نوشته شده توسط : badsa

معرفی جزیره قشم

ساحل با روستاها و شهرک های کوچکی در این جزیره قرار دارد. جزیره قشم جزو مناطق آزاد است. این جزیره عضو سازمان جهانی یونسکو است.منطقه بسیار آرام و مناظر باور نکردنی می تواند به راحتی باعث محبوبیت جاذبه های توریستی این جزیره بین گردشگران و مسافران تور قشم شود.

راه های رسیدن به این جزیره

با قایق

اگر از طریق یندرعباس قصد ورود به جزیره قشم را دارید، ساده ترین راه این است که قایق ها یا کشتی را در بندر اصلی بندر مسافری شهید حقانی بیابید.تعدا زیادی قایق یا لنج را میتوانید در آنجا بیابید که از ساعت 6 صبح شروع به کار میکنند تا 10 شب.این قایق ها،البته بسته به نوع قایق بین 30 دقیقه تا 1 ساعت طول میکشد تا به جزیره زیبای قشم برسند.هزینه این نوع حمل و نقل،به ازای هر نفر 18 هزار تومان برای هر طرف است که در رفت و برگشت میشه 36 هزار تومان.

یک کشتی ماشین به طور مرتب از Bander-e-Pol، حدود 60 کیلومتری غرب بندرعباس، رد می شود و در صورتیکه بخواهید با ماشین شخصی خود به جزیره قشم بروید میتوانید از آن استفاده کنید.در برخی موارد که هوا نامساعد است و قایق ها از اسکله شهید حقانی مسافر گیری نمیکنند،میتوانید از طریق بندر پل،به سمت جزیره قشم حرکت کنید.

با اتوبوس

اگر قصد دارید از سایر شهرهای کشور به جزیره قشم برسید و میخواهید از اتوبوس استفاده کنید،میتوانید از شهر خود به مقصد بندرعباس حرکت کرده و با توجه به توضیحات بالا،با قایق یا اتوبوس دریایی خود را به جزیره زیبای قشم(اسکله شهید ذاکر) برسانید.

با هواپیما

پرواز از شهرهای بزرگ (تهران، شیراز، اصفهان، مشهد) به فرودگاه بین المللی قشم،وجود دارد. فرودگاه در وسط جزیره واقع در نزدیکی دیرستان و جزیره هنگام واقع شده است و حدود 50 کیلومتر تا مرکز جزیره فاصله دارد.

جزیره قشم بسیار طولانی است (تقریبا 150 کیلومتر از شرق تا غرب) و جاذبه های اصلی آن دور از هم هستند و بنابراین تاکسی ها و رانندگان خصوصی به شدت توصیه می شود. در تور قشم هنگام رفتن به خارج از شهر قشم پیشنهاد میشود یک تاکسی دربست گرفته و برای گشت در اطراف جزیره آماده شوید.

منبع : تورکلیک



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل داوينچي باکو را بيشتر بشناسيد.

هتل داوينچي باکو ،300 متر با مسجد محمد فاصله دارد.اين هتل در نزديکي مهمترين جاذبه هاي توريستي باکو واقع شده است.به عنوان مثال،600 متر تا کاخ شيروانشاهان،700 متر تا پارک فيلارموني و800 متر تا برج دختر باکو، فاصله دارد.

ديدني هاي ديگر باکو مانند کاخ اسماعيليه در فاصله 1.3 کيلومتري و برج هاي شعله در فاصله 1.9 کيلومتري از هتل داوينچي باکو واقع شده اند..

منبع : هتل داوينچي باکو



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

با خیابان نظامی باکو بیشتر آشنا شوید!

به عنوان پایتخت،شهر باکو،اولین مقصدی خواهد بود که در سفر به کشور آذربایجان انتخاب میشود.علاوه بر این، برخی مکان های خاص دیگری وجود دارد که هر توریست در تور باکو حداقل یکبار باید از آن بازدید کند.بلوار باکو،ایچری شهر،پارک آپلند و مرکز فرهنگی حیدر علی اف،از مهمترین مراکزی هستند که در سفر به باکو باید از آن دیدن کرد.یکی دیگر از داغ ترین مراکز تفریحی و دیدنی باکو،منطقه تارگوی و خیابان نظامی باکو است که ما در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.در ادامه همراه باکوهلدینگ باشید.
تصویری از خیابان نظامی باکو
علاوه بر امکانات خرید و تفریحی، Targoviy معروف است برای ساختمان های آن.ساختمان های واقع در اینجا کوچک هستند و معماری قرن نوزدهم را نشان می دهند.یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه خیابان، چراغ های منحصر بفرد است.خیابان نظامی باکو (خیابان تارگوی) در شب روشن تر از روز به نظر می رسد.بسیاری از چراغ ها بر روی ساختمان ها ساخته می شوند که باعث می شود ساختمان در شب ظاهر شود. علاوه بر این، لوستر هایی که ساختمان ها را متصل می کنند چشم انداز چشمگیری در این خیابان ایجاد می کند.

تصویری از خیابان نظامی باکو در شب

خیابان نظامی (خیابان تارگوی) ،به عنوان یکی از خیابان های اصلی شهر باکو،دارای رستوران های مشهوری است.در اینجا میتوانید غذاهای سنتی، آسیایی و اروپایی و همچنین بسیاری از مارک های معروف مانند Hard Rock باکو، Mc Donald's، KFC، Entrée و غیره را پیدا کنید.کافه های محبوب مانند Starbucks، Gloria Jeans و...  نیز در اینجا یافت میشود.علاوه بر این، بسیاری از میخانه ها در باکو در خیابان نظامی (Targoviy) یا فقط چند دقیقه دور از آن واقع شده اند.پیشنهاد ما این است،فرقی ندارد که با تور زمینی باکو یا تور هوایی باکو به این شهر زیبا سفر میکنید،حتما از این خیابان دیدن کنید.

خیابان نظامی باکو،همچنین یکی از بهترین مناطق شهر،برای خرید از برندهای معروف دنیا است.شما می توانید طیف گسترده ای از محصولات مانند لباس، لوازم الکترونیکی و فروشگاه های هدیه را در اینجا پیدا کنید.جدا از همه این امکانات، بخشی از خیابان نظامی برای چشمه های آن مشهور است.به میدان فواره ها بروید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.علاوه بر این، بازارهای کریسمس و نوروز نیز به ترتیب در زمستان و بهار برگزار می شوند.

 
منطقه تارگوی و خیابان نظامی باکو ،از بهترین خیابان های باکو هستند و شما میتوانید از قدم زدن در شب،در این نطقه لذت ببرید.همچنین در صورتیکه قصد دارید از بین هتل های باکو،در هتل های خیابان نظامی اقامت داشته باشید،با کارشناسان ما در تماس باشید تا بهترین ها را به شما پیشنهاد کنیم.ما به عنوان کارگزار باکو میتوانیم خدماتی با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهیم.
موفق باشید.
 


:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

جشن باستانی نوروز و تور باکو نوروز

نوروز یک سنت دیرینه است که هر سال در کشورهای مختلف نظیر ایران،آذربایجان،تاجیکستان و ….. برگزار میشود.ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد جشن نوروز در کشور اذربایجان اطلاعاتی ارائه دهیم و در صورتیکه قصد داشته باشید با تور باکو نوروز در این جشن بزرگ شرکت کنید،بد نیست اطلاعاتی راجع به این جشن باستانی داشته باشید.در ادامه همراه باکوهلدینگ باشید.

آذربایجان، سرزمین آتش، جشن نوروز، سال نو ایرانی را در اولین روز بهار جشن میگیرد.”نوروز” به معنای “روز جدید” به زبان فارسی است. در طول جشن ها، رقاصان و ورزشکاران خیابان ها را پر می کنند و جشن تغییر فصل را باشکوه بررگزار میکنند.”نوروز نماد چرخاندن زمین در اطراف خورشید، تغییر فصول و شروع فصل جدید کار در زمینه های مختلف است.به دنبال یک سنت قدیمی، آتش مقدس معبد آتش زرتشتی توسط مشعل به میدان مرکزی در سارخانی برای روشن کردن آتش بازی نوروز وارد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور فرمول یک باکو و توضیحات آن

یکی از مهیج ترین مسابقه هایی که هر سال در شهر باکو برگزار میشود،مسابقات فرمول یک باکو است.مشهورترین تیم ها از سراسر جهان در این مسابقات شرکت کرده و باهم به رقابت میپردازند.مسلما برای اینکه بتوانید از این مسابقات دیدن کنید،باید نسبت به رزرو تور فرمول یک باکو اقدام کنید.همچنین برای آشنایی بیشتر کاربران عزیز در مورد تور فرمول یک باکو ،در ادامه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.در ادامه همراه باکوهلدینگ باشید.
شهر باکو سریعترین پیست شهری دنیا را دارد، مسابقات فرمول یک اتوموبیل رانی هر سال در نزدیکی بلوار ساحلی شهر باکو برگزار خواهد شد. با توجه به استقبال گسترده هموطنان عزیزمان از این مسابقات و با توجه به محدود بودن تعداد بلیط های این مسابقات، باکوهلدینگ به عنوان کارگزار باکو، آمادگی خود را برای رزرو بلیط های مسابقه و همچنین رزرو هتل های باکو در تاریخ های برگزاری مسابقات فرمول ۱ باکو اعلام می دارد.
 
باکو برای سومین سال است که میزبان این مسابقات است . پیست حیرت انگیز این مسابقات توسط هرمان تیلکه طراحی گردیده و بگونه ای است که از خیابان های اصلی باکو استفاده شده و به غیر از تغییرات جزئی برای آسفالت شهر قدیم و فنس کشی و علائم جایگاه آن خود پیست ثابت است .در تور فرمول یک باکو خواهید دید که مسابقه از میدان آزادلیق شروع میشود و پس از رد شدن از خانه دولت و عبور از اطراف شهر قدیم و کاخ شروانشاه و قلعه دختر از خیابان نفتچی لر ادامه مییابد و خاتمه می یابد و جایگاه پیت لاین و اهدا جوایز نیز در همین مکان است.
 
منبع : باکوهلدینگ


:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

آیا تور کریسمس باکو خوش میگذره؟

کریسمس یکی از وقایع طولانی مدت سال در بسیاری از کشورها است.اگرچه،بین جشن های اروپا و کشور آذربایجان تفاوت هایی وجود دارد.کریسمس رسما در آذربایجان جشن گرفته نمی شود. اما در واقع، با رسیدن دسامبر، کل کشور شروع به آماده سازی جشنی بزرگ برای کریسمس می کند.اگر میخواهید در این جشن بزرگ با تور کریسمس باکو باشید،در ادامه همراه باکو هلدینگ باشید.

کریسمس یک جشن ملی در آذربایجان نیست و برگزاری جشن کریسمس در شهرهای بزرگ نظیر باکو،نفوذی است که توسط غربی ها صورت گرفته است.اغلب مردم آذربایجان مسلمان هستند و معمولا جشن هایی مانند عید نوروز و سال جدید را و به صورت گسترده جشن میگریند.اگرچه به خاطر توریستی بودن شهر باکو،جشن سال نو میلادی یا کریسمس در شهر باکو و در برخی دیگر از شهرهای کشور آذربایجان نیز برگزار میشود.

پایتخت کشور آذربایجان،شهر باکو،کریسمس را جشن می گیرد. از آغاز ماه دسامبر، شهر شروع به تغییر می کند. کریسمس عظیم و قابل تحسین، چراغ های زیبا در شهر، طرح های کریسمس در تمام نقاط، شهر را با شکوه می سازد.علاوه بر این، دو مرکز مهم در کریسمس در مرکز شهر وجود دارند که دارای مفاهیم مختلف هستند. یکی از آنها در داخل Icherisheher (شهر قدیمی) واقع شده است. در واقع، در داخل شهر قدیمی همیشه یک بازار کوچک وجود دارد، اما در ماه دسامبر، طراحی آن تغییر می کند و به بازار کریسمس تبدیل می شود. در اینجا شما می توانید انواع هدایای کریسمس مانند سوغات، روسری و سایر اقلام ملی و همچنین برخی غذاهای ملی را پیدا کنید.

ادامه مطلب در لینک زیر :

https://bakuholding.com/baku-tours-christmas/



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

چرا اجاره آپارتمان در باکو بهتر از رزرو هتل است؟

مهمترین دلیل اینکه مسافرها در باکو به جای اقامت در هتل،آپارتمان اجاره میکنند بحث هزینه است . علی الخصوص که این روز ها ارزش ریال افت زیادی در برابرارزهای خارجی داشته و هزینه چند شب اقامت هتل مساوی با یک ماه حقوق یک کارمند است . ولی سوال اینجاست که چه زمانی اجاره آپارتمان در باکو به صرفه تر از هتل است ؟

زمانی که تعداد افراد بیش از ۳ نفر بوده و یا به صورت خانوادگی قصد سفر به شهر باکو را دارند بهتر است به فکر اجاره آپارتمان در باکو باشند . چرا که در هتل ها برای بیش از سه نفر باید دو اتاق درخواست نمود و هزینه دو اتاق در هتل بیشتر از یک آپارتمان چهار نفره است . فعلا بحث درباره قیمت اجاره آپارتمان در باکو و ارزش آن است و در مورد سایر موارد در بخش های بعدی مقاله توضیح خواهیم داد که چه مسانلی دارای اهمیت است.

برای اینکه بتوانیم قیاس قیمتی داشته باشیم فرض بگیریم که ما یک خانواده سه نفره هستیم که قصد داریم ۳ شب در باکو اقامت کنیم هزینه اجاره یک اتاق دو تخته در یک هتل سه ستاره برابر با ۸۰ منات است که برای نفر سوم با ۲۰ منات در همان اتاق تخت اضافه قرار داده میشود که میشود مجموعا ۱۰۰ منات و برای هر شب که مجموع هزینه نهایی ۳۰۰ منات می شود به ازای هر نفر ۱۰۰ منات برای ۳ شب اقامت .

در صورتی که خانواده چهار نفره باشد چه میشود ؟ برای خانواده ۴ نفره نیاز به دو اتاق دبل هست که برای هر اتاق میشود ۸۰ منات و جمع ۳ شب هر دو اتاق میشود ۴۸۰ منات که اگر بر تعداد تقسیم نمایید میشود ۱۲۰ منات به ازای هر نفر سه شب اقامت . پس هزینه زمانی که تعداد افراد بالاتر میرود افزایش می یابد در صورتیکه در یک آپارتمان دو خوابه با ارزش ۱۴۰ منات هزینه اقامت ۴ نفر برای سه شب به ازای هر نفر می شود ۱۰۵ منات و در صورتیکه تعداد بیشتر باشد قیمت ها پایین تر هم می رود .همانطور که اشاره شد رزرو آپارتمان در باکو برای خانواده های پر جمعیت اقتصادی تر از رزرو هتل می باشد .



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل فور سیزن باکو و امکانات آن

هتل فور سیزن باکو یکی از هتل های پنج ستاره باکو است.وقتی که از شهر باکو دیدن میکنید و در هتل پنج ستاره فور سیزن اقامت دارید،گویی در خانه خود هستید.این هتل امکانات و خدمات بینظیری را در اختیار میهمانان تور باکو قرار میدهد و لحظات بیاد ماندنی را برای آنان ثبت میکند.

 

این هتل در مرکز شهر باکو واقع شده است و اگر میخواهید در فاصله ای مناسب نسبت به جاذبه های توریستی باکو هتل انتخاب کنید،پیشنهاد ما، هتل فور سیزن باکو است.از مهمترین ویژگی و امکانات هتل فور سیزن میتوان به اینترنت رایگان،پذیرش ۲۴ ساعت،امکانات برای افاد ناتوان،استخر،سونا،رستوران،و … اشاره کرد.

 

این یکی از هتل های لوکس باکو است که در بین هتل های باکو برای آن دسته از افرادی که به دنبال هتلی با کیفیت مناسب در مرکز شهر هستند،گزینه مناسبی خواهد بود.هتل فور سیزن باکو دارای ۱۷۱ اتاق است و امکانات بینشیری را در اختیار مسافران عزیز قرار میدهد



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل سوان باکو را بیشتر بشناسید

هتل سوان باکو یکی از هتل های سه ستاره باکو است که در منطقه یسامال واقع شده است.این هتل در سال ۲۰۰۶  با معماری سنتی شروع به کار کرده است.اگر میخواهید به ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو بروید و برج دختر را تماشا کنید،باید حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید.این هتل حدود ۹ کیلومتر با مرکز شهر باکو فاصله دارد.اکثر جاذبه های توریستی باکو در مرکز شهر واقع شده است.لازم به ذکر است که در نزدیکی هتل سوان باکو،یک کاخ و موزه نیز قرار دارد.

این هتل ۶ اتاق را در اختیار میهمانان خود قرار میدهد که هرکدام مجهز به اینترنت رایگان،تلویزیون،میز قهوه خوری و میز کار میباشند.همچنین بعضی از اتاق ها دارای تراس نیز هستند.پیشنهادمیدهیم صبح زود بیدار شده و به رستوران هتل سوان باکو بروید و از خوردن صبحانه لذت ببرید.

 

منبع : باکوهلدینگ



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل تراول باکو ، یکی از هتل های چهار ستاره باکو است که از لحاظ کیفیت در بین هتل های چهار ستاره معمولی قرار گرفته است.این هتل در شهر باکو و در فاصله 2.3 کیلومتری از پارک آفیسر واقع شده است.اگر میخواهید از جاذبه های توریستی باکو نظیر ایچری شهر دیدن کنید،باید یک مسیر 4 کیلومتری را طی کنید.همچنین این هتل،حدود 6 کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد.در مجموع اگر به دنبال یک هتل چهار ستاره با قیمت مناسب هستید،میتوانید به سراغ این هتل بروید.اگر قصد رزرو هتل تراول باکو را دارید،و یا قصد دارید تور باکو رزرو کنید،با ما در تماس باشید.

منبع : باکوهلدینگ



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

با هتل بسفر باکو آشنا شوید!

هتل بسفر باکو یکی از هتل های چهار ستاره باکو است که در مرکز شهر باکو واقع شده است.در این هتل میتوانید از سالن بدنسازی ،استخر سرپوشیده،اینترنت رایگان، و …لذت برده و لحظات به یاد ماندنی را در تور باکو برای خود ثبت کنید.

هتل بسفر، به خاطر امکانات بروز و پیشرفته ای که داشته، یکی از هتل های محبوب توریست ها و گردشگران تور باکو است. این هتل چهار ستاره ، با فرودگاه بین المللی  باکو بیست کیلومتر و تا ایستگاه متروی نریمان دویست متر فاصله دارد. از امکانات و خدمات هتل بسفر باکو میتوان به پذیرش شبانه روزی، نگهداری از کودکان، خشکشویی و اتوشویی، صندوق امانات، صرافی، سالن مراسمات و همایش، مینی مارکت، کرایه اتومبیل، کارکنان مجرب و آموزش دیده، اینترنت رایگان و فروشگاه هدایا و سوغاتی اشاره کرد.

اتاق های هتل بسفر باکو

این هتل چهار ستاره به صورت کلی ۳۲ اتاق مختلف به شکل زیر دارد :

  • اتاق های سینگل
  • اتاق های دبل
  • اتاق های کانکت
  • اتاق های توئین

سیستم امنیتی تمام اتاق ها کارت هوشمند بوده و تمام اتاق ها از امکانات سرویس دهی شبانه روزی و نظافت روزانه برخوردارند. داخل اتاق ها امکاناتی مثل مینی بار، سیستم تهویه هوا، اینترنت وایرلس رایگان، حمام اختصاصی، لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان، تراس، تلفن، تلوزیون ماهواره ای، بطری آب، میزمطالعه، صندوق امانات و سیستم گرمایشی و سرمایشی میباشد.

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل بسفر باکو

این هتل یک کافی شاپ و یک رستوران اصلی داشته که در کنار آنها قهوه خانه و چایخانه های سنتی قرار دارند. رستورانهتل بسفر باکو برای توریست ها و گردشگران تور باکو انواع و اقسام  غذاهای آذری و بین المللی را سرو میکند. همینطور از جمله امکانات رفاهی این هتل، میتوان به استخر سرپوشیده، اتاق بخار، تراس حمام آفتاب، سونا جکوزی، سالن بدنسازی و ماساژ اشاره کرد.

منلع : باکو هلدینگ



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

هتل کنسول باکو در مرکز شهر باکو واقع شده است.سیستم تهویه مطبوع،یخچال فریزر، تختخواب های بلند و اینترنت رایگان از مزایای این هتل سه ستاره است. این هتل در کنار پارک آتاتورک و در فاصله  ۲ دقیقه ای از از ایستگاه مترو Ganjilik واقع شده است.اتاق های فردی مبله در هتل کنسول نیز شامل تلویزیون ماهواره ای، حوله و دمپایی می باشد.

مهمانان می توانند از غذاهای اروپایی و آذربایجانی در رستوران هتل لذت ببرند. صبحانه هر روز صبح ارائه می شود.کارکنان پذیرش به صورت ۲۴ ساعته میتوانند به شما در زمینه شستشو، فکس و فتوکپی کمک کنند. خدمات شاتل به جاذبه های محلی بر اساس درخواست در دسترس است.

پارک گنجیک و مرکز خرید گنجالی می توانند در عرض ۲ دقیقه پیاده روی از هتل در دسترس باشند. باغ وحش باکو و استادیوم توفیق بهراموف در ۷ دقیقه پیاده روی از هتل کنسول واقع شده است.لازم به ذکر است که این هتل در بین هتل های سه ستاره باکو واقع شده است.

 

منبع :  باکوهلدینگ



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بیمه درمانی آلمان و شرایط آن

سیستم مراقبت بهداشتی آلمان مشخص می کند که هر شخص در آلمان مستلزم داشتن یک بیمه درمانی است. حتی کسانی که در مدت کوتاهی در آلمان باقی خواهند ماند، باید بیمه بهداشتی شوند و در صورتی که بیمه درمانی آلمان نداشته باشند،ویزا به آنها تعلق نمیگیرد.انواع مختلفی از بیمه درمانی وجود دارد که قبل از مسافرت به آلمان می توانید نسبت به آن اقدام کنید :

  • بیمه مسافرتی برای افرادی که به قصد توریستی به آلمان سفر میکنند.
  • بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی
  • بیمه بهداشتی برای دانشجویان دوره زبان
  • بیمه درمانی برای مترجمان آزاد، کارکنان و مهاجران

بیمه مسافرتی برای بازدید کنندگان خارجی / گردشگران در آلمان

اگر شما در حال برنامه ریزی برای گشت و گذار، بازدید از بستگان، شرکت در کنفرانس های کسب و کار و یا غیره هستید،اولین کاری که باید انجام دهید این است که نسبت به بیمه مسافرتی اقدام کنید.قبل از برنامه ریزی سفر اکتشافی به آلمان یا اروپا، اولین قدمی که باید انجام دهید،اخذ ویزای شنگن است.این ویزا،این امکان را به شما میدهید تا سفری کوتاه مدت را به کشورهای منطقه شنگن داشته باشید.این بدین معنی است که شما میتوانید برای سفر به 26 کشور اروپایی برنامه ریزی کنید.

با این حال، یکی از الزامات برای دریافت ویزای شنگن آلمان، داشتن بیمه درمانی آلمان است و مطمئن باشید اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید،به طور حتم با ریجکتی ویزای شنگن مواجه خواهید شد.سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور شما مشخص می کند که بیمه درمانی برای تمام اقوام خارجی که قصد بازدید از آلمان را دارند، اجباری است و همچنین بیمه درمانی شما حداقل باید تا سقف 30 هزار یورو پوشش درمانی داشته باشد.این نوع بیمه باید همه ی حوادث پزشکی و موارد اضطراری که ممکن است داشته باشید را باید پوشش دهد.

بیمه درمانی آلمان برای دانشجویان بین المللی در آلمان

اگر  به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل وارد آلمان میشوید، یکی از الزامات دریافت بیمه بهداشت دانشجویی است.بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی در آلمان به شما اجازه نهایی و ترخیص از دانشگاه مورد نظر خود را می دهد تا تحصیلات خود را در آنجا شروع کنید و تمام هزینه های پزشکی خود را پوشش دهد. شما می توانید بر مطالعات خود تمرکز کنید و نگران هیچگونه بیماری نباشید، زیرا مجبور نیستید که برای صورتحساب پزشکی خود پرداخت کنید.

دو برنامه بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در آلمان وجود دارد:

  • بیمه اجباری / بهداشت عمومی
  • بیمه سلامت خصوصی

اکثر دانشجویان خارجی در آلمان موظف هستند که بیمه خدمات درمانی قانونی (بیمه بهداشت عمومی) را بپردازند. استثناها از الزام بیمه نامه قانونی عبارتند از:

  • دانشمندان مهمان
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • بورس تحصیلی (بدون قرارداد کاری)
  • دانشجو
  • شرکت کنندگان در دوره های زبان
  • دانش آموزان سن 30 یا بالاتر
  • کسانی که بیش از 14 ترم تحصیلی در آلمان تحصیل کرده اند.

اگر شما به یکی از این دسته ها برسید، پس باید یک بیمه خصوصی بگیرید.

برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در آلمان، شرکت های بیمه بهداشتی دانشجویی می توانند در همه جا یافت شوند. همچنین ممکن است مراحل بیمه درمانی خود را در کشور خود انجام دهید، اگر موجود باشد.اگر از یک کشور در اتحادیه اروپا هستید، به کارت بیمه درمانی اروپایی خود نیاز دارید و از طریق آن بیمه شما توسط موسسات در آلمان نیز تائید میشوید. با این حال، اگر شما انتخاب کنید که بیمه درمانی را از یک شرکت در آلمان دریافت کنید، باید مراقب باشید و به خوبی قرار داد را بخوانید تا با رقم های شنگین مواجه نشوید.

منبع :ویزاتک



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

چطور میتوان به آلمان مهاجرت کرد؟

کشور آلمان به خاطر سیستم آموزشی خوب،اقتصاد قدرتمند و موقعیت های شغلی مناسب،به عنوان پنجمین کشور محبوب برای مهاجرت شناخته شده است.این کشور یکی از معتبرترین کشورهای منطقه شنگن و ویزای شنگن است.مردم از سراسر جهان،اغلب میخواهند شانس خود را برای مهاجرت به آلمان امتحان کنند.ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد روش های مهاجرت به آلمان،اطلاعاتی ارائه دهیم.

تصویری از سایه یک خانواده در مهاجرت به آلمان بر روی پرچم کشور آلمانبرای مهاجرت به کشور آلمان،نیاز به یک دلیل محکم خواهید داشت.راه های زیادی وجود دارد تا شهروندان کشورهای مختلف بتوانند به آلما مهاجرت کنند.برخی از روش های مهاجرت به آلمان را در اینجا نام میبریم و در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارائه خواهیم داد :

  • مهاجرت به آلمان برای استخدام
  • مهاجرت به آلمان برای تحصیل
  • مهاجرت به عنوان کارآفرین
  • مهاجرت به آلمان برای اقامت

شرایط عمومی برای مهاجرت به آلمان

با وجود اینکه روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد و هر کدام از آنها دارای الزامات خاص است، در برخی از آنها هم شباهت وجود دارد. برای رفتن به آلمان، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • دارای ثبات مالی باشید : هر هدف مهاجرتی دارای جنبه مالی است که متقاضیان باید آن را تامین کنند، اما با این وجود، متقاضیان باید ثابت کنند که می توانند هزینه های خود را در آلمان تامین کنند. حتی اگر شما در آلمان کار کنید، باید مبلغ اولیه خود را برای پوشش هزینه های خود بپردازید تا حقوق و دستمزد خود را دریافت کنید.
  • باید بیمه درمانی داشته باشید : شما نمیتوانید بدون پوشش بیمه بهداشتی معتبر به آلمان مهاجرت کنید.بهتر است که بیمه بهداشتی سفارش شده توسط کشور آلمان را داشته باشیدیرا نمی توانید مطمئن باشید که مقامات آلمان بیمه درمانی خارجی را قبول خواهند کرد یا خیر.
  • حداقل کمی زبان آلمانی بدانید : برای اینکه بتوانید در کشور آلمان زندگی کنید،حداقل باید کموی به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.حتی برای مهاجرت به آلمان ممکن است از شما در حد ابتدایی امتحان زبان آلمانی گرفته شود.
  • ویزای آلمان بگیرید : برای اینکه بتوانید به کشور آلمان سفر کنید،باید ویزای آلمان بگیرید.انواع ویزای آلمان عبارتند از :
  1. ویزای توریستی
  2. ویزای تجاری
  3. ویزای تحصیلی
  4. ویزای شغلی
  5. ویزای کاری
  6. ویزای علمی
  7. ویزای آموزشی یا کارآموزی

مهاجرت برای کارفرمایان

کشور آلمان اعلام کرده است که به افراد ماهر و دارای حرفه نیاز دارد.آنها به طور مداوم در جستجوی مهندسان، متخصصین فناوری اطلاعات، کارکنان پزشکی و دیگر متخصصان واجد شرایط هستند.مقامات مهاجر خارجی به منظور تشویق چنین افرادی برای مهاجرت به آلمان، احتیاجات سختگیرانه ای را برای رفتن به آلمان و کار خود رعایت کرده اند. مراحل انتقال به آلمان برای کار عبارتند از:

  • پیدا کردن یک کار در آلمان، که اتباع خارجی را می پذیرد.
  • برای اخذ ویزای کار (استخدام)آلمان اقدام کنید.
  • به آلمان سفر کنید و اجازه اقامت برای کار بگیرید.

علاوه بر این، برای دریافت اجازه اقامت برای کار در آلمان، کارفرما و کارمند باید ثابت کند که:

  • کمبود کارکنان در آلمان یا اتحادیه اروپا وجود دارد، بنابراین موقعیت آنها توسط او نمی تواند پر شود.
  • کارمند شرایط مشابهی با سایر کارکنان آلمانی از لحاظ حقوق و دستمزد و محیط کار دارد.
  • این که کارمند با تمام شرایط مورد نیاز آموزش و کار برای موقعیت شغلی مواجه است.
  • شرکت با تمام الزامات کشور آلمان کارمند استخدام میکند (اسناد ثبت و صدور گواهینامه).

به عنوان یک کارمند در آلمان، زمانی که اجازه اقامت خودبرای کار را گرفتید. اگر کارفرمای شما می خواهد رابطه کاری خود را ادامه دهد حتی پس از اینکه مجوز کار شما نزدیک به انقضا است، می توانید برای تمدید اجازه اقامت و کار درخواست کنید، همچنین می توانید برای اقامت دائمی نیز درخواست دهید.با این حال اگر شما یک کارگر غیر متخصص هستید، مهاجرت به آلمان برای کار برای شما بسیار سخت تر خواهد بود.

مهاجرت به آلمان برای تحصیل

بسیاری از مردم این را نمیدانند که کشور آلمان دارای آموزش های رایگان است.این بدان معنی است که بر خلاف مکان هایی مانند  آمریکا که هزینه های هنگفتی برای تحصیل دارند، دانشگاه های آلمان هزینه های بسیار کمتری دارند یا هیچ هزینه ای ندارند. از این جهت، آلمان محل مهمی برای مهاجرت به منظور آموزش است.برای تحصیل در آلمان باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

اگر ویزای تحصیلی خود را برای آلمان دریافت کرده و مدرک تحصیلی خود را بگیرید، می توانید در آلمان برای یافتن یک شغل برای مدت محدودی باقی بمانید. در این مدت شما می توانید یک کار پیدا کنید، شما مجاز به اقامت در آلمان هستید. گزارش شده است که تا 54 درصد از دانش آموزانی که دارای مدرک تحصیلی در آلمان هستند، در کشور ماندند و شغلی پیدا کردند.

مهاجرت برای کارآفرینان

اگر شما یک سرمایه گذار با علاقه به آلمان هستید،خوش شانس هستید. کارآفرینان و سرمایه گذاران که فرصت های اقتصادی را در آلمان ایجاد می کنند مجاز به مهاجرت در آنجا هستند. با این حال، آستانه معینی از سرمایه گذاری وجود دارد که شما باید آن را ایجاد کنید. در زمان نوشتن این مقاله، این مقدار 250،000 یورو است. علاوه بر این، شما باید یک ویزای شغلی خود را که تحت دسته ویزای کار آلمان است، دریافت کنید. برای دریافت ویزا باید موارد زیر را ثابت کنید:

  • این که شما سرمایه لازم برای سرمایه گذاری دارید.
  • سرمایه گذاری شما به اقتصاد آلمان کمک خواهد کرد.
  • سرمایه گذاری شما در کشور مورد نیاز است.

اگر وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کنید، پس از سه سال مجوز اقامت نامحدود خواهید گرفت، به این معنی که شما می توانید هر زمان که بخواهید وارد و خارج شوید.

اجازه اقامت در آلمان

وقتی یک ویزا برای مهاجرت دریافت می کنید، مجوز اقامت نیز دریافت خواهید کرد. اجازه اقامت می تواند موقت و دائمی باشد.اقامت موقت اجازه می دهد که اتباع خارجی برای مدت مشخصی در آلمان بمانند و سپس به کشورهای خود بازگردند.اقامت دائم به این معنی است که مهاجر خارجی می تواند تا زمانی که می خواهد در آلمان بماند و هر زمانی که بخواهد می تواند به کشور بازگردد. با این حال، اجازه اقامت دائم به این معنی نیست که شما یک شهروند آلمانی هستید. این یک روند دیگر است به طور کامل. به طور کلی، آلمان دارای دو مجوز اقامت موقت و دائمی است.

اجازه اقامت استاندارد

این نوع مجوز اقامت برای همه اهداف مهاجرت ذکر شده در بالا و همچنین برای دیگران مانند دوره های آموزشی برای آلمانی های سابق که مایل به بازگشت به آلمان هستند و کسانی که به دلایل سیاسی و بشردوستانه به آلمان می روند استفاده می شود. اجازه اقامت استاندارد برای برخی از زمان ها معتبر است و می تواند تمدید شود.

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا به کارگران ملی خارجی (که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند) که دارای مدارک بالا هستند و می خواهند در آلمان کار کنند و این مهارت ها را اعمال کنند، داده می شود. مدارک بالا به این معنی است که فرد دارای مدرک کارشناسی یا فارغ التحصیل در هر رشته خاص است. برای واجد شرایط بودن کارت آبی اتحادیه اروپا، شما باید قبلا در آلمان کار کنید و حداقل حقوق سالانه باید 50،800 یورو باشد.

کارت آبی اتحادیه اروپا،اجازهااقامت چهار سال در آلمان را میدهدبرای واجد شرایط برای سکونت دائمی، فرد باید مهارت کافی در آلمان را داشته باشد، نیازهای مالی خاصی را برآورده کند، و همچنین باید بیش از 33 ماه در محل کار خود در آلمان کار کرده باشد که نیاز به مهارت های به دست آمده از بالاترین مدارک تحصیلی دارد.

اجازه اقامت یا اجازه اقامت دائمی

این به کسانی که مجوز اقامت استاندارد یا یک کارت آبی اتحادیه اروپا برای حداقل 5 سال داشته اند و به شرایط خاص زبان نیاز دارند، داده می شود.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

موفق باشید.

منبع : ویزاتک



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شرایط رزرو پرواز برای ویزا

هر بار که شما قصد بازدید از یک کشور شنگن را داشته باشید، سفارت یا کنسولگری کشور مدنظر، از شما بعنوان یک مهاجر خارجی که نیاز به یک ویزای شنگن دارد، میخواهد که بلیط یا رزرو پرواز خود را نشان دهید.شما به عنوان کسی که قصد اخذ ویزای شنگن یا هر نوع ویزای دیگری را دارد،باید رزرو پرواز رفت و برگشت را به مدارک خود ضمیمه کرده و تحویل سفارت دهید.ما در این مطلب قصد داریم تا شرایط رزرو پرواز برای ویزا را برای شما توضیح دهیم.در ادامه با ویزاتک باشید.

تصویری از تیکیت بر روی کیبورد در رزرو پرواز برای ویزا

برخی از سوال هایی که ممکن است در طول رزرو پرواز برای ویزا برای شما ایجاد شود :

آیا در صورت ریجکت ویزا،پول رزرو پروازم را از دست خواهم داد؟

خیر.اکیدا پیشنهاد میکنیم که پرواز خریداری نکنید و فقط پرواز خود را رزرو کنید.حتی سفارت یا کنسولگری نیز این مورد را به شما پپیشنهاد نخواهد کرد.حتی اگر شما پرواز خود را خریداری کرده باشید،با توجه به قوانین کنسلی بلیط میتوانید پرواز خود را با اعمال جریمه کنسل کنید.در نظر داشته باشید که پرواز رزرو شده که شامل اطلاعات ورود و خروج شما از کشورهای منطقه شنگن خواهد بود و بعد از اینکه ویزای شینگن یا هر ویزای دیگری برای شما صادر شد،میتوانید نسبت به خرید پرواز اقدام کنید.

منظور از برنامه پرواز یا سفر چیست؟

برنامه پرواز یا سفر برای درخواست ویزا، همانطور که قبلا اشاره شد، یک بلیط پرواز واقعی نیست و شما قبل از آن که مطمئن شوید ویزای شما صادر میشود یا خیر،نباید پولی بابت آن صرف کنید.جزئیات سفر یا برنامه سفر شما بیش از یک برگه ی مشخص کننده سفر شما هست.این برگه یا سند در صدور ویزای شما،نقش بسیار مهمی را بازی میکند.برنامه پرواز شامل یک سری اطلاعات است که به زمان پرواز،تاریخ پرواز،نوع پرواز،نوع هواپیمایی،مبدا و مقصد و ... اشاره میکند.

چطور میتوان یک پرواز بدون پرداخت هزینه رزرو کرد؟

برای اینکه بتوانید یک پرواز به مقصد مد نظر خود رزرو کنید،میتوانید به آژانس های مسافرتی مراجعه کرده و با قرار دادن اطلاعات خود در اختیار آن ها،نسبت به رزرو پرواز برای ویزا اقدام کنید.فقط دقت کنید که پرواز خود را مطابق با سفر خود و سایر مدارک به دقت رزرو کنید.

راه دیگری که برای رزرو پرواز وجود دارد،رزرو پرواز به صورت آنلاین است.برای این منظور میتوان به سایت هایی مانند الی گشت و علی بابا اشاره کرد.

چرا سفارت یا کنسولگری ها در مورد رزرو پرواز حساس هستند؟

چند دلیل برای این حساسیت وجود دارد :

  • برای جلوگیری از اقامت بیش از حد در منطقه شنگن یا کشورهای دیگری
  • برای تصمیم گیری در صدور ویزا و نوع آن
  • برای مطمئن شدن از اینکه حرف های شما با اسناد شما مطابق است یا خیر؟
  • و ....

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

موفق باشید.

منبع : ویزاتک



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

چطور سفری کم هزینه به کشور چین داشته باشیم؟

چین یک مقصد عالی برای مسافرانی است که قصد بازدید از آثار تاریخی،مناظر طبیعی شگفت انگیز و همچنین آثار فرهنگی را دارند. بنابراین تعداد مسافران خارجی که به چین سفر می کنند هر سال افزایش می یابد.این کشور با رشد روز افزون خود،روز به روز مدرن تر و ثروتمندتر میشود.چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز مقصد سفر ارزان است اما خیلی زود می تواند تغییر کند. با این حال، پس از چند راهنمایی ساده، شما قادر خواهید بود سفری کم هزینه به کشور چین داشته باشید.در ادامه با ویزاتک باشید.

۱.کمی زبان چینی بیاموزید

هیچ چیز برای چینی ها شیرین تر از این نیست که ببینند یک خارجی به زبان آن ها صحبت میکند.این موضوع آنقدر آنها را خوشحال خواهد کرد که اغلب خانه خود را به عنوان مکانی برای اقامت به شما پیشنهاد خواهند داد و یا شما را برای ناهار، شام و نمایش کارائوکه دعوت خواهند کرد و یا ممکن است حتی در برخی از موارد بعضی از هزینه های شما را پرداخت کنند!

آموزش زبان چینی در سفری کم هزینه به کشور چین

۲.از شهرهای غیر معروف دیدن کنید.

 

سعی کنید به روستاهای کوچک سفر کنید.به غیر از چن شهر بزرگ و معروف،امکان ندارد که شما به روستایی بروید و برای اقامت و خورد و خوراک خود هزینه زیادی پرداخت کنید.اهالی روستاهای کوچک خیلی خوشحال میشوند و باعث افتخار آنهاست که از خارجی ها پذیرایی کنند و به آن ها هدیه بدهند.

تصویری از دهکده های چین

۳.با قطار سفر کنید

سفر با قطار در کشور چین،ارزانترین نوع سفر است.شما می توانید بلیط ایستاده، صندلی سخت، صندلی نرم و یا بلیط معمولی دریافت کنید. بلیط های ایستاده و نشسته تقریبا هیچ هزینه ای ندارند، اما حداقل راحت هستند.با این وجود، اگر شما یک خارجی هستید و یک بلیط معمولی را خریداری می کنید، حقیقتا هرگز ایستاده نخواهید بود چون چینی ها به شما اجازه نمی دهند. آنها اغلب کرسی های خود را به شما خواهند داد. قطارها عمدتا پرجمعیت و پر سر و صدا هستند.فقط تعجب نکنید وقتی ببینید در قطار مردم سیگار میکشند، صورت و دندان های خود را میشورند یا لباس های خود را در حالی که در قطار هستند عوض میکنند. اگر این مسائل برای شما قابل تحمل است میتوانید سفری کم هزینه داشته باشید.

تصویری از مسافران در سفر با قطار در چین

۴.غذاهای محلی بخورید.

غذا خوری در رستورانهای چینی ارزان است، اما غذاهای خیابانی بسیار ارزانتر است. به عنوان مثال، شام در رستوران ممکن است برای شما حداقل ۱۶ دلار هزینه داشته باشد، در حالی که شما می توانید یک کاسه مناسب از رشته فرنگی سرخ شده با سبزیجات را از خیابان با قیمت ۵۰ سنت تهیه کنید.این موضوع میتواند در صرفه جویی پول خود بسیار به شما کمک کند و باعث میشود سفری کم هزینه به کشور چین داشته باشید.به طور کلی، چین کشوری است که در آن میتوان گزینه های ارزان و گران را در کنار هم یافت .گزینه های متعددی برای سفرهای کم هزینه وجود دارد که به شما فرصت می دهد که نه تنها به دیدن و سرگرم کردن، بلکه همچنین برای صرفه جویی در هزینه های خود برای سفرهای بعدی خود نیز کمک کنید.

تصویری از غذاهای محلی چین

امیدوارم که این مطلب در سفر به کشور چین برای شما مفید واقع شود.خواهشمندیم برای اخذ ویزای چین  با ما در تماس باشید

منبع : ویزاتک



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شرایط اخذ ویزای اسپانیا و وقت سفارت اسپانیا

ویزای اسپانیا نسبت به هدفی که از سفر به کشور اسپانیا دارید صادر خواهد شد.این کشور دارای انواع ویزا است و این بستگی به شما دارد که آیا میخواهید برای ویزای تحصیلی،کاری،پزشکی و یا غیره اقدام کنید.از سال 1995 کشور اسپانیا علاوه بر اینکه عضو اتحادیه اروپا بود به عضویت کشورهای منطقه شنگن درآمد و شما میتوانید با اخذ ویزای شنگن اسپانیا در کشورهای محدوده شنگن نیز تردد داشته باشید.

تصویری از پرچم اسپانیا و ویزای اسپانیا

توجه داشته باشید که سفارت کشور اسپانیا در سال 2017 از یک میلیون و ششصد هزار درخواست ویزای شنگن در حدود یک میلیون و چهارصد هزار ویزای شنگن صادر کرده است و درصد ریجکت شدن ویزای شنگن چیزی در حدود 8 درصد بوده است.

انواع ویزای اسپانیا

  • ویزای توریستی یا گردشگری : این نوع ویزا معمولا به افرادی تعلق میگیرد که به قصد گردش و بازدید از کشور اسپانیا راهی این کشور میشوند.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی : این نوع ویزا معمولا به منظور توقف در فرودگاهی در کشور اسپانیا برای سفر به کشوری دیگر صادر میشود.
  • ویزای اقامت بلند مدت : این ویزا نیز برای اهداف مانند تحصیل و کار برای فرد متقاضی صادر میشود.

منبع » ویزاتک

ادامه مطلب در لینک زیر

https://visatak.ir/spanish-visa/



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

دیدنی های مسکو

  • کاخ کرملین
  • کیسای سنت باسیل
  • آرامگاه لنین
  • تئاتر بولشوی
  • اسلحه خانه کرملین
  • بنای یادبود فتح فضا
  • برج مخابراتی اوستانکینو
  • هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین
  • متروی مسکو
  • مجسمه بزرگ پیتر یکم

10 غذا که در تور روسیه نباید از دست بدهید!

  • Borscht : ریشه چغندر و سوپ گوشت گاو، کمی تند و خنک است که یک کیک خامه ای در روی آن قرار دارد.
  • Beef Stroganoff : کمی گوشت گاو که دارای سس ،کره ،خامه ترش ، خردل و پیاز است.
  • کلم شیرین و ترش : کلم پخته شده در سرکه قرمز، سیب زمینی، کره و پیاز
  • سوپ سولیاکا : یک سوپ خنک که از تکه های گوشت ساخته شده است که ساعت ها با سیر،گوجه فرنگی ،فلفل و هویج جوشیده است.
  • Blini : پنکیک نازک، کرم مانند که از خمیر نعناع ساخته شده است .
  • Potato Okroshka : سوپ سرد ساخته شده از پودر سیب زمینی و پیاز که با زیتون تزئین شده است.
  • Knish : پودر سیب زمینی، گوشت گاو، پیاز و پنیر در داخل خمیر
  • Khachapuri  : مانند یک قایق شکل گرفته که دارای انواع مختلف پنیر ذوب شده و تخم مرغ است.
  • Zharkoy : خامه ای که از گوشت گاو، سیب زمینی، هویج، جعفری و کرفس ساخته شده است و به آرامی با سیر، میخک و گوجه فرنگی تلخ می شود.
  • Golubtsy : گوش گاو آپ که در کلم پیچیده شده است.
راهنمای خرید در تور روسیه
ساعت خرید:
 
اکثر مغازه ها و فروشگاه ها دوشنبه تا شنبه بین ساعت ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ یکسره باز هستند ولی فروشگاه های مواد غذایی در روزهای تعطیل نیز به کار خود ادامه میدهند . لازم به ذکر است تعداد فروشگاه هایی که در ۲۴ ساعت شبانه روز باز هستند رو به گسترش است.توجه داشته باشید اشیای عطیقه ، با ارزش و آثار هنری و کار شده با دست از دیگر مواردی هستند که میتوانید به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان انتخاب کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر از مراکز خرید ، از دفتر خدمات هتل خود در تور روسیه نیز میتوانید کمک بگیرید.


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور قبرس شمالی

یکی از بهترین مقاصد گردشگران در فصل تابستان قبرس شمالی است.ما در این مطلب قصد داریم تا راهنمای سفر شما در تور قبرس شمالی باشیم و با بیان برخی ار نکات سفر به قبرس شمالی در خدمت شما باشیم.

ترانسفر از فرودگاه به هتل در تور قبرس شمالی

معمولا آن دسته از افرادی که این تور را رزرو میکنند دارای راهنما و ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس هستند.اما کسانی که در قالب تور به قبرس شمالی سفر میکنند با چه کار کنند؟

این افرد میتوانند با اجاره تاکسی یا با استفاده از اتوبوس ها شهری به هتل یا ویلای خود در جزیره بروند که هزینه چندانی نخواهد داشت.

حمل و نقل در تور قبرس شمالی

هنگامی که شما در قبرس شمالی هستید، راه های متعددی وجود دارد که بتوانید جزیره را زیر پا بگذارید. یکی از بهترین گزینه های سفر در تور قبرس شمالی ، اجار یک ماشین است که باعث می شود شما هر جا که مایل هستید بروید.

از دیگر وسایل نقلیه که میتوان در قبرس استفاده کرد ،اتوبوس های شهری است که هر ساعت یکبار میتوان آن ها را یافت.اما اگر قصد دارد به مسیرهای کوهستانی و ساحلی بروید پیشنهاد ما این است که یک ماشین اجاره کنید.

آیا سفر به قبرس شمالی امن است؟

بله.

قبرس شمالی که با نام قبرس ترکیه نیز شناخته میشود،یکی از اماکن امن جهان به حساب می آید.برای اینکه خیالتان راحت باشد،در اکثر هتل ها نیز صندوق های امن برای قراردادن پول و مدارک شما موجود است.پس با خیالی راحت نسبت به رزرو این تور اقدام کنید.
آیا تور قبرس شمالی نیاز به ویزا دارد؟

خیر.

چه نوع ارزی در قبرس شمالی قابل استفاده است؟

در تور قبرس شمالی شما میتوانید از لیر ترکیه،دلار و یورو استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب در سفر به قبرس شمالی برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

برج اتللو 

اگر علاقه مند به آثار و اماکن تاریخی در قبرس هستید،همراه ما باشید تا با معرفی یکی از اماکن تاریخی این کشور که به برج اتللو معروف است بپردازیم.


دلیل ساخت برج اتللو چه بوده است؟

برج اتللو ، در اصل به صورت دژی خندقدار و به منظور حفاظت از بندر فاماگوستا ساخته شد و در اصل ورودی اصلی شهر بود. هنگامی که ونیزی ها وارد این شهر شدند، دفاع شهر را به شدت تقویت کردند و این دژ را بین دیوار‌های اصلی شهر قرار دادند.تصویری بالا از برج اتللوتصویری بالا از برج اتللو

کاپیتان ونیزی، نیکولو فسکارنو، در سال ۱۴۹۲ برج اتللو را بازسازی کرد. بالای ورودی اصلی، مجسمه‌ای از شیر بالدار سنت مارک، حامی ونیز قرار دارد و کتیبه‌ای هم وجود دارد که نیکولو فسکارنو را مسئول بازسازی می‌داند.تصویری از دیوارهای برج اتللوتصویری از دیوارهای برج اتللو

قبل از اینکه از دروازه رد شوید لحظه‌ای وقت بگذارید و به مجسمه‌ی شیر نگاهی بیندازید. پنجه‌های جلو روی زمین قرار دارند که نشانه‌ی قدرت زمینی ونیز است، در حالی که پنجه‌های عقبی در دریا هستند که نشانه‌ی امپراتوری دریایی این ونیز است. درب ورودی زیر شیر، یکی از قدیمی‌ترین درب‌های چوبی در قبرس است.

کاربرد برج های برج اتللو

خود دژ ، برج‌هایی با راهرویی دارد که به اتاق‌های توپخانه راه دارند. در زمان جنگ، سربازان از این راهروها به‌سرعت از قسمت قلعه به قسمت دیگر می‌رفتند. در زمان صلح، از آنها برای ذخیره‌ی موادی که باید سرد، ایمن و امن نگهداری می‌شدند استفاده میکردند.

تصویر بالا از راهروهای برج اتللوتصویر بالا از راهروهای برج اتللو

با این حال، در سال ۱۵۶۶، بازدیدکننده‌ای متوجه شد که از قلعه دیگر به عنوان محل اقامت استفاده نمی‌شد، بلکه ونیزی‌ها از آن به عنوان زندان استفاده می‌کردند. هنگامی که در تونل‌های زیرزمینی هستید، تجسم کنید دری پشت سرتان بسته می‌شود و به این فکر کنید که اگر این اتفاق میافتاد، چگونه با آن مقابله میکردید.تصویری از تونل های برج اتللوتصویری از تونل های برج اتللو

شایعه شده است که تجار ونیزی، در دوران محاصره‌ی عثمانی ها، گنج‌های خود را در اینجا پنهان کرده و تونل‌ها را بسته‌اند. از آنجا که وقتی شهر را ترک می‌کردند، اجازه نداشتند چیزی با خود ببرند، این گنج‌ها هنوز در آنجا هستند.

در حیاط قلعه، توپ‌های قدیمی بر روی زمین قرار دارند. یکی از آنها از برنز ساخته شده است و بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد. چندین توپ آهنین و چندین توپ سنگی که در منجنیق استفاده می‌شدند روی زمین پخش هستند.تصویری از توپ جنگی موجود در برج اتللوتصویری از توپ جنگی موجود در برج اتللو

در یک سمت حیاط مرکزی، سالن بزرگ طاق‌داری با دنده‌های باشکوه وجود دارد که متأسفانه، دریا و هوا به‌تدریج آن را تخریب می‌کنند. قدمت این سالن به حدود سال ۱۳۰۰ می‌رسد و لوزینینان از آن به عنوان اتاق غذاخوری استفاده می‌کردند.دوباره از تخیل خود استفاده کنید و اتاق را در حال تصور کنید که پر از میزهای چوبی طولانی مملوء از غذاست. به پرده‌ها و پرچم‌هایی که از دیوارها آویزان شده‌اند نگاه کنید. به آهنگ‌های نوازندگان گوش کنید که برای شوالیه‌های فرانسوی و نجیبان موسیقی می‌نوازند تا آنها برقصند.تصویر زیبا از حیاط برج اتللوتصویر زیبا از حیاط برج اتللو

پله‌های حیاط برج اتللو به برج و باروها راه دارند که از آنجا می‌توانید بندر را تماشا کنید. در عرض بندر می‌توانید توده‌ای از سنگ‌ها را ببینید که در آن برجی زنجیردار را می‌بینید. زنجیر را می‌توان در عرض ورودی بندر پایین آورد تا از آن محافظت کرد.

هنوز هم گاهی در حیاط و سالن طاق‌دار برای اجراهای فولکلور استفاده می‌شود.

نام برج اتللو از کجا آمده است؟

نام رایج‌تر این دژ، یعنی « برج اتللو » از «اتللوی» شکسپیر سرچشمه می‌گیرد. شکسپیر در این نمایشنامه به «بندری در قبرس» و «دژ قبرس» اشاره می‌کند. همچنین گفته شده است که مور که در نمایشنامه در خدمت ونیز بود ممکن است یکی از فرمانداران قبرس، یعنی کریستوفورو مورو، بوده باشد. با این حال، نمایشنامه‌ی شکسپیر معاصر حکومت ونیز نیست و بیش از ۳۰ سال پس از ورود عثمانی‌ها نوشته شده است.

تصویری از داخل برج اتللوتصویری از داخل برج اتللو

امیدواریم که این مطلب برای شما در تور قبرس مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

موزه‌ی ابریشم تفلیس

اگر قصد سفر به شهر تفلیس را دارید و علاقه مند به ابریشم هستید در این مطلب همراه ما باشید تا با معرفی موزه‌ی ابریشم تفلیس در خدمت شما باشیم.ساختمان موزه‌ی ابریشم تفلیسساختمان موزه‌ی ابریشم تفلیس

موزه‌ی ابریشم تفلیس توسط نیکولای شاوروف، یکی از معروف‌ترین متخصصین ابریشم آن زمان، در سال ۱۸۸۷، در تفلیس، تأسیس شد. موزه به خاطر مجموعه‌ی منحصربه‌فرد خود مشهور است که بیش از پنج هزار نژاد و نوع پیله، کرم‌ابریشم و پروانه را به نمایش می‌گذارد.

ساختمان موزه ابریشم تفلیستصویری از آثار موجود در موزه‌ی ابریشم تفلیس

به غیر از آن، موزه‌ی ابریشم تفلیس به معنای واقعی کلمه تمام محصولات مربوط به تولید ابریشم را به نمایش می‌گذارد. این محصولات شامل شاه‌توت و محصولات آن، نمونه‌های رنگ طبیعی و مصنوعی، نمونه‌هایی از محصولات ابریشم برای استفاده‌ی داخلی و صنعتی و بسیاری محصولات دیگر هستند.

موزه‌ی ابریشم تفلیس محلی برای انتقال تجربه

موزه‌ی ابریشم تفلیس به بازدیدکنندگان خود مجموعه‌های مختلف دیگری ارائه می‌دهد که نه تنها تجربه‌ی گرجی‌ها در تولید ابریشم، بلکه همچنین تجربه‌ی کشورهای دیگر که سنت‌های غنی در صنعت ابریشم دارند را نشان می‌دهد. بخشی از آن را خود بنیانگذار موزه جمع‌آوری کرده بود و برخی را همکاران تحقیقاتی‌اش از اروپا و روسیه به موزه اهدا کردند.تصویری از آثار موجود در موزه ابریشم تقلیستصویری از آثار موجود در موزه‌ی ابریشم تفلیس

این نمایشگاه قطعاً برای تمام کسانی که به تولید ابریشم طبیعی و تاریخ آن علاقه‌مند هستند ارزش بازدید را دارد. در این موزه حتی کرم‌های ابریشم برای موزه پرورش داده می‌شود، اگر شانس بیاورید و در طول دوره‌ای خاص (به عنوان مثال از ماه‌های آوریل تا ژوئن) از این موزه دیدن کنید، فرصت پیدا خواهید کرد با برگ شاه‌توت که منبع شفیره‌ی ابریشم و در نتیجه خود ابریشم است غذا بدهید. کسانی که دوست داشته باشند می‌توانند پیله‌ی اصل ابریشم را به قیمت کمتر از ۲۵ سنت (قیمت ژوئیه‌ی ۲۰۱۵) بخرند.تصویری از آثار موجود در موزه ابریشم تقلیستصویری از آثار موجود در موزه‌ ابریشم تفلیس

خود ساختمان موز‌ه‌ی ابریشم تفلیس یکی از بهترین نمونه‌های معماری قرن نوزدهم گرجستان است و در حال حاضر بنای یادبود ملی به شمار می‌رود. سبک کلاسیک، سبک گوتیک و هنر اسلامی همگی در طرح‌های بیرونی و داخلی ساختمان منعکس شده‌اند. اکثر بازدیدکنندگان تور گرجستان توجه خاصی به دکوراسیون داخلی موزه‌ی ابریشم دارند، زیرا المان‌های مربوط به ابریشم مانند برگ شاه‌توت، شفیره، کرم ابریشم و پیله در آنها به کار رفته‌اند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور کیش

[fvplayer src="http://dl.badsagroup.com/uploads/kish/%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA%20%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%DA%A9%DB%8C%D8%B4_x264.mp4"]


جزیره ای دوست داشتنی کیش یکی از بهترین نقاط گردشگری است. هر سال، این جزیره میلیون ها گردشگر را از داخل کشور و خارج از کشور در قالب تور کیش یا خارج از تور جذب می کند و شمار زیادی از مردم را با زیبایی های جذاب

طبیعی خود جذب می کند.

این جزیره در یک منطقه گرم و خشک با تابستان بلند و گرم و زمستان متوسط قرار دارد.بنابراین، بهترین زمان سفر به جزیره از آبان تا فروردین است.

تصویری زیبا از جزیره کیشتصویری زیبا از جزیره کیش

چطور میتوان به جزیره کیش رفت؟

گردشگران می توانند از طریق تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و غیره به جزیره کیش سفر کنند. پس از ورود به فرودگاه بین المللی کیش، گردشگران ممکن است از طریق تاکسی یا با استفاده از خدمات تور کیش و با استفاده از حمل و نقل هتل ها به مراکز و هتل های تفریحی بروند.

تصویری از فرودگاه جزیره کیشتصویری از فرودگاه جزیره کیش

سایر وسایل سفر به کیش عبارتند از: سفر دریایی توسط کشتی های بندر لنگه و بندر چارک در استان هرمزگان یکی دیگر از امکان سفر به بندر کیش از طریق بندر آفتاب در نزدیکی روستای گرزه در یک سفر دریایی ۱۸ کیلومتری است.

پوشش گیاهی کیش

وقتی به جزیره کیش با تور کیش یا به طریق دیگری سفر میکنید خواهید دید که پوشش گیاهی و دیدگاه سبز جزیره کیش هر تماشاگری را جذب می کند. کیش در منطقه گرمسیری در جنوب ایران واقع شده است.پوشش گیاهی کیشپوشش گیاهی کیش

درختان این منطقه شامل درختان بومی و غیر بومی می باشند. درختان بومی شامل Mesquite، Palm، Konar و Tamarisk است. معروف ترین درخت بومی این جزیره درخت انجیر با شکوه است. درختان غیر بومی شامل نخل زینتی، میرتس، موز و لیمو است.تصویری از ساحل جزیره کیشتصویری از ساحل جزیره کیش

در مقایسه با سواحل دیگر جهان با ماسه های خاکستری، جزیره کیش با ماسه های سبک مرجانی پوشیده می شود تا یک منطقه ساحلی نقره ای تولید کند. یکی دیگر از جاذبه ها که در تور کیش خواهید دید این است که دریا در نزدیکی این ساحل زیبا پر از گونه های ماهی زینتی و چشم نواز است.

در تور کیش چه تفریحاتی داشته باشیم؟

هتل های ۳ ستاره تا ۵ ستاره و مراکز اقامتی این جزیره مناسب با سلیقه گردشگران مختلف در تور کیش خواهد بود.
پارک دلفینها یا دلفیناریوم کیش یکی از زیباترین مجتمع های تفریحی خاورمیانه است که بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل میشود و بسیاری از گردشگران تور کیش را به تماشای حرکت دلفین ها فرا میخواند.دلفیناریوم کیشدلفیناریوم کیش

یک باشگاه تفریحی دریایی در این جزیره وجود دارد که خدمات گوناگون مانند غواصی،شاتل، اسکی روی آب و غیره را فراهم می کند.تصویری از تفریحات جزیره کیشتصویری از تفریحات جزیره کیش

یک مسیر دوچرخه سواری در یک مسیر طولانی در اطراف جزیره و یک باغ پرندگان وجود دارد.تصویری از مسیر دوچرخه سواری جزیره کیشتصویری از مسیر دوچرخه سواری جزیره کیش

یکی دیگر از جاذبه های توریستی منحصر به فرد این جزیره، مجموعه ورزشی المپیک با خدمات گوناگون و استخرهای مجزا برای مردان و زنان در خدمت گردشگران تور کیش است.تصویری از مجتمع دریایی خلیج فارستصویری از مجتمع دریایی خلیج فارس

علاقه مندان به اسب سواری میتوانند در این جزیره زیبا اسب سواری را نیز تجربه کنند.اسب سواری در جزیره کیشاسب سواری در جزیره کیش

برخی از سوالات متدوال مسافران در تور کیش

آیا امکان کنسلی تور کیش وجود دارد؟

اگر تور کیش رزرو کرده اید و بنا به هر دلیل میخواهید آن را کنسل کنید باید بدانید که در صورتیکه تور چارتر باشد احتمال کنسل کردن آن خیلی کم خواهد بود اما اگر در تور کیش شما از پرواز سیستمی استفاده شده باشد، امکان کنسل کردن پرواز با کسر درصد جریمه وجود دارد و هتل نیز به شرط فروش (در بازه زمانی که شما هتل رزرو کرده اید مسافر جایگزین پیدا شود) با درصد جریمه کنسل خواهد شد.

آیا تور کیش رزرو کنیم یا پرواز تک؟

به صورت کلی اگر تور کیش رزرو شود بهتر است چون با توجه به اینکه هتل ها و پروازها معمولا به صورت چارتر در اختیار آژانس ها میباشد پس اگر در قالب تور به جزیره سفر کنید به صرفه خواهد بود.

نکته : اگر به صورت گروهی و تعداد بالا قصد سفر به جزیره کیش را دارید،بهتر است که " تور کیش " و "رزرو پرواز تک + سوئیت شخصی" را مقایسه کنید.ممکن است اینگونه به صرقه تر باشد.

ساعت تحویل و تخلیه اتاق در تور کیش چگونه است؟

طبق قانون هتل ها ،ساعت ۱۴ اتاق به مسافران تور کیش تحویل داده میشود و در ساعت ۱۲ باید اتاق تخلیه شود.

امیدواریم که این مطلب در رزرو تور برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای جامع سنت باسیل

یکی از مهمترین اماکنی که در تور روسیه باید از آن دیدن کرد کلیسای جامع سنت باسیل است.این کلیسا نماد کشور روسیه است که با معماری فوق العاده خود نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.ا در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کلیسای جامع سنت باسیل بپردازیم.در ادامه با ما باشید؛


پیشینه کلیسای جامع سنت باسیل

در انتهای جنوبی میدان سرخ نماد روسیه یعنی کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد. این سردرگمی دیوانه‌وار از رنگ‌ها، الگوها و شکل‌ها، نقطه‌ی اوج سبک منحصربه‌فرد معماری روسیه است. در سال ۱۵۵۲، ایوان مخوف، دژ تاتاری قازان را در جشن شفاعت تحت کنترل درآورد. او به مردانش مأموریت داد در این مکان کلیسایی با نام رسمی کلیسای شفاعت بسازند تا خاطره‌ی این پیروزی را زنده نگه دارد. این شاهکار معماری که از سال ۱۵۵۵ تا سال ۱۵۶۱ ساخته شد، به نماد غایی روسیه تبدیل شد.

تصویری زیبا از کلیسای جامع سنت باسیل

نام کلیسای جامع سنت باسیل از کجا آمده است؟

هرج و مرج ظاهری اشکال این کلیسای جامع سنت باسیل طرح قابل درک نه کلیسای اصلی را پنهان می‌کند. برج بلند با سقف چادری در مرکز، کلیسای شفاعت مادر خدا را در برمی‌گیرد که نام کل کلیسا از آن گرفته شده است. چهار گنبد بزرگ بالای چهار کلیسای برج‌دار هشت‌ضلعی قرار دارند. این کلیساها کلیسای سنت سیپریان و جاستینا، کلیسای تثلیث مقدس، کلیسای نماد سنت نیکلاس معجزه‌گر و کلیسای ورود خداوند به اورشلیم هستند. در آخر، چهار کلیسای کوچک‌تر در بین آنها وجود دارند. هر یک از کلیساهای مقدس به افتخار رویداد یا نبردی در مبارزه علیه قازان نامگذاری شده است.

تصویری از تندیس های کنار کلیسای جامع سنت باسیلتصویری از تندیس های کنار کلیسای جامع سنت باسیل

افسانه کلیسای جامع سنت باسیل

افسانه‌ای وجود دارد که ایوان معماران را کور کرد تا هرگز نتوانند چیزی قابل مقایسه با کلیسای جامع سنت باسیل بسازند. با این حال، این داستان فقط اسطوره است، زیرا اسناد نشان می‌دهند که آنها یک چهارم یک قرن بعد (و چهار سال بعد از مرگ ایوان) استخدام شدند تا یک کلیسای اضافی به این سازه اضافه کنند.تصویری از داخل کلیسای جامع سنت باسیلتصویری از داخل کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای سنت وایسیلی متبرک، کلیسای شمال‌شرقی در طبقه‌ی اول، سردابه‌ی خیمه‌دار سنت واسیلی را در برگرفته است که یکی از محترم‌ترین کلیساها در مسکو است. واسیلی (باسیل) متبرک با نام «احمق مقدس» شناخته شده است که گاهی برهنه می‌شد و عمداً خود را تحقیر می‌کرد تا به شکوه خداوندی بیفزاید. تصور بر این بود که او غیبگو و معجزه‌گر است و حتی ایوان مخوف به او احترام می‌گذاشت و از او می‌ترسید. این کلیسای دهم که تنها کلیسای هم‌سطح زمین است، در سال ۱۵۸۸ و بعد از مرگ سنت باسیل اضافه شد. به دنبال نماد سنت واسیلی و میدان سرخ و کرملین در پس‌زمینه بگردید.

کلیسای جامع سنت باسیل در شب

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور روسیه برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

گهواره دید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در قدیم برای محافظت و کنترل عبور و مرور از دروازه های شهر شیراز چه میکردند؟
گهواره دید یا گنبد عضد در قدیم به همین منظور ساخته شده است.ما در این مطلب قصد داریم تا به معرف گهواره دید بپردازیم.در ادامه با ما باشید.


معرفی گهواره دید

گهواره دید توسط عضد الدوله دیلمی (۳۳۷-۳۷۲ه.ق) به جهت تسلط بر معبر ورودی شهر، برای حفاظت از شهر و دیده بانی نگهبانان و نیز روشن کردن آتش و علامت دادن در دوران گذشته، از سنگ تراش نخورده و ساروج ساخته شد.تصوری از گهواره شیرازتصوری از گهواره شیراز

در چهار ضلع این طاق، چهار درگاه وجود دارد، هر ضلع آن دارای ۴ متر عرض و ۴ متر طول و ۳ متر ارتفاع است. ارتفاع گنبد نیز سه متر و نیم می باشد. بنای کلی گهواره دید، برگرفته شده از چهارطاقیهای دوره ساسانی است. وی هنگام ساخت دروازه قرآن، این چهار طاق را نیز بر فراز کوه مشرف به تنگه ساخت تا جایگاه دیده‌بانان و سربازانی باشد که بر رفت و آمد کاروان‌ها و شاهراه ورودی شمال شهر نظارت داشته باشند.

تصویری زیبا از گهواره دیدتصویری زیبا از گهواره دید

در اصل می‌توان گفت گهواره دید ، برج دیده‌بانی و خبررسانی بوده است که از طریق آن نشانه‌ها و اخبار مهم را به دیگر نقاط می‌رسانده‌اند. برای فرستادن پیام‌های فوری و مهم از تابش نور آیینه، راه انداختن دود، به کار بردن بوق و شیپور استفاده می‌کردند و در شب‌ها نیز با روشن کردن آتش، برج‌های بعدی را خبر می‌کردند و بدین طریق از برج به برج خبرهای دوردست به پایتخت می‌رسید.

هم اکنون پیرامون این مکان درختکاری شده و یکی از گردشگاه‌های زیبای شیراز است که مسافران نیز در تور شیراز میتوانند از آن استفاده کنند.

چطور به گهواره دید برویم؟

برای رفتن به آنجا باید از بوستان کوهپایه که در دامن کوه چهل مقام قرار گرفته، گذشت و سپس در سینه کش کوه از طریق پلکان سیمانی که توسط شهرداری شیراز ساخته شده به آنجا رفت.پله های گهواره دید شیرازپله های گهواره دید شیراز

هم اکنون، در کوهپایه کوه چهل مقام از جانب شهرداری شیراز بوستان کوهپایه احداث شده است و حد فاصل بوستان تا گنبد عضد نیز پلکانی جهت سهولت رفت و آمد، ساخته شده است. این بنا پس از انقلاب اسلامی مرمت شد و در تاریخ ۵/۱۰/۱۳۵۲ با شماره ۹۶۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع : سازمان میراث فرهنگی شیراز



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

خانه وارونه کوالالامپور

شهر کوالالامپور به خاطر جاذبه های توریستی فراوان هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است، در این میان یکی از جاذبه های توریستی که تازه در این شهر ایجاد شده است میتواند اوج هیجان را برای گردشگران فراهم سازد.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه توریستی که به خانه وارونه کوالالامپور معروف است بپردازیم.در ادامه با ما باشید.تصویری از ساختمان خانه وارونه کوالالامپورتصویری از ساختمان خانه وارونه

اگر به شهر کوالالامپور سفر کنید و در تور مالزی سری به خانه وارونه کوالالامپور نزنید،سفر شما کامل نخواهد شد.این خانه یک جاذبه توریستی جدید است که اوج هیجان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.خانه وارونه کوالالامپور اولین نمونه در شهر کوالالامپور و بلندترین نمونه در مالزی با دو طبقه ارتفاع است.تصویری از داخل خانه وارونه کوالالامپورتصویری از داخل خانه وارونه

این خانه به صورت واقعی طراحی شده است.مفهوم خانه وارونه میتواند گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.کل ساختار داخلی و خارجی خانه وارونه کوالالامپور که شامل مبلمان،سقف خانه و تجهیزات آن است،به صورت وارونه طراحی شده است.به غیر از این، تقریبا ۸۰٪ ساختمان از آهن و باقی مانده از دیگر مصالح ساختمانی است.تصویری از ماشین وارونه دروازه ورودی خانه وارونه

به طور منحصر بفرد تمام بازدید کنندگان از دروازه ای عبور خواهند کرد که یک اتومبیل قدیمی به صورت وارونه در آن قرار گرفته است که تجربه ای جدید برای آنان خواهد بود.

در داخل خانه چند اتاق وجود دارد که دارای یک اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق ناهار خوری، آشپزخانه، حمام، توالت و اتاق زیر شیروانی است که به صورت پشت سر هم قرار گرفته است و تجربه ای جذاب برای همه کسانی که در تور شرکت می کنند، وجود دارد.

هزینه بازدید از خانه وارونه کوالالامپور

بزرگسال : ۲۷ رینگیت

کودکان : ۱۶ رینگیت

ساعت بازدید از خانه وارونه کوالالامپور

همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : menarakl



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

گالری ملی ارمنستان

گالری ملی ارمنستان مکان ویژه ای در میان مراکز فرهنگی کشور ارمنستان است . این مجموعه غنی شامل بسیاری از هنرهای معاصر ملی و بین المللی، نمایشگاه های هنر تزئینی و کاربردی از زمان های قدیم تا امروز است که میتوانید در تور ارمنستان از آن بازدید کنید.

تصویری از گالری ملی ارمنستانتصویری از ساختمان گالری ملی ارمنستان

گالری ملی ارمنستان در سال ۱۹۲۱ توسط تصمیم شورای ارمنستان تاسیس شد، که طبق آن یکی از ۵ بخش موزه دولتی باید به هنر اختصاص یابد. هنرمند مشهور ارمنی Martiros Saryan به عنوان اولین مدیر گالری ملی منصوب شده است.

آثار موجود در گالری ملی ارمنستانتصویری از داخل گالری ملیارمنستانتصویری از داخل گالری ملی

هسته اصلی این مجموعه هنر ارمنی است که توسط مهمترین مراحل توسعه تاریخی - نقاشی های قرون وسطایی و مینیاتوری، نقاشی کلیسا، مجسمه سازی، هنر کاربردی، ستاره ای درخشان از دوره های مدرن و معاصر است.از هنرهای خارجی موجود در گالری ملی میتوان به آثاری از هنرمندان فرانسوی،ایتالیایی،فنلاندی و برخی دیگر از مدرسه ها اشاره کرد.

همچنین یک کتابخانه و سالن کنسرت در ساختمان وجود داشت. مهاجران یتیم از غرب ارمنستان در آن زمان در اینجا زندگی می کنند. به همین دلیل است که موزه تنها یک نمایشگاه نیست.مجموعه اول نمایشگاه موزه از پنجمین نمایشگاه اتحادیه هنرمندان ارمنی خریداری شده است.

بخش های گالری ملی ارمنستان

  • مجموعه ارمنی، نسخه های مستند از نقاشی های قرون وسطایی ارمنی و نقاشی های مینیاتوری است. آثار نقاشان معروف ارمنی، مکان منحصر به فرد خود را در گالری دارند.
  • مجموعه نقاشی روسیه در گالری ملی منحصر به فرد است. این مجموعه از سالهای نخست خلق گالری ملی ایجاد شده است.
  • آثار استادان کشورهای اروپای غربی نیز در این گالری ارائه شده است.

تصویری از داخل گالری ملی ارمنستانتصویری از داخل گالری ملی

ساعت بازدید از گالری ملی ارمنستان

از سه شنبه تا شنبه : ساعت ۱۱ صبح الی ۱۷٫۳۰

یکشنبه ها : ساعت ۱۱ صبح الی ۱۷

آدرس گالری ملی ارمنستان

این مجموعه در حال حاضر در قلب شهر ایروان و در میدان جمهوری واقع شده است.

منبع : gallery



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تاج محل

در سفر به کشور هند با جاذبه های توریستی زیادی روبرو خواهید شد که خواسته یا ناخواسته به خاطر زیبایی آن ها باید به تماشا بروید.اما در این میان یکی از دیدنی های مشهور هند در جنوب دهلی نو واقع شده است که شهرتی جهانی دارد که به تاج محل معروف استو کمتر کسی را میتوان در تور هند بافت که به هند سفر کند و از این بنای با شکوه دیدن نکند.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تاج محل بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

تصویری زیبا از تاج محلتصویری زیبا از تاج محل

تاج محل یکی از معروفترین بناهای هند، جهان و آرامگاهی با شکوه است که در جنوب دهلی نو واقع شده است و جزو یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این آرامگاه مترادف عشق و رمان است.این نام از همسر دوم شاه جهان،ممتاز محل گرفته شده است.

خلوصی سنگ مرمر سفید،تزیئینات نفیس، سنگ های قیمتی مورد استفاده و محل زیبایی آن همگی دست به دست هم داده اند تا این مکان یکی از مهمترین مقاصد گردشگران در کشور هند باشد.

اگر چه یک داستان عاشقانه در پشت پرده ی بنای تاج محل وجود دارد که به این بنای تاریخ زندگی بخشیده است اما زیبایی آن قلب و ذهن شما را تحریک نخواهد کرد و به جای آن فقط یک ساختمان زیبا و یادبود دیگری خواهید دید.تصویری زیبا از تاج محلتصویری زیبا از تاج محل

در آستانه سپیده دم زمانی که اولین اشعه خورشید به گنبد این مجموعه می رسد،به عنوان یک محل آسمانی شعله ور میشود. و پس از آن در غروب خورشید مانند یک الماس کاملا حک شده است.

شگفت انگیز است، جای تعجب نیست که آن را یکی از هفت عجایب جهان می دانند. زیبایی منحصر به فردی را خواهید دید.

داستان تاج محل چیست؟

شاه جهان و ممتاز محل در سال ۱۶۱۲ ازدواج کردند و ۱۸ سال با یکدیگر زندگی کردند و ثمره این ازدواج ۱۴ فرزند بود که هفت تن زنده ماندند و بزرگ شدند. ممتاز محل همسر دوم شاه‌جهان بود که در ۱۷ جون ۱۶۳۱ میلادی در هنگام تولد چهاردهمین فرزندش جان باخت.تاج محل در شبتاج محل در شب

در یکی از حمله‌های جنگی، شاه‌جهان،ممتاز محل را که بسیار دوست می‌داشت همراه خود برده بود. او در ماه‌های آخر بارداری بود. این نوزاد هفدهمین فرزندی بود که ممتاز محل به ‌دنیا آورد و دختر بود که نامش را «گوهره بیگم» گذاشتند. اما ممتاز محل در اثر وضع حمل جان باخت. هنگام درگذشت «ممتاز محل» ۳۹ سال بیش نداشت او از شوهرش درخواست کرد که پس از وی زنی نگیرد و برای او آرامگاهی بسازد که بدان نام وی جاوید بماند.

مرگ ناگهانی «ممتاز محل» پادشاه را دچار غم و اندوه ساخت. شاه داغدیده پس از تفکر و تدبر بنا به وصیت او تصمیم گرفت بنائی بر مزار محبوبش بسازد تا شاهدی بر عشقش باشد، از اینرو طراحان، مهندسان و استادکاران را از گوشه و کنار دنیا گرد آورد تا آرامگاهی را بسازند که آخرین دستاورد معماری گورکانی گردد.تصویری از تاج محل در غروب خورشیدتصویری از تاج محل در غروب خورشید

خود شاه‌جهان هم که سال‌ها بعد، به دست پسرش اورنگ‌زیب شکست خورد و مدتی در زندان قلعه سرخ یا لال قلعه به سر برد، پس از درگذشت کنار ممتاز محل زیر گنبد به خاک سپرده شده‌است.

ساعت بازدید از تاج محل

این بنا از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باز است.این بنا در روزهای جمعه تعطیل است.

هزینه بازدید از تاج محل

هزینه بازدید برای توریست های خارجی ۱۰۰۰ روپیه میباشد.

چطور به تاج محل برویم؟

تاج محل در شهر آگرا واقع شده است.این با از مرکز شهر آگرا ۷ کیلومتر فاصله دارد.از راهنمای تور خود بخواهید شما را راهنمایی کند.
امیدواریم که این مطلب در سفر به هند برای شما مفید واقع شود.

منبع : tajmahal.org



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کیدزانیا دبی

شاید یکی از دغدغه های بزرگسالان در سفر به دبی این باشد که چطور کودکان خود را سرگرم کنیم.شهر دبی دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که در تور دبی میتوانید از آن ها دیدن کنید.در این میان کیدزانیا دبی محیطی امن و جذاب و همچنین آموزشی برای کودکان است که میتواند لحظات خوشی را برای آنان فراهم سازد.در ادامه با ما باشید تا به معرفی کیدزانیا دبی بپردازیم.

تصویری از کودکان در کنار تئاتر کیدزانیا دبی

کیدزانیا دبی چه خدماتی دارد؟

کیدزانیا دبی برای کودکان و والدین خود یک محیط آموزشی بی نظیر، منحصر به فرد و بسیار واقع گرایانه فراهم می کند که اجازه می دهد تا کودکان بین ۴ تا ۱۶ ساله به انجام آنچه که به طور طبیعی رخ میدهد بپردازند. بازیگر اصلی این مجموعه فعالیت های تقلیدی انجام شده توسط بزرگسالان در زندگی واقعی است.

تصویری از گردشگران در کیدزانیا دبی

کیدزانیا دبی همانند دنیایی واقعی شغل های مورد علاقه کودکان مانند دکتر،آتش نشان ،افسر پلیس و ... را شبیه سازی میکند.فضای داخلی این مجموعه بر اساس سرگرمی مورد علاقه کودکان طراحی شده است که مانند یک شهر در ابعاد کودکانه دارای ساختمان ها،درختان مختلف ،ماشین ها ، نیروی اقتصادی و ... است.کیدزانیا دبی همچنین دارای محلی برای بازی نوزادان در محیطی امن و جذاب است.

از نقش هایی مثل افسر پلیس،دندان پزشک،روزنامه نگار و غیره در کیدزانیا بیش از ۸۰ نوع شغل و نقش برای کودکان در حدود ۶۰ موسسه وجود دارد که در محیطی نسبتا آسان و پیچیده کودکان را مشغول خواهد کرد.

کیدزانیا یک شهر کامل است که شامل بیمارستان،سالن زیبای،ایستگاه آتش نشانی،ایستگاه رادیو،سوپرمارکت،ایستگاه تلویزیون،تئاتر و خیلی چیزهای دیگر است.

در نظر داشته باشید که کیدزانیا محیطی حرفه ای است که آموزش آن، بالاترین سطح اعتماد را در میان والدین، مدرسان و رهبران جامعه به دست آورده است، به این ترتیب که بچه ها می توانند از آن لذت ببرند، استقلال خود را اعمال می کنند و در امنیت باشند.

تصویری از کودکان در کیدزانیا دبی

ساعت بازدید از کیدزانیا دبی

همه روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

توجه داشته باشید که باجه فروش بلیت ساعت ۹ شب تعطیل میشود.

هزینه بازدید از کیدزانیا دبی

  • نوزاد : رایگان
  • کودکان ۲-۳ ساله : ۹۵ درهم
  • کودکان ۴-۱۶ سال : ۱۶۰ درهم
  • افراد ۱۷-۶۴ سال : ۷۵ درهم
  • افراد ۶۵-۱۰۰ سال : ۵۵ درهم

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر دبی برای شما مفید واقع شود.

منبع : kidzania



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

گلخورک

گلخورک ماهی‌ای است که دست دارد و ‏به مرور دو زیست میشود. اجدادش از نخستین موجوداتی بودند که از آب به خشکی مهاجرت کردند و آبشش‌هایشان به شش ‏تغییر کاربری دادند. این ماهی عجیب و کوچک با دیدن شما در هنگام مد آب می‌جهد و فرار می‌کند .ماهى‌هاى خشک و گلخورک ‌ها که ماهیان خزنده نیز نامیده مى‌شوند، از گونه‌هاى آشنا و دائمى زیستگاه‌هاى مانگرو (جنگل حرا) در جزیره قشم به شمار مى‌روند.

تصویری از گلخورک در میان گل و لایتصویری از گلخورک در میان گل و لای

گلخورک چگونه بوجود می آیند؟

گلخورک ‌ها در دالان‌ها و حفره‌هایى که در گل و لاى محل رویش درختان حرا به وجود مى‌آیند زندگى مى‌کنند و در هر دو حالت جزر و مد دریا فعال هستند و جزء معدود ماهیان‌اند که بیشتر اوقات خود را خارج از آب مى‌گذرانند.رد پای این ماهی در ساحل بسیار دیدنی است.

تصویری از جنگل حراتصویری از جنگل حرا

گلخورک‌ها از سخت‌پوستان ریز یا بقایاى گیاهى و آبزیان کوچک تغذیه مى‌کنند و خود نیز در چرخه حیات غذاى بسیارى از پرندگان آبزى، انواع ماهیان جنگل‌هاى حرا در جزیره قشم هستند. وجود گلخورک‌ها در کنار ده‌ها نوع پرنده و ماهیان ریز و درشت باعث ایجاد نظمى دلپذیر در چرخه زنجیره غذایى موجودات جنگل‌هاى حرا شده و علاقه‌مندان بسیارى را در تور قشم براى تماشاى اعجاز طبیعت در جنگل‌هاى دریایى حرا به سوى خود مى‌خوانند.

گلخورک‌ها با ایحاد حفره در بستر جنگل‌هاى حرا موجب رسیدن اکسیژن به ریشه‌هاى فرو رفته در گل و لاى محل رویش حرا و ادامه حیات آنها مى‌شوند.و لذا این ماهی ها در واقعا شاهرگ حیاتی گیاهان جنگل حرا می باشند.تصویری از گلخورک در میان گل و لایتصویری از گلخورک در میان گل و لای

زیستگاه طبیعی قشم هر بازدید کننده ایی را محو خود میکند و البته دیدن این جانواران و ماهیان در کنار زیبایی جنگل حرا میتواند یکی از زیباترین لحظات زندگی شما را رقم زند .

ما شما را به دیدن جنگل حرا دعوت میکنیم و میتوانید با یک دوربین ساعت های زیادی را در این قسمت بگذرانید مخصوصا در زمان غروب آفتاب که آسمان و دریا بهم میپیوندند و البته گلخورک را نیز فراموش نکنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : hotelplusme



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ، محل اقامت سابق سلطنتی تزار روس در سنت پترزبورگ بوده است. کاخ زمستانی سنت پترزبورگ به‌عنوان بخشی از موزه هنری آرمیتاژ شناخته می‌شود و خود را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تور روسیه معرفی کرده است.


پیشینه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ یکی از چند کاخ سلطنتی است که در قرن ۱۸ ساخته شده است که زمان ساخت آن به سال‌های ۱۷۵۴ تا ۱۷۶۲ برمی‌گردد و توسط یک معمار معروف به نام بارتولومو فرانچسکو راسترلی طراحی شده است.
اولین کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در سال ۱۷۰۸ برای پیتر اول ساخته شد. سه سال بعد ساختمان چوبی آن با یک کاخ سنگی جایگزین شد. در اوایل دهه ۱۷۳۰، بارتولومو فرانچسکو راسترلی توسط امپراتور آنا به‌منظور طراحی یک محل بزرگ‌تر برای کاخ انتخاب شد و در سال ۱۷۳۵ به اتمام رسید.

تصویری از کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

ملکه الیزابت پس‌ازآن خواستار بازسازی کاخ زمستانی سنت پترزبورگ برای ساخت یک کاخ بدون هیچ مشابهی شد و درنهایت، راسترلی ساختمان جدیدی را طراحی کرد که تبدیل به یک شاهکار معماری روسیه شد. کار ساخت کاخ در سال ۱۷۵۴ آغاز شد و بیش از ۴۰۰۰ نفر در ساخت ۴۶۰ اتاق مشغول به کار بودند. زمستان سال ۱۷۶۲ عملیات ساخت کاخ زمستانی به اتمام رسید.تصویری بالا از کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

پس‌ازاینکه کاترین دوم در سال ۱۷۶۲ به تخت نشست، راسترلی را رد کرد و بسیاری از خانه‌های باروک کاخ زمستانی را با طرح‌های نئوکلاسیک جایگزین کرد. در سال ۱۸۳۷، کاخ در اثر آتش‌سوزی نابود شد، و چهار سال بعدترمیم شد. باوجود اینکه در بازسازی این کاخ نگاه نئوکلاسیک حفظ شد، بسیاری از طرح‌های جدید معرفی شد؛ بااین‌حال، نمای بیرونی کاخ کمی آسیب دیده بود، که با توجه به برنامه‌های راسترلی بازسازی شد.تصویری از موزه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

همان‌طور که ذکر شد، کاخ زمستانی سنت پترزبورگ به‌عنوان بخشی از موزه آرمیتاژ در نظر گرفته شده است و قسمت‌های مختلف آن برای نمایش آثار هنری و تاریخی مشخص شده است. شاید جالب باشد بدانید که در این کاخ تعدادی اشیاء قیمتی مربوط به ایران زمین نیز وجود دارد که می‌تواند معرف بخشی از فرهنگ غنی ایرانیان باشد.

چطور به کاخ زمستانی سنت پترزبورگ برویم؟

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در محدود رودخانه نوا قرار دارد و در ارتفاع ۳۰ متر ساخته شده است.

ساعت کار کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

این کاخ‌موزه در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر پذیرای گردشگران است که از ساعت ۵ به بعد امکان ورود به آن فراهم نیست. بنابراین هنگام سفر به این کاخ از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب برای ما مفید واقع شود.

منبع : britannica



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

موزه تدی خرس

موزه تدی خرس محلی جذاب و شاد برای کودکان،جوانان و آنان که قلبی جوان دارند است.این موزه دارای بیش از ۲۰۰۰ تدی خرس از سایز بسیار کوچک تا سایز بسیار بزرگ است که میتواند اوقات خوشی را برای شما فراهم سازد.در تور تایلند و در شهر پاتایا پیشنهاد میدهیم از این موزه دیدن کنید.


موزه تدی خرس محل سرگرمی کودکان

این موزه محل مناسبی برای کودکان است تا بتوانند تدی خرس ها را بغال کرده و با آنان عکس بندازند.اگر میخواهید در شهر پاتایا کودکان خود را سرگرم کنید سری به موزه تدی خرس بزنید.شما میتواندی برای کودکان خود از این موزه، تدی خرس ها مورد علاقه آنان را خریداری کنید.

تصویری از تدی خرس در منطقه آفریقاتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقا

اگر علاقه مند به عکس برداری هستید،موزه تدی خرس شامل نقاط مختلفی برای ژست گرفتن در کنار تدی خرس های رنگی است که خاطرات به یاد ماندنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

نقاط مختلف موزه تدی خرس

  • این موزه دارای ۱۲ نقطه مختلف با تم های مختلف است :
  • منطقه ترسناک : این منطقه از موزه خرس ها را در کنار افسانه های ترسناک نشان میدهد.
  • منطقه دایناسور : تدی خرس ها را در کنار دایناسورها نمایش میدهد.
  • منطقه اینکا : تدی خرس ها را درامپراتوری اینکا به نمایش گذاشته است.
  • منطقه فسیل : تدی ها را در حل یافتن فسیل نمایش میدهد.
  • منطقه آفریقا : تدی ها را درمنطقه آفریقا در کنار حیوانات مختلف مانند فیل ها شفزرافه ها،شیرها و .. به نمایش گذاشته است.تصویری از ندی خرس ها در موزه تدی خرس پاتایاتصویری از ندی خرس ها در موزه تدی خرس پاتایا
  • منطقه زیر دریا
  • منطقه زمستان
  • منطقه ابرقهرمان فضایی
  • منطقه چین
  • منطقه اروپا
  • منطقه خنده دار
  • منطقه هنر
  • منطقه بیرونتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقاتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقا

چطور به موزه تدی خرس برویم؟

این موزه در مرکز شهر پاتایا و در کنار هتل مارک لند ویو قرار گرفته است.برای دسترسی به این موزه میتوانید از تاکسی های شهری استفاده کنید.

درب ورودی موزه تدی خرس

ساعت کار موزه تدی خرس

این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹٫۳۰ شب باز است.توجه داشته باشید که باجه فروش بلیت موزه ساعت ۸٫۳۰ شب تعطیل میشود.

هزینه بازدید از موزه تدی خرس

  • بزرگسال ۵۰۰ بات
  • کودکان ۳۰۰ بات
  • نوزادان رایگان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : renown-travel



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک جینگ شان

اگر قصد سفر به شهر پکن را دارید و اگر علاقه مند به پارک و مشاهده شهر پکن از بالاترین نقطه این شهر هستید،همراه ما باشید تا با معرفی پارک جینگ شان در خدمت شما باشیم.


چرا به پارک جینگ شان برویم؟

پارک جینگ شان در مرکز شهر پکن واقع شده است که یک منطقه ۲۳۰ متری(حدود ۵۷ هکتار) را پوشش میدهد. پارک در نقطه مرکزی محور شمال-جنوب قرار دارد و در دروازه شمالی شهر ممنوعه قرار گرفته است.تصویری از گردشگران در جینگ شانتصویری از گردشگران در جینگ شان

این پارک در تپه جینگ شان که قبلا با نام تپه وان سو شناخته میشد کشف شده است.قله میانی ایت تپه بلندترین نقطه در پکن است که از آن بازدید کنندگان و گردشگران تور چین قادر خواهند بود شهر ممنوعه را به طور کامل مشاهده کنند.

در پارک جینگ شان چه کنیم؟

در ساعات اول صبح پارک جینگ محل تجمع افراد مسن محلی میباشد که برای تمرین تای چی در این پارک جمع میشوند.در این ساعات سعی کنید خود را به بالاترین نقطه از پارک برسانید. اگر علاقه مند به تماشای شهر پکن از بالاترین نقطه این شهر هستید پیشنهاد میدهیم خود را به این پارک برسانید.

تصویری از پارک جینگ شانتصویری از پارک جینگ شان

در فصل بهار این پارک مملوء از گل های رنگارنگ است. در ماه می ۲۰۰ گونه از پونه ها شروع به شکوفایی میکنند. حدود ۲۰،۰۰۰ گیاه گل مینا در این پارک شما را از خود بیخود خواهد کرد.

چطور به پارک جینگ شان برویم؟

به خط متروی ۵ به ایستگاه دونگی بروید. از خروجی C بیرون بیائید و سپس با پیدا کردن اتوبوس ۱۰۱ به ایستگاه Gu Gong (Forbidden City) بروید. روبروی دروازه شمالی شهر ممنوعه پیاده شوید.تصویری از گل های موجود در پارک جینگ شانتصویری از گل های موجود در پارک

چند نکته در مورد پارک جینگ شان

مدت زمان لازم برای بازدید : یک ساعت و نیم ساعت کار : ۶ صبح الی ۹ بعد از ظهر

هزینه بازدید : ۰٫۲۹ دلار

منبع : justgola



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای سنت ساوا

از هر جهت که به پایتخت صربستان نزدیک شوید، یک ساختمان وجود دارد که نمی توانید بازدید از آن را در تور صربستان از دست بدهید.هر روز زنگ بزرگ آن ظهر را اعلام میکند.ما در این مطلب به معرفی این ساختمان که به کلیسای سنت ساوا معروف است خواهیم پرداخت.در ادامه با ما باشید.

تصویری زیبا از کلیسای سنت ساواتصویری زیبا از کلیسای سنت ساوا

کلیسای سنت ساوا در فلات وراکار واقع شده است محلی که بر این باور است که وزیر عثمانیان سینان پاشا در سال ۱۵۹۵ برای شکستن غرور صربها این کلیسا را آتش زد.این کلیسا نه تنها بزرگترین کلیسای ارتدکس صربستان است بلکه بزرگترین کلیسای ارتدکس منطقه بالکان و یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدکس جهان است.

آتش بازی در کنار کلیسای سنت ساواآتش بازی در کنار کلیسای سنت ساوا

نمایش عظمت مسیحیت در کلیسای سنت ساوا

این کلیسا غالبا از تمام نقاط شهر بلگراد قابل مشاهده است.واقعیت در مورد کلیسای سنت ساوا وجود دارد که به آن ها اشاره میکنیم :

  • ارتفاع آن به ۸۲ متر می رسد که گنبدی با ارتفاع ۷۰ متر دارد و صلیب موجود در بالای گنبد ۱۲ متر ارتفاع دارد.
  • گنبد مرکزی ۴۰۰۰ تن وزن دارد و بلند کردن آن بزرگترین دستاورد فرآیند ساخت و ساز بوده است که ۴۰ روز طول کشید.
  • بیش از ۴۹ زنگ در برج های کلیسا وجود دارد و بیش از ۱۸ زنگ طلایی میباشد.
  • کلیسا دارای سطح ۳۵۰۰ متری است که همزمان ۱۰ هزار نفر میتوانند در آن حضور داشته باشند.
  • این کلیسا دارای یک گالری ۱۷۲۰ متری در طبقه اول و دوم است.
  • داخل این گلیسا با موزائیک تزئین شده است. گنبد مرکزی با یک موزاییک بنام مسیحی Pantocrator تزئین شده است.
  • بخش بیرونی کلیسا با سنگ مرمر سفید و گرانیت پوشیده شده است.

مردم در داخل کلیسای سنت ساوامردم در داخل کلیسای سنت ساوا

امروزه، کلیسای سنت سوا در قلمرو بلگرادرها جایگاه خاصی دارد. اینجا یک مکان و پناهگاه امن و یک مکان مهمی برای حمایت از همه کسانی است که نیاز دارند.

سالانه در این محل جشن های مختلفی برگزار میشود.یکی از این جشن ها،جشن کریمس است که مردم صربستان و بلگراد در آن حضور گسترده ای دارند و با آتش بازی و شادی خاص خوشجال به خانه های خود باز میگردند.از دیگر جشن های کلیسای سنت ساوا میتوان به جشن سالگرد ارتدوکس اشاره کرد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک سافاری بالی

شاید در سفر به بالی بیشتر به دنبال تفریحات آبی آن باشید.اما بهتر است بدانید که جزایر بالی دارای تفریحات متنوع و هیجان انگیزی است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از این جاذبه های توریستی که به پارک سافاری بالی معروف است بپردازیم.در اداممه با ما باشید.

پارک سافاری بالی و پارک مارین یک روز هیجان انگیز را برای شما فراهم خواهد کرد و یکی از محبوب ترین و بزرگترین جاذبه های توریستی جزایر بالی است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران تور بالی میباشد.مجموعه سافاری بالی دارای بیش از ۶۰ گونه است که همه آنها در محوطه های بزرگ آزاد شده و شبیه به زیستگاه طبیعی آنها است.

تصویری از گردشگران در پارک سافاری بالی

سوار اتوبوس ها سافاری شوید و با تردد در پارک سافاری بالی از تماشای حیوانات رها شده در این پارک لذت ببرید و خاطاتی به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

در مجموعه پارک سافاری و پارک مارین ۸۰ گونه جانوری و حدود ۴۰۰ نمونه از سه منطقه اندونزی،هند و آفریقا موجود میباشد.شما در این مجموعه فرصت خواهید داشت تا این گونه ها زیبا را از نزدیک ببینید.

تصویری از گردشگران در پارک سافاری بالی

در پارک سافاری به دلیل بزرگی محدوده آن،در مکان های مختلف پارک،اتوبوس توقف خواهد داشت و شما فرصت عکس برداری خواهید داشت.پس سعی کنید یک برنامه ریزی خوب برای ثبت خاطرات خود داشته باشید.

در صورتیکه میخواهید از تفریحات پارک آبی نزدیک پارک سافرای بالی استفاده کنید،به همراه داشتن لباس تعویضی،لباس شنا،حوله و لوازم مورد نیاز را فراموش نکیند.

تصویری از تفریحات آبی در کنار پارک سافاری بالی

ساعت کار و زمان بازدید از پارک سافاری بالی

همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر میتوانید به پارک سافاری بالی مراجعه کنید.

آدرس پارک سافاری بالی

Jalan Bypass Prof. Dr. Ida Bagus Mantra, Gianyar

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع :bali-indonesia



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

صومعه آلادژا

در ذهن اکثر گردشگران تور بلغارستان ،کشور بلغارستان به خاطر سواحل زیبای آن معروف است و معمولا گردشگران برای استفاده از تفریحات ساحلی بینظیر این کشور زیبا و شهر وارنا به بلغارستان سفر میکنند.اما بهتر است که در سفر به بلغارستان و شهر وارنا در کنار استفاده از تفریحات هیجان انگیز آن،در برنامه تور بلغارستان خود بازدید از آثار تاریخی این شهر را نیز جای دهیم.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی صومعه آلادژا بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

نقاشی بر دیوارهای صومعه آلادژا

صومعه آلادژا معروف ترین غار صخره ای در سواحل دریای سیاه بلغارستان است که در طول قرون ۱۳-۱۴ به طور مخفیانه توسط راهبان ساخته شده است.این صومعه در پایان قرن نوزدهم طی یک عملیات باستان سناسی بلغاری - برادران Shkorpol، کارل و هرمین، کشف شد.

در سال ۱۹۲۷، کلیسای آلادژا به عنوان یک بنای تاریخی عمومی اعلام شد و در سال ۱۹۶۸ بود که به عنوان یک بنای تاریخی معماری از اهمیت ملی برخوردار بود.

ساختار صومعه آلادژا

غارهای صومعه در دو سطح به یک سنگ آهک تقریبا ۴۰ متری می رسد. سطح اول شامل یک کلیسای صومعه، سلول های مذهبی، یک اتاق پذیرایی و یک آشپزخانه، یک قبرستان کوچک و مزرعه است. سطح دوم یک غار طبیعی است که در انتهای شرقی صومعه آلادژا واقع شده است.

مسیر رفت و آمد گردشگران در صومعه آلادژا

۶۰۰-۷۰۰ متر به سمت غرب از صومعه ، گروهی از غارها نیز به نام "Catacombs" قرار دارند. اقلامی مانند سرامیک، سکه، نقاشی های دیواری و غیره توسط باستان شناسان از این محل یافت شده است.شواهدی مبنی بر اینکه این غارها ساکنانی نیز داشته است یافت شده است.

پس از تصرف بلغارستان توسط امپراتوری عثمانی در پایان قرن چهاردهم، صومعه آلادژا به تدریج رو به فراموشی رفت و احتمالا در حدود قرن ۱۵ تا ۱۶ زمانی بود که در نهایت به حال خود رها شد.

نام صومعه آلادژا از کجا آماده است؟

نام آلادژا یک منبع فارسی –عربی دارد.در آغاز قرن گذشته K. Shkorpilافسانه ای نوشت که بر اساس آن پاسدار صومعه St Spas بود.نام کنونی آن که در اواخر دوره عثمانی بر آن گذاشته شد و به زبان ترکی به معنای رنگارنگ است که به دلیل نقاشی های رنگارنگی که بر دیواره های این غار وجود دارد انتخاب شده است. در حال حاضر این صومعه شگفت انگیز در حال نابودی است.

تصویری از صومعه آلادژا

چطور به صومعه آلادژا برویم؟

صومعه آلادژا در شمال شرقی بلغارستان، در ۱۷ کیلومتری شمال مرکز وارنا و در ۳ کیلومتری غرب سواحل شنهای طلایی واقع شده است.

تصویری از داخل صومعه آلادژا

هزینه بازدید از صومعه آلادژا

بزرگسالان (انفرادی) ۵ : لوا

بزرگسالان به صوررت گروهی و بالای ۱۰ نفر : ۳ لوا

کودکان ۷ تا ۱۶ : ۲ لوا

کودکان زیر ۷ سال : رایگان

زمان بازدید از صومعه آلادژا

ماه می تا اکتبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

ماه نوامبر تا آپریل از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

منبع : visit.varna.bg



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بهترین رستوران های کلمبو

غذاهای سریلانکا همواره یکی از دلخوشیهای این کشور جزیره ای بوده است. رستوران های کلمبو پر رونق است و همیشه طیف وسیعی از غذا در هر رستوران با هر بودجه ای موجود است. برای کشف بهترین فرهنگهای غذایی در سریلانکا و اینکه در تور سریلانکا کجا غذا بخوریم، خوب است که سری به بهترین رستوران های کلمبو بزنید.


رستوران کاری لیف کلمبو

یکی از منحصر به فردترین رستورانهای سریلانکا است. در این رستوران،همیشه پخت و پز به سبکی جدید صورت می گیرد. دارای محیطی آرام و باز است که آرمشی بی نظیر را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

رستوران کاری لیف یکی از بهترین رستوران های کلمبورستوران کاری لیف کلمبو

 

کافه گالری کلمبو

در سال ۱۹۹۸ در دفاتر سابق معمار مشهور جهان، جفری باوا ایجاد شد. کافه گالری ارائه دهنده ی ترکیبی از غذاهای منحصر به فرد سریلانکایی است. غذاهای آن معمولا با مواد تازه ی محلی درست می شود.

تصویری از کافه گالری کلمبوتصویری از کافه گالری کلمبو

 

در رده بندی بهترین رستورانهای آسیایی جزء رده ی ۳۸ می باشد. این رستوران دارای سرآشپزی ژاپنی است. دکور هدفمند آن، تداعی کننده ی باغهای پر از آرامش ژاپنی است. غذاهایی ساده با ترکیبی عالی در این رستوران طبخ می شود. معروف ترین عذاها در این رستوران سوشی و ساشیمی است.این یکی از بهترین رستوران های کلمبو میباشد.

تصویری از رستوران نیهونباشیتصویری از رستوران نیهونباشی

رستوران زازا کلمبو

در راس یک محفظه شیشه ای با شکوه، زازا که هم یک رستوران و هم یک کافه است، قرار دارد. در زازا بهترین چای سیلان ارائه می شود. در این رستوران طیف گسترده ای از غذاهای محلی و بین المللی سرو می شود.اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران های کلمبو هستید،پیشنهاد میدهیم سری به این رستوران بزنید.

تصویری از رستوران زازا سریلانکاتصویری از رستوران زازا سریلانکا

غذاهای دریایی خلیج

غذاهای دریایی سریلانکا یکی از عناصر ارزشمند در صحنه ی آشپزی هستند. رستورانها این ثروت را هر روزه از اقیانوس هند بدست می آورند. محیطی آرام و روستایی،در مقابل ساحل با آشپزهایی حاذق که بهترین های دریایی را با منویی روزانه در اختیار مشتریان می گذارند.

 

تصویری از رستوران خلیج سریلانکاتصویری از رستوران خلیج سریلانکا

رستوران ساحلی Wadiya

یکی دیگر از رستورانهای ساحلی که در عرصه ی سرو غذاهای دریایی در کلمبو بسیار مشهور است، رستوران ساحلی Wadiya می باشد. تجربه ی غذا خوردن با کیفیت و مقرون به صرفه را در محیطی آرام ار دست ندهید.تصویری از غذاهای دریایی سریلانکاتصویری از غذاهای دریایی سریلانکا

منبع : theculturetrip

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ های ماژورل مراکش

مراکش،کشوری جذاب و رنگارنگ است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران در قالب تور مراکش میباشد.برای بازدید از دیدنی های این کشور بینظیر باید وقت زیادی داشته باشد.ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی باغ های ماژورل مراکش در خدمت شما باشیم.در ادمه با ما باشید.


سازنده باغ های ماژورل مراکش که بود؟

باغ های ماژورل مراکش در دهه ۱۹۲۰ توسط نقاش فرانسوی ژاک Majorelle ساخته شده است که شامل استخرهای مرمر، درختان موز، گیاهان بامبو، نخل ، نارگیل و ... میباشد.تصویری زیبا از داخل باغ های ماژورل

این باغ به طرز بی نظیری به دلیل اینکه توسط یک نقاش طراحی شده است، به شکل یک نقاشی درآمده و رنگ آمیزی شده است. بسیاری از سازه های این باغ به رنگی آبی تیره ('Majorelle Blue') نقاشی شده اند که به خوبی با خاک، آب و هوا و گیاهان هماهنگ شده اند و در واقع این باغ شاهکار ژاک Majorelleبه جای نقاشی های او میباشد.

ویژگی های باغ های ماژورل مراکش

آب یکی از ویژگی های مهم این باغ است و به خوبی در این باغ میتوان کانال ها و حوضچه های پر از آب را مشاهده کرد. ژاک Majorelleبسیار مشتاق به جمع آوری گیاهان بود و در این باغ میتوان نمونه ای از اشتیاق او به جمع آوری گیاهان را مشاهده کرد.تصویری زیبا از حوض های موجود در باغ های ماژورل مراکش

پس از سال ها بی توجهی، این مجموعه توسط طراح Yves Saint Laurent و همراه او Pierre Berge بازسازی شد.

آدرس باغ های ماژورل مراکش

Jardin Majorelle, Avenue Yacoub el Mansour, Marrakesh, Morocco

ساعت کار و زمان بازدید از باغ های ماژورل مراکش

در طول سال در ماه اکتبر تا می از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر و در ماه جون تا سپتامبر از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر گردشگران میتوانند از آن بازدید کنند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع :gardenvisit



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز به نام های عمارت کلاه فرنگی ، باغ موزه ، باغ حکومتی، باغ شاهزاده و مقبره کریم خان نیز مشهور است.اگرچه این باغ قبل از دوران زندیه نیز وجود داشته ، اما سامان دهی، حصار کشی، درخت کاری، خیابان کشی و احداث بنای مختلف آن به دستور و در زمان کریم خان زند صورت گرفته و به همین دلیل او را بانی این باغ می دانند .

آبادانی و رونق این باغ در دوران زندیه به گونه ای بود که ارگ کریمخانی و دیوانخانه کریم خان زند و عمارت هشت ضلعی کلاه فرنگی در محوطه همین باغ ساخته شده و این باغ محل برگزاری آیین های رسمی و مقر حکومت حکام وقت و مملو از درختان سرو و کاج و نارنج بوده است.

تصویری از تابلوی ورودی باغ نظر شیرازتصویری از تابلوی ورودی باغ نظر شیراز

پلان باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز در اوایل دوره قاجاریه نیز یکی از بهترین باغ های شیراز بوده است. در آن زمان حسین علی میرزا فرمانفرما، فرزند فتحعلی شاه قاجار در دوران حکومت سی ساله خود بر فارس ساختمان هایی به نام «آیینه» و «خورشید» در گوشه شمال غربی باغ ساخت.

تصویری از ساختمان کلاه فرنگی در باغ نظر شیرازتصویری از ساختمان کلاه فرنگی در باغ نظر شیراز

این کاخ که از چند تالار و اتاق آیینه کاری و ازاره های سنگی حجاری شده تشکیل شده بود در سال ۱۳۱۳ به دلیل احداث خیابان کریم خان زند بخشی از جبهه شمالی آن از بین رفت. بخش هایی نیز برای ساخت اداره آموزش و پرورش،کتابخانه ملی شیراز(شهید آیت الله دستغیب)، هنرستان نمازی و خیابان طالقانی تخریب گردید .دو عمارت فوق نیز تخریب شدند و فقط عمارت کلاه فرنگی باقی ماند.

عمارت کلاه فرنگی حدود ۵/۱متر از سطح زمین بالاتر است و نمای خارجی آن با اسپرها،لچکی ها و طاق نماها و چند کتیبه مزیّن شده است. کاشی کاری های بیرون عمارت شامل مناظری چون شکارگاه و مجالس بزم و گل و بته و تخت سلیمان می باشد و چهار حوض در چهار جهت آن ساخته شده که حوض شمالی ویران گردیده است.

تصویری از نقاشی های موجود در باغ نظر شیرازتصویری از نقاشی های موجود در باغ نظر شیراز

در گذشته سیستم آبرسانی این حوض ها در ارتباط با قنات رکن آباد بوده است. طرح داخلی بنا(که به موزه پارس موسوم است) هشت ضلعی نامنظمی است که چهار ضلع آن ده متر و چهار ضلع دیگرش پنج متر است و ارتفاعی در حدود دوازده متر دارد. در چهار گوشه این عمارت ، چهار شاه نشین و چهار گوشواره دیده می شود که سقف و شاه نشین ها مقرنس کاری شده اند.

در مدخل ورودی اصلی باغ، سنگاب بزرگ یکپارچه و زیبایی بر روی پایه ای که گل های برجسته آن را در برگرفته قرار دارد. این سنگاب متعلق به مسجد جامع عتیق شیراز بوده که پس از تأسیس موزه پارس به آن جا منتقل شده است. از این باغ کهن و وسیع امروز تنها بخش کوچکی باقی مانده است که مساحت فعلی آن ۷۷۰۰ متر مربع و مساحت زیر بنای آن ۵۸۴ متر مربع است.

تصویری از سنگ های موجود در باغ نظر شیرازتصویری از سنگ های موجود در باغ نظر شیراز

بر روی دیوارها و طاقچه های عمارت چند مجلس نقاشی اثر آقا صادق نقاش ترسیم شده است. در این نقاشی، صحنه هایی از جنگ نادرشاه افشار با محمد شاه هندی، داستان شیخ صنعان و دختر ترسا، داستان رعنا و زیبا(یوسف و زلیخا) و صحنه ای از یک مکتب خانه دیده می شود. بر روی یک تابلو بزرگ دیگر که روی پارچه کشیده شده نیز عکس کریم خان ، در حالی که مشغول قلیان کشین است و شیخ علیخان، وزیر و منشی او با چند نفر از درباریان دیده می شود.در زیر تابلو نوشته شده:«عمل کمترین جعفر».

در وسط عمارت نیز یک حوض هشت گوش از جنس سنگ مرمر یکپارچه ساخته شده است.دیواره داخلی بنا و اتاق ها از سنگ های مرمر خوش رنگ ساخته شده و بدنه و سقف به نقاشی های مرمر خوش رنگ ساخته شده و بدنه و سقف به نقاشی های سبک زندهی مزیّن و منقوش است.

موزه پارس در باغ نظر شیراز

جسد کریم خان زند، پس از درگذشت وی، در این تالار به خاک سپرده شد ولی در سال ۱۲۰۶ه.ق به فرمان آبا محمدخان قاجار به تهران منتقل شد.عمارت کلاه فرنگی در سال ۱۳۱۶ به موزه پارس تبدیل شد که اشیاء گوناگونی از دوران قبل و بعداز اسلام در آن دیده می شود.

تصویری از ساختمان موزه پارستصویری از ساختمان موزه پارس

با ارزشترین آثار این موزه قران خطی مشهور به قرآن هفده من ، نقاشی های آقا صادق نقاش و لطفعلی خان صورتگر و شمشیر کریم خان زند است. در زمان کریم خان زند، در چهار طرف این عمارت، چهار حوضی ساخته شده که دو تای آن بسیار بزرگ بوده است.در سال ۱۳۱۳ که خیابان زند امتداد یافت، حوض سمت شمالی باغ را خراب کرده و سنگ های آن را به باغ آرامگاه حافظ انتقال دادند.

تصویری از داخل موزه پارس شیرازتصویری از داخل موزه پارس شیراز

با این سنگ ها ، دو حوض در صحن جنوبی و دو حوض در صحن شمالی آرامگاه حافظ ساخته شده است. هم اینک یک حوض بزرگ و دو حوض کوچک در سه طرف عمارت کلاه فرنگی وجود دارد. لبه های این حوض ها از سنگ های بزرگ یکپارچه است و در وسط آنها فواره های سنگی ساخته شده است. پیش از این منبع آبی در پشت کتابخانه ملی(شهیدآیت الله دستغیب) قرار داشته که در سال ۱۳۲۹ در جنوب باغ احداث شده و آب این فواره ها را تأمین می کرده است.

باغ نظر شیراز  یا موزه پارس در تار یخ۱۵ آذر ۱۳۴۱ با شماره ۲۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس باغ نظر شیراز

شیراز ، خیابان کریم خان زند نزدیک به میدان شهدا ، روبروی ارگ کریم خانی

خواهشمندیم در صورتی که قصد سفر به شهر شیراز را دارید برای رزرو تور شیراز با ما در تماس باشید.

منبع : سازمان میراث فرهنگی شیراز



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور استانبول

تور استانبول نگیرید اگر ...

اگر دنبال ساحل دریا و یک سفر آرام هستید ودلتان لم دادن و ولو شدن در دامن طبیعت را می خواهد تور استانبول گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

تور استانبول بگیرید اگر ...

اگر دنبال یک شهر پر انرژی ،یک مقصد عالی برای خرید ،یک سفر پر از خوردنی های لذیذ هستید و کاریزمای یک شهر تاریخی مسحورتان می کند.تور استانبول بهترین مقصد برای سفر شماست.

تصویری زیبا از شهر استانبول در تور استانبولتصویری زیبا از شهر استانبول

چه زمانی تور استانبول رزرو کنیم؟

بهار و پائیز بهترین فصل استانبول است اما اگر یک گرمای ملایم اذیتتان نمی کند تابستان بهترین فصل حراج های این شهر است البته زمستان هم برای خرید لباس های خارج از فصل عالی است و قیمت هتل ،پرواز و تورهای استانبول نیز در این فصل به کف قیمت می رسد.

قیمت ها و هزینه های تور استانبول:

  • حمل ونقل عمومی: متوسط
  • غذا: متوسط
  • مواد خوراکی: ارزان
  • سینما وتفریح: متوسط
  • تاکسی: گران
  • پوشاک: ارزان
  • دارو ودرمان: بسیار گران

دیدنی های برتر در تور استانبول :

تصویری از زمستان در استانبول

تصویری از زمستان در استانبول

در تور استانبول چه بخوریم؟

  • اسکندر کبابiskender Kebap
  • لاهماجون Lahmacun
  • دونر کباب Doner Kebap
  • پیده pide
  • کوفته kofte
  • ایسلاک هامبورگر Islak Hamburger
  • آدانا کباب Adana kabab
  • کومپیر kumpir
  • کارنیاریک Karniyank
  • بورک Borek
  • باقلوای استانبولی 
 

تصویری از رستوران های استانبولتصویری از رستوران های استانبول

اگر علاقه مند به غذاهای خیابانی استانبول هستید،پیشنهاد میدهیم این غذاها را نیز امتحان کنید.

چه چیزی در تور استانبول بخریم؟

پوشاک و البسه، منسوجات خانگی ،کاسه های سرامیکی، پنیر و قهوه، شیرینی لوکومر و باقلوا، ظروف مسی و بلوری و صنایع دستی

زمان حراج در استانبول:

زمان در استانبول فصل تابستان و زمستان است البته در حوالی عید فطر و پایان هر فصل نیز حراجهای کوتاه مدت وجود دارد چند مرکز خرید نیز که به مراکز خرید آوت-لت مشهورند حراج اجناس خارج از فصل و طرح را در طول سال دارند کلمه ایندیریم INDIRIM به معنی حراج در زبان ترکی است.

مراکز خرید برتر در تور استانبول:

  • بازار سر پوشیده Kapah Carsi
  • مرکز خرید فروم استانبول Forum Istanbu Alisveris
  • بازار ادویه –مصری ها Misir Carsisi
  • خیابان استقلالIstiklal Caddesi
  • مرمز خرید استارسیتی Starcity Outlrt Center
  • خیابان بیازیت Beyazit Caddesi
  • مرکز خرید اولیویومOlivium Outlet Center
  • مرکز خرید جواهرCevahir Alisveris Merkeezi
  • مرکز تجاری ایستینه پارکIstinye Park Alisveris Merkezi
  • فروشگاه کارفور

تصویری از خیابانهای شلوغ استانبولتصویری از خیابانهای شلوغ استانبول

مراکز تفریحی تور استانبول :

  • پارک مینیاتورکMiniaturk Park
  • پارک ییلدیز Yildiz Park
  • جزیره بویوک آدا Buyukada
  • آکواریوم فلوریا Istanbul Aquarium
  • شهربازی مرکز خرید جواهر پارک امرگان Emirgan Park
  • کشتی سواری بر روی رود بسفور

امنیت در استانبول:

استانبول به ظاهر امنیت بالایی دارد ولی یادتان باشد که جیب پر پول شما و شیادها همیشه هم را پیدا می کنند در شب از پرسه زدن در محله های خلوت خودداری کنید و حسابی مراقب آدم هایی باشید که به شما وعده یک شام رویایی و یک شب ویژه را می دهند ممکن است آن پیشنهاد به قیمت تمام دارایی سفرتان تمام شود.

بهداشت در استانبول:

این شهر از نظر استاندار بهداشت در درجه خوبی قرار دارد و نظام درمانی تجهیزات و کادر پزشکی بسیار پیشرفته ای در این شهر وجود دارد البته به دلیل قیمت بسیار بالای بهای درمان در ترکیه توصیه می کنیم که بیمه مسافرتی در تور استانبول را فراموش نکنید.

پروازهایی که به استانبول می روند

  • هواپیمایی ایران ایر: دوشنبه چهارشنبه جمعه
  • هواپیمایی ماهان: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی آسمان: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی ترکیش: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی اطلس جت: همه روزهای هفته
  • قشم ایر
  • تابان و ...

اطلاعات کاربردی در تور استانبول:

ویزا: نیاز به ویزا ندارد

واحد پول: لیر ترکTurkish Lira-TRY

ساعت: ساعت رسمی ترکیه ۱٫۳۰ دقیقه ایران عقب تر است.

ولتاژ برق: ۲۴۰-۲۲۰ ولت

آب لوله کش: غیر قابل نوشیدنی

منبع : dailysabah

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بازارهای محلی صربستان

خرید کردن از بازارهای محلی صربستان یک لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می توانید در طول سفر به صربستان انجام دهید. اما آیا می‌دانید زمانی که به صربستان سفر کردید، از کجا خرید کنید؟

بازار کالینیچ (Kalenić Market)

در قلب محله وراچار، در نزدیکی معبد Sveti Sava، بازار سبز و شلوغ با محصول تولید شده از سراسر صربستان، بزرگ‌ترین بازار صربستان که مورد توجه مردمان محلی نیز هست، دیده می‌شود.

بازارهای محلی صربستان

بازار قدیمی پارفیمریجا ساوا (Parfimerija Sava)

فضای داخلی آن به سبک قدیمی است اما هنوز هم با گذشت سال‌ها، بطری‌های عطر پر زرق و برق با بهترین بو از سراسر جهان را می‌توانید در این بوتیک در بلگراد پیدا کنید. این بوتیک در سال ۱۹۵۴ افتتاح شده است و یکی از معروفترین بازارهای محلی صربستان است.

بازارهای محلی صربستان

بازار زلنی وناک (Zeleni Venac Market)

حتی اگر خرید هم نکنید، این بازار قدیمی و شلوغ در بلگراد که دارای محصولات تازه‌ی تولید روز است، در تور صربستان ارزش دیدن را دارد. رنگ‌های جذابی که در این بازار می‌بینید باید با عکاسی ثبت شود.بازار زلنی وناک

مکادام (Makadam)

یکی از بازارهای محلی صربستان و یک فروشگاه دوست‌داشتنی در بلگراد قدیمی است. در این فروشگاه، تنها اقلام دست‌ساز از سراسر صربستان به فروش می‌رسد.مکادام

بازار زمان فلیا (Zemun Flea Market)

انواع شمع، لباس، کتاب، ابزار، اسباب‌بازی و هر آنچه که تصور کنید را می‌توانید در این بازار بیابید و یک شروع خوب برای یکشنبه باشد. بر خلاف بازار‌های سبز، می‌توانید در این بازار چانه بزنید.بازار زمان فلیا

مغازه‌ی وجودانسکی (Vojvođanski Dućan)

این فروشگاه  یکی از بهترین بازارهای محلی صربستان میباشد که برای فروش و نگهداری فرهنگ و غذاهای سنتی، گوشت، لبنیات، مربا و شیرینی که به صورت محلی پرورش داده و هنر دست خودشان است را در معرض فروش می‌گذارد.مغازه وجودانسکی

آیکوویچ (Ivković)

فروشگاه Ivko در بلگراد، فروشنده ی لباس های رنگارنگ و زرق و برق‌دار زنانه است که با الهام از نقوش قوم صرب، طراحی شده است این یکی از بازارهای محلی معروف صربستان است.آیکوویچ

چومیچ دیستریکت (Čumić District)

اولین مرکز خرید در بلگراد که بیش از ۳۰ بوتیک در آن در حال فعالیت هستند. مد محلی، جواهر، طراحی و هنری که در اینجا به نمایش گذاشته شده است.Čumić District

Bombondžija Bosiljčić

به معنای واقعی کلمه، فروشگاه خانوادگی است که توسط سه نسل از خانواده‌ی Bosiljcić مدیریت شده و این سنت را زنده نگه داشته‌اند. این یک مغازه ی شیرینی فروشی است.Bombondžija Bosiljčić

بازار باجلونی (Bajloni Market)

در محله قدیمی Dorćol واقع شده و برای خرید میوه ها و سبزیجات تازه، پنیر، ماهی و گوشت می‌توانید به این بازار بروید.Bajloni Market

جین دوئه (Jane Doe)

یکی دیگر از بازارهای محلی صربستان بازار جین دوئه است که اولین فروشگاه پرنعمت در بلگراد است که کار‌های زیبا و با استعدا جوانان شهر را برای فروش در آن به نمایش می‌گذارد. گنجینه‌ای از اقلامی که در فصول مختلف تغییر و ارائه می‌شود.

گالری Singidunum

این گالری در قلب Knez Mihailova قرار دارد و فروش آثار هنرمندان محلی از جمله نقاشی، مجسمه، عکس، سرامیک، منسوجات، جواهرات، لوازم جانبی مد و دیگر موارد کاربردی منحصر به فرد در آنجا انجام می‌شود.Singidunum

منبع : lonelyplanet



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد