ایجاد می کند.
  • هشتی داخلی
    هشتی داخلی که به هشتی خارجی شباهت زیادی دارد در موازات آن واقع شده است. درست مانند هشتی خارجی هشتی داخلی ۴ متر عرض دارد و با داشتن ۱۸ متر طول کمی کوتاه تر از آن است. درِ شرقی و مرکزی این راهرو به داخل سرسرای اصلی باز می شود و درِ دیگری واقع در انتهای جنوبی آن به داخل پیش اتاقِ مستطیل شکلِ کلیسای کوچک راه دارد.

دری واقع در ضلع شمالی هشتی، به درون راهروی وسیع غرب-شرق ( که در امتداد بخش شمالی سرسرای اصلی قرار گرفته و به داخل محراب راه دارد) منتهی می شود. هشتی داخلی دو گنبد دارد؛ گنبد کوچکتر بر فراز ورودیِ راهروی شمالی قرار گرفته و گنبد بزرگتر مابین ورودی های منتهی به سرسرای اصلی و کلیسای کوچک واقع شده است.

سرسرای اصلی کلیسای چورا استانبول

در های مرکزی هشتی داخلی به بدنه ی اصلی کلیسا منتهی می شوند. بزرگترین گنبد کلیسا ( قطر ۷/۷ متر ) بر فراز مرکز سرسرای اصلی قرار گرفته است. دو گنبد کوچکتر در طرفین یک برآمدگی ساده وجود دارند: گنبد شمالی بر فراز محراب - که از طریق گذرگاه کوتاهی به سکوی خطابه متصل می شود - و گنبد جنوبی بالای اتاقک دایاکونیکان ( diaconicon ) – که دسترسی به آن از کلیسای کوچک امکان پذیر است – واقع شده اند.

  • کویمسیس ( Koimesis )، عروج مریم مقدس. آخرین خواب مریم قبل از صعود به بهشت. در این تصویر مسیح کودکی را که سمبل روح مریم است در آغوش گرفته است
  • عیسی مسیح
  • مریم باکره به همراه نوزاد

کلیسای کوچک

از سمت راستِ هشتی داخلی در هایی به داخل کلیسای کوچک فرعی باز می شوند. از این کلیسای کوچک به عنوان آرامگاهی برای مقبره های خانوادگی و بنا های یادبود استفاده می شد. دومین گنبد بزرگ کلیسا ( قطر ۴/۵ متر ) زینت بخش مرکز سقف کلیسای کوچک است. گذرگاهی کوچک کلیسای کوچک را مستقیما به سرسرای اصلی وصل می کند و خارج از این گذرگاه یک عبادتگاه کوچک و یک انبار وجود دارند. کلیسای کوچک مملو از طرح های آبرنگ است که شامل :

رستاخیز ( Anastasis ). مسیح که به تازگی دروازه های دوزخ را در هم شکسته بود در میانه ایستاده و آدم و حوا را از قبرشان بیرون می کشد. پشت سر آدم، یحیی تعمید دهنده، داوود و سلیمان ایستاده اند؛ بقیه ی افراد حاضر در تصویر، پادشاهان صالح هستند.

  • بازگشت مسیح، قضاوت نهایی. مسیح بر تخت نشسته و در دو طرف او مریم باکره و یحیی تعمید دهنده قرار دارند
  • باکره و نوزاد
  • بارگاه ملکوتی فرشتگان
  • دو لوحه از موسی

اطلاعاتی در مورد کلیسای چورا استانبول

  • آدرس: Dervişali Mahallesi, Kariye Cami Sk. No:8, 34087 Fatih/İstanbul, Turkey
  • ساعت بازدید:این مجموعه تاریخی از ساعت نه صبح تا هفت عصر به روی گردشگران تور استانبول باز میباشد.

منبع : کلیسای چورا استانبول



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل تعطیلات کیش

هتل تعطیلات کیش یکی از هتل های سه ستاره جزیره کیش است که در میدان سیری (نزدیک بازار پردیس‌۲) واقع شده است.این هتل با محیطی آرام و خانوادگی و دسترسی آسان به مراکز خرید و تفریحی، مکانی مناسب را برای گردشگران تور کیش فراهم کرده است. این هتل دارای ۷۰ واحد شامل آپارتمان و سوئیت‌های کانکت و رویال با ظرفیت ۲۲۵ تخت می‌باشد.هتل ساحلی تعطیلات کیش در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۳٫۷۸۸ متر افتتاح شد.

 

تصویری از آپارتمان های هتل تعطیلات کیش;

آپارتمان های هتل تعطیلات

امکانات داخل اتاق هتل تعطیلات کیش

کلیه سوئیت‌های هتل تعطیلات مجهز به تلویزیون رنگی، اینترنت wifi ، سیستم سرمایش و تهویه مطبوع، یخچال و مینی‌بار، آبگرمکن مجزا، حمام، سرویس‌های ایرانی و فرنگی و تلفن با امکان کنفرانس داخلی می باشد.

امکانات هتل تعطیلات کیش

لابی ، نمازخانه ، فضای سبز ، تلفن در لابی ، پذیرش ۲۴ ساعته ، ترانسفر رفت با هزینه ، سیستم اعلام حریق ، سرویس بهداشتی درلابی ، تلویزیون در لابی ، اینترنت در لابی

رستوران و کافی شاپ هتل تعطیلات کیش

  • رستوران هتل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در محیطی بسیار زیبا و با امکان سرو غذا در سوئیتهای ( روم سرویس ) آماده پذیرایی از میهمانان گرامی می باشد.
  • کافی شاپ هتل در محوطه روباز با فضای سبز عالی در کنار زمین بازی بچه ها آماده پذیرایی از میهمانان گرامی در تمام فصول سال می باشد . ضمناً کافی شاپ با سرو غذاهای سبک در محوطه رو باز و زیبای هتل اوقات دلنشینی برای شما آرزومند است.

 

لابی هتل تعطیلات کیش 

لابی هتل تعطیلات کیش

فاصله هتل تعطیلات کیش تا جاذبه های اطراف
  • فاصله تا شهر زیرزمینی کاریز ۱۲ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۲۴۳ متر)
  • فاصله تا کشتی یونانی ۲۹ دقیقه با خودرو (۱۴ کیلومتر و ۷۹۵ متر)
  • فاصله تا اسکله تفریحی ۳۱ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۵۳۴ متر)
  • فاصله تا پلاژآقایان ۱۴ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۱۶۲ متر)
  • فاصله تا پارک درخت سبز ۱۴ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۹۹۵ متر)
  • فاصله تا پارک دلفینها ۷ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۱۱۵ متر)
  • فاصله تا باغ پرندگان ۸ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۱۶۳ متر)
  • فاصله تا کارتینگ ۲۳ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۸۷۵ متر)
  • فاصله تا آب انبار سنتی ۱۳ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۹۱۸ متر)
  • فاصله تا بولینگ مریم ۳۰ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۴۲۰ متر)
  • فاصله تا کیبل اسکی ۲۱ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۷۰۰ متر)
اطلاعاتی در خصوص هتل تعطیلات کیش
  • تلفن تماس : ۱۱-۴۴۴۵۲۰۶-۰۷۶۴
  • آدرس هتل تعطیلات کیش: کیش، میدان سیری نزدیک بازار پردیس۲
  • ساعت تحویل اتاق : ۱۴:۰۰
  • ساعت تخلیه اتاق: ۱۴:۰۰

منبع : هتل تعطیلات کیش



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهربازی دریم ورلد تایلند

بسیاری از مسافران برای گردش و تفریح و گذراندن اوقات فراغت مسافرت می کنند، یکی ازکشورهایی که در حال حاضر بسیار مورد توجه توریست ها در سراسر جهان و ایران قرار گرفته، کشور تایلند می باشد. تایلند به دلیل منابع طبیعی غنی و همچنین امکانات تفریحی فراوان و با کیفیت به یکی از اصلی ترین مناطق گردشگریِ مورد علاقه ی هموطنان تبدیل شده است. در این مطلب شما با شهربازی دریم ورلد تایلند آشنا خواهید شد، با ما باشید.


معرفی شهربازی دریم ورلد تایلند

شهربازی دریم ورلد تایلند (Dream World Park) با بازی ها و سرگرمی های متنوع روزی شاد برای شما فراهم خواهد کرد. دریم ورلد در ۷ کیلومتری جاده رانگ سیت اونکاراک، در خارج شهر واقع شده و از برترین تفریحات تایلند به شمار می آید. این شهربازی در سال ۱۹۹۳ میلادی افتتاح شد و مساحتی حدود ۱۶۰ هکتار دارد.

 

تصویری از شهر بازی دریم ورلد تایلند

تصویری از شهر بازی دریم ورلد تایلند;

شهربازی دریم ورلد تایلند وسایل سرگرمی زیادی دارد: ترن هوایی، پیست اتومبیل رانی، سرزمین یخی، تونل وحشت، تله کابیل، انواع قطار، اسب و... این وسایل طی سال های متعدد به این شهربازی اضافه شده اند.انواع بازی و وسایل تفریحی در دریم ورلد گرد هم آمده اند، بازی های هیجانی، آبی، فکری و انواع نمایش های موزیکال و سرگرم کننده همگی یک جا جمع شده اند تا یک روز کاملا شاد، پر از هیجان و آدرنالین را تجربه کنیم.

بخش های مختلف شهربازی دریم ورلد تایلند

شهر بازی دریم ورلد پر است از وسایل تفریح و شادی، سرگرمی هایی مخصوص کودکان و سرگرمی هایی مختص بزرگسالان. این وسایل آن قدر زیاد و متنوع هستند که ما به نام بردن از آن ها بسنده می کنیم و برخی از شاخص ترینشان را معرفی می نماییم.

 

تصویری از داخل شهر بازی دریم ورلد تایلند 

تصویری از داخل شهر بازی دریم ورلد

وسایلی مثل ترن موش سرعت، دهکده حیوانات، تونل وحشت، مزرعه ی حیوانات، ماشین برقی، عمارت متروکه، تونل وحشت، قایق هندی، قایق پدالی، قایق پرنده، تله کابین، وایکینگ ها، ربات، خانه ی میکی موس غول پیکر، انواع بازی های کودکان و... حتی این شهربازی یک سینمای چند بعدی هم دارد که می توانید حس جالبی را در آن تجربه کنید.

مشهور ترین بازی های شهربازی دریم ورلد تایلند

شهربازیِ سرزمین رویاها دارای وسایل بازی بسیار متعددی می باشد. این وسایل از نظر مسئولین شهربازی به عنوان معروف ترین و پرطرفدارترین قسمت های شهربازی اعلام شده اند، وسایلی مثل تاب غول پیکر، طوفان شهربازی، گرند کانیون و...

سوپر اسپلش
در این بازی بازدیدکنندگان سوار بر قطارهای روبازی می شوند که هرکدام پنج ردیف صندلی دارد، اما آن ها باید جلیقه های نجات هم بپوشند تا غرق نشوند، چرا که این قطار پایانی بسیار هیجان انگیز دارد. در سوپر اسپلش ترن پیش می رود، مسیری را در فراز و نشیب های کوتاه و آرام پشت سر می گذارد، تا اینجا همه چیز خوب است، اما ناگهان ترن وارد سراشیبی تندی می شود، ترن به سمت استخر بزرگی می رود و محکم با آب برخورد می کند.

 

سوپر اسپلش شهر بازی دریم ورلد تایلند 

سوپر اسپلش شهر بازی دریم ورلد

تورنادو

از اصلی ترین قسمت ها و شاید برترین وسایل مهیج و هیجانی شهربازی دریم ورلد تورنادوی ترسناک آن است. این وسیله در ابتدا ترسناک به نظر نمی رسد و تنها یک شی شبیه به آونگ است که بازدیدکنندگان می توانند روی صندلی های تعبیه شده در اطراف آن بنشینند، اما ترس و دلهره از جایی شروع می شود که بدانید این وسیله بارها و بارها در زوایای مختلف به دور خود می چرخد. تورنادو با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت، بازدیدکنندگان را در زوایای متفاوت و معلق در هوا می چرخاند و می چرخاند.

 

تورنادو در شهر بازی دریم ورلد تایلند 

تورنادو در شهر بازی دریم ورلد

گرند کانیون

گرند کانیون نسبت به وسایل دیگری کمی آرام تر است. اما دلیل این که طرفداران زیادی دارد، محوطه ی بسیار زیبای آن می باشد. گرند کانیون در واقع یک قایق است، قایقی تقریبا بزرگ و گرد که دور تا دورش صندلی هایی برای مسافران قرار دارد، لازم نیست که جلیقه ی نجات بپوشیم چون قرار نیست که کسی داخل آب سقوط کند، قایق آرام آرام در مسیر خود حرکت می کند.

 

گرند کانیون شهر بازی دریم ورلد تایلند 

گرند کانیون شهر بازی دریم ورلد

هریکین

هریکین ( Hurricane ) به معنای طوفان، وسیله ای است مناسب برای افرادی که خیلی از بازی های هیجانی ترس دارند، زیرا در این بازی می توان هیجان را با اطمینان کامل تجربه کرد.

 

هریکین در شهر بازی دریم ورلد تایلند 

هریکین در شهر بازی دریم ورلد

رستوران های شهربازی دریم ورلد تایلند

در شهربازی، رستوران و مراکز مواد غذایی وجود دارد که در زیر به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

 

کی اف سی در شهربازی دریم ورلد تایلند 

کی اف سی در شهر بازی دریم ورلد

  • غرفه ی مواد غذایی: در این مکان می توانید نوشیدنی های گوناگون به همراه خوراکی های کوچک و سبک را تهیه نمایید. این مکان حالتی مابین کافی شاپ و سوپر مارکت دارد.
  • ایستگاه های غذایی: جالب است بدانید در جای جای شهربازی سرزمین آرزوها ایستگاه های کوچکی وجود دارند که می توان از آن ها نوشیدنی و تنقلات مانند بستنی، شکلات و... را تهیه کرد.
  • رستوران کی اف سی KFC: رستوران معروف مرغ سوخاری یا کنتاکیِ کی اف سی هم در این شهربازی شعبه دارد و در تمام طول روز غذاها و خوراکی های درست شده با مرغ را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. حدود قیمت این رستوران با احتساب نوشیدنی برای دو نفر ۶۰ هزار تومان می باشد.
فروشگاه های شهربازی دریم ورلد تایلند
  • سوغات هالیوودی: یکی از جذاب ترین فروشگاه های شهربازی، فروشگاه هالیوود ( Hollywood Studio Store ) نام دارد. از این مکان می توانید انواع لباس، بالش، عروسک و... که مربوط به فیلم های هالیوودی می باشند را تهیه نمایید.
  • فروشگاه نارایا: نارایا یک فروشگاه است که در آن همه چیز پیدا می شود، انواع لوازم مد، فشن و... که برای خرید سوغات محلی مناسب است و قیمت های ارزانی هم دارد.
  • فروشگاه سوغات | Souvenir Shop: با دیدن فروشگاهی به نام سوغات در شهربازی امکان ندارد که خرید را فراموش کنید، فروشگاهی پر از انواع و اقسام وسایلی که می توان برای سوغات برد. لباس های مختلف، تابلو و وسایل تزیینی و... همه در این فروشگاه وجود دارند.
  • فروشگاه اییارا | Iyara Shop: این مکان هم مرکزی برای خرید سوغات است با این تفاوت که همه ی وسایلی که در آن پیدا می شود سبک تایلندی دارند و اصیل هستند، تی شرت، کلاه و... همه و همه تایلندی هستند.

قیمت ورود به شهربازی دریم ورلد تایلند

برای ورود به شهربازی باید بلیت تهیه نمایید که هزینه ی بلیتش ۱۰۰ هزار تومان است و برای کودکانی که قدشان زیر ۹۰ سانتی متر باشد هم رایگان است. با پرداخت این هزینه می توانید از سینمای چند بعدی، دهکده ی هالیوود و نمایش های آخر هفته استفاده نمایید، اما قسمت های دیگر هزینه هایی جدا دارد که به شرح زیر می باشند:

  • دهکده ی برف: ۱۷۱۰۰ تومان
  • ورزش های آبی: ۱۱۴۰۰ تومان
  • مزرعه حیوانات: ۵۱۰۰ تومان

چطور به شهربازی دریم ورلد تایلند برویم؟

انتخاب اتوبان از مرکز بانکوک:
از مرکز بانکوک وارد بزرگراه ویبهاوادی Vibhavadee – Rangsit و از راست وارد دینگ دانگ Din Daeng شوید و مستقیم ادامه دهید تا به پارک فیوچر برسید، سپس به سمت جاده ی رانگ سیت بپیچید Rangsit – Ongkarak یا وارد اتوبان چانگChangwattana شوید و بعد از خروجی رانگ سیت خارج شوید، وارد اونگ کاراکا Rangsit-Ongkarak خواهید شد، همچنان ادامه دهید و حدودا ۱۵ کیلومتر پیش بروید و شهربازی دریم ورلد را در سمت راستتان می بینید.

انتخاب جاده:
باید جاده ی رینگ شرقی Eastern Ring را انتخاب کنید و وارد سموت پارکان Samut Prakan شوید و پس از آن وارد نیو بینگ New Bang-Pa-In و سپس وارد رانگ سیت Rangsit شوید و آن قدر مستقیم ادامه دهید تا دریم ورلد را رو به رویتان ببینید.

آدرس شهربازی دریم ورلد تایلند

آسیا، تایلند، بانکوک، تانیابوری، دریم ورلد.

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر بانکوک برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور تایلند را دارید،برای رزرو تور تایلند با ما در تماس باشید.

منبع : شهر بازی دریم ورلد تایلند



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مسجد مراد پاشا آنتالیا

یکی از دیدنی های مذهبی ترکیه برای تمامی گردشگران اعم از مسلمان و غیر مسلمان،مساجد تاریخی هستند که با قدمت و معماری چشم نواز خود مورد توجه آنها قرار گرفته اند. در شهر توریستی آنتالیا نیز مساجد و اماکن مقدس مختلفی وجود دارد که مسجد مراد پاشا آنتالیا (Murat Pasa Mosque Antalya) یکی از معروف ترین و قدیمی ترین آن ها است. این مسجد با جذابیت ها و زیبائی های خاص خود سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند .در این مطلب شما با خصوصات این مسجد آشنا خواهید شد.

 

تصویری از مسجد مراد پاشا آنتالیا 

تصویری از مسجد مراد پاشا

معرفی مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا به عنوان یادگاری از نیمه دوم قرن شانزدهم در میان مردمان ترکیه از نظر تاریخی و مذهبی ارزش و اهمیت والایی دارد و این امر سبب شده تا تعدادی از گردشگران تور آنتالیا بازدید از آن را در برنامه گردشی خود قرار دهند . این مسجد که در بیرون محوطه کاخ ها در خیابان کاظم اوز آلپ واقع شده در سال ۱۵۷۰ میلادی به دستور صدراعظم وقت ، مراد پاشا بنا شده است.

معماری مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا با حدود ۴۵۰ سال قدمت یکی از نمونه های معماری دوره عثمانی در این شهر است و با چندین گنبد بزرگ و کوچک و یک مناره بلند از محبوبیت بسیاری در میان مردم بومی و گردشگران برخوردار می باشد . مسجد مراد پاشا از معروفترین مساجد موجود در آنتالیا است و نمای خارجی زیبا و تزئینات داخلی فوق العاده آن بر ارزش و اعتبار آن افزوده است . این مسجد که از جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد در منطقه مراد پاشا واقع شده و توسط باغی با درختان صد ساله چنار احاطه شده است.

 

تصویری از مسجد مراد پاشا آنتالیا 

تصویری از مسجد مراد پاشا

مسجد قدیمی و دیدنی مراد پاشا در آنتالیا به صورت یک چهار ضلعی ساخته شده و معماری جذاب آن از نقاط قوت این جاذبه تاریخی می باشد . این مسجد در نمای خارجی خود دارای یک گنبد بزرگ ، چند گنبد کوچک و مناره ای از جنس گرانیت و سنگ مرمر می باشد که بر شکوه و جلال آن افزوده اند . توجه داشته باشید که مناره مسجد که با دو بالکن در قسمت جنوب غربی بنا واقع شده در قرن بیستم به ساختمان مسجد اضافه شده است . فضا و دکوراسیون داخلی مسجد به خوشنویسی های دوران سلجوقی مزین شده که زیبایی این مکان مقدس را دو چندان کرده است . از دیگر قسمت های جذاب مسجد مراد پاشا می توان به محراب ساخته شده از سنگ مرمر اشاره نمود .

برای بازدید از این اثر فرهنگی، هنری، مذهبی در آنتالیا می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

آدرس مسجد مراد پاشا آنتالیا

ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، تزکیولار.

منبع : مسجد مراد پاشا آنتالیا



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل پارسیان شیراز

هتل پارسیان شیراز در مرکز شهر واقع شده است. در سال ۱۳۷۱ توسط سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد خریداری و از مرداد ماه همان سال مورد بهره ‏برداری قرار گرفت و یکی از هتل های گروه شرکت های بین المللی پارسیان می‌باشد. این هتل با ۶۱ باب اتاق و سوئیت آماده ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی در شهر شیراز می باشد.

 

تصویری از ساختمان هتل پارسیان شیراز 

ساختمان هتل پارسیان

هتل در قسمت مرکزی شهر میان مراکز تجاری، بانک و بازار اصلی و در نزدیکی اماکن دیدنی شیراز قرار دارد و با امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب و برخورداری از پرسنل مجرب در زمینه هتلداری، پذیرای مهمانان گرامی می باشد. از دیگر امکانات موجود در هتل پارسیان می توان به کافی شاپ، رستوران و سالن همایش جهت برگزاری انواع جلسات و نشست های کاری اشاره کرد.

امکانات و خدمات هتل پارسیان شیراز

لابی ، آسانسور ، صندوق امانات ، نمازخانه ، پله اضطراری ، فتوکپی ، فکس، پرینتر، کافی شاپ ، تاکسی سرویس، اتاق چمدان ، روزنامه ، آرایشگاه ،خدمات پزشکی ، خدمات باربری ، پذیرش ۲۴ ساعته ، دستگاه واکس کفش ، کپسول آتش نشانی ، سیستم اعلام حریق ، خدمات بیدار باش ، خدمات خانه داری

رستوران و کافی شاپ هتل پارسیان شیراز

  • رستوران هتل پارسیان واقع در طبقه اول با ظرفیت ۱۵۰ نفر (ساعت کاری: صبحانه:۷:۰۰ الی ۹:۳۰ ، نهار ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ ،شام ۲۰:۰۰ الی ۲۲:۳۰)
  • کافی شاپ هتل پارسیان واقع در طبقه دوم (ساعت کاری: ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰)

فاصله هتل پارسیان شیراز تا سایر مراکز

  • فاصله تا فرودگاه۲۰ دقیقه با ماشین
  • فاصله تا آرامگاه شاه چراغ ۲۵دقیقه پیاده و ۵ دقیقه با ماشین(۲ کیلومتر)
  • فاصله تا ارگ کریمخانی۱۴ دقیقه پیاده و ۱۰دقیقه با ماشین(۱٫۱کیلومتر)
  • فاصله تا مسجد وکیل ۱۶ دقیقه پیاده و ۶ دقیقه با ماشین(۱٫۳کیلومتر)
  • فاصله تا باغ ارم ۲۹ دقیقه پیاده و۸ دقیقه با ماشین(۲٫۳کیلومتر)
  • فاصله تا آرامگاه سعدی ۱۷ دقیقه با ماشین(۶٫۹کیلومتر)
  • فاصله تا آرامگاه حافظ ۳۱دقیقه پیاده و ۱۰ دقیقه با ماشین(۲٫۳کیلومتر)
  • فاصله تا آرامگاه کوروش ۱ساعت و۲۳ دقیقه با ماشین(۱۳۰ کیلومتر)
  • فاصله تا بازار وکیل ۱۴ دقیقه پیاده و ۶ دقیقه با ماشین(۱٫۱ کیلومتر)
  • فاصله تا تخت جمشید ۴۶ دقیقه با ماشین(۵۵٫۳ کیلومتر)
  • فاصله تا نمایشگاه بین المللی شیراز ۳۰ دقیقه با ماشین(۲۴٫۳ کیلومتر)

امیداواریم که این مطلب در سفر به شهر شیراز برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صوررتیکه قصد سفر به شهر شیراز را دارید،برای رزرو تور شیراز با ما در تماس باشید.

آدرس هتل پارسیان شیراز

شیراز، خیابان زند، خیابان رودکی

منبع:هتل پارسیان شیراز



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهر جرموک ارمنستان

شهر جرموک ارمنستان در جنوب ارمنستان و  در استان وایوتس‌جور واقع شده‌است. این شهر در ۵۳ کیلومتری شرق یغگنادزور، مرکز استان قرار گرفته است. جرموک شهری زیبا در جنوب ارمنستان، سرشار از چشمه های آب گرم معدنی است. آب و هوای مطبوع، طبیعت چشم نواز و خواص درمانی آبهای گرم چشمه های جرموک ارمنستان، این محل را به یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان تبدیل کرده است.

 

 

تصویری از جاذبه های شهر جرموک ارمنستان 

تصویری از جاذبه های شهر جرموک

استخرها، آبشارها، دریاچه های مصنوعی و چشمه های آب معدنی این شهر که در طول تاریخ تفرج گاه شاه و امپراتور و تزار و رئیس حزب بود، امروز به روی مردم باز شده و یکی از جاذبه های اصلی گردشگری کشور ارمنستان را تشکیل داده است.

تاریخچه شهر جرموک ارمنستان

با وجود آن که نام جرموک نخستین بار در سده سیزدهم میلادی توسط مورخی به نام استپانوس اوربلیان ذکر شده، اما کشف آثاری باقی مانده از یک قلعه و چند آبنما متعلق به قرن هشتم میلادی، ثابت کرد که تمدن در طبیعت زیبا و در کنار چشمه های آب گرم جرموک، سابقه ای بسیار طولانی تر از این دارد. شهر جرموک به عنوان بخشی از استان وایُتس جور ارمنستان در فاصله قرون ۱۰ و ۱۳ میلادی، بخشی از قلمرو پادشاهی سیونیک بود. شاهان و شاهزادگان و درباریان این سلسله، به چشمه های آب گرم شهر جرموک علاقه مند بودند و بدین سبب، با احداث استخرها و حوضچه های آب گرم در جرموک، تفرجگاهی برای خود ساختند.

 

آب گرم شهر شهر جرموک ارمنستان 

آب گرم شهر شهر جرموک

فاصله میان قرون ۱۵ تا ۱۷ میلادی، بدترین روزهای زندگی شهر زیبای جرموک بود. این شهر در آن روزگار به بخشی از میدان جنگ ایران و عثمانی تبدیل شد. بسیاری از شهرها در این سلسله جنگ های طولانی ویران شدند و مردم از ترس جنگ و غارت به جایی دیگر گریختند.

در قرن نوزدهم میلادی و در پی جنگ های ایران و روسیه، شهر زیبای جرموک به دست امپراتوری تزاری روسیه افتاد. در این روزگار و در اثر حمایت های اقتصادی و سیاسی امپراتوری روسیه، جرموک به سرعت شروع به رشد و ترقی کرد. ابتدا محققان و دانشمندان روس به این منطقه فرستاده شدند تا پیرامون آبهای معدنی جرموک پژوهش کنند. در سال ۱۸۶۰، حوضچه ها واستخرهای آبگرم به جا مانده از روزگار پادشاهی سیونیک، بازسازی شدند. این استخرها با نام استخرهای پریستاو، امروز به عنوان آثار تاریخی شناخته می شوند.

موقعیت جغرافیایی شهر جرموک ارمنستان

شهر زیبا و توریستی جرموک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی ایروان پایتخت کشور ارمنستان واقع شده است. این شهر با چشمه های آبگرمش، بر ارتفاع ۲۰۸۰ متری سطح دریا، در میان کوه های وایتس جور و جنگل های انبوه، و در دشتی در گلوگاه رود آرپا قرار دارد. فاصله ۱۷۰ کیلومتری این شهر با ایروان پایتخت ارمنستان را می توان در کمتر از سه ساعت با خودرو پیمود. مسیری که نیمی از آن از جنگل ها و نیمی دیگر از کوهستان های زیبای ارمنستان می گذرد.

 

تصویری از آبشار شهر جرموک ارمنستان 

تصویری از آبشار شهر جرموک

شهر جرموک با جمعیتی حدود پنج هزار نفر، از شمال به کوه های واردنیس و از جنوب به منطقه وایک محدود می شود. ارتفاع کوه های اطراف شهر جرموک ارمنستان به ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ متر می رسد؛ این کوه ها، همه با جنگل های سبز و مزارع آلپی پوشیده شده اند.

جاذبه های شهر جرموک ارمنستان

  • مرکز آبدرمانی جرموک
  • استخرهای تاریخی پریستاو
  • مرکز توانبخشی و آبدرمانی جرموک
  • گالری آب معدنی طبیعی جرموک
  • پل زیبای جرموک بر رود آرپا
  • مجسمه تاریخی و آبنمای کوچک آن
  • یادمان جنگ قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان

تنها بخشی از زیبایی های شهر توریستی جرموک را تشکیل می دهند.

چطور به شهر جرموک ارمنستان برویم؟

  • با حمل‌ونقل عمومی :
    اتوبوس‌های تهران ایروان، به صورت مرتب از پایانه غرب حرکت می‌کنند. برای رفتن به جرموک، یا باید در میانه‌ی راه و در شهر وایک از اتوبوس پیاده شوید و از وایک یک خودرو به مقصد جرموک کرایه کنید. یا اینکه به ایروان بروید و از آنجا سوار ون‌هایی شوید که به جرموک می‌روند.
  • با خودروی شخصی:
    در مسیر نوردوز به ایروان، در میانه‌ی راه و بعد از حدود ۲۳۰ کیلومتر به ساراوان می‌رسید، پنج کیلومتر بعد از ساراوان، به سمت شرق بپیچید، بعد از حدود ۳۰ کیلومتر به جرموک خواهید رسید.

امیدواریم این مطلب در سفر به شهر ایروان برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به شهر ایروان و کشور ارمنستان را دارید،برای رزرو تور ارمنستان با ما در تماس باشید.

منبع : شهر جرموک ارمنستان



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل تارا مشهد

هتل تارا مشهد یکی از هتل های چهارستاره شهر مشهد است که در سال ۱۳۷۴ افتتاح شد. این مجموعه دارای ۱۱۱ اتاق مختلف شامل یک، دو، سه و چهارنفره، سوئیت، آپارتمان و کانکت می‌باشد. هتل تارا یکی از نزدیک‌ترین هتل‌های چهار ستاره به حرم امام رضا(علیه السلام) می‌باشد که از برخی واحدهای آن می‌توان گنبد و بارگاه باشکوه حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) را که زیباترین نماهاست مشاهده کرد. این مجموعه، با افتخار، آماده خدمت رسانی به مسافرین و زائرین گرانقدر حضرت امام رضا(علیه السلام) می‌باشد.

 

تصویری از ساختمان هتل تارا مشهد 

تصویری از ساختمان هتل تارا مشهد

امکانات و خدمات هتل تارا مشهد

لابی ،آسانسور، صندوق امانات ، نمازخانه ، کتابخانه ، فروشگاه ، آژانس مسافرتی ، پله اضطراری ، فتوکپی ، فکس پرینتر ، گشت نیم روزی ،چایخانه سنتی، کافی شاپ ، تاکسی سرویس ، اتاق چمدان، روزنامه ، پذیرش ۲۴ ساعته ،دستگاه واکس کفش ، ترانسفر رفت با هزینه ، خدمات CIP (تشریفات ویژه)

رستوران و کافی شاپ هتل تارا مشهد

  • رستوران هتل واقع در طبقه دوم (ساعت کاری: نهار ۱۳:۰۰ الی ۱۵:۰۰ ، شام ۲۰:۰۰ الی ۲۲)
  • سالن صبحانه خوری هتل واقع در طبقه ۲- (ساعت کاری: ۷:۰۰ الی ۱۰:۰۰)
  • کافی شاپ هتل واقع در طبقه طبقه همکف (ساعت کاری: ۸:۰۰ الی ۲:۰۰ بامداد)

جاذبه های اطراف هتل تارا مشهد

  • فاصله تا مجتمع الماس شرق ۲۱ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۵۰۱ متر)
  • فاصله تا بازار بین المللی سپاد ۲۱ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۵۰۳ متر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری پروما ۱۸ دقیقه با خودرو (۶ کیلومتر و ۲۰۵ متر)
  • فاصله تا پارک آبی ایرانیان ۲۷ دقیقه با خودرو (۱۲ کیلومتر و ۹۲۵ متر)
  • فاصله تا سرزمین عجایب ۲۰ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۵۲۵ متر)
  • فاصله تا آرامگاه فردوسی ۴۴ دقیقه با خودرو (۳۰ کیلومتر و ۷۴۹ متر)
  • فاصله تا آرامگاه نادرشاه افشار ۳ دقیقه پیاده (۲۲۵ متر)
  • فاصله تا سرزمین موج های آبی ۳۰ دقیقه با خودرو (۱۴ کیلومتر و ۲۹۴ متر)
  • فاصله تا ایستگاه راه آهن ۶ دقیقه با خودرو (۲ کیلومتر و ۲۶۳ متر)
  • فاصله تا حرم ورودی صحن جمهوری ۱۱ دقیقه پیاده (۸۷۷ متر)
اطلاعاتی در خصوص هتل تارا مشهد
  • پارکینگ با ظرفیت ۳۰ خودرو (رایگان)
  • اینترنت در لابی رایگان
  • استخر: ندارد
  • شماره تماس : ۰۵۱۳۸۰۸۵
  • آدرس : مشهد - حدفاصل چهارراه شهدا و میدان شهدا

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر مقدس برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به شهر مشهد را دارید،برای رزرو تور مشهد با ما در تماس باشید.

منبع: هتل تارا مشهد



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهربازی لگولند مالزی

مالزی یکی از آن کشورهایی است که علاقه و توجه گردشگران ایرانی را معطوف خود کرده و بسیاری تعطیلات خود را در این کشور میگذرانند. امروز به سراغ یکی از بهترین شهربازی های مالزی که با مرکز شهر کوالالامپور تنها دقایقی فاصله دارد و طیف متنوع تفریحاتش شما را متعجب میگذارد. شهربازی لگولند مالزی همان شهر بازی است که در این بخش راجب آن توضیحاتی خواهیم داد.

معرفی شهربازی لگولند مالزی

شهربازی لگولند (به انگلیسی : Legoland Malaysia ) یک پارک تفریحی مشهور بین المللی است که در سراسر جهان و در کشورهایی مانند انگلیس, آلمان و دانمارک شعبه دارد. شهربازی لگولند در واقع شهربازی زنجیره ای است که در کشور مالزی هم ساخته شده است. لگولند در ۳۳۰ کیلومتری شهر کوالالامپور پایتخت مالزی است و تا سنگاپور فقط ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

 

 

شهر بازی لگو لند مالزی

لگولند در حدود نیم قرن پیش برای اولین بار در کشور دانمارک افتتاح شد و با بقیه شهربازی های دنیا یک تفاوت اساسی دارد. در این شهربازی شما با اسباب بازیهای فکری روبرو هستیید و شاید همین یکی از بزرگترین دلایل جذابیت لگولند برای بچه هاست. این شهربازی در سال ۲۰۱۲ در مالزی افتتاح شد و اولین شهربازی لگولند در آسیا است.

خصویات وسایل شهربازی لگولند مالزی

لگوها اسباب بازیهایی هستند که در حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شدند و یکی از معدود اسباب بازیهایی هستند که علاوه بر سرگرمی باعث بالا رفتن خلاقیت کودکان هم می شوند. با قطعات لگو می توان اشکال بسیار جالبی ساخت از خانه گرفته تا حیوان و ساختمان و…در گذشته قطعات لگو چوبی بودند اما کم کم با پیشرفت فناوری، پلاستیکی یا فلزی شده اند.

 

تصویر زیبا از سرگرمی های شهر بازی ل 

تصویر زیبا از سرگرمی های شهر بازی لگو لند مالزی

شهربازی لگولند شامل هفت بخش اصلی با بیش از هفتاد جاذبه تفریحی, بازی و سرگرمی های مختلف است که هر کدام از آنها تجربه ای جدید و استثنایی را برای بازدیدکنندگان از این پارک رقم می زنند.

فعالیت های شهربازی لگولند مالزی

بعد از اینکه وارد لگولند شوید به شما لیستی داده میشود که در آن بطور کامل درباره امکانات این شهربازی توضیح داده شده است. همانطور که از اسم آن معلوم است باید اثری از لگو در این شهربازی باشد! و همین طور هم هست. در شهربازی، فروشگاه های بسیار بزرگ و کاملی وجود دارند که تمام محصولات لگویی را می فروشند.

 

لوازم سرگرم کننده شهر بازی لگو لند مالزی; 

لوازم سرگرم کننده شهر بازی لگو لند مالزی

انواع و اقسام اشکال مختلف از مکان ها، جاذبه ها، حیوانات و… در این شهربازی با لگوسازی و ساخته شده اند که از جمله می توان به تاج محل اشاره کرد که با ۵۹۹۲ قطعه لگو ساخته شده است. خوبی شهربازی این است که نه فقط برای بچه ها بلکه برای خانواده ها هم سرگرم کننده و جذاب است و می توانند بدون اینکه وقت تلف کنید یک روز خوب را در آن بگذرانند.

 

بخشهای شهر بازی لگو لند مالزی; 

بخشهای شهر بازی لگو لند مالزی;

یکی از قسمت هایی که اخیرا به این مینی لند اضافه شده مدل هایی نمایشی از سری فیلم های جنگ ستارگان و کاراکترهای آن است که با بیش از ۱.۵ میلیون قطعه لگو ساخته شده اند. این بخش جدید به شکل ۷ اتاق مجزا و سرپوشیده طراحی شده که در آنها از ۲۰۰۰ مدل لگویی کوچک و بزرگ برای بازسازی صحنه هایی از فیلم های جنگ ستارگان (به ترتیب زمانی و با جزییاتی دقیق)استفاده شده است.از بخشهای دیگر شهربازی میتوان به پارک آبی مهیج آن اشاره کرد.

امکانات شهربازی لگولند مالزی

رستوران های بزرگی وجود دارد که توریسم حلال را رعایت می کنند (یعنی فقط غذای حلال سرو می کنند) و این یکی دیگر از نکات مثبت این پارک برای افراد میباشد.

ساعات بازدید از شهربازی لگولند مالزی:

این شهر بازی هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر پذیرای گردشگران تور مالزی میباشد.

آدرس شهربازی لگولند مالزی

۷, Jalan Legoland, Medini, 79250 Nusajaya, Johor, Malaysia

منبع:شهربازی لگولند مالزی



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

دریاچه لیسی گرجستان

دریاچه لیسی ( به گرجی : ლისის ტბა – انگلیسی : Lisi Lake ) یکی از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس پایتخت گرجستان محسوب می شود. این دریاچه زیبا در شمال غربی در اطراف شهر زیبای تفلیس واقع شده و متعلق به دره رود کورا می باشد.دریاچه لیسی دارای چشم اندازی زیبا از ترکیب فضای سنگی و خشک با بوته های گیاهی می باشد.

 

تصویر بالا از دریاچه لیسی گرجستان; 

تصویر بالا از دریاچه لیسی گرجستان

مساحت دریاچه لیسی ۱۶ کیلومتر مربع ، حداکثر عمق آن در فصل بهار که بیشترین آب را در خود دارد ۴ متر و متوسط حجم آب دریاچه در حدود ۱٫۲ میلیون مترمکعب است. آب دریاچه لیسی تا حدودی شور است و در حدود ۲۶۰۰ میلی گرم در لیتر املاح دارد. از این دریاچه جهت پرورش ماهی استفاده میشود و در تابستان مردم تفلیس جهت ماهیگیری و استراحت و شنا به کنار این دریاچه میایند که امروزه بعنوان یکی از جاذبه های گردشکری در تور گرجستان تبدیل شده است.به علاوه دریاچه منطقه سبز در نزدیکی دریاچه لیسی هم وجود دارد که مکانی مناسب برای گشت و گذار است.

زیستگاه دریاچه لیسی گرجستان

اطراف این دریاچه زیبا، زیستگاه مناسبی برای پرندگان خاص است به طوریکه گونه های بسیاری از پرندگان مختلف در محدوده این دریاچه زندگی می کنند. از طرفی علاوه بر اینکه اطراف این دریاچه محل مناسبی برای زندگی پرندگان است، زیستگاهی مناسب برای انواع حیوانات دیگر از جمله: لاک پشت ها، روباه ها و خرگوش های صحرایی نیز می باشد. همچنین به دلیل داشتن آب و هوای گرم و مدیترانه ای در محدوده اطراف این دریاچه، مکان مناسبی برای زندگی مارها فراهم شده است.

 

تصویری زیبا از دریاچه لیسی گرجستان 

تصویری زیبا از دریاچه لیسی گرجستان

میزان بارش در محدوده دریاچه لیسی گرجستان

میزان بارش باران در این منطقه بسیار مناسب است، به طوری که سالانه شاهد ۴۰۰ میلی متر بارش باران در این منطقه هستیم که از این مقدار بارش در حدود ۲۰ میلی متر آن در ماه ژانویه ۴۰ میلی متر آن در ماه آوریل ۴۰ میلی متر در ماه ژوئیه و در حدود ۳۰ میلی متر در ماه اکتبر می باشد.

در طول سال در این منطقه، ۲۰ تا ۳۰ روز بارش های سنگین اتفاق می افتد که بیشترین حجم باران سال را در این مدت شاهد هستیم؛ همچنین حدود ۲۰ روز بارش برف متداول است. میزان دمای هوا در منطقه در سردترین حالت در ماه ژانویه با دما ی صفر درجه و در گرم ترین حالت ممکن در ماه جولای که دمای هوا به ۳۷ درجه سانتی گراد می رسد و میزان دمای متوسط در ماه هایی مثل آوریل و ژوئیه بین ۱۲ تا ۲۳ درجه متغیر می باشد.

زمان بازدید از دریاچه لیسی گرجستان

بازدید از این دریاچه در هر زمان از سال زیبایی خاص خود را دارد ولی شب ها به دلیل انعکاس چراغ ها در آب زیبایی آن دو چندان می شود.

آدرس دریاچه لیسی گرجستان

Lake Lisi, Tbilisi, Georgia تفلیس, گرجستان

منبع:دریاچه لیسی گرجستان



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل الوند ۲ قشم

هتل الوند ۲ قشم از جدیدترین هتلهای ۳ ستاره قشم است که با پشتوانه چندین سال هتلداری هتل الوند ۱، اکنون شعبه دوم با عنوان هتل الوند ۲ با امکانات کامل اقامتی در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده است. هتل سه ستاره الوند ۲ با موقعیت عالی درجزیره قشم در نزدیکی مراکز تاریخی، سیاحتی و تجاری قرار گرفته است.

 

ورودی هتل الوند۲ قشم 

ورودی هتل الوند۲ قشم

بام این هتل دارای چشم انداز زیبا و دید بسیار عالی از میدان سعدی(برگ سبز) به دریا و شهر می باشد. موقعیت مکانی خاص این هتل در مرکز شهر، موجب گردیده تا فاصله کمی با دریا، مرکز خرید، زیارت سید مظفر، واسکله مسافربری و سایر آثارتاریخی جزیره داشته باشد و از فضاهای منحصر به فرد، شما میهمانان عزیز لذت ببرید.

امکانات هتل الوند ۲ قشم

لابی ، آسانسور ، صندوق امانات ، نمازخانه ، پله اضطراری ، فتوکپی ، فکس ، پرینتر ، زنگ هشدار ، کافی شاپ ،شبکه پخش فیلم ، تلفن در لابی ، پذیرش ۲۴ ساعته ،دستگاه واکس کفش ،کپسول آتش نشانی ، سیستم اعلام حریق، کرایه اتومبیل (بدون راننده) ، خدمات بیدار باش ، خدمات خانه داری ، سیستم تهویه مطبوع ، مینی بار با هزینه

امکانات داخل اتاق هتل الوند ۲ قشم

روم سرویس ، صبحانه ، یخچال ، مبلمان ، دراور ، میزتحریر ، آب رایگان ، رخت آویز ، کمد لباس، تلفن در اتاق ، تلویزیون ، حمام ، لوازم بهداشتی ، دمپایی ، امکان شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم تهویه مطبوع دراتاق ، صندوق امانات داخل اتاق ، سیستم اطفاء حریق دراتاق ، تلویزیون در اتاق ، اینترنت در اتاق

اتاق های هتل الوند ۲ قشم 

اتاق های هتل الوند۲ قشم

جاذبه های اطراف هتل الوند ۲ قشم

فاصله تا پارک زیتون ۹ دقیقه با خودرو (۵ کیلومتر و ۷۰۱ متر)

فاصله تا مجتمع تجاری سیتی سنتر ۹ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۳۱۷ متر)

فاصله تا روستای لافت ۵۱ دقیقه با خودرو (۵۵ کیلومتر و ۹۳۹ متر)

فاصله تا جنگل دریایی حرا ۵۰ دقیقه با خودرو (۵۸ کیلومتر و ۱۴۱ متر)

فاصله تا دره ستارگان ۲۹ دقیقه با خودرو (۲۲ کیلومتر و ۶۲۰ متر)

فاصله تا قلعه پرتغالی ها ۲۰ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۷۱۴ متر)

فاصله تا غارهای خوربس ۲۲ دقیقه با خودرو (۱۳ کیلومتر و ۷۳۹ متر)

فاصله تا چاه های تاریخی تل آو(طلا) ۴۹ دقیقه با خودرو (۵۵ کیلومتر و ۴۱۰ متر)

فاصله تا مسجد قبا ۲۲ دقیقه با خودرو (۲۱ کیلومتر و ۱۵۹ متر)

فاصله تا غار نمکدان ۱۵ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۲۲۱ متر)

فاصله تا تنگه چاهکوه ۱,۳ ساعت با خودرو (۹۳ کیلومتر و ۶۴۲ متر)

آدرس هتل الوند ۲ قشم

قشم، بلوار آزادگان، چهارراه سعدی

شماره تماس هتل الوند قشم

۰۷۶-۳۵۲۲۸۸۰۵-۹

امیدواریم که این مطلب در سفر یه جزیره قشم برای شما مفید واقع شود.

خوهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به جزیره قشم را دارید،برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.

منبع : هتل الوند 2 قشم



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد ایوب سلطان ( انگلیسی: Eyüp Sultan Mosque، ترکی: Eyüp Sultan Camii ) واقع در ساحل جنوبی هالیچ، شاخ طلایی، به دور از همهمه ی امین اونو و بی اغلو، یکی از مقدس ترین مساجد ترکیه است. در قرن های بعدیِ تاریخ قسطنطنیه، با وجود قبرستان های مسیحی در دامنه های خارج از دیوار های شهر، این مکان به گورستانی محبوب تبدیل گشت. پس از فتح شهر به دست مسلمان ها، آرامگاه های مسلمانان و مسیحیان با یکدیگر ترکیب شده و به مانند پاسبانی سختگیر بر طلوع و غروب خورشید بر فراز این چشم انداز نفسگیر نظارت میکردند.

تصویر قدیمی از مسجد ایوب سلطان استانبول

تصویر قدیمی از مسجد ایوب سلطان

پیشینه مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد که حدودا ۵۶۰ سال قدمت دارد، قدیمی ترین مسجد ترکیه نیست اما یکی از زیباترین مکان ها برای عبادت است. مسجد ایوب سلطان اولین مسجدی است که ترک های عثمانی پس از فتح قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳، بنا نهاده اند. این بنا که در اصل در سال ۱۴۵۸ ساخته شده است، پس از نابود شدن در اثر زلزله، توسط سلطان سلیم سوم، ۲۸مین فرمانروای عثمان، در سال ۱۸۰۰ در سبک باروک بازسازی شد.

روایت هایی از مسجد ایوب سلطان استانبول

پس از فتح قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳ توسط محمد دومِ ۲۱ ساله، عثمانی ها کلیساهای بیزانسی مانند ایا صوفیه را به مسجد های بزرگ تبدیل میکردند. با این وجود، داستان ساخته شدن اولین مسجد عثمانی با یک رویای اتفاقی آغاز میشود. نقل است که پس از یک هفته جستجو به دنبال قبر افسانه ایِ ابو ایوب، مشاور معنوی سلطان محمد دوم، شیخ الاسلام آکشِمسَدیمن ( Akshemsuddin ) ناگهان از حرف زدن باز ایستاد و به خواب و مناجاتی وهم آلود فرو رفت.

 

زیارت گاه مسجد ایوب سلطان استانبول 

زیارت گاه مسجد ایوب سلطان

پس از بیدار شدن، آکشمسدین که خیس از عرق گشته بود فریاد زد: "مقبره ی ایوب در همان جاییست که سجاده ام را برای نماز پهن کرده ام!" پس از آن سلطان، آکشمسدین و سه پیشخدمت برای یافتن قبر سه حیاط را تماما حفاری کردند. آنها سنگ باستانی سبزی با رگه های سفید پیدا کردند که حروف صوفی روی آن اعلام میکردند: "این مقبره ی ابو ایوب است". گویی برای رفع هر گونه شکی، افسانه اینگونه ادامه پیدا می کند که جسد ایوب نیز دست نخورده درون کفن زردی در مقبره قرار گرفته بوده است.

اهمیت مسجد ایوب سلطان استانبول

اهمیت این مکان از مرز های ترکیه فراتر رفته است و مسجد ایوب سلطان در دنیای اسلام به عنوان دومین زیارتگاه مهم بعد از مکه شناخته میشود. دلیل این اعتبار، ابو ایوب الانصاری ( Abu Ayyub al-Ansari ) است که نامش نه تنها بر مسجد، بلکه بر مناطق اطراف نیز گذاشته شده است.در سال ۶۲۲، زمانیکه حضرت محمد هجرت از مکه به مدینه را آغاز کرد، به مدت هفت ماه با نزدیک ترین یارش زندگی می کرد. این یار وفادار کسی جز ابو ایوب نبود؛ او از نخستین افرادی میباشد که به اسلام تغییر مذهب داد و در تمامی جنگ ها در جوار محمد مبارزه می کرد. ابو ایوب پرچمدار ایمان بود؛ وظیفه ی حمل پرچم در صف جلویی جنگ به عنوان دیندار ترین فرد مسلمان، به پرچمدار بنا به خصوصیات شرافتمندانه اش محول می شد و این حقیقت نشان می دهد که ابو ایوب چقدر مورد احترام بوده است.

 

تصویری از مسجد ایوب سلطان استانبول 

تصویری از مسجد ایوب سلطان

با گذر زمان اهمیت مسجد و زیارتگاه ایوب سلطان افزایش پیدا کرد. مراسم تاجگذاری و "شمشیر عثمان" شاهزاده های عثمانی – که در آن قدرت آن ها به عنوان پادشاهِ پادشاهان آغاز میشد – در این مسجد برگزار می گشت. بسیاری از افراد سرشناس از جمله سوکلو محمد پاشا ( Sokollu Mehmet Paşa )، ضیاء عثمان صبا ( Ziya Osman Saba ) و فوضی چخماق ( Fevzi Çakmak ) درخواست کردند مقبره هایشان نزدیک مقبره ی ابو ایوب قرار بگیرد؛ به همین دلیل مسجد ایوب سلطان احتمالا تنها مسجدی است که اطرافش مجموعه ی متراکمی از قبرستان ها و زیارتگاه ها قرار گرفته اند.

داخل مسجد ایوب سلطان استانبول

امروزه، مجتمع گسترده ی مسجد شامل لوستر های کریستالی، کاشی های ایزنیکی مربوط به قرن ۱۶ ام و مجموعه ی زیبایی از وسائل متعلق به دوره های زمانی مختلف میشود. مقدس ترین مکان مسجد، مقبره ی ابو ایوب است. همچنین معبدی مزین به کاشی با زیبایی در وسط حیاط واقع شده و توجه جماعت بازدیدکننده را به خود جلب می کند. از دیگر بقایای معروفی که بازدید کننده ها را به ترکیه می کشاند، رد پای حضرت محمد روی سنگ مرمر است که در قابی از نقره نگهداری می شود.

کاشی های مسجد ایوب سلطان

دیوار مشرف به مسجدِ زیارتگاه، چندین صفحه کاشی ایزنیکی با رنگ های متضاد دارد. این کاشی ها مربوط به دوره های زمانی مختلف هستند و طی بازسازی مسجد در سال های ۱۷۹۹-۱۷۹۸ در کنار هم قرار داده شده اند. دیوار های راهروی متصل به زیارتگاه نیز با کاشی های ایزنیکی آراسته گشته اند. کاشی ها دارای پوشش مومی قرمز رنگ هستند و قدمتشان به حدود سال ۱۵۸۰ باز می گردد.

 

تصویری از راهروی ورودی مسجد ایوب سلطان 

تصویری از راهروی ورودی مسجد ایوب سلطان

کاشی هایی مشابه کاشی های راهرو در چندین موزه ی خارج از ترکیه، در معرض نمایش عمومی قرار گرفته اند؛ احتمال می رود این کاشی ها زمانی دیوار های سرسرای ورودی (camekân، که امروزه از بین رفته است ) تا حمام ها را پوشش می داده اند.

در مسجد ایوب سلطان استانبول چه کار انجام دهیم؟

بازدیدکننده ها می توانند با استفاده از تراموای برقی به تپه ی پیر لوتی ( رمان نویس فرانسوی ای که به ترک ها علاقمند بود ) صعود کنند. در تراس های شیبدار این تپه مقبره هایی قرار دارند و فضای سرسبز و زیبایی نفس گیر این مکان تداعی کننده ی چشم انداز وسیع شاخ طلایی است. لذت بردن از منظره ی این مکان مقدس در هنگام خوردن قهوه ی ترکی که به روش سنتی با زغال آماده شده است، در پایان یک روز پر ازدحام شادابی و نشاطی وصف ناپذیر برای بازدید کننده ها به ارمغان می آورد.

آدرس مسجد ایوب سلطان استانبول

Merkez Mh., Camii Kebir Cd. No:1, 34050 Eyüp/İstanbul, Turkey

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر استانبول برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به شهر استانبول را دارید،برای رزرو تور استابول با ما در تماس باشید.

منبع:مسجد ایوب سلطان استانبول



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل اسپادانا کیش

کیش جزیره دیدنی ها و زیبایی ها است. این جزیره در سال های اخیر رشد بسیار زیادی در صنعت گردشگری و توریسم داشته است و توانسته است به یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران تبدیل شود، از این رو برای پذیرایی از این گردشگران محلی برای پذیرایی آنها باید فراهم شود.یکی از این مکان ها هتل اسپادانا کیش میباشد.هتل اسپادانا کیش در سال ۱۳۷۹ واقع در بلوار ایران کیش به بهره برداری رسید و در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به طور کامل بازسازی شد، تیپ هتل به صورت ویلاهای یک طبقه می باشد که دارای چند پله است.

 

ورودی هتل اسپادانا کیش 

ورودی هتل اسپادانا

هتل اسپادانا کیش چند ستاره است؟

این جزو هتل های سه ستاره جزیره کیش به حساب می آید.

امکانات هتل اسپادانا کیش

لابی ، صندوق امانات ، گشت نیم روزی ، کافی شاپ ، اتاق چمدان ، پارکینگ ، پذیرش ۲۴ ساعته ، ترانسفر رفت با هزینه،کپسول آتش نشانی ، مینی بار با هزینه ، تلویزیون در لابی ، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در لابی

امکانات اتاق های هتل اسپادانا کیش

یخچال ، مبلمان ،دراور ، چای ساز ، کمد لباس ، تلویزیون ،حمام ، لوازم بهداشتی ، دمپایی ، سیستم تهویه مطبوع دراتاق ،تلویزیون در اتاق ، سیستم گرمایش و سرمایش، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در اتاق

رستوران هتل اسپادانا کیش

سالن صبحانه خوری هتل واقع در رستوران VIP شاندیز (ساعت کاری: ۸:۳۰ الی ۱۰:۰۰)،مهمانان عزیز می توانند از رستوران VIP شاندیز برای صرف نهار و شام استفاده نمایند.

 

رستوران هتل اسپادانا کیش 

رستوران هتل اسپادانا

فاصله هتل اسپادانا کیش تا جاذبه های اطراف
  • فاصله تا شهر زیرزمینی کاریز ۱۰ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۶۵۵ متر)
  • فاصله تا شهر باستانی حریره ۱۰ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۹۷۲ متر)
  • فاصله تا کشتی یونانی ۲۳ دقیقه با خودرو (۱۲ کیلومتر و ۸۷۱ متر)
  • فاصله تا مسیر ویژه دوچرخه سواری ۱۲ دقیقه با خودرو (۵ کیلومتر و ۵۷۵ متر)
  • فاصله تا پلاژ بانوان ۴ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۷۶۰ متر)
  • فاصله تا کارتینگ ۹ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۷۳۹ متر)
  • فاصله تا آب انبار سنتی ۱۱ دقیقه با خودرو (۵ کیلومتر و ۳۱۲ متر)
  • فاصله تا بازار عرب ها ( صفین) ۱۵ دقیقه با خودرو (۷ کیلومتر و ۶۴۱ متر)
  • فاصله تا مجتمع گلف کیش ۱۶ دقیقه با خودرو (۷ کیلومتر و ۷۶۲ متر)
  • فاصله تا بازار پارس خلیج ۱۵ دقیقه با خودرو (۷ کیلومتر و ۴۶۶ متر)
  • فاصله تا بازار مریم ۵ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۱۶۵ متر)
  • فاصله تا بازار کیش مال ۱۱ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۵۶۱ متر)
  • فاصله تا بازار پدیده ۲۱ دقیقه با خودرو (۱۲ کیلومتر و ۶۶۵ متر)
  • فاصله تا فرودگاه ۱۳ دقیقه با خودرو (۶ کیلومتر و ۲۵۰ متر)

آدرس هتل اسپادانا کیش

کیش، بلوار ایران، خیابان جامی، جنب صدا و سیما

 

منبع : هتل اسپادانا کیش



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور آنتالیا

ما قصد داریم تا با معرفی ارزانترین تورهای آنتالیا در خدمت مسافران عزیز باشم.امیدواریم که بتوانیم خدمات خوبی را به منظور سفری خاطره انگیز و راحت برای شما برنامه ریزی کنیم.خواهشمندیم در صورت هرگونه سوال با ما در تماس باشید.خدمت به شما افتخاری برای ماست.


معرفی شهر آنتالیا

پادشاه آتالوس دوم پرگامون را در حدود ۱۵۰ سال قبل از میلاد، در طول دوره هلنی، به عنوان بنیانگذار شهرستان می شناختند. این Attalea یا Attalia را به افتخار او نامگذاری کرده اند. این شهرستان به عنوان یک پایگاه دریایی برای ناوگان قدرتمند آتالوس، خدمت کرده است. کاوش و حفاری در سال ۲۰۰۸، در طرح DOGU Garajı، کشف بقایای قدمت آن در قرن ۳ قبل از میلاد، نشان می دهد که آنتالیا بازسازی شده و گسترش یافته ی یک شهر دیگر در قبل بوده است. آنتالیا در سال ۱۳۳ قبل از میلاد بخشی از جمهوری روم شد، زمانی که آتالوس سوم برادر زاده ی آتالوس دوم ، پادشاهیش را پس از مرگ آن به دست گرفت. مسیحیت حتی در قرن اول نیز شروع به گسترش در منطقه کرد.

 

 

تصویری زیبا از شهر آنتالیا

تصویری زیبا از شهر آنتالیا

 

در شمال شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در جنوب قونیه، اسپارتا و بوردور، در شمال موغلا و در غرب دریای مدیترانه وجود دارند. این شهر به دلیل طبیعت بکر و زیبا و سواحل نیلگون فراوانی که دارد مقصد بسیاری از مسافران ترکیه میباشد.به طوری که ۳۵ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه با تور آنتالیا همراه می‌شوند.از ارتفاعات کوه های توروس که بلندترین قله اش به ۳۰۹۰ متر می رسد رودخانه های متعددی به سمت دریای مدیترانه جاری است که هر کدام در مسیر خود مناظر شگفت انگیز را خلق کرده اند و همه ساله میلیون ها جهان گرد را با زیبایی های خود هیجان زده می کند.

دشت های حاصل خیز این منطقه که از دیدنی های تور آنتالیا می باشد تنوع محصولات زراعی و باغی مانند پرتقال، لیمو، گیاهان زینتی، دارویی نظیر پنبه، کنجد، انواع سبزیجات و جالیز، دشتهای پوشیده از گیاهان و گلهای وحشی با ارزش های طبی، را به همراه جنگل های انبوه علاوه برایفای نقش مهم در صنعت کشاورزی مناظری چشم نواز را به وجود آورده است.

آب و هوای شهر آنتالیا چگونه است؟

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است، شرایط جوی آب و هوای این شهر برای سفر در فصل های بهار،تابستان و پاییز بسیار مناسب است. در سفر به شهر آنتالیا به مسئله آب و هوا دقت زیادی کنید، زیرا آب و هوای گرم و شرجی در فصل گرم سال بسیار نامناسب خواهد بود. تور آنتالیا یکی از تورهایی است که در فصل تابستان که دمای هوا بین ۳۵ الی ۴۵ درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین ۶۵ الی ۸۵ درصد است اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند. در ضمن بهتر است بدانید که این شهر دارای بیش از ۱۰ ماه آفتابی در سال می باشد.

 

تصویری از رشته کوه های توروس آنتالیا در تور آنتالیا 

تصویری از رشته کوه های توروس آنتالیا

رشته کوه های تاروس از این منطقه در برابر بادهای شمالی محافظت می کنند. گردشگران تور آنتالیا باید بدانند که این شهر،دارای اقلیم مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است. در آنتالیا حدود ۲۸۰ روز از سال هوا آفتابی بوده و نزدیک به ۲ هزار ساعت در سال تابش آفتاب دارد. دمای متوسط دریا بین ۱۶ درجه سانتی گراد در زمستان و ۲۷ درجه سانتی گراد در تابستان متغییر است.

بالاترین درجه هوایی که تا به امروز برای آنتالیا ثبت شده ۴۵ درجه سانتی گراد در ماه جولای بوده است که معمولاً میانگین بالاترین دما در این ماه ۳۴٫۵ درجه می باشد. همچنین پایین ترین دمای ثبت شده ۴ درجه سانتی گراد زیر صفر در ماه فوریه بوده که معمولاً در این ماه نیز میانگین پایین ترین دما ۶٫۵ درجه سانتی گراد است. فصل گرفتن آفتاب و آب تنی برای مسافری تور آنتالیا از اوایل ماه آوریل شروع و تا پایان ماه اکتبر ادامه دارد.

اکثر مسافرانی که به این شهر توریستی رهسپار می شوند روس ها هستند، زیرا کشور روسیه دارای آب و هوای سردی است و سواحل سوزان و داغ آنتالیا جذابیت فراوانی برای آنها به شمار می رود.در آنتالیا مناطق سرسبزو زیبایی همچون کمر kemer وجود دارد که دارای روستاهایی با امکانات توریستی می باشد.

فرودگاه های آنتالیا و شهرهای اطراف آنتالیا

فرودگاه اسپارتا آنتالیا در جنوب غرب ترکیه قرار دارد.این فرودگاه دارای ۳ باند و ۵۴ متر از سطح دریا می باشد. ظرفیت فرودگاه اسپارتا ۳۵ میلیون مسافر در طول سال می باشد ، این فرودگاه در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۲ میلیون مسافر که ۱۸ میلیو آن خارجیان بودند را جا به جا نموده است. برای رسیدن به شهر آنتالیا از این فرودگاه نزدیک به ۳ ساعت زمینی راه می باشد.

 

تصویری از فرودگاه شهر اسپارتا 

تصویری از فرودگاه شهر اسپارتا

این فرودگاه یک فرودگاه بین المللی می باشد که به اکثر نقاط جهان پرواز دارد که شامل : آدانا، آمستردام، آنکارا، آنتالیا، بازل، بیروت، برلین، بدروم، بروکسل، بن، کلن، کپنهاگ، دالامان، دیاربکر، دوسلدورف، الازیغ، ارجان قبرس، فرانکفورت، غازی آنتپ، هانوور، حاتای، ازمیر، کایسری، قونیه، خارکف، کراسنودار، لینز، لندن-استانسد، مالاتیا، مارسی، میلان-برگامو، مونیخ، پاریس-اورولی، رم، سنتاتین، سامسون، صوفیه، استکهلم- آرلاندا، اشتوتگارت، تفلیس، تهران، تبریز، ترابزون، وان، وین نیز اشاره کرد.

 

ایر لاین هایی که در این فرودگاه فعال هستند شامل : بلواکسپرس، بورا جت، داغستان ایرلاینز، دوبروونیک ایرلاینز، ایزی جت، ایزی جت سوئد، فلایدبی، گرمانوینگز، جزیره ایرویز، جت ایرفلای، اردن آوی یایشن، ایران ایر، کوبان ایرلاینز، مولدوویان ایرلاینز، شرکت هوایی پگاسوس، ساراتوف ایرلاینز، شاموینگز ایرلاین، اسپان ایر، استار لاینز قزاقستان، اسکای ایرلاینز، سانا کسپرس، ترانس آویا، ترکیش ایرلاینز، آنادولوجت، ویز ایر، یوروپایرپست، ترانس آویانیز می باشد. فاصله هوایی تهران تا آنتالیا ۱۸۶۳ کیلیومتر و مدت زمان پرواز تهران تا آنتالیا ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد.

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

سفر با تور آنتالیا در تمام روزهای سال خوب است و علاقه مندان خودش را دارد. اما بستگی دارد شما در سفر به آنتالیا از چه چیزی لذت بیشتری می برید. تابستان های آنتالیا آفتابی و زمستان های آنتالیا آب و هوایی معتدل دارد و گاهی اوقات باران می بارد. اگر به شنا در دریای مدیترانه و آفتاب گیری در سواحل آنتالیا علاقه مند هستید از فروردین ماه تا آبان جهت شنا با تور آنتالیا سفر کنید.

 

تصویری از یک استخر در سواحل آنتالیا 

سواحل آنتالیا

اگر به آب و هوای بارانی و پیاده روی زیر باران علاقه مندید در آپریل با تور آنتالیا همراه شوید. بعد از باران رنگین کمان های بسیار زیبایی در آنتالیا تشکیل می شود. می توان گفت بهترین زمان سفر به آنتالیا، اردیبهشت می باشد چرا که دمای هوا و رطوبت آن بسیار مطلوب است و گرما آزار دهنده نیست و می توان در این زمان در سواحل آنتالیا حمام آفتاب گرفت.به طور کلی آب و هوای آنتالیا در طی سال خیلی تغییر ندارد و اکثر روزهای هوای آنتالیا گرم و شرجی می باشد. زمستان ها هوای آنتالیا خنک تر میشود و چند روزی در این شهر بارانی خواهد بود. بنابراین بهترین وقت سفر با تور آنتالیا را علاقه شما به هوای آفتابی یا بارانی تعیین می کند.

فرهنگ در آنتالیا

ترکی ها به مهمان نوازی معروف هستند و بیشتر مردم با غریبه ها صمیمی و مودب هستند. تقریبا همه جا شما به " hosgeldiniz " (خوش آمدید) بر خواهید خورد. در هنگام گشتن و خرید کردن به شما چای تعارف می کنند، رد کردن آن بی ادبانه نیست ولی در بیشتر جاها یک تاکتیک فشار برای فروختن اجناس به حساب نمی آید. اگر به منزلشان دعوتتان کردند می توانید بدون برنامه قبول کنید.

در خانه های ترکی با شما همانند یک مهمان افتخاری رفتار می شود. در هنگام وارد شدن به خانه های روستایی باید کفش های خود را در بیاورید و مرسوم است که دست بزرگ تر ها را ببوسید و به پیشانیات بزنید. سیگار کشیدن قابل قبول است اما در سینماها، سالن های تئاتر، اتوبوس، قطار و تاکسی ممنوع است.

پروازهای مسیر آنتالیا

ایرلاین اطلس گلوبال،ماهان، قشم ایر،زاگرس،ترکیش،سان اکسپرس،پگاسوس و ...

جاذبه های توریستی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • حمام رومی سیده
  • خانه و موزه آتاتورک
  • شهر پرگه
  • موزه اسباب بازی
  • پارک ملی کوپرولو کانیون
  • جزیره موش
  • بندرگاه قدیمی
  • کاله ایچی
  • غار کارائین
  • شهر باستانی آسپندوس
  • کسیک مناره
  • آکواریوم آنتالیا
  • دورازه هادریان
  • آبشارهای دودن

و ...

تفریحات شهر آنتالیا

در زیر به برخی از تفریحات شهر آنتالیا اشاره میکنیم :

  • پارک آبی آکوا
  • سافاری در آنتالیا
  • پارک آبی ددمان
  • پارک کارالی اوغلو
  • غواصی در آنتالیا
  • تور کشتی
  • رافتینگ در آنتالیا
  • چتر بازی در آنتالیا

رستوران های آنتالیا

غذا ارزان و خوب است. یک وعده غذایی کامل برایتان حدود ۱۰ تا ۲۰ لیره ترکی هزینه خواهد داشت. خدمات عالی و با حس صمیمیت خالص ارائه می شوند. آنتالیا همچنین دارای رستوران های خوب برای غذای دریایی می باشد. یک مورد که حواستان باید به آن باشد این است که قیمت ذکر شده همانی باشد که در منو آمده است. غذاهای معروف آنتالیا شامل پیاز (ساخته شده با سس بخارا، سیر، گردو و دانه های پخته)، کوفته شیش (کوفته تند که دور یک چوب پخته شده است)، هیبش تند با زیره مخلوط و سس بخارا، کباب تندیر و... به همراه بسیاری از انواع غذاهای سرد مدیترانه ای با روغن زیتون، می باشد.

رستوران های برگزیده:

  • وانیلا: غذاهای فرانسوی ، خانه استیک، پیتزا، بین المللی
  • ۷ مهمت: غذاهای دریایی، مدیترانه ای ،ترکی، بین المللی
  • سراسر فاین: غذاهای اروپایی، ترکی، دریایی، بین المللی، مدیترانه ای
  • روکا: غذاهای عالی، موزیک و خدمات. غذاهای لبنانی، مدیترانه ای، ترکی، ترکیبی، خاورمیانه ای
  • آرما: غذاهای اروپایی، دریایی، بین المللی، مدیترانه ای
  • تارگی استیک هاوس: استیک، بابیکیو، ترکی

مراکز خرید در آنتالیا

  • ترا سیتی: لوکس ترین مرکز خرید آنتالیا واقع در محله ی مسکونی سطح بالای فنر، می باشد. مغازه ها در اصل گران هستند و شامل برند هایی مانند: بربری، هوگو باس، فچونبل، جیزیا، گنت، لگوست، ماسیمو، دیوتی، مکس مارا، نایک، پیر کاردین، تامی، پولو و... و همچنین بسیاری از برند های ترکی طراحی شده می باشند. در طبقه ی چهارم نیز غذاخوری های زیادی شامل برند های بین المللی فست فود، موجود می باشد.
  • مارک آنتالیا:مکانی فوق العاده برای خرید مارک های موجود، تنها مشکل منطقه ی با ترافیک بالا می باشد.
  • میگروس: انواع مختلفی از مارک ها با قیمت خوب، و گاهی اوقات حراج های بسیار جذاب موجود می باشد. فود کورت ها معقول و بستنی ها خوب و خوشمزه می باشند. از دیگر مراکز خرید و بازار های آنتالیا می توان به دیپ اوتلت سنتر ،شمال ، لارا ، آکا پارک، آنتالیوم پریمیوم، اراستا، اوزدیلت پارک، ال سی واکیکی و... اشاره کرد.

منبع : تور آنتالیا

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور آنتالیا

ما قصد داریم تا با معرفی ارزانترین تورهای آنتالیا در خدمت مسافران عزیز باشم.امیدواریم که بتوانیم خدمات خوبی را به منظور سفری خاطره انگیز و راحت برای شما برنامه ریزی کنیم.خواهشمندیم در صورت هرگونه سوال با ما در تماس باشید.خدمت به شما افتخاری برای ماست.


معرفی شهر آنتالیا

پادشاه آتالوس دوم پرگامون را در حدود ۱۵۰ سال قبل از میلاد، در طول دوره هلنی، به عنوان بنیانگذار شهرستان می شناختند. این Attalea یا Attalia را به افتخار او نامگذاری کرده اند. این شهرستان به عنوان یک پایگاه دریایی برای ناوگان قدرتمند آتالوس، خدمت کرده است. کاوش و حفاری در سال ۲۰۰۸، در طرح DOGU Garajı، کشف بقایای قدمت آن در قرن ۳ قبل از میلاد، نشان می دهد که آنتالیا بازسازی شده و گسترش یافته ی یک شهر دیگر در قبل بوده است. آنتالیا در سال ۱۳۳ قبل از میلاد بخشی از جمهوری روم شد، زمانی که آتالوس سوم برادر زاده ی آتالوس دوم ، پادشاهیش را پس از مرگ آن به دست گرفت. مسیحیت حتی در قرن اول نیز شروع به گسترش در منطقه کرد.

 

 

تصویری زیبا از شهر آنتالیا

تصویری زیبا از شهر آنتالیا

 

در شمال شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در جنوب قونیه، اسپارتا و بوردور، در شمال موغلا و در غرب دریای مدیترانه وجود دارند. این شهر به دلیل طبیعت بکر و زیبا و سواحل نیلگون فراوانی که دارد مقصد بسیاری از مسافران ترکیه میباشد.به طوری که ۳۵ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه با تور آنتالیا همراه می‌شوند.از ارتفاعات کوه های توروس که بلندترین قله اش به ۳۰۹۰ متر می رسد رودخانه های متعددی به سمت دریای مدیترانه جاری است که هر کدام در مسیر خود مناظر شگفت انگیز را خلق کرده اند و همه ساله میلیون ها جهان گرد را با زیبایی های خود هیجان زده می کند.

دشت های حاصل خیز این منطقه که از دیدنی های تور آنتالیا می باشد تنوع محصولات زراعی و باغی مانند پرتقال، لیمو، گیاهان زینتی، دارویی نظیر پنبه، کنجد، انواع سبزیجات و جالیز، دشتهای پوشیده از گیاهان و گلهای وحشی با ارزش های طبی، را به همراه جنگل های انبوه علاوه برایفای نقش مهم در صنعت کشاورزی مناظری چشم نواز را به وجود آورده است.

آب و هوای شهر آنتالیا چگونه است؟

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است، شرایط جوی آب و هوای این شهر برای سفر در فصل های بهار،تابستان و پاییز بسیار مناسب است. در سفر به شهر آنتالیا به مسئله آب و هوا دقت زیادی کنید، زیرا آب و هوای گرم و شرجی در فصل گرم سال بسیار نامناسب خواهد بود. تور آنتالیا یکی از تورهایی است که در فصل تابستان که دمای هوا بین ۳۵ الی ۴۵ درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین ۶۵ الی ۸۵ درصد است اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند. در ضمن بهتر است بدانید که این شهر دارای بیش از ۱۰ ماه آفتابی در سال می باشد.

 

تصویری از رشته کوه های توروس آنتالیا در تور آنتالیا 

تصویری از رشته کوه های توروس آنتالیا

رشته کوه های تاروس از این منطقه در برابر بادهای شمالی محافظت می کنند. گردشگران تور آنتالیا باید بدانند که این شهر،دارای اقلیم مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است. در آنتالیا حدود ۲۸۰ روز از سال هوا آفتابی بوده و نزدیک به ۲ هزار ساعت در سال تابش آفتاب دارد. دمای متوسط دریا بین ۱۶ درجه سانتی گراد در زمستان و ۲۷ درجه سانتی گراد در تابستان متغییر است.

بالاترین درجه هوایی که تا به امروز برای آنتالیا ثبت شده ۴۵ درجه سانتی گراد در ماه جولای بوده است که معمولاً میانگین بالاترین دما در این ماه ۳۴٫۵ درجه می باشد. همچنین پایین ترین دمای ثبت شده ۴ درجه سانتی گراد زیر صفر در ماه فوریه بوده که معمولاً در این ماه نیز میانگین پایین ترین دما ۶٫۵ درجه سانتی گراد است. فصل گرفتن آفتاب و آب تنی برای مسافری تور آنتالیا از اوایل ماه آوریل شروع و تا پایان ماه اکتبر ادامه دارد.

اکثر مسافرانی که به این شهر توریستی رهسپار می شوند روس ها هستند، زیرا کشور روسیه دارای آب و هوای سردی است و سواحل سوزان و داغ آنتالیا جذابیت فراوانی برای آنها به شمار می رود.در آنتالیا مناطق سرسبزو زیبایی همچون کمر kemer وجود دارد که دارای روستاهایی با امکانات توریستی می باشد.

فرودگاه های آنتالیا و شهرهای اطراف آنتالیا

فرودگاه اسپارتا آنتالیا در جنوب غرب ترکیه قرار دارد.این فرودگاه دارای ۳ باند و ۵۴ متر از سطح دریا می باشد. ظرفیت فرودگاه اسپارتا ۳۵ میلیون مسافر در طول سال می باشد ، این فرودگاه در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۲ میلیون مسافر که ۱۸ میلیو آن خارجیان بودند را جا به جا نموده است. برای رسیدن به شهر آنتالیا از این فرودگاه نزدیک به ۳ ساعت زمینی راه می باشد.

 

تصویری از فرودگاه شهر اسپارتا 

تصویری از فرودگاه شهر اسپارتا

این فرودگاه یک فرودگاه بین المللی می باشد که به اکثر نقاط جهان پرواز دارد که شامل : آدانا، آمستردام، آنکارا، آنتالیا، بازل، بیروت، برلین، بدروم، بروکسل، بن، کلن، کپنهاگ، دالامان، دیاربکر، دوسلدورف، الازیغ، ارجان قبرس، فرانکفورت، غازی آنتپ، هانوور، حاتای، ازمیر، کایسری، قونیه، خارکف، کراسنودار، لینز، لندن-استانسد، مالاتیا، مارسی، میلان-برگامو، مونیخ، پاریس-اورولی، رم، سنتاتین، سامسون، صوفیه، استکهلم- آرلاندا، اشتوتگارت، تفلیس، تهران، تبریز، ترابزون، وان، وین نیز اشاره کرد.

 

ایر لاین هایی که در این فرودگاه فعال هستند شامل : بلواکسپرس، بورا جت، داغستان ایرلاینز، دوبروونیک ایرلاینز، ایزی جت، ایزی جت سوئد، فلایدبی، گرمانوینگز، جزیره ایرویز، جت ایرفلای، اردن آوی یایشن، ایران ایر، کوبان ایرلاینز، مولدوویان ایرلاینز، شرکت هوایی پگاسوس، ساراتوف ایرلاینز، شاموینگز ایرلاین، اسپان ایر، استار لاینز قزاقستان، اسکای ایرلاینز، سانا کسپرس، ترانس آویا، ترکیش ایرلاینز، آنادولوجت، ویز ایر، یوروپایرپست، ترانس آویانیز می باشد. فاصله هوایی تهران تا آنتالیا ۱۸۶۳ کیلیومتر و مدت زمان پرواز تهران تا آنتالیا ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد.

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

سفر با تور آنتالیا در تمام روزهای سال خوب است و علاقه مندان خودش را دارد. اما بستگی دارد شما در سفر به آنتالیا از چه چیزی لذت بیشتری می برید. تابستان های آنتالیا آفتابی و زمستان های آنتالیا آب و هوایی معتدل دارد و گاهی اوقات باران می بارد. اگر به شنا در دریای مدیترانه و آفتاب گیری در سواحل آنتالیا علاقه مند هستید از فروردین ماه تا آبان جهت شنا با تور آنتالیا سفر کنید.

 

تصویری از یک استخر در سواحل آنتالیا 

سواحل آنتالیا

اگر به آب و هوای بارانی و پیاده روی زیر باران علاقه مندید در آپریل با تور آنتالیا همراه شوید. بعد از باران رنگین کمان های بسیار زیبایی در آنتالیا تشکیل می شود. می توان گفت بهترین زمان سفر به آنتالیا، اردیبهشت می باشد چرا که دمای هوا و رطوبت آن بسیار مطلوب است و گرما آزار دهنده نیست و می توان در این زمان در سواحل آنتالیا حمام آفتاب گرفت.به طور کلی آب و هوای آنتالیا در طی سال خیلی تغییر ندارد و اکثر روزهای هوای آنتالیا گرم و شرجی می باشد. زمستان ها هوای آنتالیا خنک تر میشود و چند روزی در این شهر بارانی خواهد بود. بنابراین بهترین وقت سفر با تور آنتالیا را علاقه شما به هوای آفتابی یا بارانی تعیین می کند.

فرهنگ در آنتالیا

ترکی ها به مهمان نوازی معروف هستند و بیشتر مردم با غریبه ها صمیمی و مودب هستند. تقریبا همه جا شما به " hosgeldiniz " (خوش آمدید) بر خواهید خورد. در هنگام گشتن و خرید کردن به شما چای تعارف می کنند، رد کردن آن بی ادبانه نیست ولی در بیشتر جاها یک تاکتیک فشار برای فروختن اجناس به حساب نمی آید. اگر به منزلشان دعوتتان کردند می توانید بدون برنامه قبول کنید.

در خانه های ترکی با شما همانند یک مهمان افتخاری رفتار می شود. در هنگام وارد شدن به خانه های روستایی باید کفش های خود را در بیاورید و مرسوم است که دست بزرگ تر ها را ببوسید و به پیشانیات بزنید. سیگار کشیدن قابل قبول است اما در سینماها، سالن های تئاتر، اتوبوس، قطار و تاکسی ممنوع است.

پروازهای مسیر آنتالیا

ایرلاین اطلس گلوبال،ماهان، قشم ایر،زاگرس،ترکیش،سان اکسپرس،پگاسوس و ...

جاذبه های توریستی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • حمام رومی سیده
  • خانه و موزه آتاتورک
  • شهر پرگه
  • موزه اسباب بازی
  • پارک ملی کوپرولو کانیون
  • جزیره موش
  • بندرگاه قدیمی
  • کاله ایچی
  • غار کارائین
  • شهر باستانی آسپندوس
  • کسیک مناره
  • آکواریوم آنتالیا
  • دورازه هادریان
  • آبشارهای دودن

و ...

تفریحات شهر آنتالیا

در زیر به برخی از تفریحات شهر آنتالیا اشاره میکنیم :

  • پارک آبی آکوا
  • سافاری در آنتالیا
  • پارک آبی ددمان
  • پارک کارالی اوغلو
  • غواصی در آنتالیا
  • تور کشتی
  • رافتینگ در آنتالیا
  • چتر بازی در آنتالیا

رستوران های آنتالیا

غذا ارزان و خوب است. یک وعده غذایی کامل برایتان حدود ۱۰ تا ۲۰ لیره ترکی هزینه خواهد داشت. خدمات عالی و با حس صمیمیت خالص ارائه می شوند. آنتالیا همچنین دارای رستوران های خوب برای غذای دریایی می باشد. یک مورد که حواستان باید به آن باشد این است که قیمت ذکر شده همانی باشد که در منو آمده است. غذاهای معروف آنتالیا شامل پیاز (ساخته شده با سس بخارا، سیر، گردو و دانه های پخته)، کوفته شیش (کوفته تند که دور یک چوب پخته شده است)، هیبش تند با زیره مخلوط و سس بخارا، کباب تندیر و... به همراه بسیاری از انواع غذاهای سرد مدیترانه ای با روغن زیتون، می باشد.

رستوران های برگزیده:

  • وانیلا: غذاهای فرانسوی ، خانه استیک، پیتزا، بین المللی
  • ۷ مهمت: غذاهای دریایی، مدیترانه ای ،ترکی، بین المللی
  • سراسر فاین: غذاهای اروپایی، ترکی، دریایی، بین المللی، مدیترانه ای
  • روکا: غذاهای عالی، موزیک و خدمات. غذاهای لبنانی، مدیترانه ای، ترکی، ترکیبی، خاورمیانه ای
  • آرما: غذاهای اروپایی، دریایی، بین المللی، مدیترانه ای
  • تارگی استیک هاوس: استیک، بابیکیو، ترکی

مراکز خرید در آنتالیا

  • ترا سیتی: لوکس ترین مرکز خرید آنتالیا واقع در محله ی مسکونی سطح بالای فنر، می باشد. مغازه ها در اصل گران هستند و شامل برند هایی مانند: بربری، هوگو باس، فچونبل، جیزیا، گنت، لگوست، ماسیمو، دیوتی، مکس مارا، نایک، پیر کاردین، تامی، پولو و... و همچنین بسیاری از برند های ترکی طراحی شده می باشند. در طبقه ی چهارم نیز غذاخوری های زیادی شامل برند های بین المللی فست فود، موجود می باشد.
  • مارک آنتالیا:مکانی فوق العاده برای خرید مارک های موجود، تنها مشکل منطقه ی با ترافیک بالا می باشد.
  • میگروس: انواع مختلفی از مارک ها با قیمت خوب، و گاهی اوقات حراج های بسیار جذاب موجود می باشد. فود کورت ها معقول و بستنی ها خوب و خوشمزه می باشند. از دیگر مراکز خرید و بازار های آنتالیا می توان به دیپ اوتلت سنتر ،شمال ، لارا ، آکا پارک، آنتالیوم پریمیوم، اراستا، اوزدیلت پارک، ال سی واکیکی و... اشاره کرد.

منبع : تور آنتالیا

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل کوثر ناب مشهد

هتل کوثر ناب مشهد در سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۳۶۸۶ متر مربع افتتاح گردید. این هتل شامل سه فاز است که هر فاز دارای ۱۱ طبقه می باشد. هتل کوثر ناب دارای ۱۷۴ واحد اقامتی از جمله سوئیت و آپارتمان های مجهز است که متراژ بالا در این واحد ها از نکات بارز هتل به شمار می رود. هتل کوثر به علت واقع بودن در مسیر دو بلوار وحدت و امیرالمومنین دارای دسترسی آسان به سایر نقاط شهر می باشد.

 

ورودیه هتل کوثر ناب مشهد 

ورودی هتل کوثر ناب

امکانات هتل کوثر ناب مشهد

لابی ، آسانسور، نمازخانه ،فروشگاه ،پله اضطراری ،زنگ هشدار ، کافی شاپ ، اتاق چمدان ، روزنامه ، صرافی ، فضای سبز ، بازی ویدئویی ، سالن بیلیارد ، آرایشگاه ، خدمات پزشکی ،پذیرش ۲۴ ساعته ، دستگاه واکس کفش ، ترانسفر رفت با هزینه ، ترانسفر برگشت با هزینه

امکانات داخل اتاق های هتل کوثر ناب مشهد

روم سرویس ، IPTV ، صبحانه ،یخچال ، پاورسوئیچ ، مبلمان ، دراور ، چای ساز ، آب رایگان ، بالکن ،رخت آویز ، کمد لباس ، تلفن در اتاق ، تلویزیون ، امکان شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم تهویه مطبوع دراتاق ، صندوق امانات داخل اتاق ، سیستم اطفاء حریق دراتاق ، امکان پخت و پز ، تلویزیون ، اینترنت

رستوران و کافی شاپ هتل کوثر ناب مشهد

  • رستوران هتل کوثرناب واقع در طبقه دوم با ظرفیت ۲۵۰ نفر (ساعت کاری: صبحانه ۸:۰۰ الی ۱۰:۳۰ ، نهار ۱۳:۰۰ الی ۱۵:۳۰ ، شام ۲۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰)
  • کافی شاپ هتل کوثرناب واقع در طبقه دوم کنار لابی (ساعت کاری: ۹:۰۰ الی ۲۳:۴۵)

 

رستوران هتل کوثر ناب مشهد 

رستوران هتل کوثر ناب

فاصله هتل تا مرکز اطراف هتل کوثر ناب مشهد
  • فاصله تا بقعه تاریخی امام زاده یحیی ۱ ساعت با خودرو (۵۶ کیلومتر و ۴۳ متر)
  • فاصله تا مقبره پیر پالان دوز ۱۳ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۳۴ متر)
  • فاصله تا گنبد خشتی ۹ دقیقه پیاده (۷۰۹ متر)
  • فاصله تا حرم ورودی حرعاملی ۱۵ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۲۰۷ متر)
  • فاصله تا حرم ورودی شیخ طبرسی ۱۲ دقیقه پیاده (۹۳۴ متر)
  • فاصله تا ایستگاه راه آهن ۶ دقیقه با خودرو (۲ کیلومتر و ۸۸۳ متر)

آدرس هتل کوثر ناب مشهد

مشهد - بلوار وحدت - بلوار امیر المومنین

شماره تماس هتل کوثرناب مشهد

۰۵۱-۳۳۶۵۵۵۵۵

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر مشهد برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به شهر مقدس مشهد را دارید،برای رزرو تور مشهد با ما در تماس باشید.

منبع : هتل کوثر ناب مشهد



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

معبد اجدادی خاندان چن

آرامگاه خانوادگی چن (陈家祠) با نام‌های متعددی شناخته می‌شود. از این نام‌ها می‌توان به سالن اجدادی خاندان چن، آکادمی خاندان چن، معبد اجدادی خانواده چن و زیارتگاه خانوادگی چن اشاره کرد. معبد اجدادی خاندان چن در حدود ۱۳۲۰۰ متر مربع مساحت دارد. معبد اجدادی خاندان چن ۱۹ ساختمان با ۹ سالن و ۶ حیاط دارد که در یک الگوی متقاون به وسیله راهروها به هم دیگر متصل شده‌اند. این مجموعه توسط دیوارهایی بلند از جهان بیرون جدا شده است. در محور اصلی، ورودی اصلی، سالن اجتماعات و سالن عقبی قرار گرفته‌اند.

 

نمایی از ساختمان معبد اجدادی خاندان چن 

نمایی از ساختمان معبد

ورودی اصلی مجموعه ۲۷٫۵ متر عرض و ۱۵ متر عمق دارد و ستون‌های آن با گل‌ها و آدمک‌ها تزئین شده‌اند. در بالای دروازه، لوح بزرگی وجود دارد که بر روی آن عبارت آکادمی خاندان چن نوشته شده است. یک جفت طبل سنگی در کنار در ورودی با ارتفاع ۲٫۵ متر و دو نقاشی رنگی از خدایان در با ۴ متر ارتفاع، در همان ابتدای ورود به مجموعه، گردشگران تورچین را شگفت‌زده خواهند کرد.

 

تصویری از مجسمه های معبد خاندان چن 

تصویری از مجسمه های معبد خاندان چن

قابل‌توجه‌ترین جاذبه معبد اجدادی خانواده چن، کنده‌کاری‌های متنوع و باشکوهی است که در ستایش از طبیعت ساخته شده‌اند. این کنده‌کاری‌ها از جنس چوبی، آجری، سفالی، سنگی، آهکی و چیزهای دیگر نیز میباشد .کنده‌کاری‌های روی چوب در این مکان دستاوردهای بی‌نظیر هنر کنده‌کاری در آن زمان در گوانجو را نشان می‌دهند. داستان‌های افراد مشهور تاریخی در سرتاسر معبد به وسیله این کنده‌کاری‌ها نمایش داده شده‌اند.

پیشینه معبد اجدادی خاندان چن

در زمان سلسله کینگ، شخصی از خانواده چن، مقام سوم را در امتحانات سلطنتی به دست آورد. امتحانات سلطنتی چین یک سیستم آزمون خدمات دولتی بود که افراد برای کسب مقامات دولتی در آن شرکت می‌کردند. جایگاه این شخص در دولت باعث شد خانواده چن بسیار مشهور شود. مدت‌ها بعد پیشنهاد داده شد تا معبدی ساخته شود تا علاوه بر وجود مکانی برای ادای احترام به اجداد خاندان، مدرسه‌ای برای تشویق فرزندان خانواده برای تلاش بیشتر برای کسب رتبه‌های بالا در آزمون‌های سلطنتی وجود داشته باشد.

پیشینه ساخت معبد اجدادی خاندان چن

معبد اجدادی خانواده چن (سالن اجدادی خاندان چن) به وسیله دو آمریکایی چینی راه اندازی شد. آن‌ها می‌خواستند دانش‌آموزان خاندان چن در گوانگجو یک آکادمی داشته باشند. این مجموعه ارزشمند قبل از پایان دوره سلسله کینگ بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۴ ساخته شد. این معبد و آکادمی در سال ۱۹۵۷ به موزه تبدیل شد. آثار هنری به جا مانده از آن دوره و معماری و تزئینات سنتی این مجموعه، چنان ارزشمند بودند که در سال ۱۹۸۸ آکادمی خانواده چن به عنوان میراث فرهنگی ملی، تحت محافظت شورای دولتی چین قرار گفت.

 

تصویری از معبد اجدادی خاندان چن

تصویری از معبد اجدادی خاندان چن;

کاربرد امروزی معبد اجدادی خاندان چن

این مجموعه هم اکنون یک موزه هنرهای مردمی بوده و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر برای مسافران به حساب می آید.همچنین این موزه با نام موزه هنرهای مردمی گوآنگ‌دونگ (Guangdong Folk Art Museum) شناخته می‌شود.دو چینی آمریکایی که به گوانجو برگشته بودند، حمایت‌های مالی لازم برای ساخت مکانی برای دانش‌آموزان خاندان چن را سازمان‌دهی کردند.

 

بازدید عموم از معبد اجدادی خاندان چن 

بازدید عموم از معبد اجدادی خاندان چن;

با ساخت این آکادمی، تمامی دانش‌آموزانی که در تمام استان گوانگ‌دونگ و دیگر نقاط چین پخش شده بودند، می‌توانستند در این مکان اقامت کنند و برای گذراندن امتحانات سلطنتی کونفسیوسی آموزش ببینند. آکادمی و خوابگاه‌ها در زمانی ساخته شدند که دولت سلسله کینگ در حال فروپاشی بود و دانش‌آموزانی که امتحانات را می‌گذراندند احتمالا می‌دانستند که افق روشنی برای داشتن یک موقعیت دولتی با ثبات، پیش رویشان نخواهد بود. در سال ۱۹۰۵ سیستم امتحانات سلطنتی منسوخ شد و ساختمان به یک مدرسه عمومی برای دانش‌آموزان خاندان چن تبدیل شد.

چطور به معبد اجدادی خاندان چن برویم؟

راحت‌ترین راه برای رفتن به آکادمی خانوادگی چن استفاده از مترو گوانگجو است. خط یک مترو را سوار شده و در ایستگاه Chen Clan Academy پیاده شوید. از خروجی C به میدان آکادمی خانواده چن و از خروجی D به ورودی اصلی مجموعه دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های گوانجو نیز استفاده کنید. غیر از اتوبوس‌های گردشگری شهر، خطوط ۱۷، ۸۵، ۸۸، ۱۰۴، ۱۰۷، ۱۰۹، ۱۱۴، ۱۲۵، ۱۲۸، ۱۹۳، ۲۰۴، ۲۳۳، ۲۵۰، ۲۶۰، ۲۸۶ و ۴۱۳ نیز در نزدیکی این مجموعه ایستگاه دارند.

آدرس معبد اجدادی خاندان چن

چین، گوانگجو، منطقه Liwan، جاده شماره هفت Zhongshan

ساعت بازدید از معبد اجدادی خاندان چن

۸٫۳۰ تا ۱۷٫۳۰ (آخرین پذیرش ورودی ساعت ۱۶ است)

هزینه ورودی معبد اجدادی خاندان چن

۱۰ یوان

منبع:معبد اجدادی خاندان چن



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مزرعه مارها بانکوک

احتمالا انتظار نداشته‌اید در شهر بانکوک چنین مجموعه‌ بزرگی از مارها را در این بخش از شهر ببینید چرا که معمولا این مراکز را بیرون از شهر نگهداری می‌کنند.این مزرعه بخشی از موسسه صلیب سرخ تایلند است و نزدیک به بیمارستان و دانشگاه Chulalongkorn در تقاطع جاده‌های رامای چهارم و Henry Dunant در مرکز شهر قرار دارد.مزرعه مارها و موسسه یادبود ملکه ساواپا، مجموعه ای علمی برای تولید پادزهر برای قربانیان مارگزیدگی در سرتاسر جهان می باشد.

 

ورودیه مزرعه مارهای بانکوک 

ورودیه مزرعه مارها

 

امنیت مزرعه مارها بانکوک

این مزرعه نمایشگاهی بزرگ میباشد، که برای امنیت بیشتر بازدید کننده گان به خوبی حفظ و نگهداری میشود و محفظه هایی از جنس شیشه دارد که در مسیرهای خاصی چیده شده‌اند.بر روی هر کدام از این محفظه‌ها توضیحاتی در مورد جانور داخل آن داده‌ شده است. مجموعه جذابی است و حتی با در نظر گرفتن این که مجموعه از هر جای دیگری بزرگتر است اما جذابیت آن در مارهای خاص آن خلاصه میشود. مارهای سمی از جمله کبری، افعی، افعی سبز، افعی پاپ از جمله مارهای معروف دنیا هستند که در این مزرعه وجود دارند.

 

تصویری از مار در مزرعه مارهای بانکوک 

تصویری از مار در مزرعه مارهای بانکوک

نمایش در مزرعه مارها بانکوک

ساعت ۲٫۳۰ در روزهای میان هفته و ساعت ۱۱ در آخر هفته‌ها زمان نمایش است.از گردشگران تور تایلند دعوت می‌شود تا در محل نمایش کوچکی که در یک طرف باغ وحش قرار دارد بنشینند و کارکنان موسسه را که مارها را در دستشان گرفته‌اند تماشا کنند.در این نمایش شما با خصوصیات و دنیای مارها به طور کلی آشنا خواهید شد.نکات کلیدی به انگلیسی روان توضیح داده می‌شوند و آن چیزی که شما را تحت تاثیر خواهد داد اطلاعات واقعی و البته احترامی است که به این موجودات گذاشته می‌شود. شما می‌توانید شوق را در حالتی که دکتر،عادات زندگی یک مار خاص را توضیح می‌دهد ببینید.

 

مار کبرا در مزرعه مارها بانکوک 

مار کبرا در مزرعه مارهای

در این جا مارها با دقت جابه‌جا می‌شوند و به آن‌ها آزاری نمی‌رسد، چیزی که در نمایش‌های محلی به وفور دیده می‌شود. جذاب‌ترین مارهای کبرا هستند که همیشه بلند می‌شوند و آن حالت معروف تدافعی را به خود می‌گیرند. اندازه و شکل شاه کبری همیشه باعث به وجود آمدن ترس در تن بازدید کنندگان میشود.

ساعت بازدید از مزرعه مارها بانکوک

برای دیدن مزرعه مارها می‌توانید هرروز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴بعد از ظهر و در روزهای تعطیل از ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به این مجموعه شگفت انگیز بیایید.
هزینه ورود برای بزرگسالان و کودکان ۶۵۰ بات می باشد.

منبع : مزرعه مارها بانکوک



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

خانه و موزه آتاتورک

خانه و موزه آتاتورک یادگار بنیان گذار و یکی از مهمترین شخصیت های تاریخی جمهوری ترکیه ،مصطفی کمال پاشا آتاتورک، می باشد که در واقع این خانه بنای بازسازی شده ی ساختمانی می باشد که آتاتورک در آن اقامت داشته است. آنچه در این موزه به نمایش گذاشته شده به خوبی بیانگر نگرش ترک ها نسبت به آتاتورک، و همچنین تفکرات و دیدگاه های خود اوست.

 

تصویری از خانه وموزه آتاتورک 

تصویری زیبا از خانه وموزه

پیشینه تشکیل خانه و موزه آتاتورک

آتاتورک برای اولین بار در مارس ۱۹۳۰ به دلیل سرد بودن هوا در ازمیرIzmir تصمیم گرفت به آنتالیاAntalya که دارای آب وهوای گرم و مطبوعی است سفر و آنجا در ویلایی اقامت کند. به محض ورود، آتاتورک با اشتیاق و خوش آمد ساکنان آنتالیا مواجه شد. هنگام حرکت از کپزKepez به مرکز آنتالیا مردم به ردیف جمع شده بودند تا رهبر جمهوری ترکیه را از نزدیک ببیند.

آتاتورک مدت زیادی در این خانه اقامت نداشت و در ۱۲ مارس تصمیم گرفت به آنکارا Ankaraبازگردد، اما در طول این مدت از موزه ها، خرابه های شهر های باستانی و همچنین مزارع کشاورزی دیدن کرد! پس از آن به جز یک بازدید کوتاه از آنتالیا در طی یک سفر دریایی، آتاتورک برای بار دوم در فوریه سال ۱۹۳۵ به آنتالیا آمد. این بار او یک شب و یک روز در ویلا اقامت داشت. در واقع آتاتورک به طور کلی تنها هفت شب را در ویلای خود در آنتالیا سپری کرد.

 

داخل خانه و موزه آتاتورک 

داخل خانه وموزه آتاتورک;

پس از مرگ آتاتورک در سال ۱۹۳۸ ویلای او تبدیل به یک موسسه ی آموزشی دخترانه شد. در سال ۱۹۸۴ وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه این ساختمان را تحویل گرفت و تصمیم بر آن شد که آن را به موزه تبدیل کنند.

ساختار خانه و موزه آتاتورک

خانه و موزه آتاتورک در دو طبقه شامل یک پذیرایی، حمام، آشپزخانه و تعدادی اتاق در طبقه ی اول می باشد. طبقه ی دوم هفت اتاق دارد که یکی از آن ها به یک بالکن منتهی می شود. بر روی دیوار های طبقه ی اول موزه، ردیفی از روزنامه ها و عکس های مربوط به بازدید آتاتورک از آنتالیا نمایش داده شده است. اتاق خواب شخصی رییس جمهور و همچنین دو اتاق کار در این طبقه بازسازی شده است. به علاوه، کلکسیون کاملی از تمبر های پستی و اسکناس ها با تصاویری از چهره و پیکر آتاتورک وجود دارد.

 

لباس های موجود در خانه وموزه آتاتورک 

لباس های موجود در خانه وموزه آتاتورک;

بیشتر وسایل و اثاثیه قرار گرفته در این خانه از نسخه های اصلی هستند اما برخی نمونه ها از دست رفته یا گم شده با نمونه هایی از مقبره آتاتورک یا موزه ی توپکاپی Top Kapy استانبول جایگزین شده اند؛ برای مثال در بخش اصلی موزه، وسایل شخصی رییس جمهور شامل لباس ها و کفش ها (که از آنتکابیرAnıtkabir ، مقبره ی آتاتورک، به موزه منتقل شده اند) نمایش داده می شود.

چطور به خانه و موزه آتاتورک برویم؟

خانه و موزه آتاتورک در خیابان اسکلار کادسیIşıklar Caddesi در مرکز آنتالیا واقع شده است، مردم شهر و توریست ها می توانند از طریق خطوط تراموا یا اتوبوس به نزدیک ترین ایستگاه واقع در محل موزه برسند.

بدون وسایل نقلیه نیز می توانید پس از قدم زنی در پارک کارالی اوغلوKaraalioğlu park و یا بازدید منطقه کالیچی Kaleiçi district از موزه دیدن کرد. همچنین فاصله موزه از دروازه دیدنی هادریان Hadrian's Gate تنها ۵۰۰ متر می باشد. موزه آتاتورک به جز دوشنبه ها، همه روزه به روی توریست ها باز است.

آدرس خانه و موزه آتاتورک

جنوب آنتالیا - خیابان اسکلار کادسی - جنب پارک کارالی اوقلو

منبع: خانه و موزه آتاتورک



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل آریوبرزن شیراز

هتل آریوبرزن شیراز در قلب شهر شیراز واقع شده است و در سال ۱۳۹۵ به کلی بازسازی شد و با امکانات مدرن تجهیز گردید. دسترسی به اماکن گردشگری (مجموعه زندیه، شاهچراغ، حافظ، سعدی، باغ ارم و ...) و مراکز خرید، فاصله کوتاه تا فرودگاه و بهترین مسیر دسترسی به نمایشگاه بین المللی و مجموعه پرسپولیس، رفاه هرچه بیشتر مهمانان را فراهم ساخته و هتل را متمایز می‌نماید.لازم به ذکر است هتل آریوبرزن، از پذیرش مهمان عرب معذور است.

 

ورودیه هتل آریوبرزن شیراز 

ورودیه هتل آریوبرزن[/caption]

رستوران و کافی شاپ هتل آریوبرزن شیراز

یک میهمانی به یاد ماندنی را در دفتر خاطرات خود رقم زنید. رستوران هتل آریو برزن با تنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی، موسیقی زنده و همچنین کادری مجرب، در فضای صمیمی پذیرای میهمانان تور شیراز و همشهریان عزیز می باشد.

 

رستوران هتل آریوبرزن شیراز 

رستوران هتل آریوبرزن

فراهم آوردن مکانی مناسب جهت گذراندن اوقاتی فرحبخش و آرام، چشم انداز زیبا، ارئه سرویس با کیفیت و متناسب با فصل به همراه اجرای زنده موسیقی از ویژگی های کافی شاپ هتل آریوبرزن است.

خدمات تفریحی هتل آریوبرزن شیراز

از جمله برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ و جذابی که هتل آریوبرزن برای پیر و جوان تدارک دیده است میتوان به بازی پر هیجان بیلیارد، دارت، فوتبال دستی و ایکس باکس اشاره کرد.

 

خدمات تفریخی هتل آریو برزن شیراز

خدمات تفریخی هتل

امکانات داخل اتاق های هتل آریوبرزن شیراز

روم سرویس ، صبحانه ، یخچال ، پاورسوئیچ ، مبلمان ، دراور ، آباژور ، میزتحریر ، رخت آویز ،کمد لباس ، تلفن در اتاق ،تلویزیون ، حمام ، لوازم بهداشتی ، دمپایی ، امکان شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم تهویه مطبوع دراتاق ، صندوق امانات داخل اتاق ، سیستم اطفاء حریق دراتاق ، تلویزیون در اتاق ، اینترنت در اتاق

 

اتاق هتل آریوبرزن شیراز 

اتاق هتل آریوبرزن

امکانات هتل آریوبرزن شیراز

لابی ، آسانسور ، صندوق امانات ، نمازخانه ، آژانس مسافرتی ، پله اضطراری ، فتوکپی ، فکس ،پرینتر ، زنگ هشدار، گشت نیم روزی ،کافی شاپ ، تاکسی سرویس ، اتاق چمدان ، روزنامه ، پذیرش ۲۴ ساعته ، دستگاه واکس کفش، ترانسفر رفت با هزینه و....

فاصله هتل آریوبرزن شیراز تا مکان های مهم شهر
  • ۲۸ فاصله تا ایستگاه راه آهن دقیقه با خودرو (۲۱ کیلومتر و ۶۰۹ متر)
  • فاصله تا آرامگاه کوروش کبیر ۱,۷ ساعت با خودرو (۱۳۱ کیلومتر و ۷۷ متر)
  • فاصله تا تخت جمشید ۵۹ دقیقه با خودرو (۵۸ کیلومتر و ۴۰۱ متر)
  • فاصله تا نقش رستم ۴۹ دقیقه با خودرو (۶۴ کیلومتر و ۵۶ متر)
  • فاصله تا مسجد نصیرالملک ۲۷ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۱۶۹ متر)
  • فاصله تا ارگ کریمخانی ۱۰ دقیقه پیاده (۸۳۷ متر)
  • فاصله تا بازار وکیل ۱۵ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۲۱۷ متر)
  • فاصله تا آرامگاه شاه شجاع ۱۳ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۲۸۲ متر)
  • فاصله تا باغ نارنجستان قوام ۳۱ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۵۱۳ متر)
  • فاصله تا باغ جهان نما ۳۱ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۳۳۲ متر)
  • فاصله تا باغ دلگشا ۱۷ دقیقه با خودرو (۵ کیلومتر و ۹ متر)
  • فاصله تا باغ عفیف آباد ۲۰ دقیقه با خودرو (۷ کیلومتر و ۳۴۳ متر)
  • فاصله تا باغ ارم ۳۳ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۵۵۱ متر)
  • فاصله تا موزه هفت تنان ۱۲ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۲۰۹ متر)

منبع : هتل آریوبرزن



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهر آشتاراک ارمنستان

ارمنستان کشوری با تمدن و تاریخ کهن است که دارای اماکن بسیار جذابی نیز میباشد. این کشور جزو اولین کشور هایی بود که به مسیحیت روی آورد. یکی از شهر های تاریخی کهن این کشور، شهر آشتاراک است.نام آشتاراک کلمه ای ارمنی به معنای برج یا قلعه است.آشتاراک همچنین اشاره ای است به الهه باروری آشوری ، به هر حال نظرات مختلفی درباره نام آشتاراک وجود دارد.


معرفی شهر آشتاراک ارمنستان

شهر آشتاراک ارمنستان در استان آراگاتسوتن واقع شده‌است. آشتاراک مرکز استان آراگاتسوتن ارمنستان و یکی از کهنترین سکونتگاه‌ها در کشور ارمنستان است و آن منطقه آکنده از یادمانهای تاریخی و معماری است طوریکه می‌توان آن را موزه روباز معماری کهن ارمنستان نامید.

 

تصویری از شهر آشتاراک ارمنستان 

تصویری از شهر آشتاراک

نخستین باری که در منابع از شهر آشتاراک نام برده شده در سده ۹ میلادی بوده است اما گمان می‌رود که روستایی به این نام از دوران باستان وجود داشته و نام آن را از خدای اورارتویی ایشتار می‌دانند. مردم آشتاراک مردمی شاعرپیشه، مِی دوست و خوشرو هستند و نویسندگان و سرایندگان و بزرگان زیادی را تحویل جامعه ارمنی داده‌اند.

جغرافیا شهر آشتاراک ارمنستان

آشتاراک ۷٫۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. شهر آشتاراک در غرب ساحل رود کاساغ، ۱۳ کیلومتری جنوب غربی پایتخت، ایروان و در ارتفاع ۱٬۱۱۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این شهر تقریباً در نقطه مرکزی توسط کوه آراگاتس از سمت جنوب و دشت آرارات از سمت شمال احاطه شده است. ۱۹٬۶۱۵ نفر جمعیت دارد.

 

جاذبه های شهر آشتاراک ارمنستان

جاذبه های شهر آشتاراک

از جاهای دیدنی اطراف ایروان همچنین پلی است بنام پل کاساخ مربوط به قرن ١٧ میلادی .این پل بر روی رود کاساخ بنا شده است.این پل گفته میشود توسط خواجه گریگور از تاجران ثروتمند کاناکر احداث شده است که از سه قوس نا برابر تشکیل شده است.از دیگر جاذبه های این مکان میتوان به کلیسای ساغموساوانک ،کلیسای کرموروور ، سنت Gevork صومعه Mughni ، کلیسای سنت سرکسیس اشتارک ،آثار تاریخی آفتامیر و ... اشاره کرد.

فرهنگ شهر آشتاراک ارمنستان

خانه-موزه پرژ پروشیان، رمان‌نویس در سال ۱۹۴۸ میلادی در خانه مسکونی پروشیان در آشتاراک افتتاح شد. این مکان آخرین بار در سال ۲۰۰۸ مرمت شده است.

ماجرای افسانه ای معروف در شهر آشتاراک ارمنستان

افسانه ای از دوران قدیم نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده که می گوید در دوران خیلی قدیم سه خواهر وجود داشته اند که هر ۳ تای آن ها عاشق یک شاهزاده ای بنام سرکیس (Sarkis) بوده اند و دو خواهر بزرگتر برای خوشبختی خواهر کوچکتر خودشان تصمیم به خودکشی می گیرند و در هنگام خودکشی یکی لباسی قرمز رنگ و دیگری لباسی زرد رنگ می پوشد و با انداختن خودشان به ته دره اقدام به خودکشی می کنند اما این ماجرا باعث خوشبختی خواهر کوچکتر نشده بلکه وی نیز از فرط ناراحتی این قضیه لباسی سفید رنگ می پوشد و خود را به ته دره می اندازد و پس از این ماجرا آن شاهزاده شروع به ساختن سه کلیسا در ته همان دره می کنند که رنگ این کلیساها قرمز،زرد و سفید هستند که در واقع به رنگ لباس همان سه خواهر هنگام خودکشی!

 

کلیسای شهر آشتاراک ارمنستان; 

کلیسای شهر آشتاراک

اما جدای این افسانه حالا چه خرافات است یا حقیقت،مورخان می گویند که معماری و ساخت سه کلیسا در این دره برمیگردد به قرن هفتم برای کلیسا قرمز،قرن ششم برای کلیسای سفید و قرن ۱۳ و ۱۴ برای کلیسای زرد.

اقتصاد شهر آشتاراک ارمنستان

  • آشتاراک یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی جمهوری ارمنستان محسوب می‌شود. صنایع بر مبنی تولیدات غذایی، لبنی و نوشیدنی و به طور عمده پردازش مواد خام داخلی و انگور استوار اند.
  • شرکت "Ashtarak-Kat" یکی از تولیدکنندگان عمده لبنیات، پنیر و بستنی در ارمنستان می‌باشد.
  • مرغداری "Ashtarak Dzu" و تعاونی تولید مواد ساختمانی "Kharam" در این شهر واقع شده است.

آموزش و پرورش شهر آشتاراک ارمنستان

در شهر آشتاراک ۷ مدرسه دولتی، ۶ کودکستان و ۴ مدرسه هنری وجود دارد. موزه‌ها و کتابخانه‌های عمومی بسیاری نیز در سطح شهر فعالیت می‌کنند.دو مؤسسه پژوهشی مهم در شهر آشتاراک وجود دارد: مؤسسه پژوهشی فیزیک و مؤسسه رادیوفیزیک و الکترونیک

  • سرشناسان بومی شهر آشتاراک ارمنستان
  • نرسس پنجم آشتاراکتسی (۱۷۷۰–۱۸۵۷), جاثلیق تمام ارمنیان
  • پرژ پروشیان (۱۸۳۷–۱۹۰۷), رمان‌نویس
  • سمبات شاه‌عزیز (۱۸۴۰–۱۹۰۸), شاعر
  • نورایر سیساکیان (۱۹۰۷–۱۹۶۶) زیست‌شیمیدان ارمنستان شوروی و از بنیانگذاران اخترزیست‌شناسی
  • گئورگ امین (۱۹۱۸–۱۹۹۸), شاعر
  • وارتزگس پطروسیان (۱۹۳۲–۱۹۹۴), نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور ارمنستان برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید،برای رزرو تور ارمنستان با ما در تماس باشید.

منبع : شهر آشتاراک ارمنستان



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل قصر طلایی مشهد

هتل بین المللی قصر طلایی (مشهد مقدس)‌ که به عنوان بزرگ ترین و مجلل ترین هتل کشور می باشد، توسط مرحوم حاج محمود سزاوار بندی و فرزند ایشان حاج امیر سزاوار در سال ۱۳۸۶ پایه گذاری گردید. عملیات اجرایی اصلی آن بعد از فوت مرحوم حاج محمود سزاوار بندی در اسفند ماه سال ۱۳۸۷توسط پسر دوم ایشان امیر سزاوار ادامه یافت.


افتتاح هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی مشهد با بهره گیری از هنر معماری منحصربه فرد مرحوم سزاوار بندی و با استفاده از تجربه بسیار ایشان در امر هتلداری در سطح بین المللی طراحی گردید و اجرای آن پس از ایشان با طراحی چشمگیر و توانایی بسیار حاج امیر سزاوار بر اساس استانداردهای روز دنیا ادامه یافت و سرانجام با توکل به خداوند منان در روز عید سعید فطر سال ۱۳۸۹ مصادف با نوزدهم شهریور ماه همان سال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اهمیت انتخاب هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی مشهد با تکیه و تایید این موضوع که یکی از فاکتورهای اصلی در سفر انتخاب محلی مناسب برای اقامت میباشد و ضمن احترام به حقوق میهمانان خود، امنیت، آسایش و امکانات رفاهی فراوانی را برای این عزیزان به ارمغان آورده و با توجه به اصالت کهن ایران اسلامی درامر میهمان نوازی، توانسته است به خوبی در رسیدن به این مهم گام برداشته و رضایت خاطر میهمانان خود را در طول مدت اقامت آنان در شهر مقدس مشهد جلب نماید.

 

تصویری از شب هتل بین المللی قصر طلایی مشهد 

تصویری از هتل بین المللی قصر طلایی مشهد

خصوصیات هتل بین المللی قصر طلایی مشهد

این هتل به جهت داشتن فضایی مطلوب، کیفیت برتر و رعایت استانداردهای بین المللی روز دنیا در قسمت های مختلف، عنوان برترین هتل ایران عزیزمان را به خود اختصاص داده است و با مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع و در بیست طبقه و زیربنای ۷۰۰۰۰ متر مربع در دو فاز، دارای پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات بوده و از بهترین سازه های معماری برخوردار میباشد.

 

تصویری زیبا از هتل قصر طلایی مشهد 

تصویری زیبا از هتل بین المللی قصر طلایی

همچنین با طراحی مجموعاً ۶۱۰ واحد اقامتی در تیپ های امپریال سوئیت، پرزیدنت سوئیت، پرنسس سوئیت، انواع آپارتمان های رویال، سوئیت، کانکت، دبل، سینگل، با دکوراسیون متنوع که با تصویر دلنوازی از حرم ثامن الحجج (ع) از پنجره های اتاق های رو به حرم در طبقات مختلف هتل همراه می شود، خاطره ای وصف نشدنی را در طول مدت اقامت برای میهمانان خود خلق نموده است.

رستوران هتل قصر طلایی مشهد

وجود رستوران ها و کافی شاپ های متعدد و متنوع، با معماری چشم نواز و بهره مندی از فضا هایی لوکس و مجلل همراه با منوهای مختلف ایرانی، سنتی، دریایی و بین الملل برای انواع سلیقه ها و ذائقه های مختلف، احترامی دیگر به انتخاب میهمانان عزیز خود میباشد.

 

رستوران هتل بین المللی قصر طلایی مشهد; 

رستوران هتل بین المللی قصر طلایی

رستوران های هتل قصر طلایی با طراحی های خاص و مناسب تمامی سلایق، در انواع سنتی، کلاسیک و ایرانی آماده پذیرایی VIP از میهمانان متقاضی می باشند. واحد زیبا سازی هتل مفتخر است با ارائه زیباترین خدمات VIP شامل انواع گل آرایی و شمع آرایی، میوه آرایی و تزئینات ویژه غذاها، میزهای شما عزیزان را با مناسبت های خاص درخواستی تزئین نماید.

سالن های سمینار هتل قصر طلایی مشهد

سالن های سمینار، همایش و آمفی تئاتر مجلل این هتل با پیشرفته ترین سیستم های صوتی و تصویری و مجهز به سیستم ویدئو کنفرانس کشوری، بهترین انتخاب تجار و بازرگانان برای برگزاری همایش ها و کنفرانس های کشوری و بین المللی خواهد بود.

 

سالن کنفرانس هتل بین المللی قصر طلایی مشهد 

سالن کنفرانس هتل بین المللی قصر طلایی

امکانات دیگر هتل بین المللی قصر طلایی

فراهم نمودن امکانات رفاهی از قبیل مجموعه آبی استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، انواع ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدن سازی، محل بازی کودکان، سالن بازی های رایانه ای، سالن های زیبایی، آژانس مسافرتی، خدمات راهنمای میهمان (کانسیرژ)، صرافی، بانک، کتابخانه، بیزینس سنتر، تاکسی سرویس، خدمات لاندری، پزشک مقیم، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی و راه آهن، ترانسفر به حرم مطهر حضرت رضا(ع) و… با بالاترین سطح کیفی خدمات، موجب آرامش و آسایش شما میهمانان و زائران مشهد الرضا مقیم در این هتل خواهد بود.

موقعیت هتل قصر طلایی مشهد

هتل بین المللی قصر طلایی در قلب شهر مقدس مشهد و در فاصله ای بسیار نزدیک به حرم ثامن الحجج (ع) به عنوان اصلی ترین میعادگاه زائران حضرتش واقع شده است. فاصله هتل تا حرم مطهر رضوی با اتومبیل ترانسفر رایگان هتل ۵ دقیقه و پیاده ۱۰ دقیقه می باشد، همچنین فاصله فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد تا هتل همراه با ترانسفر رایگان هتل ۱۵ دقیقه و تا ایستگاه مرکزی راه آهن مشهد ۲۰ دقیقه می باشد.

مکان های توریستی مشهد از قبیل بازار رضا، موزه آستان قدس رضوی، مسجد گوهرشاد و سایر مراکز خرید مورد علاقه زائران با فاصله کمی از هتل قابل دسترسی می باشد.

آدرس هتل قصر طلایی مشهد

ایران، خراسان رضوی، مشهد، خیابان امام رضا (ع)، میدان بسیج

شماره تماس هتل قصر طلایی مشهد

  • دفتر مشهد : ۳۸۰۳۸-۰۵۱
  • دفتر تهران : -۲۲۲۲۰۰۳۵-۰۲۱
  • دفتر فرودگاه مشهد : ۳۳۴۰۰۱۹۶-۰۵۱

قیمت تور هتل قصر طلایی مشهد

خواهشمندیم برای رزرو تور مشهد در هتل قصر طلایی با همکاران ما در تماس باشید.

منبع: هتل قصر طلایی مشهد



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان (ارمنی: Երևանի Պատմության Թանգարան) در شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان واقع شده است. این موزه در سال ۱۹۳۱ بنیانگذاری شد. معمار این ساختمان جیم توروسیان بود. در این موزه بیش از ۸۷۰۰۰ شی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

تصویر زیبا از موزه تاریخ ارمنستان 

تصویر زیبا از موزه تاریخ

این مکان در واقع موزه و کتابخانه قوم شناسی و انسان شناسی (Ethnographic-Anthropological Museum-Library ) نام گرفت. اما در دوره های مختلف با تغییر نام همراه بود. در سال ۱۹۲۶ برای اولین بار، موزه دولت مرکزی ( State Central Museum of Armenia ) نامیده شد. سپس در سال ۱۹۳۵ به نام موزه تاریخی ( Historical Museum )تغییر نام یافت. در سال ۱۹۶۲ نیز موزه تاریخ ملی ارمنستان ( State History Museum of Armenia ) نامگذاری شد. اخیرا نیز در سال ۲۰۰۰ با نام موزه فرهنگی تاریخی ( Cultural-Historical Museum )شناخته می شد. نهایتا از سال ۲۰۰۵ به بعد، رسما موزه تاریخ ارمنستان (History Museum of Armenia)نامیده شد.

فعالیت های موزه تاریخ ارمنستان

همچنین از سال ۱۹۴۸ یک سری از گزارشهای به دست آمده از حفاری های باستان شناسی را منتشر نموده است.موزه تاریخ در اجرای برنامه های علمی آموزشی در خصوص تاریخ و فرهنگ کشور ارمنستان فعالیت بخصوصی داشته است.موزه تاریخ ارمنستان بطور مستمر به لیست کلکسیون خود، آثار جدیدی اضافه می نماید. این آثار جدید را از کشفیات جدید حفاری در مناطق تاریخی ارمنستان بدست می آورد. حفاری ها و تحقیقات توسط موسسه قوم شناسی و باستان شناسی و آکادمی ملی علوم ارمنستان انجام می شود.

 

آثار تاریخی موزه تاریخ ارمنستان 

آثار تاریخی موجود در موزه تاریخ

اشیاء دیگر نیز یا خریداری می شوند و یا به موزه اهدا می گردند. این موزه نمایی از فرهنگ و تاریخ جدایی ناپذیر ارمنستان را از زمان ما قبل تاریخ تا به امروز به تصویر می کشد. این موزه همچنین آثاری نادر از روابط فرهنگی ما بین جوامع شرق باستان در ارتفاعات ارمنستان را آشکار می نماید.

بخشهای مختلف موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان دارای بخش های مختلف ذیل است:

  • باستان شناسی
  • سکه شناسی
  • قوم شناسی
  • تاریخ مدرن
  • مرمت آثار تاریخی

۳۵ درصد از مجموعه آثار اصلی مربوط به اشیاء مرتبط با باستان شناسی است. ۸ درصد از مجموعه آثار مربوط به اشیاء مرتبط با قوم شناسی است. ۴۵ درصد از آنها را اشیاء مرتبط با سکه شناسی تشکیل می دهد و ۱۲ درصد مجموعه آثار در بردارنده مدارک موجود در موزه هستند. مالک مجموعه آثار و خود ساختمان موزه نیز دولت است. موزه وظیفه مرمت، حفاظت و انتشار آثار معماری ارمنی، باستان شناسی، قوم شناسی و تاریخ را بر عهده دارد.

 

آثار تاریخی موزه تاریخ ارمنستان 

آثار تاریخی موزه تاریخ

کلکسیون های موزه تاریخ ارمنستان

  • مجموعه آثار انجمن ارامنه فرهنگ شناسی قفقاز ( collections of the Armenian Ethnographical Association of the Caucasus )
  • عتیقه های ارمنی موزه نور نخجوان ( Nor Nakhijevan Museum of Armenian Antiquities )
  • موزه عتیقه های شهر آنی ( Museum of Antiquities of Ani )
  • مجموعه نسخه های خطی باستانی و آغاز شاپات (اچمیادزین) ( Vagharshapat Repository of Ancient Manuscripts )
آثار بجا مانده از ملل مختلف موزه تاریخ ارمنستان
  • قفقاز( Caucasus )
  • کریت (Crete )
  • مصر ( Egypt )
  • آشوریها (Assyria )
  • ایران ( Iran )
  • فرمانروایی هایتی (Hittite Kingdom )
  • میتانی( Mitanni )
  • امپراتوری سلوکیان( Seleucid Empire )
  • امپراتوری روم( Roman Empire )
  • امپراتوری بیزانس ( Byzantine Empire )

آدرس موزه تاریخ ارمنستان

۴ Republic Square, Yerevan, Armenia

امیدواریم این مطلب در سفر به کشور ارمنستان برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم چنانچه قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید،برای رزرو تور ارمنستان با ما در تماس باشید.

منبع

موزه تاریخ ارمنستان



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

معرفی هتل الماس ۲

هتل الماس ۲ مشهد در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۵ با هدف خدمت گذاری به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل دارای ۲۶ طبقه مشتمل بر ۲۱ طبقه مثبت و ۵ طبقه منفی می باشد که ۲۱۷ باب اتاق و سوئیت با امکانات رفاهی کامل، در طبقات یکم تا شانزدهم واقع شده اند. همچنین برخی از این واحدها با الهام از معماری خاص ملل مختلف، به سبک های ایران باستان، روسی، آفریقایی، صفوی، تایلندی، هندی، ترکی، رومی و عربی طراحی شده اند.

اهمیت انتخاب هتل الماس ۲

هتل الماس ۲ در خیابان امام رضا (ع)، که یکی از شاهراه های ورودی اصلی به حرم امام رضا (ع) می باشد، قرار گرفته که موجب دسترسی آسان به مراکز خرید اطراف حرم مطهر می شود. هتل الماس دومین هتل از گروه هتل های الماس در شهر مقدس مشهد می باشد.

 

تصویری از هتل الماس 2 

تصویری از هتل الماس;

خصوصیات اتاق های هتل الماس ۲

۱_اتاق دو تخته هتل الماس ۲ (سبک معماری تمدن ها)

متراژ اتاق: ۲۶ متر مربع
امکانات : سرویس بهداشتی و حمام با کلیه امکانات ، کابین دوش- سشوار- تلویزیون LCD - میز آرایش و مطالعه - صندوق امانات الکترونیکی -امکانات تهیه چای و قهوه - یخچال (مینی بار) - IPTV- گرمایش و سرمایش مرکزی - wifi

 

اتاق دو خوابه هتل الماس ۲ 

اتاق دو خوابه هتل الماس ۲;

۲_سوئیت یک خوابه هتل الماس ۲ (سبک معماری تمدن ها)

متراژ اتاق: ۳۸ متر
سرویس فرنگی اتوماتیک- سشوار- تلویزیون LCD - فن کویل - میز آرایش - صندوق امانات الکترونیکی -کتری برقی - یخچال - مینی بار - گرمایش و سرمایش مرکزی - wifi - چیلر - IPTV - چراغ مطالعه - حمام

۳_ سوئیت پرزیدنت ها هتل الماس ۲

 

سوئیت پرزیدنت سبک صفویه هتل الماس ۲ 

سوئیت پرزیدنت سبک صفویه

  • سبک ترکیه (آیدل)
    متراژ اتاق :۶۶ متر
    سرویس فرنگی- سشوار- تلویزیون LCD - فن کویل - میز آرایش - صندوق امانات الکترونیکی -کتری برقی - یخچال - مینی بار - گرمایش و سرمایش مرکزی - wifi - چیلر - IPTV - چراغ مطالعه - حمام
  • سبک صفویه
    متراژ اتاق :۵۲ متر
    سرویس فرنگی- سشوار- تلویزیون LCD - فن کویل - میز آرایش - صندوق امانات الکترونیکی -کتری برقی - یخچال - مینی بار - گرمایش و سرمایش مرکزی - wifi - چیلر - IPTV - چراغ مطالعه - حمام- نمای رو به حرم
  • سبک ایران باستان(پاسارگاد)
    متراژ اتاق :۴۵ متر
    سرویس فرنگی- سشوار- تلویزیون LCD - فن کویل - میز آرایش - صندوق امانات الکترونیکی -کتری برقی - یخچال - مینی بار - گرمایش و سرمایش مرکزی - wifi - چیلر - IPTV - چراغ مطالعه - حمام- نمای رو به حرم

رستوران و کافه های هتل الماس ۲

۱_رستوران گردان پاناروما
رستوران گردان پاناروما واقع در بام هتل مکانی مجلل و با شکوه در بلندای شهر بهشت با چشم انداز ۳۶۰ درجه از شهر و حرم مطهر رضوی ، پذیرای مهمانیها و ضیافت شام شهروندان می باشد .

 

رستوران پاناروما هتل الماس ۲ 

رستوران پاناروما

۲_ رستوران فیروزه
رستوران تالار فیروزه واقع در طبقه۱۷ هتل و دارای چشم انداز شهر و حرم مطهر رضوی است که بصورت ۲۴ ساعته پذیرای مهمانان می باشد، بوفه صبحانه و همچنین بوفه ناهار روزهای جمعه در این رستوران سرو می گردد. رستوران تالار فیروزه با ظرفیت ۳۰۰ نفر با فضایی زیبا و دکوراسیونی منحصر به فرد مکانی مناسب جهت برگزاری جشنها و میهمانیها می باشد.

 

رستوران فیروزه ای هتل الماس ۲ 

رستوران فیروزه ای

۳_ کافی شاپ یاقوت
در طبقه مزانین لابی هتل واقع گردیده که دارای چشم انداز خیابان اصلی و لابی هتل می باشد، کافی شاپ یاقوت با انواع نوشیدنی های سرد و گرم ، انواع قهوه ، کیک و غذاهای فرنگی پذیرای مهمانان هتل می باشد.

 

کافی شاپ یاقوت در هتل الماس ۲; 

کافی شاپ یاقوت

۴_ کافی شاپ مجموعه ورزشی
۵_ کافه رستوران روف گاردن

امکانات ویژه هتل الماس ۲

  • مجموعه آبی و تفریحات سالم
  • خدمات SPA شامل انواع ماساژ و مراقبت از بدن.
  • سالن کنفرانس
  • بازارچه
  • ترانسفر فرودگاهی و راه آهن

فاصله هتل تا جاذبه های اطراف هتل الماس ۲

  • فاصله تا موزه آستان قدس رضوی ۵ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۴۶۱ متر)
  • فاصله تا بلوار امام خمینی ۶ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۹۹۶ متر)
  • فاصله تا میدان امام رضا ۷ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۱۸۹ متر)
  • فاصله تا آرامگاه شیخ نخودکی ۵ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۹۹۹ متر)
  • فاصله تا بیماررستان امام رضا(ع) ۱۰ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۴۲۸ متر)
  • فاصله تا سینما هویزه ۳۵ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۷۰۴ متر)
  • فاصله تا ایستگاه قطار شهری امام خمینی ۷ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۷۹ متر)
  • فاصله تا ایستگاه قطار شهری پروین اعتصامی ۸ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۶۳۵ متر)
  • فاصله تا رستوران معین درباری ۶ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۹۷۴ متر)
  • فاصله تا سینما قدس ۶ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۵۷ متر)
  • فاصله تا فرهنگسرای بهشت ۱۱ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۱۳ متر)
  • فاصله تا کلیسا انجیلی ۸ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۴۱۱ متر)

آدرس هتل الماس ۲

هتل الماس ۲ : مشهد، خیابان امام رضا(ع)، نبش امام رضا ۲۰

شماره تماس هتل الماس مشهد

۰۵۱۳-۳۸۰۵۷

قیمت تور مشهد هتل الماس ۲

خواهشمندیم برای رزرو تور مشهد هتل الماس ۲ با همکاران ما در تماس باشید.

 

منبع

هتل الماس 2 مشهد



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل پرشین گلف قشم

هتل پرشین گلف قشم ، در مرکز شهر واقع شده است. این هتل ۳ ستاره امکانات رفاهی مناسبی برای میهمانان فراهم می‌آورد و در عین حال، هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای بابت اقامت، از آنها دریافت می‌کند. اتاق‌های هتل پرشین گلف که به امکانات مناسبی مجهز شده‌اند بین ۲ تا ۱۰ نفر، گنجایش پذیرایی از میهمانان را دارند.

 

نمایی از هتل پرشین گلف قشم; 

نمایی از هتل پرشین گلف

چشم‌انداز بسیار زیبایی از دریا، در این اتاق‌ها، اقامت شما را بسیار دلپذیر و رویایی خواهد ساخت. همان طور که اشاره شد این هتل در مرکز شهر واقع شده است و از این رو، با بازارهای مهم شهر فاصله‌ی چندانی ندارد. با پای پیاده می‌توانید خیلی زود به بازارهای معروفی مانند صدف، نگین، مروارید و دلفین قشم برسید.

فاصله هتل پرشین گلف قشم تا جاذبه های اطراف

  • فاصله تا پارک زیتون ۲۲ دقیقه با خودرو (۲۰ کیلومتر و ۶۳۱ متر)
  • فاصله تا روستای لافت ۳۹ دقیقه با خودرو (۳۵ کیلومتر و ۵۸۱ متر)
  • فاصله تا جنگل دریایی حرا ۴۱ دقیقه با خودرو (۳۸ کیلومتر و ۷۳۹ متر)
  • فاصله تا دره ستارگان ۳۳ دقیقه با خودرو (۲۳ کیلومتر و ۹۱۷ متر)
  • فاصله تا قلعه پرتغالی ها ۳۱ دقیقه با خودرو (۲۶ کیلومتر و ۵۲۰ متر)
  • فاصله تا غارهای خربس ۳۳ دقیقه با خودرو (۱۸ کیلومتر و ۶۱۲ متر)
  • فاصله تا چاه های تاریخی تل آو(طلا) ۳۸ دقیقه با خودرو (۳۵ کیلومتر و ۵۲ متر)
  • فاصله تا مسجد قبا ۱۵ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۳۰۷ متر)
  • فاصله تا غار نمکدان ۳۱ دقیقه با خودرو (۲۵ کیلومتر و ۹۵۶ متر)
  • فاصله تا تنگه چاهکوه ۱,۲ ساعت با خودرو (۷۴ کیلومتر و ۲۴۰ متر)
  • فاصله تا فرودگاه بین المللی قشم ۳۹ دقیقه با خودرو (۳۴ کیلومتر و ۳۸۶ متر)
  • فاصله تا میدان امام قلی خان ۳۴ دقیقه با خودرو (۲۸ کیلومتر و ۲۳۹ متر)

اطلاعاتی در خصوص هتل پرشین گلف قشم

  • تاریخ ساخت ۱۳۹۲ ( سال بازسازی ۱۳۹۵ )
  • تعداد اتاق ها ۱۲۲ اتاق
  • تعداد طبقات ۵ طبقه
  • تعداد تخت ها ۵۱۰ تخت
  • ظرفیت لابی ۱۰۰ نفر
  • وضعیت ترافیک خارج از محدوده طرح ترافیک

امکانات اتاق های هتل پرشین گلف قشم

صبحانه ، یخچال ، مبلمان ، آباژور ، رخت آویز ، کمد لباس ، تلفن در اتاق ، تلویزیون ، حمام ، لوازم بهداشتی ، دمپایی ، امکان شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم تهویه مطبوع دراتاق ، سیستم اطفاء حریق دراتاق ، تلویزیون در اتاق ، اینترنت در اتاق ، سیستم گرمایش و سرمایش ، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در اتاق

اتاق هتل پرشین گلف قشم; 

اتاق هتل پرشین گلف

امکانات و خدمات هتل پرشین گلف

لابی ، آسانسور ، صندوق امانات ،نمازخانه ،فروشگاه ، آژانس مسافرتی ، پله اضطراری ، فتوکپی ، فکس ، پرینتر ، زنگ هشدار مرکز خرید ، چایخانه سنتی ، رستوران بام ، کافی شاپ ، تاکسی سرویس ، روزنامه ، پذیرش ۲۴ ساعته و...

آدرس هتل پرشین گلف قشم

قشم - درگهان - میدان انقلاب خیابان بانک سپه

امیدواریم این مطلب برای اقامت شما در این هتل مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید،برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.

منبع
هتل پرشین گلف قشم



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال ( انگلیسی: Independence Avenue، ترکی: Istiklal Caddesi)، واقع در محله ی تاریخی بی اغلو ( پرا )، شلوغ ترین خیابان استانبول است.خیابان از صبح تا شب شلوغ است و نه تنها بسیار تمیز و متحد الشکل میباشد، بلکه ساختمان های واقع در آن افسانه های تاریخی بسیاری از عصر عثمانی (اکثرا قرن ۱۹ و ۲۰) را بازگو میکنند. خیابان استقلال مکانی بود که مقامات، روشنفکران و افراد متمول اغلب در آن وقت گذرانی میکردند.


پیشینه خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول پس از جنگ استقلال ترکیه در سال ۱۹۲۳ نامیده شد اما در حوالی سال های ۱۹۷۰، غفلت مسئولان خیابان را به مکانی ناخوشایند تبدیل کرده بود. در سال های ۱۹۹۰، شورای محلی استانبول تصمیم گرفت در مورد این وضعیت اقدامی کند و با خرج میلیون ها دلار خیابان به مکان تاثیر گذار کنونی اش تبدیل شد.

بناهای تاریخی خیابان استقلال استانبول

دومین ایستگاه متروی قدیمی جهان، که به آن تونل ( Tünel ) میگویند، در محله ی قدیمی کاراکوی ( گالاتا ) واقع در انتهای جنوبی خیابان استقلال قرار گرفته است که این ایستگاه از سال ۱۸۷۵ آغاز به کار کرده است. همچنین، یکی از بهترین مراکز آموزشی ترکیه، دبیرستان آلمانی استانبول ( Özel Alman Lisesi ) میباشد که در نزدیکی تونل واقع شده است.

 

 

]تصویری زیبا از خیابان استقلال استانبول; 

تصویری زیبا از خیابان استقلال

قدیمی ترین دبیرستان ترکیه ( Galatasaray Lisesi یا Galata Sarayı Enderun-u Hümayunu به معنی مدرسه ی سلطنتی کاخ گالاتا )، در میدان گالاتا سرای، واقع در وسط خیابان استقلال، قرار دارد.

معماری ساختمان های خیابان استقلال استانبول

ساختمان های واقع در خیابان استقلال به سبک های نئوکلاسیک ( Neo-Classical )، نئو گوتیک ( Neo-Gothic )، احیای رنسانس ( Renaissance Revival )، هنرهای زیبا ( Beaux-Arts )، هنر نو ( Art Nouveau ) و نخستین معماری ملی ترکی ( First Turkish National Architecture styles ) ساخته شده اند. همچنین برخی ساختمان های مربوط به سال های اولیه ی جمهوری ترکیه در سبک آرت دکو ( Art Deco ) میباشند. به علاوه، نمونه های معماری مدرن از محله ی باستانی ژنوایی واقع در حوالی برج گالاتا تا میدان تقسیم قابل مشاهده است.

معماری بناهای خیابان استقلال استانبول 

معماری بناهای خیابان استقلال استانبول

کلیسا ها، مسجد ها و کنیسه های خیابان استقلال استانبول

درک تاریخ فرهنگی چندگانه ی استانبول گاهی مشکل است اما بازدید از این اماکن راهی مناسب برای مشاهده و فهمیدن این موضوع است که مذاهب مختلف چگونه در گذر زمان به تاریخ استانبول شکل داده اند چندین کلیسا در این منطقه قرار دارند اما بزرگترین و بهترین آنها کلیسای سنت آنتونی پادوا است. معماری نئو گوتیک ونیزی داخل بنا بسیار تاثیر گذار است. این کلیسا مکانی دایر برای عبادت مسیحیانی است که در این کشور عمدتا مسلمان نشین زندگی میکنند.

 

کلیسایی زیبا در خیابان استقلال استانبول;

کلیسایی زیبا در خیابان استقلال

از دیگر مکان های مذهبی این خیابان میتوان از کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسای کاتولیک رومی، کلیسای ارتدکس یونانی، خانه ی مولوی گالاتا (Galata Mevlevihanesi، میتوان در این مکان رقص درویشان را نظاره کرد )، کلیسای یادبود کریمه (وابسته به کلیسای انگلیس)، کنیسه ی یهودی، یکی از قدیمی ترین مساجد استانبول، یک مسجد زیرزمینی و کلیسای واقع بر پشت بام ارتدکس روسی نام برد.

پیشنهاد میشود هر فردی که از شهر استانبول و با تور استانبول بازدید میکند، حداقل ۱ روز از وقت خود را صرف گشت و گذار در خیابان ۱/۴ کیلومتری و زیبای آن کنند. در خیابان استقلال انواع بوتیک، فروشگاه موسیقی، کتابفروشی، گالری هنری، سینما، تئاتر، کتابخانه، کافه، بار، کلاب با اجرای موسیقی زنده، شیرینی فروشی تاریخی، شکلات فروشی و رستوران وجود دارند.

خرید در خیابان استقلال استانبول

در خیابان استقلال میتوانید همه خرید های خود را انجام دهید: لباس، موسیقی، تکنولوژی، دکور منزل، لوازم ورزشی و عطر. بسیاری از مغازه ها متعلق به برند های فروشگاه های زنجیره ای هستند؛ بنابراین شما نمیتوانید بر سر قیمت ها چانه بزنید. با این وجود، با گشت و گذار در خیابان های اطراف و پیدا کردن مغازه های محلی میتوانید با فروشنده های محلی به روش سنتی ترکیه ای بر سر قیمت مورد نظرتان بحث کنید.

پاساژ چیچک خیابان استقلال استانبول

پاساژ چیچک ( گل ) یکی از مکان های محبوب برای صرف غذای شبانه است. معماری پاساژ بسیار زیباست و طبقه ی اول با عکس های مدیران قدیمی بار های پاساژ، تزئین شده است. این عکس های سیاه و سفید از افراد محلی سرشناس فضایی نوستالژیک به وجود آورده اند.

 

تصویری از پاساژ چیچک در خیابان استقلال استانبول 

پاساژ چیچک

]ازجمله فعالیت های تفریحی خیابان استقلال استانبول میتوان به موارد زیر اشاره کرد

عکاسی از جاذبه های خیابان استقلال استانبول

 

 

عکاسی در خیابان استقلال استانبول; 

عکاسی در خیابان استقلال

عکاسان حرفه ای یا تازه کاری که نیاز به نگرشی عمیقتر در زندگی روزانه ی استانبول دارند، میتوانند با گذر از خیابان استقلال و بناهای برجسته اش به سمت برج گالاتا، به بینشی محلی از زندگی شهری استانبول دست یابند. خود خیابان استقلال، کافی شاپ ها و چایخانه های محلی، گرافیتی ها و نقاشی های دیواری، گربه ها، عتیقه فروشی ها و فروشگاه های برند، ساختمان های متعلق به قرن ۱۹ و برج گالاتا، همه و همه سوژه های مناسبی برای عکاسی هستند.

بازدید از موزه ی رقص درویش های خیابان استقلال استانبول

 

موزه رقص درویش ها در خیابان استقلال استانبول 

موزه رقص درویش ها در خیابان استقلال

موزه ی مولوی مکان سابق رقصیدن درویش ها در استانبول است و در این موزه لباس ها، آلات موسیقی و کتاب های درویشان در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند. همچنین در تالار جانبی موزه، نمایش رقص درویش ها برگزار میشود که در آن مراسم باستانی سماع به نمایش گذاشته میشود. با بازدید از این موزه میتوان به درکی عمیق از فرقه ی تصوف اسلام و رومی، یکی از بزرگترین شاعران جهان، دست یافت.

بازدید از مجسمه استقلال خیابان استقلال استانبول

مجسمه ی استقلال در میدان تقسیم قرار دارد. این مجسمه که بازتابی از جنگ استقلال ترکیه است برای بسیاری از شهروندان ترک ارزشمند میباشد. آخر هفته ها حدود ۳ میلیون نفر از کنار این مجسمه که در سال ۱۹۲۸ بنا نهاده شده عبور میکنند.

بازدید از گالری های هنری خیابان استقلال استانبول

گالری های هنری ای مانند موزه ی پرا و نمایشگاه های کوچکتری مانند آپارتمان میسیر، در منطقه ی گالاتا در خیابان های پشتی ای که خیابان استقلال را احاطه کرده اند، آثار هنرمندان بین المللی و ترک آینده دار را به نمایش میگذارند. یکی از گرانبها ترین نقاشی های ترکیه به نام مربی لاکپشت، اثر عثمان بی حمدی، در موزه ی پرا قرار دارد.

 

گالری هنر خیابان استقلال استانبول 

گالری هنر خیابان استقلال

دیگر گالری های قابل توجه خیابان استقلال از این قرارند: گالری نو ( Nev )، گالری زیلبرمان، گالری پای ( Pi Artworks )، گالری سالت بی اغلو ( Salt Beyoğlu )، گالری هنری گایا، گالری آرتر و گالری اوکتم و آیکوت ( Öktem & Aykut ).

 

نقاشی های خیابان استقلال استانبول 

نقاشی های خیابان

هنرهای خیابانی خیابان استقلال استانبول

اگر علاقه ای به گشتن در گالری ها ندارید میتوانید از شهری ترین حومه های استانبول دیدن کرده و نقاشی های دیواری ای که ساختمان ها را کاملا پوشش داده اند، گرافیتی های روی قطار ها و هنر استنسیل را مشاهده کنید. بهترین مکان هایی که میتوان در آنها هنر های خیابانی را نظاره گر بود خود خیابان استقلال، مناطق کاراکوی و شیشانه و مناطق قاضی کوی ( کادیکوی ) و مودا هستند.

خیابان فرانسوی خیابان استقلال استانبول

 

خیابان فرانسوی های در خیابان استقلال استانبول; 

خیابان فرانسوی های در خیابان استقلال

خیابان فرانسوی در یکی از خیابان های جانبی خیابان استقلال قرار دارد. این خیابان یکی از مکان های برجسته و محبوب برای توریست ها میباشد. دکور خیابان مانند خیابان های فرانسوی است اما غذاهای فرانسوی در این خیابان سرو نمیشوند. در ماه های تابستان موسیقی زنده فضای خیابان را پر کرده و اتمسفری رومانتیک ایجاد میکند.

منبع

خیابان استقلال استانبول



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل ستاره کیش

هتل ستاره کیش از هتل های با سابقه و دو ستاره در صنعت هتلداری، در سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید است. در سال ۱۳۹۳ تعدادی اتاق به این مجموعه افزوده شد و در حال حاضر این هتل دارای جمعا ۴۶ واحد اقامتی است که برخی از این واحدها به صورت ویلایی در محوطه هتل پراکنده شده است. هتل دو ستاره ستاره کیش با برخورداری از پرسنل مهمان نواز، سعی در جلب رضایت گردشگران جنوب کشور داشته است. شایان ذکر است اتاق های سه تخته در ساختمان هتل قرار دارند و این ساختمان دارای دو طبقه و فاقد آسانسور می باشد.

 

سوئیت های هتل ستاره کیش 

سوئیت های هتل ستاره

امکانات اتاق های هتل ستاره کیش

این امکانات شامل روم سرویس ، صبحانه ،یخچال ،مبلمان ، دراور ، تلفن در اتاق ، حمام ، لوازم بهداشتی ، دمپایی ، امکان شارژ وسایل الکترونیکی ، تلویزیون در اتاق ، سیستم گرمایش و سرمایش ، نوع قفل درب اتاق ، سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق ، سرویس بهداشتی ایرانی در اتاق میباشد.

 

اتاق های هتل ستاره 

اتاق های هتل ستاره

امکانات و خدمات هتل ستاره کیش

این امکانات شامل لابی ، صندوق امانات ، فتوکپی ، فکس ، پرینتر ، گشت نیم روزی ، چایخانه سنتی ،کافی شاپ ، تاکسی سرویس ، فضای سبز ، شبکه پخش فیلم ، تلفن در لابی پذیرش ۲۴ ساعته ، دستگاه واکس کفش ، ترانسفر رفت با هزینه ، اتاق تلفن (اپراتور) ، کپسول آتش نشانی ، سیستم اعلام حریق ، خدمات خانه داری ، مینی بار با هزینه ، تلویزیون در لابی میباشد.

رستوران و کافی شاپ های هتل ستاره کیش

رستوران هتل واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۱۰۰ نفر (ساعت کاری: صبحانه: ۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ ، نهار: ۱۳:۰۰ الی ۱۵:۰۰)

 

غذا خوری هتل ستاره کیش; 

غذا خوری هتل ستاره

فاصله هتل ستاره کیش تا جاذبه های اطراف
  • فاصله تا شهر باستانی حریره ۱۲ دقیقه با خودرو (۸ کیلومتر و ۴۹۳ متر)
  • فاصله تا اسکله تفریحی ۲۷ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۱۴۱ متر)
  • فاصله تا پلاژ بانوان ۸ دقیقه با خودرو (۳ کیلومتر و ۹۶۸ متر)
  • فاصله تا پلاژآقایان ۷ دقیقه پیاده (۵۶۰ متر)
  • فاصله تا پارک دلفینها ۸ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۹۷۷ متر)
  • فاصله تا باغ پرندگان ۷ دقیقه با خودرو (۴ کیلومتر و ۴۱۴ متر)
  • فاصله تا کیبل اسکی ۷ دقیقه پیاده (۵۶۰ متر)
  • فاصله تا بازار پردیس یک ۷ دقیقه پیاده (۵۲۶ متر)
  • فاصله تا بازار پردیس۲ ۱۴ دقیقه پیاده (۱ کیلومتر و ۱۰۸ متر)
  • فاصله تا هایپرمارکت ۱۲ دقیقه پیاده (۹۵۶ متر)
  • فاصله تا پارک هنگام ۱۱ دقیقه پیاده (۸۶۲ متر)
  • فاصله تا فرودگاه ۱۰ دقیقه با خودرو (۷ کیلومتر و ۷۱۹ متر)

آدرس هتل ستاره کیش

هتل ستاره در حد فاصل میدان داریوش و میدان سیری واقع شده و دسترسی مهمانان به مناطق مختلف جزیره کیش امکان پذیر است.

جزیره کیش - بین میدان داریوش و سیری - رو به روی هتل داریوش

شماره تماس هتل ستاره کیش

۰۷۶۴۴۴۸۳۰۷۳

 

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

منبع

هتل ستاره کیش



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل سینگو قشم

کسانی که برای خرید به قشم مراجعه می کنند، یکی از بازارهای اصلی آنها بازارهای درگهان است. اگر برای این دسته از مسافران بخواهیم هتلی برای رزرو معرفی کنیم، شاید یکی از بهترین گزینه ها هتل سینگو قشم باشد چون این هتل در طبقه دوم یکی از بازارهای درگهان با نام مجتمع تجاری دریا واقع شده است.


هتل سینگو قشم در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. ساختمان این هتل با امکانات کامل اقامتی دارای یک طبقه و متشکل از ۶۵ باب اتاق و سوئیت ، در فاصله ۱۰۰ متری دریا قرار دارد .

تابلوی ورودیه هتل سینگو قشم 

تابلوی ورودیه هتل سینگو

خدمات هتل سینگو قشم

 

از امکانات هتل سینگو می توان به بیدار باش، روم سرویس، آسانسور، سیستم اعلان حریق، خدمات CIP (تشریفات ویژه)، نمازخانه، بیزینس سنتر، پارکینگ، امکانات اداری مانند دستگاه فکس و فتوکپی، غرفه فروشگاهی و سرویس بهداشتی ایرانی در لابی اشاره کرد. در هتل سینگو برخی از امکانات و خدمات مانند اینترنت در لابی، سرویس به مجتمع های تجاری قشم و درگهان ویژه گروه ها و پارکینگ طبقاتی با رزرو قبلی بصورت رایگان ارائه می شود.

خصوصیات اتاق هتل سینگو قشم

 

هتل سینگو دارای ۶۵ باب اتاق در تیپ های مختلف شامل اتاق های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و سوئیت با امکانات حمام، سرویس های بهداشتی ، صندوق امانات، تلفن مرکزی، تلویزیون، یخچال و تهویه مطبوع می باشد.

رستوران وکافی شاپ هتل سینگو قشم

 

از امتیازات ویژه هتل سینگو می توان به کافی شاپ، رستوران و فست فودهای متنوع این هتل زیبا اشاره کرد که نام آن نیز برگرفته از یکی از لذیذترین غذاهای محلی قشم یعنی خوراک سینگو (خرچنگ) است. سالن صبحانه خوری واقع در لابی هتل، کافی شاپ در لابی با ظرفیت ۴۰ نفر و با امکان سرو انواع نوشیدنی گرم و سرد، فست فود سی استار در مجاورت هتل برای صرف نهار و شام و رستوران دریا برای سرو نهار در ساعت ۱۲ الی ۱۷ و با انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی تنها بخشی از خدمات متنوع غذایی این هتل سه ستاره است.

 

رستوران هتل سینگو قشم 

رستوران هتل سینگو قشم

اطلاعاتی درخصوص هتل سینگو قشم
  • ساعت تحویل اتاق: ۱۴:۰۰
    ساعت تخلیه اتاق: ۱۲:۰۰
  • فاصله تا مرکز شهر: ۱۵ دقیقه
  • فاصله تا فرودگاه: ۴۵ دقیقه
  • آدرس هتل: قشم - درگهان - طبقه دوم مجتمع تجاری دریا - هتل سینگو قشم
  • فاصله تا روستای لافت: ۳۴ دقیقه با خودرو (۳۶ کیلومتر و ۹۵۴ متر)
  • فاصله تا چاه های تاریخی تل آو(طلا): ۳۲ دقیقه با خودرو (۳۵ کیلومتر و ۶۵۳ متر)
  • فاصله تا مسجد قبا: ۲۶ دقیقه پیاده (۲ کیلومتر و ۹۳ متر)
  • فاصله تا غار نمکدان: ۱,۲ ساعت با خودرو (۸۳ کیلومتر و ۷۶۱ متر)
  • فاصله تا تنگه چاهکوه: ۱,۱ ساعت با خودرو (۷۸ کیلومتر و ۷۱۸ متر)
  • فاصله تا قبرستان انگلیسی ها: ۱,۴ ساعت با خودرو (۹۸ کیلومتر و ۸۱۱ متر)
  • فاصله تا اسکله صیادی باسعیدو: ۱,۴ ساعت با خودرو (۹۸ کیلومتر و ۹۵۰ متر)

و...

شماره تماس هتل سینگو درگهان

 

۰۷۶-۳۵۲۷۴۲۴۵

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به جزیره قشم را دارید،برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.

 

منبع

هتل سینگو قشم



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول ( Gülhane Park )، پارک شهری تاریخی و یکی از قدیمی ترین مکان های واقع در استانبول است. این پارک در طول تپه ی کوچکی بین سرای بورنو ( Sarayburnu )، کاخ توپکاپی و چیزمه کاپیسی ( Çizme Kapısı ) امتداد پیدا کرده است. بی دلیل نبوده است که این پارک را "گلخانه" نامیده اند؛ در گذشته جهت غرق کردن کاخ توپکاپی در عطر روح انگیز گل های رز و ایجاد چشم اندازی دلپذیر، این مکان به باغِ گل رز تبدیل شده بود.


پیشینه گلخانه استانبول

زمانیکه محمد فاتح با ورود کشتی هایش به این سرزمین عصر جدیدی را برای شهر رقم زد، در ساخت استحکامات دور سرایبورنو لحظه ای درنگ نکرد و حتی دستور ساخت عمارت کاشی کاری شده ( انگلیسی: Tiled Pavilion، ترکی: Çinili Köşk ) را داد. با سر کار آمدن سلاطین جدید، عمارت مروارید ( İncili Köşk )، کاخ تابستانی قصر اسحاقیه ( Ishakiye Kasrı )، عمارت مرمر ( Mermer ) و عمارت گلخانه بنا نهاده شدند.

تصویری از پارک گلخانه استانبول

تصویری از پارک گلخانه

زمانیکه کاخ توپکاپی شکوه خود را از دست داد و کاخ دلمه باغچه مورد عنایت سلاطین قرار گرفت، گلخانه از رونق افتاد؛ در سال ۱۸۳۹، زمانیکه وزیر اعظم، مصطفی رشید پاشا، در این مکان حکم سلطان در مورد گلخانه ( Gühane Hatt-ı Hümayunu ) را شخصا برای عموم قرائت کرد، فرمان تنظیمات ( Tanzimat Fermanı، مجموعه ی اصلاحات اجرایی به حکم سلطان ) صفحه های مهمی از تاریخ را رقم زدند. حکومت عثمانی پارک گلخانه را به عنوان مکانی برای اعلام اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اش انتخاب کرد.

 

تصویری از پارک گلخانه استانبول 

تصویری از پارک گلخانه

در تمام این مدت سلطان عبدالمجید از قصر گلخانه ( Gülhane Kasrı ) نظاره گر همه ی اتفاقات بود. پس از آن در سال های ۱۸۸۰، عبدالمجید دوم تشخیص داد مناسب ترین مکان برای تاسیس اولین موزه ی بزرگ استانبول پارک گلخانه است. بعد ها با تحلیل رفتن قدرت حکومت عثمانی، پارک گلخانه به حال خود رها شد.

اتفاقات مهم در پارک گلخانه استانبول

یکی از روز های مهم در تاریخچه ی پارک گلخانه، ۲۴ نوامبر ۱۹۲۸ است؛ روزی که آتاتورک در پارک روی یک تخته سیاه برای اولین بار با دستخطی خوانا الفبای لاتین را به مردم معرفی کرد. در همان روز به آتاتورک لقب "معلم ارشد" داده شد و پس از آن از سال ۱۹۸۱، ۲۴ نوامبر در ترکیه روز معلم شناخته میشود. در سال ۱۹۲۶ مجسمه ای از آتاتورک، ساخته ی هاینریش کریپل ( Heinrich Krippel ) در پارک بر افراشته شد.

 

مجسمه آتاتورک در پارک گلخانه استانبول 

مجسمه آتاتورک در پارک گلخانه

کاربرد پارک گلخانه استانبول در گذشته

قبل از عثمان ها، در عصر بیزانس در مکان کنونی پارک، انبار های نظامی قرار داشتند و پس از آن شخصی به ارزش واقعی مکان پی برد و به این ترتیب کاخ مانگانا ( Mangana Palace ) ساخته شد. نزدیک بودن صومعه ی جورجیوس مقدس و چشمه ی (مقدس) هودِگتریا ی باکره به پارک نشان میدهند که پارک گلخانه مکان مقدسی بوده است.

 

رز های پارک گلخانه استانبول

رز های پارک گلخانه 

پارک گلخانه به دلیل قرار گرفتن در شبه جزیره ی تاریخی ای که قلب تپنده ی شهر است، یکی از مکان های اصلی اجتماع و بازدید عموم بوده است (از سال های ۱۸۸۰ در های پارک به روی عموم باز شده است). پارک گلخانه همیشه مملو از مردمی بود که به منظور پیکنیک یا حضور در کنسرت های عمومی رایگان اجتماع میکردند؛ در گذشته پارک شامل مکان های تفریحی، کافه ها و زمین های بازی میشد و باغ وحش کوچکی داخل آن قرار داشت که به جذابیت این پارک می افزود.

کاربرد امروزی پارک گلخانه استانبول

موزه ی تاریخ علوم و فنون اسلام، در ضلع غربی پارک در مکان اصطبل های سابق کاخ توپکاپی قرار گرفته است. این موزه در می ۲۰۰۸ توسط نخست وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان افتتاح شد. موزه شامل ۱۴۰ نسخه از اختراعات مربوط به ستاره شناسی، جغرافیا، شیمی، نقشه برداری، فیزیک نور، داروسازی، معماری، فیزیک و امور جنگی متعلق به قرون ۸ تا ۱۶ میباشد.

 

موزه پارک گلخانه استانبول 

موزه پارک گلخانه

بازسازی پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه در سال های اخیر تحت نوسازی گسترده ای قرار گرفته است؛ حذف باغ وحش، شهر بازی و زمین های پیک نیک باعث افزایش فضای باز پارک شده است. مسیر های گردشی دوباره باسازی و حوض بزرگ در سبکی مدرن نوسازی شده است. با از بین رفتن سازه های بتنی، پارک چشم انداز طبیعی سال های ۱۹۵۰ اش را باز یافت و درخت هایی که قدمتشان به سال های ۱۸۰۰ بازمیگردد بار دیگر قابل مشاهده شده اند.

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر اسنانبول برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به شهر استانبول را دارید،برای رزرو تور استانبول با ما در تماس باشید.

منبع

پارک گلخانه استانبول



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل ققنوس کیش

هتل ققنوس کیش در مرکز جزیره کیش در کنار دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل واقع شده است. مسافران با اقامت در این هتل می توانند بدون دردسر و راحت به بازارها و مراکز خرید، اسکله و فرودگاه دسترسی داشته باشند. تمام اتاق های هتل دارای پنجره بوده و از نور و روشنایی خوبی برخوردار هستند.

 

تصویری از هتل ققنوس کیش 

تصویری از هتل ققنوس

رستوران و کافی شاپ هتل ققنوس

رستوران هتل با انواع غذاهای ایرانی و محیطی دلنشین آماده پذیرایی از مهمان ها بوده و می تواند اوقات خوبی را برای آنان رقم بزنند، همچنین کافی شاپ هتل محیطی عالی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی مهمان بوده و فضای رمانتیک را ایجاد میکند. از دیگر بخش های هتل می توان به سالن همایش و آمفی تئاتراشاره کرد.

دلایل انتخاب هتل ققنوس کیش

واقع بودن در مرکز جزیره کیش

دسترسی راحت به مراکز خرید، اسکله و فرودگاه کیش

فاصله هتل ققنوس کیش تا مراکز اطراف

  • فاصله تا فرودگاه : ۱۰ دقیقه
  • فاصله تا مرکز شهر : ۵ دقیقه
  • فاصله تا اسکله تفریحی : ۱٫۵ کیلومتر
  • فاصله تا پارک هنگام : ۱٫۸ کیلومتر
  • فاصله تا پارک مرجان : ۵ کیلومتر
  • فاصله تا پلاژ آقایان : ۴ کیلومتر
    و...
مراکز خرید نزدیک به هتل ققنوس کیش
  • مرکز خرید مروارید: ۷۰۰متر
  • مرکز تجاری کیش: ۱٫۲ کیلومتر
  • مرکز تجاری سارینا ۲: ۳۵۰ متر
  • مرکز خرید چین: ۵۵۰ متر
  • بازار پانیذ : ۱٫۵ کیلومتر
  • بازار ونوس: ۱٫۲ کیلومتر
  • و...
خدمات ویژه هتل ققنوس کیش
  • هتل برای معلولین عزیز دارای رمپ ورودی می باشد.
  • برنامه جنگ شادی داخل هتل با ۵۰% تخفیف
  • هتل دارای ترانسفر استقبال و بدرقه فرودگاهی می باشد.
  • هتل دارای پارکینگ در فضای باز می باشد.
  • هتل دارای سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی می باشد.

آدرس هتل ققنوس کیش

استان هرمزگان ، کیش، میدان امیر کبیر، پشت هتل صدف، جنب هتل شایلی

امیدواریم که این مطلب در سفر به جزیره زیبای کیش برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به جزیره کیش را دارید،برای رزرو تور کیش با ما در تماس باشید.

منبع

هتل ققنوس کیش

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

قبرستان ارامنه مشهد

آرامستان تاریخی ارامنه در شهر مشهد، یکی از گورستان‌های قدیمی این شهر به شمار می‌رود. این قبرستان، با قدمتی بیش از صد سال، محل دفن مسیحیانی بوده که در شهر طوس و مشهد قدیم ساکن بوده‌اند. با این که این محل در حال حاضر به‌ نوعی در وسط شهر و در یکی از محلات پرجمعیت شهر قرار گرفته است، اما در گذشته این منطقه دور از شهر بوده و به تدریج و با گسترش شهر در داخل و نزدیک به هسته مرکز شهر نیز واقع شده است.این اثر، تنها گورستان مربوط به ارامنه در شهر مشهد است که از لحاظ تاریخی- سیاسی از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار بوده و با شماره۳۱۴۴۴ در ردیف آثار ملی قرار گرفت.


حضور ارامنه در مشهد از چه زمانی بود؟

برای نخستین بار نادرشاه افشار تعدادی از خانوارهای ارامنه و یهودی را به مشهد کوچ داد و آن‌ها را در محله عیدگاه و بیرون از آن ساکن کرد و از آنجایی که خراسان با کشورهای آسیای میانه مرز مشترک داشت و پلی ارتباطی بین این کشور‌ها محسوب می‌شد، تجار و صنعتگران مسیحی بسیاری از ایروان، قراباغ، نخجوان، ترکمنستان و روسیه به این منطقه مهاجرت کردند.

 

نمایی از قبرستان ارامنه مشهد 

نمایی از قبرستان ارامنه مشهد

رفته رفته مهاجران ارمنی از اواخر قرن نوزدهم میلادی و در زمان حکومت قاجار از مرز باجگیران و درگز وارد این استان شدند و سپس در شهر مشهد، قوچان، نیشابور، شیروان، سبزوار، بجنورد و درگز اقامت گزیدند.

تاریخچه قبرستان ارامنه مشهد

مدفونین گورستان ارامنه شهر مشهد از کشورهای آمریکا، روسیه، گرجستان، کانادا، فرانسه، لهستان و... بوده و خطوط نوشته شده بر روی الواح قبور شامل رسم‌الخط فارسی، آرامی، ارمنی، انگلیسی، لهستانی، فرانسوی، روسی و … است. قدیمی‌ترین تاریخ روی سنگ قبرها متعلق به اواخر دوره قاجار و جدید‌ترین آن اوایل پهلوی دوم است و مهم‌ترین قبر این گورستان متعلق به مبلغ آمریکایی لوئیس اف. اسلستین است که در سال۱۳۱۲ق/۱۸۹۵م در مشهد متوطن شد.

 

لوحی در قبرستان ارامنه مشهد 

لوحی در قبرستان ارامنه مشهد

در این گورستان افرادی با فرق گوناگون دفن شده‌اند که می‌توان به ارتودکس‌ها، کاتولیک‌ها، ارامنه گریگور و آشوری‌ها اشاره کرد. همچنین بخشی از قبور این گورستان متعلق به مهاجران لهستانی و گویای حقیقتی تلخ از برگ‌های تاریخ جنگ جهانی دوم است، زنان و کودکانی که در سال ۱۹۴۲ میلادی پس از رهایی از اردوگاه‌های کار اجباری در سیبری به ایران پناه آوردند و متاسفانه تعدادی از این افراد به دلیل بیماری‌ها و ناتوانی و سختی‌های راه درگذشتند؛ در این آرامستان ۳۰ لهستانی مهاجر در بخشی ویژه مدفون هستند.

 

نمایی از بازدید لهستانی های از قبرستان ارامنه مشهد 

نمایی از بازدید لهستانی های از قبرستان ارامنه مشهد

در ادامه هم تصاویری از حضور گردشگران لهستانی در این آرامستان را ببینید که به هموطنان مدفون در این گورستان ادعای احترام می‌کنند.

وسعت قبرستان ارامنه مشهد

وسعت این گورستان در گذشته بسیار بیشتر از اندازه فعلی آن بوده است. در سال‌های اخیر و در راستای انجام برخی اقدامات عمرانی از سوی شهرداری بخش اعظم این گورستان تخریب شده است. زمین محل احداث ساختمان شهرداری منطقه ۲ مشهد در ضلع شمالی گورستان و ساختمان مرکز مخابرات مطهری مشهد و قسمتی از ابتدای بلوار شهید کریمی در ضلع شرقی این محل ساخته شده است. به‌طور کلی تقریبا وسعتی معادل۲۵۸۴ مترمربع از کل ملک قبرستان جهت ساخت و ساز تخریب شده و سنگ قبور آن به قسمت دیگری منتقل شده است.

 

نمایی از قبرستان ارامنه مشهد 

نمایی از قبرستان ارامنه مشهد

در این محل کلیسای مسیحیان هم قرار دارد که قدمت آن به هفتاد سال می‌رسد. محدوده زمین قبرستان ارامنه مشهد وسعتی معادل۴۵۴۲مترمربع و مساحت کلیسا یا مادور (نمازخانه) آن ۱۰۲ مترمربع است. طبق کتیبه سردر، مادور راهبه کا‌ترین را آرپنیک و ملکوم هارتونیاس به یاد مادر و مادرزن خود که در همین مکان دفن شده‌اند در سال ۱۹۴۷ میلادی بنا کرده‌اند.

آدرس قبرستان ارامنه مشهد

این گورستان در خیابان حرعاملی، ابتدای تقاطع شهید کریمی واقع شده است.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

منبع

 

قبرستان ارامنه مشهد



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل پارس شیراز

هتل پارس شیراز در سال ۱۳۸۱ به صورت دو ساختمان مجزا با ۱۸۸ باب اتاق و سوئیت های مجلل در خیابان کریم خان زند افتتاح شد. این هتل در مرکز شهر واقع شده و توسط آقای اسدالله بخشی به بهره برداری رسیده است. موقعیت مکانی مناسب هتل پارس در خیابان کریم خان زند، باعث دسترسی آسان و سریع به کلیه اماکن دیدنی و مراکز تفریحی شهر شیراز شده است. ارائه بالاترین سطح خدمات به صورت شبانه روزی، هتل پنج ستاره پارس شیراز را به یکی از بهترین هتل های جنوب کشور تبدیل کرده است.این هتل عضو گروه هتل های آریا می باشد.

 

تصویری از هتل پارس شیراز در شب 

تصویری از هتل پارس شیراز در شب

امکانات هتل پارس شیراز

این امکانات شامل :

  • فروشگاه و غرفه، پارکینگ ، ماهواره ، دستگاه ATM ، آسانسور، روزنامه ، نمازخانه، فروشگاه صنایع دستی ، تلویزیون در لابی ، آتلیه عکاسی ، فروشگاه سوغاتی ، آرایشگاه مردانه ، صندوق امانات ، لابی ، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی ، تاکسی سرویس شبانه روزی و...
  • جلسه و همایش : سالن کنفرانس ویدئو کنفرانس سالن چند منظوره
  • ورزشی و تفریحی : سالن بدنسازی استخر اسپا سونا خشک سونا بخار جکوزی حوضچه آب سرد ماساژ
  • خدمات : روم ،سرویس پذیرش ۲۴ ساعته، لاندری، خدمات بیدار باش ، دستگاه واکس کفش ، صبحانه در اتاق ،نهار در اتاق ،تبدیل ارز،فکس ،اتاق چمدان ،اتاق VIP

رستوران و کافی شاپ

  • رستوران گلسرخ واقع در طبقه اول با ظرفیت ۱۵۰ نفر (ساعت کاری: صبحانه: ۶:۳۰ الی ۱۰:۰۰ ، نهار: ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰) همراه با موسیقی زنده (ساعت کاری: ۱۳:۰۰ الی ۱۵:۰۰)
  • رستوران لوتوس واقع در بام هتل با ظرفیت ۱۵۰ نفر، همراه با موسیقی زنده (ساعت کاری: شام: ۲۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰)
  • رستوران ملل واقع در طبقه اول با ظرفیت ۱۰۰ نفر، همراه با موسیقی زنده (ساعت کاری: شام: ۲۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰)
  • کافی شاپ پامچال واقع در طبقه اول با ظرفیت ۷۰ نفر (ساعت کاری: ۱۷:۰۰ الی ۲۳:۰۰)
  • تریای آبشار واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۷۰ نفر به صورت ۲۴ ساعته

آدرس هتل پارس شیراز

شیراز، بلوار زند، هتل پارس شیراز

شماره تماس هتل پارس شیراز

۰۷۱۳۲۳۳۲۲۵۵

قیمت تور هتل پارس

اگر قصد رزرو تور هتل پارس را دارید،خواهشمندیم برای رزرو تور شیراز با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

منبع

 

هتل پارس شیراز

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

آرامگاه امامزاده یحیی

آرامگاه یحیی بن زید بن علی بن الحسین در نزدیک روستای میامی قرار دارد، این آرامگاه در دامنه کوه ساخته شده است و گنبد آجری آن متعلق به قرن دهم هجری قمری می باشد. در اطراف آرامگاه سنگ قبرهای قدیمی زیادی مربوط به سال ۹۸۱ هجری قمری وجود دارد.


زندگی نامه امامزاده یحیی (ع)

امامزاده یحیی (ع) از فرزندان زید و از نوادگان امام زین العابدین است.مادرش ربطه دختر ابی هاشم عبدالله بن محمد حنیفه می باشد که در سال ۱۰۷ هجری قمری به دنیا آمد و بعد از ۹۰ سال مبارزه بر علیه بنی‌امیه به دلیل نداشتن امنیت جانی از نینوا به مدائن رفت و از آنجا به خراسان هجرت نمود و سرانجام در جوزجان از توابع خراسان قدیم واقع در افغانستان کنونی در سال ۱۲۵ هجری قمری در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید.

 

حیاط آرامگاه امام زاده یحیی 

 

حیاط آرامگاه امام زاده یحیی

میامی (آرامگاه امزاده یحیی) در بخش رضویه قرار دارد که در این مکان امام زاده یحیی‌بن حسین بن زید (ع) یکی از فرزندان زید بن علی بن حسین (ع) مدفون شده است. ایشان که حسین نام داشته دارای چندین فرزند بوده که یکی از آنها به نام یحیی با کنیه ابوالحسن شناخته میشد. ایشان در سال ۲۰۹ هجری قمری در بغداد دار فانی را وداع گفته است.

ساختار آرامگاه امامزاده یحیی

آرامگاه امامزاده یحیی دارای پلکان های عریضی است که در شیب بلندی ایجاد شده است. این بنا شامل رواقی چهار ضلعی، گنبد فیروزه ای رنگ دو پوسته، مناره های طرفین ورودی و کتیبه ای سنگی بر بالای در آن در سال ۹۳۷ هجری قمری است و مقارن با سال های اولیه حکمرانی شاه طهماسب صفوی بنیانگذاری شده است.

 

توسعه و بازسازی آرامگاه امام زاده یحیحی 

توسعه و بازسازی آرامگاه امام زاده یحیحی

امکانات آرامگاه امامزاده یحیی

در مجاورت بنای بقعه امکاناتی از جمله اتاق ، محل اسکان موقت و فروشگاه برای زائران تور مشهد در نظر گرفته شده است. در نزدیکی بنا، چشمه آب معدنی در دامنه کوه جریان دارد. امروزه این مکان به عنوان زیارتگاه و تفریحگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ فرش اطراف این بنای مرکزی همواره محل اطراق مناسبی برای علاقمندان این امامزاده است.

طرح توسعه آرامگاه امامزاده یحیی

طرح جامع توسعه اماکن این آستانه مقدسه در محدوده ای به وسعت ۵۵ هکتار توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال اجرا می باشد که زائر سرا، کشتارگاه جهت نذورات، آشپزخانه عمومی، فروشگاه و محل اسکان موقت پیش بینی شده است.

موقعیت آرامگاه امامزاده یحیی

آرامگاه امامزاده یحیی در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد و در یک کیلومتری روستای میامی قرار دارد.

 

منبع

 

آرامگاه امام زاده یحیی



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

نگاهی به بندر دولاب

بندر دولاب (قشم)، روستایی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم در استان هرمزگان ایران است و در شرق باسعیدو قرار دارد. علت نام این روستا را محتمل به دلیل وجود چاه‌های آب شیرین در این منطقه در زمان گذشته می‌دانند که آب آن را با دولاب به سطح زمین انتقال می‌دانند. امروزه نیز از این روش برای تأمین آب بخش‌هایی از جزیره قشم استفاده می‌کنند.


جمعیت بندر دولاب

جمعیت این بندر ۱٬۲۸۱ نفر است که شامل ۳۰۵ خانوار، ۶۳۳ نفر مرد و ۶۴۸ نفر زن می‌باشد. این روستا تا سال ۱۳۷۷ شامل دو محله سرریگ و مخ شمال بوده که در این سال محله سرریگ، به روستای سرریگ (قشم) مستقل گردید.

 

بومیان بندر دولاب 

بومیان بندر دولاب

فعالیت و اشتغال بندر دولاب

شغل اکثر مردم ایین بندر فرهنگی، لنج‌سازی، صیادی، جاشوی لنج باری است، و تعداد زیادی نیز مغازه‌دار هستند. در کل اکثر درآمد مردم از دریا تأمین می‌شود و بزرگ‌ترین کارگاه لنج‌سازی قشم به نام شناورسازی فایبرگلاس آزاد در مجاورت این بندر قرار دارد.

 

تصویری از ساحل بندر دولاب 

تصویری از ساحل بندر دولاب;

این روستا دارای حدود ۵۰ فروند لنج و شناور فایبرگلاس صیادی و باری و ده‌ها قایق کوچک به عنوان اصلی‌ترین شغل اهالی بوده که با قرار گرفتن در مجاورت روستای سرریگ با داشتن صدها شناور سبک و متوسط یکی از بزرگترین تجمع‌های شناور در جزیره قشم را داشته اما دارای اسکله نیست.

آموزش و تحصیل در بندر دولاب

این بندر یکی از روستاهای دارای بیشترین تعداد باسواد و تحصیل‌کردگان دانشگاهی به نسبت در جزیره قشم است. این روستا با در مجاورت قرار گرفتن روستای سرریگ مشترکاً دارای بیش از ۱۰۰ نفر معلم، تعداد زیادی فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.در بندر دولاب مدارس دخترانه و پسرانه در تمام مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی بندر دولاب

این روستا در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده و از شرق به روستای سرریگ (قشم) و از غرب به روستای تم گس از شمال به خلیج فارس و از جنوب به گنبد نمکی نمکدان منتهی می‌گردد.

امیدواریم که این مطلب در سفر به جزیره قشم برای شما مفید واقع شود.

راستی اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید،خواهشمندیم برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.

منابع:

بندر دولاب



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مرکز خرید دیپلمات کیش

کیش از روزگاران دور مرکز داد و ستد و تجارت در خلیج فارس بوده است. امروزه مراکز خرید کیش با معماری مدرن و زیبا خود بی‌شک یکی از جاذبه‌های اصلی کیش محسوب می‌شوند.بعد از بررسی مراکز خرید قدیمی جزیره کیش میرسیم به مراکزی که به تازگی در این جزیره احداث شده اند. این بازارها اغلب بروز و مدرن هستند و اجناسی که در آن ها یافت می شود از برند های روز دنیاست.در این مطلب به یکی از بازار های شیک و جدید جزیره به نام بازار دیپلمات کیش خواهیم پرداخت.


از خصوصیات مهم این بازار نزدیک بودن به هتل ها و مراکز تجاری جزیره کیش ، چشم انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی آنرا را میتوان برشمرد.

طراحی و معماری مرکز خرید دیپلمات کیش

در ساختمان این بازار، از نمای ترکیبی سنگ ، لاملهای آلمینیومی وشیشه های دو جداره استفاده شده، کف پوش واحد ها را سرامیک های خارجی درجه یک و پوشش دیوار ها و سقف ها را رنگ آکرلیک و کاغذ دیواری می باشد. از دیگر ویژگی های مهم این مجتمع فضای سبز، نگهبانی، پارکینگ، واحد اطلاعات، مانیتورینگ، نمازخانه، انبار تجهیزات، اتاق استراحت پرسنل و مجموعه مدیریتی است. مرکز خرید دیپلمات کیش در کنار برج های مسکونی دیپلمات قرار گرفته و به آن نمایی زیبایی بخشیده است.

 

نمای مرکز خرید دیپلمات کیش در شب 

نمای مرکز خرید دیپلمات کیش در شب

خصوصیات مرکز خرید دیپلمات کیش

مجتمع تجاری دیپلمات کیش در زمینی به مساحت ۱۲,۰۰۰ متر مربع در یکی از بهترین نقاط جزیره بنا گردیده است. زیر بنای کل اداری ۱۱,۴۰۰ متر مربع و زیر بنای مفید آن ۷۷,۰۰۰ متر مربع می باشد. دیپلمات کیش در ۵ طبقه با واحد های اداری و تجاری و خدماتی شروع به فعالیت کرده، این واحدها در طبقات همکف و اول تجاری، در طبقات دوم و سوم اداری و در طبقه ی انتهایی آن دو این بازار دارای ۱۱۹ غرفه است.

 

نمایی از بخش های مرکز خرید دامون کیش 

نمایی از بخش های مرکز خرید دامون کیش

رستوران ۶۰۰ متری و کافی شاپ مشغول به کار هستند. از خصوصیات مهم این بازار نزدیک بودن به هتل ها و مراکز تجاری جزیره، چشم انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی آن میتوان اشاره کرد.

محصولات مرکز خرید دیپلمات کیش

واحد های تجاری مجموعه دارای انواع محصولات از جمله: مواد غذایی، کیف و کفش، پوشاک، سوپر مارکت و مواد غذایی، رنت کار، صرافی، محصولات آرایشی و بهداشتی، دفتر بیمه، کریستال، ملحفه و رو تختی و … خدمات عرضه می کنند. متراژ هر واحد بین ۲۰ الی ۶۰۰ متر مربع است. از بخش خدماتی – رفاهی بروز پاساژ دیپلمات کیش می توان به مانیتور مدار بسته، فیبر نوری در سیستم مخابراتی، اعلام و اطفا حریق هوشمند، پست اختصاصی، مجهز به ۴ دستگاه ترانسفور ماتور و نیروگاه دیزل جهت برق اضطراری اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید دیپلمات کیش

در اراضی شرقی نوار ساحلی جزیره، خیابان رودکی، بازار دیپلمات

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به جزیره کیش را دارید،برای رزرو تور کیش با ما در تماس باشید.

 

منبع

مرکز خرید دیپلمات کیش



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

رود چائو فرایا

تایلند از زیباترین کشورها برای مسافرت است. در تایلند انواع جاذبه های گردشگری طبیعی ، تاریخی و فرهنگی وجود دارد. یکی از زیباترین مکان ها در شهر بانکوک رودخانه چائو فرایا است.این رودخانه بخاطر پل روی آن شهرت جهانی دارد. این رودخانه دارای آب بسیار زیادی است به طوری که بزرگترین کشتی ها نیز توانایی حرکت داخل آن را دارند. رود خانه چائو فرایا بانکوک به همراه زیر شاخه هایش بزرگترین و آب خیز ترین رود تایلند می باشد که تقریبا ۳۵ درصد زمین های این کشور را به خود اختصاص داده است. این رود زیبا مناطق گردشگری زیادی را اطراف خود میبیند .


جغرافیای رود چائو فرایا

رودخانه چائو فرایا در ۱۳ درجه شمالی و ۱۰۰ درجه شرقی می باشد. این رودخانه از استان ناکون سوآن در محل تلاقی دو رود پینگ و نان آغاز می شود و پس از طی ۳۷۲ کیلومتر در دشت های مرکزی، به بانکوک می رسد. رودخانه چائو فرایا در چاینات به یکی از شاخه های اصلی خود منشعب می شود.

نمایی زیبا از رود چائو فرایا 

نمایی زیبا از رود چائو فرایا

رودخانه تای شین که به موازات این رودخانه جریان دارد، در خلیج تایلند در منطقه ساموت ساکون واقع در ۳۵ کیلومتری غرب بانکوک دیده می شود. کانال های کوچک زیادی از رودخانه چائو فرایا در پایین سد چاینات، منشعب می شوند. دشت آبرفتی سفلی از این منطقه آغاز می شود.

شهر های اطراف رود چائو فرایا

شهرهای مهم زیادی در طول مسیر رودخانه چائو فرایا وجود دارند. ناکون سوآن، اوتای چاینات، سینگ بوری، آنگ تونگ، آیوتایا، پاتوم تانی، نونتابوری و ساموت پراکان از جمله این شهرها به شمار می روند. این مناطق از جمله مناطق پرجمعیت کشور تایلند محسوب می شوند. دلیل این امر، دسترسی این شهرها به راه آبی است.

پل های بالای رود چائو فرایا

پل های مهمی در شهر بانکوک وجود دارد که بر روی رودخانه چائو فرایا ساخته شده اند. این پل ها عبارتند از:

  • پل رامای ششم
  • پل فرا پین کلائو
  • پل رامای هشتم
  • پل رامای نهم
رفت و آمد بر روی رود چائو فرایا

مردم بانکوک از این رودخانه برای حمل و نقل بهره می گیرند. اتوبوس های آبی و انواع فری ها از جمله وسایل حمل و نقل بر روی این رودخانه محسوب می شوند. معمولاً استفاده از این وسایل حمل و نقل به علت وجود ترافیک زیاد بر وسایل حمل و نقل جاده ای ترجیح داده می شود. مردم با استفاده از حمل و نقل آبی از رویارویی با ترافیک های وحشتناکی که در ساعات اوج ترافیک در شهر حاکم می شود، اجتناب می کنند.

قایق های اکسپرس رودخانه چائو پرایا

این سرویس حمل و نقل در سال ۱۹۷۱ میلادی شروع به کار نمود. این سرویس بر روی رودخانه چائو پرایا فعالیت می کند. با استفاده از این قایق ها می توان بین نقاطی در بانکوک و نونتابوری، رفت و آمد کرد. تعداد سی توقفگاه در مسیر این قایق ها وجود دارد. این قایق ها مورد استفاده مردم محلی و نیز گردشگران تور تایلند قرار دارد. برای گردشگران خدماتی از جمله اتوبوس های آبی توریستی و تور رودخانه با قایق در آخر هفته ها ارائه می شود.

 

قایق های بومی رود چائو فرایا 

قایق های بومی رود چائو فرایا;

از این قایق ها به صورت دربست نیز می توان استفاده کرد. بیشتر قایق های مورد استفاده در این رودخانه از جنس چوب ساخته شده اند.

جاذبه های اطراف رودخانه چائو پرایا

این قایق ها گردشگران را برای گشت و گذار بر روی رودخانه سوار می کنند. در طی این سفر، گردشگران تور تایلند می توانند مکان های تاریخی شهر بانکوک را در طول مسیر رودخانه چائو فرایا مشاهده کنند. از جمله مکان های قابل مشاهده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  
  • نمایی از شب رود رود چائو فرایا
  • نمایی از شب رود رود چائو فرای

    کلیسای مقدس روساری ساخته شده در سال ۱۷۸۶ میلادی

  • بانک تجاری سیام تأسیس شده در سال ۱۹۰۶ میلادی
  • سفارت پرتغال ساخته شده در سال ۱۹۰۶ میلادی
  • مقبره شاه رامای اول
  • کلیسای سانتا کروز ساخته شده در سال ۱۷۷۰ میلادی
  • وات کانلایانامی
  • دژ ویچای پراسیت
  • دژ فرا سومن
  • معبد وات آرون
  • و ...

منبع

dadaryha
Tailand

badsagroup



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()