نوشته شده توسط : badsa

دیدنی های مسکو

  • کاخ کرملین
  • کیسای سنت باسیل
  • آرامگاه لنین
  • تئاتر بولشوی
  • اسلحه خانه کرملین
  • بنای یادبود فتح فضا
  • برج مخابراتی اوستانکینو
  • هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین
  • متروی مسکو
  • مجسمه بزرگ پیتر یکم

10 غذا که در تور روسیه نباید از دست بدهید!

  • Borscht : ریشه چغندر و سوپ گوشت گاو، کمی تند و خنک است که یک کیک خامه ای در روی آن قرار دارد.
  • Beef Stroganoff : کمی گوشت گاو که دارای سس ،کره ،خامه ترش ، خردل و پیاز است.
  • کلم شیرین و ترش : کلم پخته شده در سرکه قرمز، سیب زمینی، کره و پیاز
  • سوپ سولیاکا : یک سوپ خنک که از تکه های گوشت ساخته شده است که ساعت ها با سیر،گوجه فرنگی ،فلفل و هویج جوشیده است.
  • Blini : پنکیک نازک، کرم مانند که از خمیر نعناع ساخته شده است .
  • Potato Okroshka : سوپ سرد ساخته شده از پودر سیب زمینی و پیاز که با زیتون تزئین شده است.
  • Knish : پودر سیب زمینی، گوشت گاو، پیاز و پنیر در داخل خمیر
  • Khachapuri  : مانند یک قایق شکل گرفته که دارای انواع مختلف پنیر ذوب شده و تخم مرغ است.
  • Zharkoy : خامه ای که از گوشت گاو، سیب زمینی، هویج، جعفری و کرفس ساخته شده است و به آرامی با سیر، میخک و گوجه فرنگی تلخ می شود.
  • Golubtsy : گوش گاو آپ که در کلم پیچیده شده است.
راهنمای خرید در تور روسیه
ساعت خرید:
 
اکثر مغازه ها و فروشگاه ها دوشنبه تا شنبه بین ساعت ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ یکسره باز هستند ولی فروشگاه های مواد غذایی در روزهای تعطیل نیز به کار خود ادامه میدهند . لازم به ذکر است تعداد فروشگاه هایی که در ۲۴ ساعت شبانه روز باز هستند رو به گسترش است.توجه داشته باشید اشیای عطیقه ، با ارزش و آثار هنری و کار شده با دست از دیگر مواردی هستند که میتوانید به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان انتخاب کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر از مراکز خرید ، از دفتر خدمات هتل خود در تور روسیه نیز میتوانید کمک بگیرید.


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور قبرس شمالی

یکی از بهترین مقاصد گردشگران در فصل تابستان قبرس شمالی است.ما در این مطلب قصد داریم تا راهنمای سفر شما در تور قبرس شمالی باشیم و با بیان برخی ار نکات سفر به قبرس شمالی در خدمت شما باشیم.

ترانسفر از فرودگاه به هتل در تور قبرس شمالی

معمولا آن دسته از افرادی که این تور را رزرو میکنند دارای راهنما و ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس هستند.اما کسانی که در قالب تور به قبرس شمالی سفر میکنند با چه کار کنند؟

این افرد میتوانند با اجاره تاکسی یا با استفاده از اتوبوس ها شهری به هتل یا ویلای خود در جزیره بروند که هزینه چندانی نخواهد داشت.

حمل و نقل در تور قبرس شمالی

هنگامی که شما در قبرس شمالی هستید، راه های متعددی وجود دارد که بتوانید جزیره را زیر پا بگذارید. یکی از بهترین گزینه های سفر در تور قبرس شمالی ، اجار یک ماشین است که باعث می شود شما هر جا که مایل هستید بروید.

از دیگر وسایل نقلیه که میتوان در قبرس استفاده کرد ،اتوبوس های شهری است که هر ساعت یکبار میتوان آن ها را یافت.اما اگر قصد دارد به مسیرهای کوهستانی و ساحلی بروید پیشنهاد ما این است که یک ماشین اجاره کنید.

آیا سفر به قبرس شمالی امن است؟

بله.

قبرس شمالی که با نام قبرس ترکیه نیز شناخته میشود،یکی از اماکن امن جهان به حساب می آید.برای اینکه خیالتان راحت باشد،در اکثر هتل ها نیز صندوق های امن برای قراردادن پول و مدارک شما موجود است.پس با خیالی راحت نسبت به رزرو این تور اقدام کنید.
آیا تور قبرس شمالی نیاز به ویزا دارد؟

خیر.

چه نوع ارزی در قبرس شمالی قابل استفاده است؟

در تور قبرس شمالی شما میتوانید از لیر ترکیه،دلار و یورو استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب در سفر به قبرس شمالی برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

برج اتللو 

اگر علاقه مند به آثار و اماکن تاریخی در قبرس هستید،همراه ما باشید تا با معرفی یکی از اماکن تاریخی این کشور که به برج اتللو معروف است بپردازیم.


دلیل ساخت برج اتللو چه بوده است؟

برج اتللو ، در اصل به صورت دژی خندقدار و به منظور حفاظت از بندر فاماگوستا ساخته شد و در اصل ورودی اصلی شهر بود. هنگامی که ونیزی ها وارد این شهر شدند، دفاع شهر را به شدت تقویت کردند و این دژ را بین دیوار‌های اصلی شهر قرار دادند.تصویری بالا از برج اتللوتصویری بالا از برج اتللو

کاپیتان ونیزی، نیکولو فسکارنو، در سال ۱۴۹۲ برج اتللو را بازسازی کرد. بالای ورودی اصلی، مجسمه‌ای از شیر بالدار سنت مارک، حامی ونیز قرار دارد و کتیبه‌ای هم وجود دارد که نیکولو فسکارنو را مسئول بازسازی می‌داند.تصویری از دیوارهای برج اتللوتصویری از دیوارهای برج اتللو

قبل از اینکه از دروازه رد شوید لحظه‌ای وقت بگذارید و به مجسمه‌ی شیر نگاهی بیندازید. پنجه‌های جلو روی زمین قرار دارند که نشانه‌ی قدرت زمینی ونیز است، در حالی که پنجه‌های عقبی در دریا هستند که نشانه‌ی امپراتوری دریایی این ونیز است. درب ورودی زیر شیر، یکی از قدیمی‌ترین درب‌های چوبی در قبرس است.

کاربرد برج های برج اتللو

خود دژ ، برج‌هایی با راهرویی دارد که به اتاق‌های توپخانه راه دارند. در زمان جنگ، سربازان از این راهروها به‌سرعت از قسمت قلعه به قسمت دیگر می‌رفتند. در زمان صلح، از آنها برای ذخیره‌ی موادی که باید سرد، ایمن و امن نگهداری می‌شدند استفاده میکردند.

تصویر بالا از راهروهای برج اتللوتصویر بالا از راهروهای برج اتللو

با این حال، در سال ۱۵۶۶، بازدیدکننده‌ای متوجه شد که از قلعه دیگر به عنوان محل اقامت استفاده نمی‌شد، بلکه ونیزی‌ها از آن به عنوان زندان استفاده می‌کردند. هنگامی که در تونل‌های زیرزمینی هستید، تجسم کنید دری پشت سرتان بسته می‌شود و به این فکر کنید که اگر این اتفاق میافتاد، چگونه با آن مقابله میکردید.تصویری از تونل های برج اتللوتصویری از تونل های برج اتللو

شایعه شده است که تجار ونیزی، در دوران محاصره‌ی عثمانی ها، گنج‌های خود را در اینجا پنهان کرده و تونل‌ها را بسته‌اند. از آنجا که وقتی شهر را ترک می‌کردند، اجازه نداشتند چیزی با خود ببرند، این گنج‌ها هنوز در آنجا هستند.

در حیاط قلعه، توپ‌های قدیمی بر روی زمین قرار دارند. یکی از آنها از برنز ساخته شده است و بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد. چندین توپ آهنین و چندین توپ سنگی که در منجنیق استفاده می‌شدند روی زمین پخش هستند.تصویری از توپ جنگی موجود در برج اتللوتصویری از توپ جنگی موجود در برج اتللو

در یک سمت حیاط مرکزی، سالن بزرگ طاق‌داری با دنده‌های باشکوه وجود دارد که متأسفانه، دریا و هوا به‌تدریج آن را تخریب می‌کنند. قدمت این سالن به حدود سال ۱۳۰۰ می‌رسد و لوزینینان از آن به عنوان اتاق غذاخوری استفاده می‌کردند.دوباره از تخیل خود استفاده کنید و اتاق را در حال تصور کنید که پر از میزهای چوبی طولانی مملوء از غذاست. به پرده‌ها و پرچم‌هایی که از دیوارها آویزان شده‌اند نگاه کنید. به آهنگ‌های نوازندگان گوش کنید که برای شوالیه‌های فرانسوی و نجیبان موسیقی می‌نوازند تا آنها برقصند.تصویر زیبا از حیاط برج اتللوتصویر زیبا از حیاط برج اتللو

پله‌های حیاط برج اتللو به برج و باروها راه دارند که از آنجا می‌توانید بندر را تماشا کنید. در عرض بندر می‌توانید توده‌ای از سنگ‌ها را ببینید که در آن برجی زنجیردار را می‌بینید. زنجیر را می‌توان در عرض ورودی بندر پایین آورد تا از آن محافظت کرد.

هنوز هم گاهی در حیاط و سالن طاق‌دار برای اجراهای فولکلور استفاده می‌شود.

نام برج اتللو از کجا آمده است؟

نام رایج‌تر این دژ، یعنی « برج اتللو » از «اتللوی» شکسپیر سرچشمه می‌گیرد. شکسپیر در این نمایشنامه به «بندری در قبرس» و «دژ قبرس» اشاره می‌کند. همچنین گفته شده است که مور که در نمایشنامه در خدمت ونیز بود ممکن است یکی از فرمانداران قبرس، یعنی کریستوفورو مورو، بوده باشد. با این حال، نمایشنامه‌ی شکسپیر معاصر حکومت ونیز نیست و بیش از ۳۰ سال پس از ورود عثمانی‌ها نوشته شده است.

تصویری از داخل برج اتللوتصویری از داخل برج اتللو

امیدواریم که این مطلب برای شما در تور قبرس مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

موزه‌ی ابریشم تفلیس

اگر قصد سفر به شهر تفلیس را دارید و علاقه مند به ابریشم هستید در این مطلب همراه ما باشید تا با معرفی موزه‌ی ابریشم تفلیس در خدمت شما باشیم.ساختمان موزه‌ی ابریشم تفلیسساختمان موزه‌ی ابریشم تفلیس

موزه‌ی ابریشم تفلیس توسط نیکولای شاوروف، یکی از معروف‌ترین متخصصین ابریشم آن زمان، در سال ۱۸۸۷، در تفلیس، تأسیس شد. موزه به خاطر مجموعه‌ی منحصربه‌فرد خود مشهور است که بیش از پنج هزار نژاد و نوع پیله، کرم‌ابریشم و پروانه را به نمایش می‌گذارد.

ساختمان موزه ابریشم تفلیستصویری از آثار موجود در موزه‌ی ابریشم تفلیس

به غیر از آن، موزه‌ی ابریشم تفلیس به معنای واقعی کلمه تمام محصولات مربوط به تولید ابریشم را به نمایش می‌گذارد. این محصولات شامل شاه‌توت و محصولات آن، نمونه‌های رنگ طبیعی و مصنوعی، نمونه‌هایی از محصولات ابریشم برای استفاده‌ی داخلی و صنعتی و بسیاری محصولات دیگر هستند.

موزه‌ی ابریشم تفلیس محلی برای انتقال تجربه

موزه‌ی ابریشم تفلیس به بازدیدکنندگان خود مجموعه‌های مختلف دیگری ارائه می‌دهد که نه تنها تجربه‌ی گرجی‌ها در تولید ابریشم، بلکه همچنین تجربه‌ی کشورهای دیگر که سنت‌های غنی در صنعت ابریشم دارند را نشان می‌دهد. بخشی از آن را خود بنیانگذار موزه جمع‌آوری کرده بود و برخی را همکاران تحقیقاتی‌اش از اروپا و روسیه به موزه اهدا کردند.تصویری از آثار موجود در موزه ابریشم تقلیستصویری از آثار موجود در موزه‌ی ابریشم تفلیس

این نمایشگاه قطعاً برای تمام کسانی که به تولید ابریشم طبیعی و تاریخ آن علاقه‌مند هستند ارزش بازدید را دارد. در این موزه حتی کرم‌های ابریشم برای موزه پرورش داده می‌شود، اگر شانس بیاورید و در طول دوره‌ای خاص (به عنوان مثال از ماه‌های آوریل تا ژوئن) از این موزه دیدن کنید، فرصت پیدا خواهید کرد با برگ شاه‌توت که منبع شفیره‌ی ابریشم و در نتیجه خود ابریشم است غذا بدهید. کسانی که دوست داشته باشند می‌توانند پیله‌ی اصل ابریشم را به قیمت کمتر از ۲۵ سنت (قیمت ژوئیه‌ی ۲۰۱۵) بخرند.تصویری از آثار موجود در موزه ابریشم تقلیستصویری از آثار موجود در موزه‌ ابریشم تفلیس

خود ساختمان موز‌ه‌ی ابریشم تفلیس یکی از بهترین نمونه‌های معماری قرن نوزدهم گرجستان است و در حال حاضر بنای یادبود ملی به شمار می‌رود. سبک کلاسیک، سبک گوتیک و هنر اسلامی همگی در طرح‌های بیرونی و داخلی ساختمان منعکس شده‌اند. اکثر بازدیدکنندگان تور گرجستان توجه خاصی به دکوراسیون داخلی موزه‌ی ابریشم دارند، زیرا المان‌های مربوط به ابریشم مانند برگ شاه‌توت، شفیره، کرم ابریشم و پیله در آنها به کار رفته‌اند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور کیش

[fvplayer src="http://dl.badsagroup.com/uploads/kish/%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA%20%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%DA%A9%DB%8C%D8%B4_x264.mp4"]


جزیره ای دوست داشتنی کیش یکی از بهترین نقاط گردشگری است. هر سال، این جزیره میلیون ها گردشگر را از داخل کشور و خارج از کشور در قالب تور کیش یا خارج از تور جذب می کند و شمار زیادی از مردم را با زیبایی های جذاب

طبیعی خود جذب می کند.

این جزیره در یک منطقه گرم و خشک با تابستان بلند و گرم و زمستان متوسط قرار دارد.بنابراین، بهترین زمان سفر به جزیره از آبان تا فروردین است.

تصویری زیبا از جزیره کیشتصویری زیبا از جزیره کیش

چطور میتوان به جزیره کیش رفت؟

گردشگران می توانند از طریق تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و غیره به جزیره کیش سفر کنند. پس از ورود به فرودگاه بین المللی کیش، گردشگران ممکن است از طریق تاکسی یا با استفاده از خدمات تور کیش و با استفاده از حمل و نقل هتل ها به مراکز و هتل های تفریحی بروند.

تصویری از فرودگاه جزیره کیشتصویری از فرودگاه جزیره کیش

سایر وسایل سفر به کیش عبارتند از: سفر دریایی توسط کشتی های بندر لنگه و بندر چارک در استان هرمزگان یکی دیگر از امکان سفر به بندر کیش از طریق بندر آفتاب در نزدیکی روستای گرزه در یک سفر دریایی ۱۸ کیلومتری است.

پوشش گیاهی کیش

وقتی به جزیره کیش با تور کیش یا به طریق دیگری سفر میکنید خواهید دید که پوشش گیاهی و دیدگاه سبز جزیره کیش هر تماشاگری را جذب می کند. کیش در منطقه گرمسیری در جنوب ایران واقع شده است.پوشش گیاهی کیشپوشش گیاهی کیش

درختان این منطقه شامل درختان بومی و غیر بومی می باشند. درختان بومی شامل Mesquite، Palm، Konar و Tamarisk است. معروف ترین درخت بومی این جزیره درخت انجیر با شکوه است. درختان غیر بومی شامل نخل زینتی، میرتس، موز و لیمو است.تصویری از ساحل جزیره کیشتصویری از ساحل جزیره کیش

در مقایسه با سواحل دیگر جهان با ماسه های خاکستری، جزیره کیش با ماسه های سبک مرجانی پوشیده می شود تا یک منطقه ساحلی نقره ای تولید کند. یکی دیگر از جاذبه ها که در تور کیش خواهید دید این است که دریا در نزدیکی این ساحل زیبا پر از گونه های ماهی زینتی و چشم نواز است.

در تور کیش چه تفریحاتی داشته باشیم؟

هتل های ۳ ستاره تا ۵ ستاره و مراکز اقامتی این جزیره مناسب با سلیقه گردشگران مختلف در تور کیش خواهد بود.
پارک دلفینها یا دلفیناریوم کیش یکی از زیباترین مجتمع های تفریحی خاورمیانه است که بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل میشود و بسیاری از گردشگران تور کیش را به تماشای حرکت دلفین ها فرا میخواند.دلفیناریوم کیشدلفیناریوم کیش

یک باشگاه تفریحی دریایی در این جزیره وجود دارد که خدمات گوناگون مانند غواصی،شاتل، اسکی روی آب و غیره را فراهم می کند.تصویری از تفریحات جزیره کیشتصویری از تفریحات جزیره کیش

یک مسیر دوچرخه سواری در یک مسیر طولانی در اطراف جزیره و یک باغ پرندگان وجود دارد.تصویری از مسیر دوچرخه سواری جزیره کیشتصویری از مسیر دوچرخه سواری جزیره کیش

یکی دیگر از جاذبه های توریستی منحصر به فرد این جزیره، مجموعه ورزشی المپیک با خدمات گوناگون و استخرهای مجزا برای مردان و زنان در خدمت گردشگران تور کیش است.تصویری از مجتمع دریایی خلیج فارستصویری از مجتمع دریایی خلیج فارس

علاقه مندان به اسب سواری میتوانند در این جزیره زیبا اسب سواری را نیز تجربه کنند.اسب سواری در جزیره کیشاسب سواری در جزیره کیش

برخی از سوالات متدوال مسافران در تور کیش

آیا امکان کنسلی تور کیش وجود دارد؟

اگر تور کیش رزرو کرده اید و بنا به هر دلیل میخواهید آن را کنسل کنید باید بدانید که در صورتیکه تور چارتر باشد احتمال کنسل کردن آن خیلی کم خواهد بود اما اگر در تور کیش شما از پرواز سیستمی استفاده شده باشد، امکان کنسل کردن پرواز با کسر درصد جریمه وجود دارد و هتل نیز به شرط فروش (در بازه زمانی که شما هتل رزرو کرده اید مسافر جایگزین پیدا شود) با درصد جریمه کنسل خواهد شد.

آیا تور کیش رزرو کنیم یا پرواز تک؟

به صورت کلی اگر تور کیش رزرو شود بهتر است چون با توجه به اینکه هتل ها و پروازها معمولا به صورت چارتر در اختیار آژانس ها میباشد پس اگر در قالب تور به جزیره سفر کنید به صرفه خواهد بود.

نکته : اگر به صورت گروهی و تعداد بالا قصد سفر به جزیره کیش را دارید،بهتر است که " تور کیش " و "رزرو پرواز تک + سوئیت شخصی" را مقایسه کنید.ممکن است اینگونه به صرقه تر باشد.

ساعت تحویل و تخلیه اتاق در تور کیش چگونه است؟

طبق قانون هتل ها ،ساعت ۱۴ اتاق به مسافران تور کیش تحویل داده میشود و در ساعت ۱۲ باید اتاق تخلیه شود.

امیدواریم که این مطلب در رزرو تور برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای جامع سنت باسیل

یکی از مهمترین اماکنی که در تور روسیه باید از آن دیدن کرد کلیسای جامع سنت باسیل است.این کلیسا نماد کشور روسیه است که با معماری فوق العاده خود نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.ا در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کلیسای جامع سنت باسیل بپردازیم.در ادامه با ما باشید؛


پیشینه کلیسای جامع سنت باسیل

در انتهای جنوبی میدان سرخ نماد روسیه یعنی کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد. این سردرگمی دیوانه‌وار از رنگ‌ها، الگوها و شکل‌ها، نقطه‌ی اوج سبک منحصربه‌فرد معماری روسیه است. در سال ۱۵۵۲، ایوان مخوف، دژ تاتاری قازان را در جشن شفاعت تحت کنترل درآورد. او به مردانش مأموریت داد در این مکان کلیسایی با نام رسمی کلیسای شفاعت بسازند تا خاطره‌ی این پیروزی را زنده نگه دارد. این شاهکار معماری که از سال ۱۵۵۵ تا سال ۱۵۶۱ ساخته شد، به نماد غایی روسیه تبدیل شد.

تصویری زیبا از کلیسای جامع سنت باسیل

نام کلیسای جامع سنت باسیل از کجا آمده است؟

هرج و مرج ظاهری اشکال این کلیسای جامع سنت باسیل طرح قابل درک نه کلیسای اصلی را پنهان می‌کند. برج بلند با سقف چادری در مرکز، کلیسای شفاعت مادر خدا را در برمی‌گیرد که نام کل کلیسا از آن گرفته شده است. چهار گنبد بزرگ بالای چهار کلیسای برج‌دار هشت‌ضلعی قرار دارند. این کلیساها کلیسای سنت سیپریان و جاستینا، کلیسای تثلیث مقدس، کلیسای نماد سنت نیکلاس معجزه‌گر و کلیسای ورود خداوند به اورشلیم هستند. در آخر، چهار کلیسای کوچک‌تر در بین آنها وجود دارند. هر یک از کلیساهای مقدس به افتخار رویداد یا نبردی در مبارزه علیه قازان نامگذاری شده است.

تصویری از تندیس های کنار کلیسای جامع سنت باسیلتصویری از تندیس های کنار کلیسای جامع سنت باسیل

افسانه کلیسای جامع سنت باسیل

افسانه‌ای وجود دارد که ایوان معماران را کور کرد تا هرگز نتوانند چیزی قابل مقایسه با کلیسای جامع سنت باسیل بسازند. با این حال، این داستان فقط اسطوره است، زیرا اسناد نشان می‌دهند که آنها یک چهارم یک قرن بعد (و چهار سال بعد از مرگ ایوان) استخدام شدند تا یک کلیسای اضافی به این سازه اضافه کنند.تصویری از داخل کلیسای جامع سنت باسیلتصویری از داخل کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای سنت وایسیلی متبرک، کلیسای شمال‌شرقی در طبقه‌ی اول، سردابه‌ی خیمه‌دار سنت واسیلی را در برگرفته است که یکی از محترم‌ترین کلیساها در مسکو است. واسیلی (باسیل) متبرک با نام «احمق مقدس» شناخته شده است که گاهی برهنه می‌شد و عمداً خود را تحقیر می‌کرد تا به شکوه خداوندی بیفزاید. تصور بر این بود که او غیبگو و معجزه‌گر است و حتی ایوان مخوف به او احترام می‌گذاشت و از او می‌ترسید. این کلیسای دهم که تنها کلیسای هم‌سطح زمین است، در سال ۱۵۸۸ و بعد از مرگ سنت باسیل اضافه شد. به دنبال نماد سنت واسیلی و میدان سرخ و کرملین در پس‌زمینه بگردید.

کلیسای جامع سنت باسیل در شب

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور روسیه برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

گهواره دید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در قدیم برای محافظت و کنترل عبور و مرور از دروازه های شهر شیراز چه میکردند؟
گهواره دید یا گنبد عضد در قدیم به همین منظور ساخته شده است.ما در این مطلب قصد داریم تا به معرف گهواره دید بپردازیم.در ادامه با ما باشید.


معرفی گهواره دید

گهواره دید توسط عضد الدوله دیلمی (۳۳۷-۳۷۲ه.ق) به جهت تسلط بر معبر ورودی شهر، برای حفاظت از شهر و دیده بانی نگهبانان و نیز روشن کردن آتش و علامت دادن در دوران گذشته، از سنگ تراش نخورده و ساروج ساخته شد.تصوری از گهواره شیرازتصوری از گهواره شیراز

در چهار ضلع این طاق، چهار درگاه وجود دارد، هر ضلع آن دارای ۴ متر عرض و ۴ متر طول و ۳ متر ارتفاع است. ارتفاع گنبد نیز سه متر و نیم می باشد. بنای کلی گهواره دید، برگرفته شده از چهارطاقیهای دوره ساسانی است. وی هنگام ساخت دروازه قرآن، این چهار طاق را نیز بر فراز کوه مشرف به تنگه ساخت تا جایگاه دیده‌بانان و سربازانی باشد که بر رفت و آمد کاروان‌ها و شاهراه ورودی شمال شهر نظارت داشته باشند.

تصویری زیبا از گهواره دیدتصویری زیبا از گهواره دید

در اصل می‌توان گفت گهواره دید ، برج دیده‌بانی و خبررسانی بوده است که از طریق آن نشانه‌ها و اخبار مهم را به دیگر نقاط می‌رسانده‌اند. برای فرستادن پیام‌های فوری و مهم از تابش نور آیینه، راه انداختن دود، به کار بردن بوق و شیپور استفاده می‌کردند و در شب‌ها نیز با روشن کردن آتش، برج‌های بعدی را خبر می‌کردند و بدین طریق از برج به برج خبرهای دوردست به پایتخت می‌رسید.

هم اکنون پیرامون این مکان درختکاری شده و یکی از گردشگاه‌های زیبای شیراز است که مسافران نیز در تور شیراز میتوانند از آن استفاده کنند.

چطور به گهواره دید برویم؟

برای رفتن به آنجا باید از بوستان کوهپایه که در دامن کوه چهل مقام قرار گرفته، گذشت و سپس در سینه کش کوه از طریق پلکان سیمانی که توسط شهرداری شیراز ساخته شده به آنجا رفت.پله های گهواره دید شیرازپله های گهواره دید شیراز

هم اکنون، در کوهپایه کوه چهل مقام از جانب شهرداری شیراز بوستان کوهپایه احداث شده است و حد فاصل بوستان تا گنبد عضد نیز پلکانی جهت سهولت رفت و آمد، ساخته شده است. این بنا پس از انقلاب اسلامی مرمت شد و در تاریخ ۵/۱۰/۱۳۵۲ با شماره ۹۶۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع : سازمان میراث فرهنگی شیراز



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

خانه وارونه کوالالامپور

شهر کوالالامپور به خاطر جاذبه های توریستی فراوان هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است، در این میان یکی از جاذبه های توریستی که تازه در این شهر ایجاد شده است میتواند اوج هیجان را برای گردشگران فراهم سازد.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه توریستی که به خانه وارونه کوالالامپور معروف است بپردازیم.در ادامه با ما باشید.تصویری از ساختمان خانه وارونه کوالالامپورتصویری از ساختمان خانه وارونه

اگر به شهر کوالالامپور سفر کنید و در تور مالزی سری به خانه وارونه کوالالامپور نزنید،سفر شما کامل نخواهد شد.این خانه یک جاذبه توریستی جدید است که اوج هیجان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.خانه وارونه کوالالامپور اولین نمونه در شهر کوالالامپور و بلندترین نمونه در مالزی با دو طبقه ارتفاع است.تصویری از داخل خانه وارونه کوالالامپورتصویری از داخل خانه وارونه

این خانه به صورت واقعی طراحی شده است.مفهوم خانه وارونه میتواند گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.کل ساختار داخلی و خارجی خانه وارونه کوالالامپور که شامل مبلمان،سقف خانه و تجهیزات آن است،به صورت وارونه طراحی شده است.به غیر از این، تقریبا ۸۰٪ ساختمان از آهن و باقی مانده از دیگر مصالح ساختمانی است.تصویری از ماشین وارونه دروازه ورودی خانه وارونه

به طور منحصر بفرد تمام بازدید کنندگان از دروازه ای عبور خواهند کرد که یک اتومبیل قدیمی به صورت وارونه در آن قرار گرفته است که تجربه ای جدید برای آنان خواهد بود.

در داخل خانه چند اتاق وجود دارد که دارای یک اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق ناهار خوری، آشپزخانه، حمام، توالت و اتاق زیر شیروانی است که به صورت پشت سر هم قرار گرفته است و تجربه ای جذاب برای همه کسانی که در تور شرکت می کنند، وجود دارد.

هزینه بازدید از خانه وارونه کوالالامپور

بزرگسال : ۲۷ رینگیت

کودکان : ۱۶ رینگیت

ساعت بازدید از خانه وارونه کوالالامپور

همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : menarakl



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

گالری ملی ارمنستان

گالری ملی ارمنستان مکان ویژه ای در میان مراکز فرهنگی کشور ارمنستان است . این مجموعه غنی شامل بسیاری از هنرهای معاصر ملی و بین المللی، نمایشگاه های هنر تزئینی و کاربردی از زمان های قدیم تا امروز است که میتوانید در تور ارمنستان از آن بازدید کنید.

تصویری از گالری ملی ارمنستانتصویری از ساختمان گالری ملی ارمنستان

گالری ملی ارمنستان در سال ۱۹۲۱ توسط تصمیم شورای ارمنستان تاسیس شد، که طبق آن یکی از ۵ بخش موزه دولتی باید به هنر اختصاص یابد. هنرمند مشهور ارمنی Martiros Saryan به عنوان اولین مدیر گالری ملی منصوب شده است.

آثار موجود در گالری ملی ارمنستانتصویری از داخل گالری ملیارمنستانتصویری از داخل گالری ملی

هسته اصلی این مجموعه هنر ارمنی است که توسط مهمترین مراحل توسعه تاریخی - نقاشی های قرون وسطایی و مینیاتوری، نقاشی کلیسا، مجسمه سازی، هنر کاربردی، ستاره ای درخشان از دوره های مدرن و معاصر است.از هنرهای خارجی موجود در گالری ملی میتوان به آثاری از هنرمندان فرانسوی،ایتالیایی،فنلاندی و برخی دیگر از مدرسه ها اشاره کرد.

همچنین یک کتابخانه و سالن کنسرت در ساختمان وجود داشت. مهاجران یتیم از غرب ارمنستان در آن زمان در اینجا زندگی می کنند. به همین دلیل است که موزه تنها یک نمایشگاه نیست.مجموعه اول نمایشگاه موزه از پنجمین نمایشگاه اتحادیه هنرمندان ارمنی خریداری شده است.

بخش های گالری ملی ارمنستان

  • مجموعه ارمنی، نسخه های مستند از نقاشی های قرون وسطایی ارمنی و نقاشی های مینیاتوری است. آثار نقاشان معروف ارمنی، مکان منحصر به فرد خود را در گالری دارند.
  • مجموعه نقاشی روسیه در گالری ملی منحصر به فرد است. این مجموعه از سالهای نخست خلق گالری ملی ایجاد شده است.
  • آثار استادان کشورهای اروپای غربی نیز در این گالری ارائه شده است.

تصویری از داخل گالری ملی ارمنستانتصویری از داخل گالری ملی

ساعت بازدید از گالری ملی ارمنستان

از سه شنبه تا شنبه : ساعت ۱۱ صبح الی ۱۷٫۳۰

یکشنبه ها : ساعت ۱۱ صبح الی ۱۷

آدرس گالری ملی ارمنستان

این مجموعه در حال حاضر در قلب شهر ایروان و در میدان جمهوری واقع شده است.

منبع : gallery



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تاج محل

در سفر به کشور هند با جاذبه های توریستی زیادی روبرو خواهید شد که خواسته یا ناخواسته به خاطر زیبایی آن ها باید به تماشا بروید.اما در این میان یکی از دیدنی های مشهور هند در جنوب دهلی نو واقع شده است که شهرتی جهانی دارد که به تاج محل معروف استو کمتر کسی را میتوان در تور هند بافت که به هند سفر کند و از این بنای با شکوه دیدن نکند.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تاج محل بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

تصویری زیبا از تاج محلتصویری زیبا از تاج محل

تاج محل یکی از معروفترین بناهای هند، جهان و آرامگاهی با شکوه است که در جنوب دهلی نو واقع شده است و جزو یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این آرامگاه مترادف عشق و رمان است.این نام از همسر دوم شاه جهان،ممتاز محل گرفته شده است.

خلوصی سنگ مرمر سفید،تزیئینات نفیس، سنگ های قیمتی مورد استفاده و محل زیبایی آن همگی دست به دست هم داده اند تا این مکان یکی از مهمترین مقاصد گردشگران در کشور هند باشد.

اگر چه یک داستان عاشقانه در پشت پرده ی بنای تاج محل وجود دارد که به این بنای تاریخ زندگی بخشیده است اما زیبایی آن قلب و ذهن شما را تحریک نخواهد کرد و به جای آن فقط یک ساختمان زیبا و یادبود دیگری خواهید دید.تصویری زیبا از تاج محلتصویری زیبا از تاج محل

در آستانه سپیده دم زمانی که اولین اشعه خورشید به گنبد این مجموعه می رسد،به عنوان یک محل آسمانی شعله ور میشود. و پس از آن در غروب خورشید مانند یک الماس کاملا حک شده است.

شگفت انگیز است، جای تعجب نیست که آن را یکی از هفت عجایب جهان می دانند. زیبایی منحصر به فردی را خواهید دید.

داستان تاج محل چیست؟

شاه جهان و ممتاز محل در سال ۱۶۱۲ ازدواج کردند و ۱۸ سال با یکدیگر زندگی کردند و ثمره این ازدواج ۱۴ فرزند بود که هفت تن زنده ماندند و بزرگ شدند. ممتاز محل همسر دوم شاه‌جهان بود که در ۱۷ جون ۱۶۳۱ میلادی در هنگام تولد چهاردهمین فرزندش جان باخت.تاج محل در شبتاج محل در شب

در یکی از حمله‌های جنگی، شاه‌جهان،ممتاز محل را که بسیار دوست می‌داشت همراه خود برده بود. او در ماه‌های آخر بارداری بود. این نوزاد هفدهمین فرزندی بود که ممتاز محل به ‌دنیا آورد و دختر بود که نامش را «گوهره بیگم» گذاشتند. اما ممتاز محل در اثر وضع حمل جان باخت. هنگام درگذشت «ممتاز محل» ۳۹ سال بیش نداشت او از شوهرش درخواست کرد که پس از وی زنی نگیرد و برای او آرامگاهی بسازد که بدان نام وی جاوید بماند.

مرگ ناگهانی «ممتاز محل» پادشاه را دچار غم و اندوه ساخت. شاه داغدیده پس از تفکر و تدبر بنا به وصیت او تصمیم گرفت بنائی بر مزار محبوبش بسازد تا شاهدی بر عشقش باشد، از اینرو طراحان، مهندسان و استادکاران را از گوشه و کنار دنیا گرد آورد تا آرامگاهی را بسازند که آخرین دستاورد معماری گورکانی گردد.تصویری از تاج محل در غروب خورشیدتصویری از تاج محل در غروب خورشید

خود شاه‌جهان هم که سال‌ها بعد، به دست پسرش اورنگ‌زیب شکست خورد و مدتی در زندان قلعه سرخ یا لال قلعه به سر برد، پس از درگذشت کنار ممتاز محل زیر گنبد به خاک سپرده شده‌است.

ساعت بازدید از تاج محل

این بنا از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باز است.این بنا در روزهای جمعه تعطیل است.

هزینه بازدید از تاج محل

هزینه بازدید برای توریست های خارجی ۱۰۰۰ روپیه میباشد.

چطور به تاج محل برویم؟

تاج محل در شهر آگرا واقع شده است.این با از مرکز شهر آگرا ۷ کیلومتر فاصله دارد.از راهنمای تور خود بخواهید شما را راهنمایی کند.
امیدواریم که این مطلب در سفر به هند برای شما مفید واقع شود.

منبع : tajmahal.org



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کیدزانیا دبی

شاید یکی از دغدغه های بزرگسالان در سفر به دبی این باشد که چطور کودکان خود را سرگرم کنیم.شهر دبی دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که در تور دبی میتوانید از آن ها دیدن کنید.در این میان کیدزانیا دبی محیطی امن و جذاب و همچنین آموزشی برای کودکان است که میتواند لحظات خوشی را برای آنان فراهم سازد.در ادامه با ما باشید تا به معرفی کیدزانیا دبی بپردازیم.

تصویری از کودکان در کنار تئاتر کیدزانیا دبی

کیدزانیا دبی چه خدماتی دارد؟

کیدزانیا دبی برای کودکان و والدین خود یک محیط آموزشی بی نظیر، منحصر به فرد و بسیار واقع گرایانه فراهم می کند که اجازه می دهد تا کودکان بین ۴ تا ۱۶ ساله به انجام آنچه که به طور طبیعی رخ میدهد بپردازند. بازیگر اصلی این مجموعه فعالیت های تقلیدی انجام شده توسط بزرگسالان در زندگی واقعی است.

تصویری از گردشگران در کیدزانیا دبی

کیدزانیا دبی همانند دنیایی واقعی شغل های مورد علاقه کودکان مانند دکتر،آتش نشان ،افسر پلیس و ... را شبیه سازی میکند.فضای داخلی این مجموعه بر اساس سرگرمی مورد علاقه کودکان طراحی شده است که مانند یک شهر در ابعاد کودکانه دارای ساختمان ها،درختان مختلف ،ماشین ها ، نیروی اقتصادی و ... است.کیدزانیا دبی همچنین دارای محلی برای بازی نوزادان در محیطی امن و جذاب است.

از نقش هایی مثل افسر پلیس،دندان پزشک،روزنامه نگار و غیره در کیدزانیا بیش از ۸۰ نوع شغل و نقش برای کودکان در حدود ۶۰ موسسه وجود دارد که در محیطی نسبتا آسان و پیچیده کودکان را مشغول خواهد کرد.

کیدزانیا یک شهر کامل است که شامل بیمارستان،سالن زیبای،ایستگاه آتش نشانی،ایستگاه رادیو،سوپرمارکت،ایستگاه تلویزیون،تئاتر و خیلی چیزهای دیگر است.

در نظر داشته باشید که کیدزانیا محیطی حرفه ای است که آموزش آن، بالاترین سطح اعتماد را در میان والدین، مدرسان و رهبران جامعه به دست آورده است، به این ترتیب که بچه ها می توانند از آن لذت ببرند، استقلال خود را اعمال می کنند و در امنیت باشند.

تصویری از کودکان در کیدزانیا دبی

ساعت بازدید از کیدزانیا دبی

همه روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

توجه داشته باشید که باجه فروش بلیت ساعت ۹ شب تعطیل میشود.

هزینه بازدید از کیدزانیا دبی

  • نوزاد : رایگان
  • کودکان ۲-۳ ساله : ۹۵ درهم
  • کودکان ۴-۱۶ سال : ۱۶۰ درهم
  • افراد ۱۷-۶۴ سال : ۷۵ درهم
  • افراد ۶۵-۱۰۰ سال : ۵۵ درهم

امیدواریم که این مطلب در سفر به شهر دبی برای شما مفید واقع شود.

منبع : kidzania



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

گلخورک

گلخورک ماهی‌ای است که دست دارد و ‏به مرور دو زیست میشود. اجدادش از نخستین موجوداتی بودند که از آب به خشکی مهاجرت کردند و آبشش‌هایشان به شش ‏تغییر کاربری دادند. این ماهی عجیب و کوچک با دیدن شما در هنگام مد آب می‌جهد و فرار می‌کند .ماهى‌هاى خشک و گلخورک ‌ها که ماهیان خزنده نیز نامیده مى‌شوند، از گونه‌هاى آشنا و دائمى زیستگاه‌هاى مانگرو (جنگل حرا) در جزیره قشم به شمار مى‌روند.

تصویری از گلخورک در میان گل و لایتصویری از گلخورک در میان گل و لای

گلخورک چگونه بوجود می آیند؟

گلخورک ‌ها در دالان‌ها و حفره‌هایى که در گل و لاى محل رویش درختان حرا به وجود مى‌آیند زندگى مى‌کنند و در هر دو حالت جزر و مد دریا فعال هستند و جزء معدود ماهیان‌اند که بیشتر اوقات خود را خارج از آب مى‌گذرانند.رد پای این ماهی در ساحل بسیار دیدنی است.

تصویری از جنگل حراتصویری از جنگل حرا

گلخورک‌ها از سخت‌پوستان ریز یا بقایاى گیاهى و آبزیان کوچک تغذیه مى‌کنند و خود نیز در چرخه حیات غذاى بسیارى از پرندگان آبزى، انواع ماهیان جنگل‌هاى حرا در جزیره قشم هستند. وجود گلخورک‌ها در کنار ده‌ها نوع پرنده و ماهیان ریز و درشت باعث ایجاد نظمى دلپذیر در چرخه زنجیره غذایى موجودات جنگل‌هاى حرا شده و علاقه‌مندان بسیارى را در تور قشم براى تماشاى اعجاز طبیعت در جنگل‌هاى دریایى حرا به سوى خود مى‌خوانند.

گلخورک‌ها با ایحاد حفره در بستر جنگل‌هاى حرا موجب رسیدن اکسیژن به ریشه‌هاى فرو رفته در گل و لاى محل رویش حرا و ادامه حیات آنها مى‌شوند.و لذا این ماهی ها در واقعا شاهرگ حیاتی گیاهان جنگل حرا می باشند.تصویری از گلخورک در میان گل و لایتصویری از گلخورک در میان گل و لای

زیستگاه طبیعی قشم هر بازدید کننده ایی را محو خود میکند و البته دیدن این جانواران و ماهیان در کنار زیبایی جنگل حرا میتواند یکی از زیباترین لحظات زندگی شما را رقم زند .

ما شما را به دیدن جنگل حرا دعوت میکنیم و میتوانید با یک دوربین ساعت های زیادی را در این قسمت بگذرانید مخصوصا در زمان غروب آفتاب که آسمان و دریا بهم میپیوندند و البته گلخورک را نیز فراموش نکنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : hotelplusme



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ، محل اقامت سابق سلطنتی تزار روس در سنت پترزبورگ بوده است. کاخ زمستانی سنت پترزبورگ به‌عنوان بخشی از موزه هنری آرمیتاژ شناخته می‌شود و خود را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تور روسیه معرفی کرده است.


پیشینه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ یکی از چند کاخ سلطنتی است که در قرن ۱۸ ساخته شده است که زمان ساخت آن به سال‌های ۱۷۵۴ تا ۱۷۶۲ برمی‌گردد و توسط یک معمار معروف به نام بارتولومو فرانچسکو راسترلی طراحی شده است.
اولین کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در سال ۱۷۰۸ برای پیتر اول ساخته شد. سه سال بعد ساختمان چوبی آن با یک کاخ سنگی جایگزین شد. در اوایل دهه ۱۷۳۰، بارتولومو فرانچسکو راسترلی توسط امپراتور آنا به‌منظور طراحی یک محل بزرگ‌تر برای کاخ انتخاب شد و در سال ۱۷۳۵ به اتمام رسید.

تصویری از کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

ملکه الیزابت پس‌ازآن خواستار بازسازی کاخ زمستانی سنت پترزبورگ برای ساخت یک کاخ بدون هیچ مشابهی شد و درنهایت، راسترلی ساختمان جدیدی را طراحی کرد که تبدیل به یک شاهکار معماری روسیه شد. کار ساخت کاخ در سال ۱۷۵۴ آغاز شد و بیش از ۴۰۰۰ نفر در ساخت ۴۶۰ اتاق مشغول به کار بودند. زمستان سال ۱۷۶۲ عملیات ساخت کاخ زمستانی به اتمام رسید.تصویری بالا از کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

پس‌ازاینکه کاترین دوم در سال ۱۷۶۲ به تخت نشست، راسترلی را رد کرد و بسیاری از خانه‌های باروک کاخ زمستانی را با طرح‌های نئوکلاسیک جایگزین کرد. در سال ۱۸۳۷، کاخ در اثر آتش‌سوزی نابود شد، و چهار سال بعدترمیم شد. باوجود اینکه در بازسازی این کاخ نگاه نئوکلاسیک حفظ شد، بسیاری از طرح‌های جدید معرفی شد؛ بااین‌حال، نمای بیرونی کاخ کمی آسیب دیده بود، که با توجه به برنامه‌های راسترلی بازسازی شد.تصویری از موزه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

همان‌طور که ذکر شد، کاخ زمستانی سنت پترزبورگ به‌عنوان بخشی از موزه آرمیتاژ در نظر گرفته شده است و قسمت‌های مختلف آن برای نمایش آثار هنری و تاریخی مشخص شده است. شاید جالب باشد بدانید که در این کاخ تعدادی اشیاء قیمتی مربوط به ایران زمین نیز وجود دارد که می‌تواند معرف بخشی از فرهنگ غنی ایرانیان باشد.

چطور به کاخ زمستانی سنت پترزبورگ برویم؟

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در محدود رودخانه نوا قرار دارد و در ارتفاع ۳۰ متر ساخته شده است.

ساعت کار کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

این کاخ‌موزه در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر پذیرای گردشگران است که از ساعت ۵ به بعد امکان ورود به آن فراهم نیست. بنابراین هنگام سفر به این کاخ از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب برای ما مفید واقع شود.

منبع : britannica



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

موزه تدی خرس

موزه تدی خرس محلی جذاب و شاد برای کودکان،جوانان و آنان که قلبی جوان دارند است.این موزه دارای بیش از ۲۰۰۰ تدی خرس از سایز بسیار کوچک تا سایز بسیار بزرگ است که میتواند اوقات خوشی را برای شما فراهم سازد.در تور تایلند و در شهر پاتایا پیشنهاد میدهیم از این موزه دیدن کنید.


موزه تدی خرس محل سرگرمی کودکان

این موزه محل مناسبی برای کودکان است تا بتوانند تدی خرس ها را بغال کرده و با آنان عکس بندازند.اگر میخواهید در شهر پاتایا کودکان خود را سرگرم کنید سری به موزه تدی خرس بزنید.شما میتواندی برای کودکان خود از این موزه، تدی خرس ها مورد علاقه آنان را خریداری کنید.

تصویری از تدی خرس در منطقه آفریقاتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقا

اگر علاقه مند به عکس برداری هستید،موزه تدی خرس شامل نقاط مختلفی برای ژست گرفتن در کنار تدی خرس های رنگی است که خاطرات به یاد ماندنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

نقاط مختلف موزه تدی خرس

  • این موزه دارای ۱۲ نقطه مختلف با تم های مختلف است :
  • منطقه ترسناک : این منطقه از موزه خرس ها را در کنار افسانه های ترسناک نشان میدهد.
  • منطقه دایناسور : تدی خرس ها را در کنار دایناسورها نمایش میدهد.
  • منطقه اینکا : تدی خرس ها را درامپراتوری اینکا به نمایش گذاشته است.
  • منطقه فسیل : تدی ها را در حل یافتن فسیل نمایش میدهد.
  • منطقه آفریقا : تدی ها را درمنطقه آفریقا در کنار حیوانات مختلف مانند فیل ها شفزرافه ها،شیرها و .. به نمایش گذاشته است.تصویری از ندی خرس ها در موزه تدی خرس پاتایاتصویری از ندی خرس ها در موزه تدی خرس پاتایا
  • منطقه زیر دریا
  • منطقه زمستان
  • منطقه ابرقهرمان فضایی
  • منطقه چین
  • منطقه اروپا
  • منطقه خنده دار
  • منطقه هنر
  • منطقه بیرونتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقاتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقا

چطور به موزه تدی خرس برویم؟

این موزه در مرکز شهر پاتایا و در کنار هتل مارک لند ویو قرار گرفته است.برای دسترسی به این موزه میتوانید از تاکسی های شهری استفاده کنید.

درب ورودی موزه تدی خرس

ساعت کار موزه تدی خرس

این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹٫۳۰ شب باز است.توجه داشته باشید که باجه فروش بلیت موزه ساعت ۸٫۳۰ شب تعطیل میشود.

هزینه بازدید از موزه تدی خرس

  • بزرگسال ۵۰۰ بات
  • کودکان ۳۰۰ بات
  • نوزادان رایگان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : renown-travel



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک جینگ شان

اگر قصد سفر به شهر پکن را دارید و اگر علاقه مند به پارک و مشاهده شهر پکن از بالاترین نقطه این شهر هستید،همراه ما باشید تا با معرفی پارک جینگ شان در خدمت شما باشیم.


چرا به پارک جینگ شان برویم؟

پارک جینگ شان در مرکز شهر پکن واقع شده است که یک منطقه ۲۳۰ متری(حدود ۵۷ هکتار) را پوشش میدهد. پارک در نقطه مرکزی محور شمال-جنوب قرار دارد و در دروازه شمالی شهر ممنوعه قرار گرفته است.تصویری از گردشگران در جینگ شانتصویری از گردشگران در جینگ شان

این پارک در تپه جینگ شان که قبلا با نام تپه وان سو شناخته میشد کشف شده است.قله میانی ایت تپه بلندترین نقطه در پکن است که از آن بازدید کنندگان و گردشگران تور چین قادر خواهند بود شهر ممنوعه را به طور کامل مشاهده کنند.

در پارک جینگ شان چه کنیم؟

در ساعات اول صبح پارک جینگ محل تجمع افراد مسن محلی میباشد که برای تمرین تای چی در این پارک جمع میشوند.در این ساعات سعی کنید خود را به بالاترین نقطه از پارک برسانید. اگر علاقه مند به تماشای شهر پکن از بالاترین نقطه این شهر هستید پیشنهاد میدهیم خود را به این پارک برسانید.

تصویری از پارک جینگ شانتصویری از پارک جینگ شان

در فصل بهار این پارک مملوء از گل های رنگارنگ است. در ماه می ۲۰۰ گونه از پونه ها شروع به شکوفایی میکنند. حدود ۲۰،۰۰۰ گیاه گل مینا در این پارک شما را از خود بیخود خواهد کرد.

چطور به پارک جینگ شان برویم؟

به خط متروی ۵ به ایستگاه دونگی بروید. از خروجی C بیرون بیائید و سپس با پیدا کردن اتوبوس ۱۰۱ به ایستگاه Gu Gong (Forbidden City) بروید. روبروی دروازه شمالی شهر ممنوعه پیاده شوید.تصویری از گل های موجود در پارک جینگ شانتصویری از گل های موجود در پارک

چند نکته در مورد پارک جینگ شان

مدت زمان لازم برای بازدید : یک ساعت و نیم ساعت کار : ۶ صبح الی ۹ بعد از ظهر

هزینه بازدید : ۰٫۲۹ دلار

منبع : justgola



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای سنت ساوا

از هر جهت که به پایتخت صربستان نزدیک شوید، یک ساختمان وجود دارد که نمی توانید بازدید از آن را در تور صربستان از دست بدهید.هر روز زنگ بزرگ آن ظهر را اعلام میکند.ما در این مطلب به معرفی این ساختمان که به کلیسای سنت ساوا معروف است خواهیم پرداخت.در ادامه با ما باشید.

تصویری زیبا از کلیسای سنت ساواتصویری زیبا از کلیسای سنت ساوا

کلیسای سنت ساوا در فلات وراکار واقع شده است محلی که بر این باور است که وزیر عثمانیان سینان پاشا در سال ۱۵۹۵ برای شکستن غرور صربها این کلیسا را آتش زد.این کلیسا نه تنها بزرگترین کلیسای ارتدکس صربستان است بلکه بزرگترین کلیسای ارتدکس منطقه بالکان و یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدکس جهان است.

آتش بازی در کنار کلیسای سنت ساواآتش بازی در کنار کلیسای سنت ساوا

نمایش عظمت مسیحیت در کلیسای سنت ساوا

این کلیسا غالبا از تمام نقاط شهر بلگراد قابل مشاهده است.واقعیت در مورد کلیسای سنت ساوا وجود دارد که به آن ها اشاره میکنیم :

  • ارتفاع آن به ۸۲ متر می رسد که گنبدی با ارتفاع ۷۰ متر دارد و صلیب موجود در بالای گنبد ۱۲ متر ارتفاع دارد.
  • گنبد مرکزی ۴۰۰۰ تن وزن دارد و بلند کردن آن بزرگترین دستاورد فرآیند ساخت و ساز بوده است که ۴۰ روز طول کشید.
  • بیش از ۴۹ زنگ در برج های کلیسا وجود دارد و بیش از ۱۸ زنگ طلایی میباشد.
  • کلیسا دارای سطح ۳۵۰۰ متری است که همزمان ۱۰ هزار نفر میتوانند در آن حضور داشته باشند.
  • این کلیسا دارای یک گالری ۱۷۲۰ متری در طبقه اول و دوم است.
  • داخل این گلیسا با موزائیک تزئین شده است. گنبد مرکزی با یک موزاییک بنام مسیحی Pantocrator تزئین شده است.
  • بخش بیرونی کلیسا با سنگ مرمر سفید و گرانیت پوشیده شده است.

مردم در داخل کلیسای سنت ساوامردم در داخل کلیسای سنت ساوا

امروزه، کلیسای سنت سوا در قلمرو بلگرادرها جایگاه خاصی دارد. اینجا یک مکان و پناهگاه امن و یک مکان مهمی برای حمایت از همه کسانی است که نیاز دارند.

سالانه در این محل جشن های مختلفی برگزار میشود.یکی از این جشن ها،جشن کریمس است که مردم صربستان و بلگراد در آن حضور گسترده ای دارند و با آتش بازی و شادی خاص خوشجال به خانه های خود باز میگردند.از دیگر جشن های کلیسای سنت ساوا میتوان به جشن سالگرد ارتدوکس اشاره کرد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک سافاری بالی

شاید در سفر به بالی بیشتر به دنبال تفریحات آبی آن باشید.اما بهتر است بدانید که جزایر بالی دارای تفریحات متنوع و هیجان انگیزی است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از این جاذبه های توریستی که به پارک سافاری بالی معروف است بپردازیم.در اداممه با ما باشید.

پارک سافاری بالی و پارک مارین یک روز هیجان انگیز را برای شما فراهم خواهد کرد و یکی از محبوب ترین و بزرگترین جاذبه های توریستی جزایر بالی است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران تور بالی میباشد.مجموعه سافاری بالی دارای بیش از ۶۰ گونه است که همه آنها در محوطه های بزرگ آزاد شده و شبیه به زیستگاه طبیعی آنها است.

تصویری از گردشگران در پارک سافاری بالی

سوار اتوبوس ها سافاری شوید و با تردد در پارک سافاری بالی از تماشای حیوانات رها شده در این پارک لذت ببرید و خاطاتی به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

در مجموعه پارک سافاری و پارک مارین ۸۰ گونه جانوری و حدود ۴۰۰ نمونه از سه منطقه اندونزی،هند و آفریقا موجود میباشد.شما در این مجموعه فرصت خواهید داشت تا این گونه ها زیبا را از نزدیک ببینید.

تصویری از گردشگران در پارک سافاری بالی

در پارک سافاری به دلیل بزرگی محدوده آن،در مکان های مختلف پارک،اتوبوس توقف خواهد داشت و شما فرصت عکس برداری خواهید داشت.پس سعی کنید یک برنامه ریزی خوب برای ثبت خاطرات خود داشته باشید.

در صورتیکه میخواهید از تفریحات پارک آبی نزدیک پارک سافرای بالی استفاده کنید،به همراه داشتن لباس تعویضی،لباس شنا،حوله و لوازم مورد نیاز را فراموش نکیند.

تصویری از تفریحات آبی در کنار پارک سافاری بالی

ساعت کار و زمان بازدید از پارک سافاری بالی

همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر میتوانید به پارک سافاری بالی مراجعه کنید.

آدرس پارک سافاری بالی

Jalan Bypass Prof. Dr. Ida Bagus Mantra, Gianyar

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع :bali-indonesia



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

صومعه آلادژا

در ذهن اکثر گردشگران تور بلغارستان ،کشور بلغارستان به خاطر سواحل زیبای آن معروف است و معمولا گردشگران برای استفاده از تفریحات ساحلی بینظیر این کشور زیبا و شهر وارنا به بلغارستان سفر میکنند.اما بهتر است که در سفر به بلغارستان و شهر وارنا در کنار استفاده از تفریحات هیجان انگیز آن،در برنامه تور بلغارستان خود بازدید از آثار تاریخی این شهر را نیز جای دهیم.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی صومعه آلادژا بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

نقاشی بر دیوارهای صومعه آلادژا

صومعه آلادژا معروف ترین غار صخره ای در سواحل دریای سیاه بلغارستان است که در طول قرون ۱۳-۱۴ به طور مخفیانه توسط راهبان ساخته شده است.این صومعه در پایان قرن نوزدهم طی یک عملیات باستان سناسی بلغاری - برادران Shkorpol، کارل و هرمین، کشف شد.

در سال ۱۹۲۷، کلیسای آلادژا به عنوان یک بنای تاریخی عمومی اعلام شد و در سال ۱۹۶۸ بود که به عنوان یک بنای تاریخی معماری از اهمیت ملی برخوردار بود.

ساختار صومعه آلادژا

غارهای صومعه در دو سطح به یک سنگ آهک تقریبا ۴۰ متری می رسد. سطح اول شامل یک کلیسای صومعه، سلول های مذهبی، یک اتاق پذیرایی و یک آشپزخانه، یک قبرستان کوچک و مزرعه است. سطح دوم یک غار طبیعی است که در انتهای شرقی صومعه آلادژا واقع شده است.

مسیر رفت و آمد گردشگران در صومعه آلادژا

۶۰۰-۷۰۰ متر به سمت غرب از صومعه ، گروهی از غارها نیز به نام "Catacombs" قرار دارند. اقلامی مانند سرامیک، سکه، نقاشی های دیواری و غیره توسط باستان شناسان از این محل یافت شده است.شواهدی مبنی بر اینکه این غارها ساکنانی نیز داشته است یافت شده است.

پس از تصرف بلغارستان توسط امپراتوری عثمانی در پایان قرن چهاردهم، صومعه آلادژا به تدریج رو به فراموشی رفت و احتمالا در حدود قرن ۱۵ تا ۱۶ زمانی بود که در نهایت به حال خود رها شد.

نام صومعه آلادژا از کجا آماده است؟

نام آلادژا یک منبع فارسی –عربی دارد.در آغاز قرن گذشته K. Shkorpilافسانه ای نوشت که بر اساس آن پاسدار صومعه St Spas بود.نام کنونی آن که در اواخر دوره عثمانی بر آن گذاشته شد و به زبان ترکی به معنای رنگارنگ است که به دلیل نقاشی های رنگارنگی که بر دیواره های این غار وجود دارد انتخاب شده است. در حال حاضر این صومعه شگفت انگیز در حال نابودی است.

تصویری از صومعه آلادژا

چطور به صومعه آلادژا برویم؟

صومعه آلادژا در شمال شرقی بلغارستان، در ۱۷ کیلومتری شمال مرکز وارنا و در ۳ کیلومتری غرب سواحل شنهای طلایی واقع شده است.

تصویری از داخل صومعه آلادژا

هزینه بازدید از صومعه آلادژا

بزرگسالان (انفرادی) ۵ : لوا

بزرگسالان به صوررت گروهی و بالای ۱۰ نفر : ۳ لوا

کودکان ۷ تا ۱۶ : ۲ لوا

کودکان زیر ۷ سال : رایگان

زمان بازدید از صومعه آلادژا

ماه می تا اکتبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

ماه نوامبر تا آپریل از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

منبع : visit.varna.bg



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بهترین رستوران های کلمبو

غذاهای سریلانکا همواره یکی از دلخوشیهای این کشور جزیره ای بوده است. رستوران های کلمبو پر رونق است و همیشه طیف وسیعی از غذا در هر رستوران با هر بودجه ای موجود است. برای کشف بهترین فرهنگهای غذایی در سریلانکا و اینکه در تور سریلانکا کجا غذا بخوریم، خوب است که سری به بهترین رستوران های کلمبو بزنید.


رستوران کاری لیف کلمبو

یکی از منحصر به فردترین رستورانهای سریلانکا است. در این رستوران،همیشه پخت و پز به سبکی جدید صورت می گیرد. دارای محیطی آرام و باز است که آرمشی بی نظیر را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

رستوران کاری لیف یکی از بهترین رستوران های کلمبورستوران کاری لیف کلمبو

 

کافه گالری کلمبو

در سال ۱۹۹۸ در دفاتر سابق معمار مشهور جهان، جفری باوا ایجاد شد. کافه گالری ارائه دهنده ی ترکیبی از غذاهای منحصر به فرد سریلانکایی است. غذاهای آن معمولا با مواد تازه ی محلی درست می شود.

تصویری از کافه گالری کلمبوتصویری از کافه گالری کلمبو

 

در رده بندی بهترین رستورانهای آسیایی جزء رده ی ۳۸ می باشد. این رستوران دارای سرآشپزی ژاپنی است. دکور هدفمند آن، تداعی کننده ی باغهای پر از آرامش ژاپنی است. غذاهایی ساده با ترکیبی عالی در این رستوران طبخ می شود. معروف ترین عذاها در این رستوران سوشی و ساشیمی است.این یکی از بهترین رستوران های کلمبو میباشد.

تصویری از رستوران نیهونباشیتصویری از رستوران نیهونباشی

رستوران زازا کلمبو

در راس یک محفظه شیشه ای با شکوه، زازا که هم یک رستوران و هم یک کافه است، قرار دارد. در زازا بهترین چای سیلان ارائه می شود. در این رستوران طیف گسترده ای از غذاهای محلی و بین المللی سرو می شود.اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران های کلمبو هستید،پیشنهاد میدهیم سری به این رستوران بزنید.

تصویری از رستوران زازا سریلانکاتصویری از رستوران زازا سریلانکا

غذاهای دریایی خلیج

غذاهای دریایی سریلانکا یکی از عناصر ارزشمند در صحنه ی آشپزی هستند. رستورانها این ثروت را هر روزه از اقیانوس هند بدست می آورند. محیطی آرام و روستایی،در مقابل ساحل با آشپزهایی حاذق که بهترین های دریایی را با منویی روزانه در اختیار مشتریان می گذارند.

 

تصویری از رستوران خلیج سریلانکاتصویری از رستوران خلیج سریلانکا

رستوران ساحلی Wadiya

یکی دیگر از رستورانهای ساحلی که در عرصه ی سرو غذاهای دریایی در کلمبو بسیار مشهور است، رستوران ساحلی Wadiya می باشد. تجربه ی غذا خوردن با کیفیت و مقرون به صرفه را در محیطی آرام ار دست ندهید.تصویری از غذاهای دریایی سریلانکاتصویری از غذاهای دریایی سریلانکا

منبع : theculturetrip

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ های ماژورل مراکش

مراکش،کشوری جذاب و رنگارنگ است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران در قالب تور مراکش میباشد.برای بازدید از دیدنی های این کشور بینظیر باید وقت زیادی داشته باشد.ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی باغ های ماژورل مراکش در خدمت شما باشیم.در ادمه با ما باشید.


سازنده باغ های ماژورل مراکش که بود؟

باغ های ماژورل مراکش در دهه ۱۹۲۰ توسط نقاش فرانسوی ژاک Majorelle ساخته شده است که شامل استخرهای مرمر، درختان موز، گیاهان بامبو، نخل ، نارگیل و ... میباشد.تصویری زیبا از داخل باغ های ماژورل

این باغ به طرز بی نظیری به دلیل اینکه توسط یک نقاش طراحی شده است، به شکل یک نقاشی درآمده و رنگ آمیزی شده است. بسیاری از سازه های این باغ به رنگی آبی تیره ('Majorelle Blue') نقاشی شده اند که به خوبی با خاک، آب و هوا و گیاهان هماهنگ شده اند و در واقع این باغ شاهکار ژاک Majorelleبه جای نقاشی های او میباشد.

ویژگی های باغ های ماژورل مراکش

آب یکی از ویژگی های مهم این باغ است و به خوبی در این باغ میتوان کانال ها و حوضچه های پر از آب را مشاهده کرد. ژاک Majorelleبسیار مشتاق به جمع آوری گیاهان بود و در این باغ میتوان نمونه ای از اشتیاق او به جمع آوری گیاهان را مشاهده کرد.تصویری زیبا از حوض های موجود در باغ های ماژورل مراکش

پس از سال ها بی توجهی، این مجموعه توسط طراح Yves Saint Laurent و همراه او Pierre Berge بازسازی شد.

آدرس باغ های ماژورل مراکش

Jardin Majorelle, Avenue Yacoub el Mansour, Marrakesh, Morocco

ساعت کار و زمان بازدید از باغ های ماژورل مراکش

در طول سال در ماه اکتبر تا می از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر و در ماه جون تا سپتامبر از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر گردشگران میتوانند از آن بازدید کنند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع :gardenvisit



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز به نام های عمارت کلاه فرنگی ، باغ موزه ، باغ حکومتی، باغ شاهزاده و مقبره کریم خان نیز مشهور است.اگرچه این باغ قبل از دوران زندیه نیز وجود داشته ، اما سامان دهی، حصار کشی، درخت کاری، خیابان کشی و احداث بنای مختلف آن به دستور و در زمان کریم خان زند صورت گرفته و به همین دلیل او را بانی این باغ می دانند .

آبادانی و رونق این باغ در دوران زندیه به گونه ای بود که ارگ کریمخانی و دیوانخانه کریم خان زند و عمارت هشت ضلعی کلاه فرنگی در محوطه همین باغ ساخته شده و این باغ محل برگزاری آیین های رسمی و مقر حکومت حکام وقت و مملو از درختان سرو و کاج و نارنج بوده است.

تصویری از تابلوی ورودی باغ نظر شیرازتصویری از تابلوی ورودی باغ نظر شیراز

پلان باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز در اوایل دوره قاجاریه نیز یکی از بهترین باغ های شیراز بوده است. در آن زمان حسین علی میرزا فرمانفرما، فرزند فتحعلی شاه قاجار در دوران حکومت سی ساله خود بر فارس ساختمان هایی به نام «آیینه» و «خورشید» در گوشه شمال غربی باغ ساخت.

تصویری از ساختمان کلاه فرنگی در باغ نظر شیرازتصویری از ساختمان کلاه فرنگی در باغ نظر شیراز

این کاخ که از چند تالار و اتاق آیینه کاری و ازاره های سنگی حجاری شده تشکیل شده بود در سال ۱۳۱۳ به دلیل احداث خیابان کریم خان زند بخشی از جبهه شمالی آن از بین رفت. بخش هایی نیز برای ساخت اداره آموزش و پرورش،کتابخانه ملی شیراز(شهید آیت الله دستغیب)، هنرستان نمازی و خیابان طالقانی تخریب گردید .دو عمارت فوق نیز تخریب شدند و فقط عمارت کلاه فرنگی باقی ماند.

عمارت کلاه فرنگی حدود ۵/۱متر از سطح زمین بالاتر است و نمای خارجی آن با اسپرها،لچکی ها و طاق نماها و چند کتیبه مزیّن شده است. کاشی کاری های بیرون عمارت شامل مناظری چون شکارگاه و مجالس بزم و گل و بته و تخت سلیمان می باشد و چهار حوض در چهار جهت آن ساخته شده که حوض شمالی ویران گردیده است.

تصویری از نقاشی های موجود در باغ نظر شیرازتصویری از نقاشی های موجود در باغ نظر شیراز

در گذشته سیستم آبرسانی این حوض ها در ارتباط با قنات رکن آباد بوده است. طرح داخلی بنا(که به موزه پارس موسوم است) هشت ضلعی نامنظمی است که چهار ضلع آن ده متر و چهار ضلع دیگرش پنج متر است و ارتفاعی در حدود دوازده متر دارد. در چهار گوشه این عمارت ، چهار شاه نشین و چهار گوشواره دیده می شود که سقف و شاه نشین ها مقرنس کاری شده اند.

در مدخل ورودی اصلی باغ، سنگاب بزرگ یکپارچه و زیبایی بر روی پایه ای که گل های برجسته آن را در برگرفته قرار دارد. این سنگاب متعلق به مسجد جامع عتیق شیراز بوده که پس از تأسیس موزه پارس به آن جا منتقل شده است. از این باغ کهن و وسیع امروز تنها بخش کوچکی باقی مانده است که مساحت فعلی آن ۷۷۰۰ متر مربع و مساحت زیر بنای آن ۵۸۴ متر مربع است.

تصویری از سنگ های موجود در باغ نظر شیرازتصویری از سنگ های موجود در باغ نظر شیراز

بر روی دیوارها و طاقچه های عمارت چند مجلس نقاشی اثر آقا صادق نقاش ترسیم شده است. در این نقاشی، صحنه هایی از جنگ نادرشاه افشار با محمد شاه هندی، داستان شیخ صنعان و دختر ترسا، داستان رعنا و زیبا(یوسف و زلیخا) و صحنه ای از یک مکتب خانه دیده می شود. بر روی یک تابلو بزرگ دیگر که روی پارچه کشیده شده نیز عکس کریم خان ، در حالی که مشغول قلیان کشین است و شیخ علیخان، وزیر و منشی او با چند نفر از درباریان دیده می شود.در زیر تابلو نوشته شده:«عمل کمترین جعفر».

در وسط عمارت نیز یک حوض هشت گوش از جنس سنگ مرمر یکپارچه ساخته شده است.دیواره داخلی بنا و اتاق ها از سنگ های مرمر خوش رنگ ساخته شده و بدنه و سقف به نقاشی های مرمر خوش رنگ ساخته شده و بدنه و سقف به نقاشی های سبک زندهی مزیّن و منقوش است.

موزه پارس در باغ نظر شیراز

جسد کریم خان زند، پس از درگذشت وی، در این تالار به خاک سپرده شد ولی در سال ۱۲۰۶ه.ق به فرمان آبا محمدخان قاجار به تهران منتقل شد.عمارت کلاه فرنگی در سال ۱۳۱۶ به موزه پارس تبدیل شد که اشیاء گوناگونی از دوران قبل و بعداز اسلام در آن دیده می شود.

تصویری از ساختمان موزه پارستصویری از ساختمان موزه پارس

با ارزشترین آثار این موزه قران خطی مشهور به قرآن هفده من ، نقاشی های آقا صادق نقاش و لطفعلی خان صورتگر و شمشیر کریم خان زند است. در زمان کریم خان زند، در چهار طرف این عمارت، چهار حوضی ساخته شده که دو تای آن بسیار بزرگ بوده است.در سال ۱۳۱۳ که خیابان زند امتداد یافت، حوض سمت شمالی باغ را خراب کرده و سنگ های آن را به باغ آرامگاه حافظ انتقال دادند.

تصویری از داخل موزه پارس شیرازتصویری از داخل موزه پارس شیراز

با این سنگ ها ، دو حوض در صحن جنوبی و دو حوض در صحن شمالی آرامگاه حافظ ساخته شده است. هم اینک یک حوض بزرگ و دو حوض کوچک در سه طرف عمارت کلاه فرنگی وجود دارد. لبه های این حوض ها از سنگ های بزرگ یکپارچه است و در وسط آنها فواره های سنگی ساخته شده است. پیش از این منبع آبی در پشت کتابخانه ملی(شهیدآیت الله دستغیب) قرار داشته که در سال ۱۳۲۹ در جنوب باغ احداث شده و آب این فواره ها را تأمین می کرده است.

باغ نظر شیراز  یا موزه پارس در تار یخ۱۵ آذر ۱۳۴۱ با شماره ۲۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس باغ نظر شیراز

شیراز ، خیابان کریم خان زند نزدیک به میدان شهدا ، روبروی ارگ کریم خانی

خواهشمندیم در صورتی که قصد سفر به شهر شیراز را دارید برای رزرو تور شیراز با ما در تماس باشید.

منبع : سازمان میراث فرهنگی شیراز



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور استانبول

تور استانبول نگیرید اگر ...

اگر دنبال ساحل دریا و یک سفر آرام هستید ودلتان لم دادن و ولو شدن در دامن طبیعت را می خواهد تور استانبول گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

تور استانبول بگیرید اگر ...

اگر دنبال یک شهر پر انرژی ،یک مقصد عالی برای خرید ،یک سفر پر از خوردنی های لذیذ هستید و کاریزمای یک شهر تاریخی مسحورتان می کند.تور استانبول بهترین مقصد برای سفر شماست.

تصویری زیبا از شهر استانبول در تور استانبولتصویری زیبا از شهر استانبول

چه زمانی تور استانبول رزرو کنیم؟

بهار و پائیز بهترین فصل استانبول است اما اگر یک گرمای ملایم اذیتتان نمی کند تابستان بهترین فصل حراج های این شهر است البته زمستان هم برای خرید لباس های خارج از فصل عالی است و قیمت هتل ،پرواز و تورهای استانبول نیز در این فصل به کف قیمت می رسد.

قیمت ها و هزینه های تور استانبول:

  • حمل ونقل عمومی: متوسط
  • غذا: متوسط
  • مواد خوراکی: ارزان
  • سینما وتفریح: متوسط
  • تاکسی: گران
  • پوشاک: ارزان
  • دارو ودرمان: بسیار گران

دیدنی های برتر در تور استانبول :

تصویری از زمستان در استانبول

تصویری از زمستان در استانبول

در تور استانبول چه بخوریم؟

  • اسکندر کبابiskender Kebap
  • لاهماجون Lahmacun
  • دونر کباب Doner Kebap
  • پیده pide
  • کوفته kofte
  • ایسلاک هامبورگر Islak Hamburger
  • آدانا کباب Adana kabab
  • کومپیر kumpir
  • کارنیاریک Karniyank
  • بورک Borek
  • باقلوای استانبولی 
 

تصویری از رستوران های استانبولتصویری از رستوران های استانبول

اگر علاقه مند به غذاهای خیابانی استانبول هستید،پیشنهاد میدهیم این غذاها را نیز امتحان کنید.

چه چیزی در تور استانبول بخریم؟

پوشاک و البسه، منسوجات خانگی ،کاسه های سرامیکی، پنیر و قهوه، شیرینی لوکومر و باقلوا، ظروف مسی و بلوری و صنایع دستی

زمان حراج در استانبول:

زمان در استانبول فصل تابستان و زمستان است البته در حوالی عید فطر و پایان هر فصل نیز حراجهای کوتاه مدت وجود دارد چند مرکز خرید نیز که به مراکز خرید آوت-لت مشهورند حراج اجناس خارج از فصل و طرح را در طول سال دارند کلمه ایندیریم INDIRIM به معنی حراج در زبان ترکی است.

مراکز خرید برتر در تور استانبول:

  • بازار سر پوشیده Kapah Carsi
  • مرکز خرید فروم استانبول Forum Istanbu Alisveris
  • بازار ادویه –مصری ها Misir Carsisi
  • خیابان استقلالIstiklal Caddesi
  • مرمز خرید استارسیتی Starcity Outlrt Center
  • خیابان بیازیت Beyazit Caddesi
  • مرکز خرید اولیویومOlivium Outlet Center
  • مرکز خرید جواهرCevahir Alisveris Merkeezi
  • مرکز تجاری ایستینه پارکIstinye Park Alisveris Merkezi
  • فروشگاه کارفور

تصویری از خیابانهای شلوغ استانبولتصویری از خیابانهای شلوغ استانبول

مراکز تفریحی تور استانبول :

  • پارک مینیاتورکMiniaturk Park
  • پارک ییلدیز Yildiz Park
  • جزیره بویوک آدا Buyukada
  • آکواریوم فلوریا Istanbul Aquarium
  • شهربازی مرکز خرید جواهر پارک امرگان Emirgan Park
  • کشتی سواری بر روی رود بسفور

امنیت در استانبول:

استانبول به ظاهر امنیت بالایی دارد ولی یادتان باشد که جیب پر پول شما و شیادها همیشه هم را پیدا می کنند در شب از پرسه زدن در محله های خلوت خودداری کنید و حسابی مراقب آدم هایی باشید که به شما وعده یک شام رویایی و یک شب ویژه را می دهند ممکن است آن پیشنهاد به قیمت تمام دارایی سفرتان تمام شود.

بهداشت در استانبول:

این شهر از نظر استاندار بهداشت در درجه خوبی قرار دارد و نظام درمانی تجهیزات و کادر پزشکی بسیار پیشرفته ای در این شهر وجود دارد البته به دلیل قیمت بسیار بالای بهای درمان در ترکیه توصیه می کنیم که بیمه مسافرتی در تور استانبول را فراموش نکنید.

پروازهایی که به استانبول می روند

  • هواپیمایی ایران ایر: دوشنبه چهارشنبه جمعه
  • هواپیمایی ماهان: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی آسمان: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی ترکیش: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی اطلس جت: همه روزهای هفته
  • قشم ایر
  • تابان و ...

اطلاعات کاربردی در تور استانبول:

ویزا: نیاز به ویزا ندارد

واحد پول: لیر ترکTurkish Lira-TRY

ساعت: ساعت رسمی ترکیه ۱٫۳۰ دقیقه ایران عقب تر است.

ولتاژ برق: ۲۴۰-۲۲۰ ولت

آب لوله کش: غیر قابل نوشیدنی

منبع : dailysabah

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بازارهای محلی صربستان

خرید کردن از بازارهای محلی صربستان یک لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می توانید در طول سفر به صربستان انجام دهید. اما آیا می‌دانید زمانی که به صربستان سفر کردید، از کجا خرید کنید؟

بازار کالینیچ (Kalenić Market)

در قلب محله وراچار، در نزدیکی معبد Sveti Sava، بازار سبز و شلوغ با محصول تولید شده از سراسر صربستان، بزرگ‌ترین بازار صربستان که مورد توجه مردمان محلی نیز هست، دیده می‌شود.

بازارهای محلی صربستان

بازار قدیمی پارفیمریجا ساوا (Parfimerija Sava)

فضای داخلی آن به سبک قدیمی است اما هنوز هم با گذشت سال‌ها، بطری‌های عطر پر زرق و برق با بهترین بو از سراسر جهان را می‌توانید در این بوتیک در بلگراد پیدا کنید. این بوتیک در سال ۱۹۵۴ افتتاح شده است و یکی از معروفترین بازارهای محلی صربستان است.

بازارهای محلی صربستان

بازار زلنی وناک (Zeleni Venac Market)

حتی اگر خرید هم نکنید، این بازار قدیمی و شلوغ در بلگراد که دارای محصولات تازه‌ی تولید روز است، در تور صربستان ارزش دیدن را دارد. رنگ‌های جذابی که در این بازار می‌بینید باید با عکاسی ثبت شود.بازار زلنی وناک

مکادام (Makadam)

یکی از بازارهای محلی صربستان و یک فروشگاه دوست‌داشتنی در بلگراد قدیمی است. در این فروشگاه، تنها اقلام دست‌ساز از سراسر صربستان به فروش می‌رسد.مکادام

بازار زمان فلیا (Zemun Flea Market)

انواع شمع، لباس، کتاب، ابزار، اسباب‌بازی و هر آنچه که تصور کنید را می‌توانید در این بازار بیابید و یک شروع خوب برای یکشنبه باشد. بر خلاف بازار‌های سبز، می‌توانید در این بازار چانه بزنید.بازار زمان فلیا

مغازه‌ی وجودانسکی (Vojvođanski Dućan)

این فروشگاه  یکی از بهترین بازارهای محلی صربستان میباشد که برای فروش و نگهداری فرهنگ و غذاهای سنتی، گوشت، لبنیات، مربا و شیرینی که به صورت محلی پرورش داده و هنر دست خودشان است را در معرض فروش می‌گذارد.مغازه وجودانسکی

آیکوویچ (Ivković)

فروشگاه Ivko در بلگراد، فروشنده ی لباس های رنگارنگ و زرق و برق‌دار زنانه است که با الهام از نقوش قوم صرب، طراحی شده است این یکی از بازارهای محلی معروف صربستان است.آیکوویچ

چومیچ دیستریکت (Čumić District)

اولین مرکز خرید در بلگراد که بیش از ۳۰ بوتیک در آن در حال فعالیت هستند. مد محلی، جواهر، طراحی و هنری که در اینجا به نمایش گذاشته شده است.Čumić District

Bombondžija Bosiljčić

به معنای واقعی کلمه، فروشگاه خانوادگی است که توسط سه نسل از خانواده‌ی Bosiljcić مدیریت شده و این سنت را زنده نگه داشته‌اند. این یک مغازه ی شیرینی فروشی است.Bombondžija Bosiljčić

بازار باجلونی (Bajloni Market)

در محله قدیمی Dorćol واقع شده و برای خرید میوه ها و سبزیجات تازه، پنیر، ماهی و گوشت می‌توانید به این بازار بروید.Bajloni Market

جین دوئه (Jane Doe)

یکی دیگر از بازارهای محلی صربستان بازار جین دوئه است که اولین فروشگاه پرنعمت در بلگراد است که کار‌های زیبا و با استعدا جوانان شهر را برای فروش در آن به نمایش می‌گذارد. گنجینه‌ای از اقلامی که در فصول مختلف تغییر و ارائه می‌شود.

گالری Singidunum

این گالری در قلب Knez Mihailova قرار دارد و فروش آثار هنرمندان محلی از جمله نقاشی، مجسمه، عکس، سرامیک، منسوجات، جواهرات، لوازم جانبی مد و دیگر موارد کاربردی منحصر به فرد در آنجا انجام می‌شود.Singidunum

منبع : lonelyplanet



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور هند

هنگامی که به مقصد های ناشناخته سفر می کنید، باید از راهنمایی های مفید برای غلبه بر موانع استفاده کنید، حال چه به هند سفر کنید و یا کشورهای دیگر. در این مطلب ما راهنمایی‌های لازمی که باید در تور هند به خاطر داشته باشید را مطرح خواهیم کرد.


برقراری ارتباط با مردم محلی هند

اگر شما به زبان انگلیسی تسط داشته باشید، در تور هند دیگرنگرانی خاصی نخواهید داشت، اما اگر زبان انگلیسی را ندانید، باید چکار کنید؟ در ابتدا بهتر است جملات خود را به جملات کوچکتر و قابل فهم‌تر تقسیم کنید. حتما یک قلم و یک دفترچه یادداشت برای ترسیم شکل در صورت نیاز، همراه داشته باشید. قبل از اینکه هتل را ترک کنید، نام و آدرس های مهم را به زبان محلی یادداشت کنید.تصویری از مردم محلی هندتصویری از مردم محلی هند

غذا خوردن در کوچه و خیابان

غذاهای خوشمزه‌ی هندی و نان و شیرینی آن بسیار شناخته شده است. اما امکانات بهداشتی ممکن است حتی در پایتخت هند که رفت و آمد گردشگران در آن زیاد است، کم باشد و این مورد همیشه باعث نگرانی مسافران تور هند است. سعی کنید غذاهای کاملا پخته شده بخورید و از خریدن سبزی و سالاد از هر فروشنده‌ای خودداری کنید. گیاهخوار بودن در هند بهتر است. از خوردن غذاهای بیش از اندازه تند بپرهیزید و در نهایت همیشه دست‌های خود را بشویید.

تصویری از غذاهای خیابانی هندتصویری از غذاهای خیابانی هند

رعایت احترام و پوشش

احتمالا اخبارهای زیادی در مورد مذاهب مختلف در هند شنیده‌اید. برای اینکه در تور هند دچار مشکلی نشوید، سعی کنید در انتخاب نوع پوشش خود درهند وسواس بیشتری به خرج دهید. با افرادی که لباس‌های محلی پوشیده به تن کرده‌اند با احترام رفتار کنید. هنگام ورود به عبادتگاه‌ها لباس پوشیده بپوشید و کفش‌ها خود را در بیاورید. گرفتن عکس از خدایان در معابد، اکثرا مجاز نیست.تصویری از پوشش مردم هندتصویری از پوشش مردم هند

مراقب باشید !!!

ممکن است در هند گم شوید و یا مسیر را از دست بدهید. از هرکسی درخواست کمک نداشته باشید زیرا ممکن است کلاهبردار باشند. برای اینکه در تور هند دچار چنین مشکلی نشوید بهتر است با یک گروه یا تور به گشت و گذار در هند بپردازید.

منبع : india



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

روستای ازغد

روستای ازغد یکی از روستاهای زیبا و بکر منطقه طرقبه در دامنه رشته کوههای بینالود می باشد.این روستا در فاصله ۲۲ کیلومتری طرقبه در یکی از دره های منتهی به شمال رشته کوه بینالودواقع شده است. روستای ازغد به دلیل موقعیت جغرافیایی و ساخت منازل که به صورت پلکانی بوده دارای ارزش معماری سنتی است.


معنی ازغد چیست؟

در قدیم نام روستا ازقد نگارش می شد که مخفف از قدیم به معنی باقی مانده از زمان گذشته و قدیم می باشد. این روستا از نوع روستا های پلکانی است.

 

تصویری زیبا از کوچه های روستای ازغتصویری زیبا از کوچه های روستای ازغد

 

طبیعت روستای ازغد

از جمله کوههای معروف ازغد می توان قله گاو ،قیچ قر و آسیابان و از دره های معروف زقی دره ، بازه دره و کمین دره را نام برد.از مهم ترین گونه های درختی و درختچه ای خود روی موجود در این روستا می توان به گونه هایی چون زالزالک و زرشک و سیاه تنگرس و آلبالوی وحشی و فندق ، سرون و جو دانه اشاره کرد.

 

تصویری از طبیعت روستای ازغدتصویری از طبیعت روستای ازغد

روستای ازغد از نظر گیاهان داروئی غنی است و گیاهانی چون کاکوتی ، بابونه ، گل گاوزبان و زیره سیاه یافت می شود که اهالی به خوبی با این گونه ها و همچنین خواص آن آشنا هستند و در فصل جمع آوری به صورت محدود برای رفع نیاز خانواده جمع آوری می شود.

گونه های جانوری در روستای ازغد

وجودحیوانات مختلف در روستای ازغد و ارتفاعات منتهی به رشته کوه های بینالود زیستگاه مناسبی برای رشد و نمو این گونه های جانداری به وجود آورده است.

 

تصویری از دیدنی های روستای ازغدتصویری از دیدنی های روستای ازغد

پستانداران:بز،قوچ ،پلنگ ، گرگ، کفتار، گراز ، خوک ، روباه ، شغال ، خرگوش ، موش کوهی و جوجه تیغی
خزندگان :خارپشت ، مارمولک ، مارجعفری ، مار افعی ، مار کبری ، و لاک پشت

پرندگان :عقاب ، شاهین ، جغد ، کلاغ ، قوش ، سبزه قبا ، هد هد ، کبک ، انواع بلبل ، چکاوک و سار در این روستا وجود دارند.

دیدنی های روستای ازغد

مسجد جامع روستا در سال ۸۳۳ (ه.ق) توسط فرد نیکوکاری به نام خواجه علی ازقدی بنا گردیده است. کتیبه های این بنا در ۳نوع چوبی، سنگی و کچی به چشم می خورد. در بخش ورودی مسجد دو درخت کهنسال چنار قرار دارد. این بنا در ابتدا بقعه ای بوده که با گذشت زمان به مسجد تبدیل گردیده است. درب چوبی این مسجد از آثار ارزشمند تاریخی و هنری دوره تیموری است. از دیگر آثار تاریخی روستا قبرستان، حمام قدیمی و مدرسه علمیه می باشد.

 

تصویری از مسجد جامع ازغدتصویری از مسجد جامع ازغد

در بعضی از دره های روستای ازغد بعضی از فلزات در کنار هم تجمع پیدا کرده و به عنوان معدن از آن یاد می کنند ، طبق بررسی های انجام شده دو معدن در این روستا امکان کاوش و بهره برداری دارد : ۱- معدن طلا ۲- معدن مس

ویژگی های روستای ازغد

  • مقبره های قدیمی مندرج با خط عبری که دلالت بر قدمت چند هزار ساله این روستا دارد .
  • مسجد تاریخی ازغد که در زمان تیموریان بنا شده که قدمت حدود ۱۲۶۰ سال دارد .
  • مدرسه علیمه این روستا که قدمتی حدود ۴۰۰ سال دارد.
  • جمعیت این روستا :۲۵۰ خانوار ثابت۶۰۰ – خانوار فصلی
  • مسجد ۶۰۰ ساله روستای ازغد در حال تخریب است.
  • مسجد روستای ازغد با بیش از ۶۰۰ سال قدمت در آستانه تخریب قرار دارد.

تصویری از روستای از غدتصویری از روستای از غد

این بنا که ساخت آن به سال ۸۳۱ (ه.ق) باز می گردد، از جمله مساجد قدیمی روستایی شهرستان طرقبه شاندیز است که بر اثر مرور زمان بخشهایی از ایوان، سقف و نرده های آن تخریب و در معرض آسیب جدی قرار گرفته است.

پیشنهاد میدهیم در تور مشهد از این روستای زیبا دیدن کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع:
mashhadenc



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مسجد عرب احمد

مسجد عرب احمد » این همان چیزی است که همه بازدیدکنندگان تور قبرس باید ببینند، نه تنها به خاطر معماری فوق العاده طراحی شده، بلکه به خاطر کشیش مسئول، یعنی امام محمود مقدسی غازی، یک دانشمند علمی است که با قرآن آشنا است، می تواند خطبه قبیله را در قبرستان بخواند و همیشه مایل است که یک راهنما باشد.

تصویری از مسجد عرب احمد

مسجد عرب احمد در انتهای شمالی خیابان ویکتوریا و در غرب Sarayönü (میدان آتاتورک) واقع شده استاین مسجد عرب احمد خیلی ساده طراحی شده است، و درهم آمیختن درختان و درختچه های مدیترانه معمولی به زیبایی آن افزوده است. کل مکان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و توسط طرفداران آن هر روز استفاده می شود.

مهمترین مکان درون مسجد، محراب است که همیشه روبروی مکه قرار دارد. در محراب است که امام جماعت،مسلمانان را هدایت می کند، جایی که او پشت به مردم ایستاده است. در نزدیکی محراب مسجد عرب احمد جایی قرار دارد که امام جماعت مردم در آن قرار میگیرد و برای مردم خطبه میخواند که اصطلاحا به این مکان منبر میگویند.

تصویری از حیاط مسجد عرب احمد

در نزدیکی محراب مسجد غرب احمد یک ساعت قرار دارد که عتیقه است.این ساعت در یک حراجی از لندن به مبلغ ۵۰۰ دلار خریداری شده است.شما عکسی از حیوانات یا انسان ها در داخل مسجد عرب احمد نخواهید دید و این به خاطر عقیده ی خاص مسلمانان است.

قوانین بازدید از مسجد عرب احمد

شما باید قوانین مسجد را رعایت کنید و نباید با کفش های خود به مسجد وارد شوید.اگرچه این قانون برای تمام مساجد رعایت میشود.رنگ اسلام سبز است، بنابراین مبلمان معمولا در این رنگ ظاهر میشوند.

تصویری از مسجد عرب احمد

مساجد باقیمانده در قبرس نسبتا بی اهمیت شده اند و معمولا توسط ساختمان های بلند در نزدیکی شهر غرق می شوند.

ویژگی های بیرونی مسجد عرب احمد

ویژگی های بیرونی مسجد عرب احمد ساده بودن طراحی مورد استفاده در همه مساجد خاورمیانه را نشان می دهد. به سختی می توان تزئین در این مسجد به جز مناره یافت. بیشتر مناره ها بالکن دارند که در آن می توان از دیدن پشت بام خانه های شهر لذت برد .این مسجد جزو بناهای تاریخی محسوب نمیشود و از سال ۱۸۴۵ فعالیت دارد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهر کاختی

در سراسر کشور گرجستان، مکانهای زیادی برای بازدید وجود دارد. هر فصلی نیز دارای رنگ و ویژگی های خاص خود است، به همین دلیل است که برای بسیاری از مسافران تور گرجستان، سفر در زمانهای مختلفی از سال می تواند جالب باشد. کاختی یکی از شهرهای گرجستان است که واقعا ارزش چندین بار بازدید را دارد. مکان های تاریخی و طبیعی زیادی در شهر کاختی موجود است که مسافران را جذب می کند.


صومعه ایکالتو شهر کاختی

در قرن ششم بنیانگذاری شده و در اوایل قرون وسطی، بعنوان یک مرکز آموزشی تبدیل گردید که در آن " آرسن " فیلسوف گرجستانی و بزرگترین شاعر گرجستان " شوتا روستاولی " در این مکان تحصیل و فعالیت می کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر این صومعه می توانید سری به سایت TravelGIS بزنید.

تصویری از صومه ایکالتوتصویری از صومه ایکالتو

مجموعه الله وردی

در قرن ششم توسط آشوری پدر یوسف که در همان صومعه نیز دفن شده است، تاسیس شد. این مجموعه در جنگ مورد آسیب قرار گرفت که چندین بار بازسازی شده است. در قرن ۱۷ نیز توسط ایرانیان بازسازی شد و و در نهایت در سال ۱۷۴۲ گنبد این بنا توسط زلزله ای قوی آسیب دید که ترمیم آن توسط شاه هراکلیوس در سال ۱۷۵۰ انجام شد.تصویری از صومعه الله وردیتصویری از صومعه الله وردی

صومعه گرمی

واقع در منطقه قوارلی که در قرن شانزدهم ساخته شده است. این مجموعه تاریخی شامل سه بخش است: کلیسای جامع فرشته مقرب، محل اقامت خانواده سلطنتی و منطقه که در آن بازرگانان زندگی می کردند.تصویری از درب ورودی صومعه گرمیتصویری از درب ورودی صومعه گرمی

در قرن هفدهم گرمی پایتخت کاختی بود. برای سال های بسیاری این شهر دارای زندگی و فرهنگ پر رونقی بود اما به دلیل درگیری های داخلی و همچنین حمله شاه عباس،شهر نابود شد. پس از آن، بخشی از مجموعه بازسازی شد اما شهر واقعی گرمی نیست.

Batonistsikhe در تلاوی

قلعه ای که محل اقامت پادشاهان کاختی در قرن هفدهم و هجدهم بوده است. برای اولین بار در سال ۱۶۶۷ پادشاه ارکل، کاخی با یک حمام و کلیسا ساخت. گسترش دادن و توسعه بناهای این کاخ در زمان سلطنت هراکلیوس (ارکل) دوم انجام شد.تصویری از قلعه باتونیتصویری از قلعه باتونی

صومعه نکرسی

این صومعه در منطقه قوارلی شهر کاختی واقع شده است. صومعه ی نکرسی شامل یک کلیسای کوچک از قرن چهارم، سه کلیسا از قرن ششم، یک کلیسا عجیب گنبدی از قرن هشتم، یک قصر از همان دوره، شامل یک کلیسای کوچک از قرن چهارم، قصر سلطنتی سه کلیسای قرن ششم، سالن ناهار خوری، یک برج از قرن شانزدهم و همچنین آثار هنری بر دیوارهای این کاخ از قرون وسطی قابل مشاهده است.تصویری از صومعه نکرسی در شهر کاختیتصویری از صومعه نکرسی در شهر کاختی

کلیسای جامع Bodbe

منطقه ی زیبای اطراف کلیسا و همچنین وجود پارک، به شما برای کسب آرامش کمک خواهد کرد. نقاشی های روی دیوار این کلیسا نسبتا جدید است. پس از این کلیسا منطقی است که به سیغناغی بروید تا نمایشگاهی شگفت انگیز از قوم نگاری، نقاشی های نادر کشف شده ی نیکو پیروسمانی و همچنین نمای زیبای دره و کوه ی که قطعا در این فصل با برف پوشیده شده است و همچنین غذاهای محلی لذت ببرید.تصویری از صومعه بودبه در شهر کاختیتصویری از صومعه بودبه در شهر کاختی

پارک ملی وشلوانی شهر کاختی

حتی در فصل زمستان هم زیباست. قبل از ورود باید در یکی از ورودی های پارک ثبت نام کنید پس همراه داشتن کارت شناسایی را فراموش نکنید. روند ثبت نام کوتاه است اما بازدید از این پارک کاملا ارزشمند است. چشم انداز بسیار جالبی در این پارک وجود دارد. در برخی موارد غیرقابل باور است که شما هم اکنون در گرجستان هستید.پارک ملی شهر کاختیپارک ملی شهر کاختی

داوید گارجی

اگر از باد نمی ترسید(در زمستان در کاختی گاهی اوقات باد می وزد) و همچنین به دیدن صومعه های باستانی،کاخ ها،غار و مناطق زیبا علاقه مند هستید،سری به داوید گارجی،صومعه ای غار مانند که در مرز آذربایجان واقع شده است،بزنید.پنل های خورشیدی بر روی سقف این کلیسا و همچنین نقاشی های زیبای روی دیوار این کاخ را از همه نظر خاص کرده است.

تصویر زیبا از صومعه دیوید گارجتصویر زیبا از صومعه دیوید گارج

منبع : georgia.travel



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

برج منارا کوالالامپور

برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower) در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی تبدیل شده است و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. این برج در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شده و حدود ۴۲۱ متر ارتفاع دارد. برج منارا دیدنی‌ترین نقطه شهر کوالالامپور شناخته می‌شود و تقریباً از هر نقطه از شهر دیده می‌شود.

تصویری از برج منارا کوالالامپورتصویری از برج منارا کوالالامپور

عرشه بازدید برج منارا در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد و حداقل ۱۰۰ متر از پل آسمانی (Skybridge) برج‌های دوقلو بلندتر است. این منظره در طول روز بسیار شگفت‌انگیز است و در طول شب بسیار زیباتر به نظر می‌رسد و از آن نقطه می‌توانید تمامی نقاط روشن و درخشان شهر را ببینید.

پیشینه برج منارا کوالالامپور

برج منارا در نزدیکی جنگل‌های بوکیت ناناس (Bukit Nanas) احداث شده است که به‌عنوان قدیمی‌ترین ذخایر جنگلی این کشور شناخته می‌شود و درختان قدیمی گیاهان و جانوران بومی سازگار با آب‌وهوای گرمسیری مالزی در آن وجود دارند. این برج در ابتدا به‌عنوان یک زیرساخت مخابراتی ساخته شده و به‌عنوان پنجمین برج مخابراتی دنیا شناخته می‌شود.

تصویری زیبا از مناره برج مناراتصویری زیبا از مناره برج منارا

هنگامی‌که برج منارا کوالالامپور در ابتدا احداث شد، فضای جنگلی بوکیت ناناس برای حفظ تعادل آن دست خورده باقی ماندند و هزینه بسیاری برای ساخت دیوار حائل آن صورت گرفت. این وضعیت در برج باعث شده است که بسیاری از سازه‌های آن به صورت اولیه باقی بماند و تغییر چندانی نداشته باشند.

سبک معماری برج منارا کوالالامپور

وقتی که برج منارا کوالالامپور ساخته شد، در طراحی آن از ایده سفر انسان به سمت کمال در زندگی استفاده شده بود. سبک معماری این برج عظیم میراث اسلامی است که با اسکریپت‌های عربی، کاشی‌های اسلامی و الگوهای انتزاعی و اسلامی تزئین شده است. طراحی معماری این سازه عظیم به خوبی ایده به‌کاررفته در آن را نمایش می‌دهد و بازدیدکنندگان تور مالزی می‌توانند فلسفه وجودی آن را درک کنند.

تصویری از داخل برج منارا کوالالامپورتصویری از داخل برج منارا کوالالامپور

نام این برج از مناره مساجد اسلامی گرفته شده است و در ساخت آن از معماری سنتی اسلامی و فارسی استفاده شده است و تأکید آن بر احترام به احیای میراث معماری اسلامی است. لابی اصلی طبقه بالای این برج دارای تزئینات گنید شیشه‌ای است که مانند یک الماس غول‌آسا می‌درخشد. سرشاخه چرخشی و گردان این برج از وسیله چرخش مالزیایی الهام گرفته شده است.

امکانات برج منارا کوالالامپور

مناره برج منارا کوالالامپور به‌عنوان یکی از بلندترین سازه‌های آزاد در جهان شناخته می‌شود و در آن یک رستوران با فضای گردشی ۳۶۰ درجه قرار دارد. شما می‌توانید غذا بخورید، یا از چایی لذت ببرید و از منظره‌های دیدنی مرکز شهر مانند یک هلی‌کوپتر لذت ببرید. در این برج همچنین آمفی تئاتر، استخرهای آبشار زیبا، رستوران‌های فست فود و مغازه‌های سوغات وجود دارند که این برج را به یک مکان جذاب تبدیل کرده است.

 

تصویری از رستوران برج منارا کوالالامپورتصویری از رستوران برج منارا کوالالامپور

چطور به برج منارا کوالالامپور برویم؟

برای بازدید از این برج باید خود را به انتهای خیابان جالان پونجاک برسانید. این برج از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب پذیرای گردشگران است.

منبع:

kuala-lumpur



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک زیتون قشم

اصولا در سفر چادر زدن لذتی خاص دارد از این رو اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر چادر زدن را تجربه کنید حتما باید به پارک زیتون قشم نیز سری بزنید.

تصویری از داخل پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم از مکان های دیدنی قشم است و جزو بهترین پارک های این جزیره محسوب می شود و از لحاظ موقعیت مکانی در ۲ کیلومتری جاده ساحلی جنوبی به طرف غرب قرار دارد و نمایی زیبا از دریا قابل رویت است که این موضوع جاذبه اصلی این پارک محسوب میشود چرا که شما میتوانید لحظاتی دل چسب را در کنار دریا بگذرانید و اگر قصد داشته باشید طلوع و غروب آفتاب کنار دریا باشید باز هم این پارک بهترین پیشنهاد محسوب میشود.

امکانات و خدمات پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم دارای امکانات ورزشی و تفریحی می باشد که به منظور ارتقا بستر گردشگری تور قشم فراهم شده است.امکانات پارک زیتون قشم عبارتند از:

تصویر بالا از پارک زیتون قشم

  • زمین های ورزشی فوتسال،بسکتبال،والیبال ساحلی
  • رستوران ها که شما می توانید در رستوران های آن انواع غذاهای دریایی را میل کنید.
  • در این پارک اجرای موسیقی زنده بومی و سنتی را می توان مشاهده کرد و مسافران تور قشم می توانند انواع محصولات صنایع دستی را به عنوان سوغاتی در پارک زیتون قشم خریداری کنند.
  • پارک زیتون قشم شامل فضایی زیبا با طراحی منظم و آلاچیق‌هایی که هر گوشه و کنار جا خوش کرده‌اند، می‌باشد.
  • نزدیکی پارک به سیتی سنتر 

فضای تفریحی، فرهنگی و ورزشی

  • سینمای ۴ بعدی
  • زمین ویژه اسکیت
  • دوچرخه‌سواری
  • زمین فوتبال
  • قهوه ‌خانه
  • کافی‌شاپ و ساحلی زیباتصویری از مسیر پیاده روی در پارک زیتون قشم

قشم پارک های زیادی دارد ولی به خاطر خاصیت های خاص این پارک بسیار در جزیره معروف است و البته شب های این پارک هم خالی از لطف نیست و اگر نمایی از بالا از این پارک ببینید نزدیکی و صمیمتی خاص در بین افرادی مختلف که هر کدام از گوشه ایی از ایران به این مکان آمده اند مشاهده میکنید.

امیدواریم که این مطلب در سفر به جزیره قشم برای شما مفید واقع شود.

منبع : hotelplusme



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

برج خلیفه

اگر تابه‌حال مسافرت به‌صورت عمودی و با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه را تجربه نکرده‌اید، به بازدید از برج خلیفه در شهر دبی بروید و یکی از بهترین تجربه‌های خود را در آسانسورهای سریع و بزرگ آن داشته باشید. برج خلیفه دبی یکی از زیباترین و خاص‌ترین سازه‌های دنیا به شمار می‌رود که به‌مانند یک جواهر در شهر دبی می‌درخشد.


پیشینه برج خلیفه

برج خلیفه به‌عنوان مرتفع‌ترین برج دنیا در سال ۲۰۱۰ و هم‌زمان با مراسم سالگرد به حکومت رسیدن حاکم دبی افتتاح شد. عملیات ساخت این برج عظیم بیش از ۶ سال به طول انجامید و از سال ۲۰۰۴ شروع شده است. ساخت و اجرایاین برج توسط شرکت مهندسی و ساختمان سامسونگ کره جنوبی، گروه بیسیکس بلژیک و یک شرکت اماراتی انجام شده است.تصویری زیبا از برج خلیفه

برج خلیفه دبی فقط به یک برج بلند و ساده ختم نمی‌شود و یکی از عجایب معماری مدرن به شمار می‌آید. باوجوداینکه این برج قدمت چندانی ندارد و از جاذبه‌های گردشگری محسوب نمی‌شود، اما از اهداف اصلی گردشگران تور دبی محسوب می‌شود و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی به بازدید از این برج می‌روند.تصویری زیبا از برج خلیفه

برج خلیفه دبی ترکیبی از چشم‌اندازهای آرمانی و حقایق معماری را به ارمغان آورده است و در طراحی و ساخت آن نکاتی نهفته است که شنیدن آن خالی از لطف نیست. این سازه خاص باوجوداینکه بسیار پیشرفته است، اما طراحی و معماری آن از یک گیاه صحرایی با نام هیمنوکالیز (Hymenocallis) گرفته شده است.

برج خلیفه بلندترین برج جهان

برج خلیفه دبی به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود و ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. همچنین این برج ۱۶۰ طبقه تنها برج مرتفع دنیاست که فاقد هرگونه سازه حمایتی است. تعداد طبقات این برج نیز منحصربه‌فرد است و تنها این برج بیشترین طبقه را دارد.تصویری زیبا از برج خلیفه

این برج، بزرگ‌ترین مساحت اشغال شده را دارد، طولانی‌ترین آسانسور جهان مربوط به این برج است و بیشترین سرویس آسانسوری در این برج عرضه می‌شود. اگر بخواهید به عظمت این برج پی ببرید، لازم است بدانید که این برج ۵۷ آسانسور دارد و در آن آسانسورهای باری با ظرفیت بیش از ۵ تن تعبیه شده است.تصویری از معماری داخلی برچ خلیفه

برای ساخت برج خلیفه دبی حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب بتن مصرف شده است و بیش از ۳۱۴۰۰ تن فولاد در آن به‌کاررفته است. همچنین این برج ۱۰۴۴ آپارتمان و ۴۹ فضای اداری دارد. اطراف این برج نیز فضای تفریحی و تجاری زیادی به‌صورت باز طراحی شده است که حدود ۱۹ هکتار را پوشش می‌دهد.

چطور به برج خلیفه برویم؟

اگر قصد سفر به دبی و بازدید از این برج را دارید باید خود را به بلوار شیخ محمد بن راشد برسانید. در ضمن هنگام خرید سوغاتی از این برج، به قیمت آنها توجه داشته باشید که بعداً پشیمان نشوید!

منبع : burjkhalifa.ae



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کاخ خدیو

یکی از جذابیت های سفر به استانبول دیدن یکی کاخ خدیو است. کاخ خدیو که به کاخ چوبوکلو نیز مشهور است، در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و سابقا اقامتگاه عباس خدیو دوم مصر و سودان بوده است. این عمارت که در ۱۹۰۷ تکمیل شد، قبل از افتتاح آن در ۱۹۸۴ مدت زمانی طولانی رها شد. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به تاریخ و معماری کاخ خدیو در استانبول بیاندازیم.تصویری زیبا از کاخ خدیو استانبولتصویری زیبا از کاخ خدیو استانبول

علت ساخت کاخ خدیو

عباس خدیو دوم که از ۱۹۸۲ تا ۱۹۱۴ بر مصر و سودان حکومت می کرد، درصدد همکاری با امپراتوری عثمانیان برای تضعیف بالقوه استعمار بریتانیا بود. همچنین وی از قسطنطنیه بازدید کرد و پس از آن معمار ایتالیایی به نام آنتونیو لاسیاک را مامور ساخت اقامتگاه تابستانی در ساحل بسفر نمود. این کاخ که طبق اصول زیبایی شناسی هنر نوین و با الهام گرفتن از سبک نئوکلاسیک عثمانی طراحی شد، از ویلاهای رنسانس تقلید کرده است.تصویری از یاغ کاخ خدیو استانبولتصویری از یاغ کاخ خدیو استانبول

معماری کاخ خدیو

کاخ خدیو که بر فراز تپه ای در چوبوکلو واقع شده، مشرف به معبدی معروف در یک باغ بزرگ بوده، توسط تراس هایی مرمری احاطه شده و دارای برجی برافراشته می باشد که این یکی از برجسته ترین ویژگی های آن است.

این بنای سه طبقه همچنین دارای فواره ای معروف و یکی از بزرگ ترین باغ های گل سرخ در شهر است. شومینه ای بزرگ، آسانسور بخاری تاریخی، دو اتاق خواب بزرگ، و تراس تنها چند مورد از برجستگی های داخلی این کاخ هستند.تصویری از حیاط کاخ خدیوتصویری از حیاط کاخ خدیو

این کاخ که با اجزا نئوکلاسیک، نئواسلامی و نئوعثمانی تزئین شده، دارای ستون ها، دیوارها و سقف مرمر است که با اشکالی مانند گل تا شکار حیوانات کنده کاری شده اند. عباس خدیو غیر از ساختمان مشابه این در نیل در مصر همچنین دارای همسر دوم مخفی بود که در خاطرات خود ادعا کرده مسئول تمام تصمیم گیری های مربوط به طراحی کاخ بوده است.

خرید کاخ خدیو توسط شهر استانبول

پس از بنیانگذاری جمهوری ترکیه، این عمارت توسط شهر استانبول در ۱۹۳۷ خریداری شد اما تا دهه ۱۹۸۰ نادیده گرفته شد. در این زمان بود که باشگاه تفریحی و خودروی ترکیه که قراردادی با شهرداری استانوبل برای مرمت و مدیریت مکان های تاریخی عثمانی امضا کرده بود، این کاخ را مرمت نمود. این کاخ در ۱۹۸۵ به عنوان رستوران، کافه و هتل در معرض دید عموم قرار گرفت.

تصویری از ساختمان کاخ خدیو استانبو

کاربرد امروزی کاخ خدیو

امروزه، این عمارت پذیرای بازدیدکنندگان تور استانبول در تالار مدور تزئین شده به طور باشکوه با ستون های مرمر و برنج و آسانسور کریستال است که تا تراس ادامه دارد. سالن ها و اتاق خواب های بزرگ مخصوص پادشاهان ارزش دیدن را دارند و از دیدن عکاسان مراسم ازدواج که زوج ها را برای ژست گرفتن در باغ یا یکی از سالن ها هدایت می کنند شگفت زده نشوید. غیر از اجازه به بازدیدکنندگان برای غرق شدن در فانتزی های رمانتیک امروزی، این کاخ را می توان برای مراسم ازدواج نیز اجاره نمود.

منبع : الی گشت



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

ساحل آفتابی بلغارستان

نمی توان به بلغارستان سفر کرد و از ساحل شنی زیبای آن با آب و هوای سوزان که به ساحل آفتابی بلغارستان معروف است چشم پوشی کرد. در ساحل بلغارستان می توانید بهترین سرگرمی ها را داشته باشید و خاطرات شگفت انگیزی را تجربه کنید.ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی ساحل آفتابی بلغارستان بپردازیم در ادامه با ما باشید.


رساندن شب به صبح در ساحل آفتابی بلغارستان

یکی از محبوب ترین و برجسته ترین مقاصد در بلغارستان چه در میان مردم و چه در میان گردشگران، ساحل زیبای دریای سیاه است. البته این ساحل در میان جوانان طرفداران بیشتری دارد. شب زنده داری ها در ساحل آفتابی بلغارستان به شدت مقرون به صرفه است. اگر دوست دارید لذت سفر در تور بلغارستان را تجربه کنید، در طول تابستان سری به این ساحل بزنید.تصویری از شب درساحل آفتابی بلغارستانتصویری از شب درساحل آفتابی بلغارستان

خوش آمدگویی به خورشید در صبح ژانویه

جان لاوتون از اوریا به طور ناخواسته، جشنواره ای از آهنگهای خود برپا کرد که نام این جشنواره الهام گرفته از اوست. در این روز، مردم بلغارستان موسیقی زنده اجرا می کنند و آواز می خوانند تا اعتراض خود را به حکومت کمونیستی سرکوبگر نشان دهند. معمولا این جشن از شب قبل آغاز شده تا شرکت کنندگان به صبح ژانویه خوش آمدگویی کنند.تصویری از طلوع آفتاب در ساحل آفتابی بلغارستانتصویری از طلوع آفتاب در ساحل آفتابی بلغارستان

سفر ماجراجویانه سافاری

می توانید تمام روز خود را در ساحل آفتابی بلغارستان بگذرانید و لذت ببرید اما اگر به دنبال ماجراجویی هستید، به روستای مارینکا در جنوب بلغارستان رفته و سفری اکتشافی سافاری داشته باشید. می توانید از تورهایی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید و گشتی در دریای سیاه داشته باشید.

تصویری از ماشین های سافاری در بلغارستانتصویری از ماشین های سافاری در بلغارستان

جشنوراه تابستانی موسیقی در ساحل آفتابی بلغارستان

این جشنواره حدود ۱۰ سال است که در ساحل دریای سیاه بلغارستان برگزار می شود، که متمایز از سایر سیاستهای موسیقی است. طولانی ترین اجرا متعلق به سال ۲۰۰۶ است که هنوز در ذهن تماشاگران باقی مانده است. به همین دلیل است که این جشنواره طرفداران زیادی دارد.

تصویری از جشنواره های موسیقی در ساحل آفتابی بلغارستانتصویری از جشنواره های موسیقی در ساحل آفتابی بلغارستان

کشف باستانی ترین شهرک اروپا

شهر باستانی Nessebar ،تمدن زیادی را از تراکیان و یونانیان به روم و امپراتوری بیزانس پشت سر گذاشته و فرهنگ های متفاوتی را در طول ۳هراز سال تجربه کرده است. در قرون وسطا یکی از مهم ترین شهرهای سواحل غرب دریای سیاه بود.به یکی از مراکز معنوی که دارای ساختمانهای مذهبی است، مشهور شده بود. در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در حال حاضر دارای اقامتگاه، رستورانهای سنتی و خرابه های تاریخی است که مورد بازدید قرار می گیرد.

تصویری از یک شهر باستانی در بلغارستانتصویری از یک شهر باستانی در بلغارستان

حمام گل

یکی از اسرار محلیاز سواحل دریای سیاه بلغارستان حمام گل آن است، که به طور طبیعی در طول میلیون ها سال تشکیل شده است. آنها می گویند که درمانی برای پوست و بند بند بدن است. شاید باور نکنید اما اولین بار هیتلر بود که در سال ۱۹۴۲ خواص درمانی آنرا اظهار کرد. این حمام گل کاملا رایگان بوده و تفریحی شاد و سرگرم کننده است.تصویری از یک گردشگر در حمام گل بلغارستانتصویری از یک گردشگر در حمام گل بلغارستان

فعالیت در ساحل

خانواده ها می توانند در ساحل دریای سیاه اقامت داشته و از تفریحات موجود لذت ببرند.امکانات مربوط به ورزش های آبی به صورت کامل در اختیار است. قایرانی، اسکی روی آب و چتربازی نیز در ساحل در دسترس است. والیبال، تنیس و سواری نیز از دیگر سرگرمی هاست که در ساحل صورت می گیرد.

تصویری از فعالیت های ساحل بلغارستانتصویری از فعالیت های ساحل بلغارستان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : theculturetrip



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

جشنواره های ارمنستان

هر ساله جشنواره های متعددی در طول سال در ارمنستان برگزار می شود که نشانی ازنماد ملی و محصولات این کشور است. بازدید از جشنواره های ارمنستان در تور ارمنستان شما را در فضایی جدید قرار می دهد که قطعا از آن لذت خواهبد برد.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از جشنواره های ارمنستان بپردازیم.


جشنواره لباس های ملی

این جشنواره رنگارنگ شما را با لباس های ملی از ۱۵منطقه ی ارمنستان آشنا خواهد کرد. این جشنواره با رقص، آهنگ و نمایش عروسکی همراه است. این جشنواره دارای فضایی سنتی، ملاقات با آداب و رسوم محلی و مهمان نوازی مردم ارمنی است.تصویری از لباس های محلی مردم در جشنواره های ارمنستانتصویری از لباس های محلی مردم ارمنستان

جشنواره دلمه

دلمه یکی از غذاهای ملی،خوشمزه و اصلی ارمنستان است. این غذای لذیذ شامل گوشت چرخ کرده ای است که درون برگ مو پیچیده شده است. این جشنواره همیشه در ۱۶ ماه مه در منطقه آرماویر برگزار می شود. این رویداد همراه با رقص و آواز می باشد.تصویری از جشنواره دلمه ارمنستانتصویری از جشنواره دلمه ارمنستان

جشنواره فرش

فرش ارمنی دارای سابقه قدیمی و معروف، نه تنها در سرزمین مادری خود، بلکه در خارج از کشور نیز است. این جشنواره که یکی دیگر از جشنواره های ارمنستان است که هر سال در دومین دوشنبه از ماه اوت برگزار می شود. بازدیدکنندگان در این جشنواره از نزدیک با هنر فرش بافی مردم ارامنه آشنا خواهند شد.

تصویری از جشنواره فرش ارمنستانتصویری از جشنواره فرش ارمنستان

جشنواره عسل و انواع توت

جشنواره عسل و انواع توت ها هر ساله در ۱۸ اوت در منطقه Shamshadin ، که مرکز تولید عسل است، برگزار می شود. هر ساله حدود ۳۰۰۰ نفر در این رویداد جالب شرکت می کنند. البته این جشنواره تنها به ارائه عسل و توت ختم نمی شود، بلکه هنر و صنایع دستی نیز به نمایش گذاشته می شود.

تصویری از عسل در جشنواره عسل ارمنستانتصویری از عسل در جشنواره عسل ارمنستان

جشنواره کباب

کباب غذایی شناخته شده در کل جهان است اما در هر جایی دارای دستورالعمل خاص خود برای طبخ است. کباب ارمنستان نیز دارای طعم و مزه ای بی نظیر است که طرفداران زیادی دارد. این جشنواره نیز با موسیقی، رقص و بازی های جالب همراه است.تصویری از جشنواره کباب ارمنستانتصویری از جشنواره کباب ارمنستان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : araratour



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک ملی کائو یای

پارک های ملی از جاذبه های جذاب و هیجان انگیزی هستند که می توانید با گشت و گذار در آن طبیعت و حیات وحش آن ناحیه را بهتر بشناسید. می خواهیم به تایلند یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین کشورها برویم و درباره پارک ملی کائو یای در تایلند حرف بزنیم، در ادامه با ما باشید.تصویری از تابلوی پارک ملی کائو یایتصویری از تابلوی پارک کائو یای

پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park) اولین پارک ملی تایلند است که در سال ۱۹۶۲ درست شده است. این پارک در چند منطقه ی مختلف جای گرفته اما بیشتر قسمت های آن در منطقه «ناکون راچاسیما» قرار گرفته است. این پارک ملی با مساحت ۲۱۶۸ کیلومتر مربع سومین پارک بزرگ تایلند است.

بهترین زمان سفر به پارک ملی کائو یای

بهترین زمان برای رفتن به پارک ملی کائو یای، فصل بهار است که هر چند هوا در این فصل رطوبت دارد و دمای هوا چیزی حدود ۲۵ درجه سانتی گراد است اما سرسبزی طراوت بخش پارک، زیبایی چشم نوازی به آن داده است.تصویری از گردشگران در پارک کائو یایتصویری از گردشگران در پارک کائو یای

حیوانات و پرندگان موجود در پارک ملی کائو یای

در پارک ملی کائو یای هم مثل پارک ملی های دیگر دنیا حیوانات و پرندگان زیادی زندگی می کنند. وقتی در حال قدم زدن در میان درختان و رودخانه های این پارک هستید دیدن حیواناتی مثل خرس، میمون، سمور، فیل از اتفاقات معمول گردش در این پارک است.تصویری از حیوانات در پارک کائو یایتصویری از حیوانات در پارک کائو یای

با این که سال هاست کسی در این پارک ببری ندیده اما جدیدا تصاویری از ببر توسط دوربین ها به ثبت رسیده است. جالب است که در این پارک فقط یک تمساح می بینید که آن هم به این پارک هدیه شده است. در این پارک زیبا می توانید حدود ۳۰۰ گونه از پرندگان بومی و غیر بومی را بیبنید که با ظاهر رنگارنگ و صدای آوازشان حال و هوای خاصی به پارک داده اند.

در پارک ملی کائو یای چه کنیم؟

پارک ملی کائو یای وسعت زیادی دارد و در داخل آن خبر از تاکسی یا اتوبوس نیست گردشگران تور تایلند می توانید با خودروی شخصی و دوچرخه وارد این پارک شوید البته می توانید همراه تور هم از این پاک دیدنی بازدید کنید. در این پارک خودتان را برای تماشای کوه های زیبا، آبشارهای خروشان و غارهای جذاب آماده کنید. در کنار همین جاذبه های طبیعی پارک است که می توانید حیوانات و پرندگان گوناگون پارک را از نزدیک ببینید و حیات وحش متنوع تایلند را بیشتر بشناسید.

تصویری از یک فیل در خیابان های پارک کائو یایتصویری از یک فیل در خیابان های پارک کائو یای

کوه ها و غارها امکان کوهنوردی و غارنوردی را برای ماجراجویان فراهم می کند می توانید مدتی را در دو جایگاه اصلی کمپ اردو بزنید و سر فرصت قسمت های مختلف پارک ببینید در این جایگاه های کمپ، امکانات مناسبی برای اردو زدن برایتان فراهم است و می توانید چند روزی را در پارک بمانید. از دیگر جاذبه های این پارک دو برج دیده بانی است و با رفتن به آن چشم اندازی ۳۶۰ درجه از پارک می بینید.

فاصله بانکوک تا پارک ملی کائو یای

برای رفتن به این پارک زیبا که در میان جنگل ها و مراتع سرسبز قرار گرفته باید سفری ۳ ساعته از بانکوک داشته باشید.

منبع : الی گشت



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهر پافوس

شهر پافوس یکی از شهرهای زیبای کشور قبر است. این شهر زیبا همه ساله یکی از مهمترین مقاصد گردشگری مسافران تور قبرس است و کسانی که به این کشور سفر می کنند بعید است به این شهر نروند.با ما همراه باشید تا درباره این شهر و زیبایی هایش برایتان بیشتر توضیح دهیم.


خلیج مرجانی Coral Bay یکی از زیبایی شهر پافوس

این خلیج زیبا را می توانید در بخش شمالی شهر مشاهده کنید , شاید مهمترین دلیل شهرت یافتن این ساحل زیبا نما و چشم انداز فوق العاده ای است که دارد.آب های بسیار زلال و شفاف و ماسه های سفید رنگ اطراف ساحل چشمان هر بیننده ای را به خود مجذوب خواهد کرد .در این ساحل زیبا می توانید دماغه های صخره ای و همچنین غار های دریایی متنوعی را مشاهده نمایید که هر کدام از هیجان و جذابیت خاص خود برخوردار است.خلیج مرجانی در شهر پافوسخلیج مرجانی در شهر پافوس

اگر به دنبال یک روز بسیار آرام همراه با یک حمام آفتاب حسابی هستید پیشنهاد می کنیم این خلیج زیبا را برای این کار انتخاب نمایید و از اقامت در آنجا نهایت لذت را ببرید.

پارک باستان شناسی کاتو در شهر پافوس

این پارک زیبا از چند جهت بسیار مهم و حائز اهمیت است. اول اینکه باید بدانید در سال ۱۹۸۰ میلادی این منطقه در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است. درون پارک آثار باستانی زیادی را می توان یافت که تاریخچه آنها باز می گردد به دوران قرون وسطی و تا دوران امرپراتوری رم نیز ادامه داشته است.شما می توانید انواع نقوش دیواری و کاشی و موزاییک های تاریخی را در این مکان مشاهده نمایید.پارک باستان شناسی کاتوپارک باستان شناسی کاتو

مقبره پادشاهان شهر پافوس

در محدوده این پارک اگر کمی دقت کنید تعداد زیادی اتاق را خواهید یافت که به صورت زیر زمینی هستند و تاریخی باستانی دارند.این اتاق ها مشهورند به مقبره پادشاهان گذشته.ستون های به کار رفته در این اتاق ها به سک دوریک است که در تمدن یونان باستان نمونه های آن دیده شده است.در دوران باستان از این مکان به منظور آرامگاه بزرگان و پادشاهان قبرس استفاده می شده است.مقبره پادشاهان شهر پافوسمقبره پادشاهان شهر پافوس

قلعه پافوس در شهر پافوس

در طول تاریخ همیشه کشور قبرس مورد تاخت و تاز امپراتوری های مختلف بوده است . از رومی ها گرفته تا عثمانی ها, معمولا از این منطقه در ان دوران به عنوان یک مرکز نظامی مورد استفاده قرار میگرفته است. هر امپراتوری با ورود خود آثار و بناهایی بر جای گذاشته که امروزه دیدن آنها در کنار هم بسیار جذاب و زیبا می باشد.از جمله این آثار می توان به قلعه پافوس اشاره داشت.قلعه پافوس در شهر پافوسقلعه پافوس در شهر پافوس

برای اولین بار به دستور امپراتوری روم این دژ ساخته شد و به منظور محافظت از بندر و بار انداز آنجا بود.با گذشت زمان اما شاهد هستیم همچنان این قلعه زیبا هنوز اهمیت خود را حفظ کرده است. در طول تاریخ نیز شاهد هستیم که بارها تغییر کاربری داده و گاهی به عنوان زندان و گاهی به عنوان قصر مورد استفاده قرار گرفته است.

مراتع کوهستان عقاب در شهر پافوس

برای علاقه مندان به طبیعت باید بگوییم که اگر دوست دارند تا در طول مدت اقامتشان در قبرس از طبیعت زیبا و بکر استفاده کنند این شهر می تواند بهترین گزینه برای اقامت آنها باشد.وجود چشم انداز های بسیار زیبا و طبیعتی بکر و خشن هر بییننده ای را به تعجب وا می دارد و همه را شگفت زده خواهد کرد.شما می توانید لحظاتی فراموش نشدنی از اقامت خود در شهر پافوس بر جای بگذارید.مراتع کوهستان عقابمراتع کوهستان عقاب

منبع : میلی تور



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهر واردزیا گرجستان

سالن‌های زیرزمینی بزرگ در بدنه کوه، ساختمان‌های ساخته‌شده از سنگ که به نظر می‌رسد از دل سنگ‌های بزرگ رشد کرده‌اند و جلوه چربش قدرت انسان به محکم بودن سنگ طوری است که آدمی فکر می‌کند، شهر واردزیا گرجستان از دل کوه رشد کرده است و با قدرت پروردگار ساخته‌شده است. با ما همراه باشید تا یکی از شهرهای عجیب دنیا را به شما معرفی کنیم.تصویری از شهر واردزیا گرجستانتصویری از شهر واردزیا گرجستان

شهر سنگی واردزیا یکی از شهرهای منحصربه‌فرد باستانی در دنیا است که بر روی دامنه یک کوه سنگی به نام آخالتسیخه ساخته‌شده است. این کوه سنگی در قسمت جنوبی شهر تفلیس واقع شده است و هرساله گردشگران بسیاری در تور گرجستان به دیدن این سازه عظیم می‌روند.

دلیل ساخت شهر واردزیا گرجستان

همان‌طور که مردم در شرایط ناامیدی به مناطق پرت پناه می‌برند و اقدام به کارهای افسانه‌ای می‌کنند، شهر واردزیا گرجستان نیز یکی از این شهرهای افسانه‌ای است که در اواخر دهه ۱۱۰۰، با دستور ملکه تامار ساخته‌شده است. در این زمان که کشور گرجستان مورد آماج حمله مغولان قرار گرفت، ملکه تامار دستور ساخت این شهر زیرزمینی را صادر کرد و از آن به‌عنوان پناهگاه مردم گرجستان استفاده کرد.تصویری زیبا از شهر واردزیا گرجستانتصویری زیبا از شهر واردزیا گرجستان

باستان‌شناسان زمان ساخت شهر واردزیا گرجستان را سال ۱۱۸۵ می‌دانند و معتقدند که در طول تاریخ بخش‌هایی از آن تخریب شده است. اگرچه مقامات دولتی گرجستان تلاش زیادی به خرج داده‌اند که این شهر منحصربه‌فرد تخریب نشود، اما بخش‌هایی از آن در اثر گذر زمان فرو ریخته است.

ساختار شهر واردزیا گرجستان

تصویری از آثار هنری در شهر واردزیا گرجستان 

تصویری از آثار هنری در شهر واردزیا گرجستان

هنگامی‌که شهر سنگی واردزیا تکمیل شد، ۱۳ طبقه مرتبط به هم، ۶۰۰۰ واحد مسکونی به حالت آپارتمان، یک کلیسای بزرگ با برج بیرونی در آن تعبیه شده بود که نشان از تمدن این مردمان دارد. همچنین برای این شهر زیبا و مستحکم تنها یک ورودی در نظر گرفته شده بود، که یک تونل مخفی در نزدیکی رودخانه مکتاری بوده است.

شیب بیرونی دامنه کوه، به همراه زمین‌های حاصلخیز و مناسب برای کشت باعث شده است که یک سیستم آبیاری پیچیده برای آن در نظر گرفته شود. همچنین چندین سد دفاعی طبیعی و انسانی در اطراف شهر ساخته‌شده است که داستان ساخته‌شدن شهر به کمک کوتوله‌های افسانه‌ای را رد می‌کند.

اگرچه شهر واردزیا استحکام بالایی داشته است و مردم گرجستان را از شر مغولان حفظ کرده است، اما قصه مادر طبیعت فارغ از این مسائل است و تنها پس از گذشت یک قرن از ساخت آن و در سال ۱۲۸۳، یک زلزله ویرانگر، باعث شد که جابجایی زیادی در این شهر روی دهد و در حال حاضر بیش از دوسوم از ساختمان‌های آن نابود شده است.تصویری از داخل شهر واردزیا گرجستانتصویری از داخل شهر واردزیا گرجستان

چطور به شهر واردزیا گرجستان برویم؟

اگر قصد سفر به شهر سنگی واردزیا را دارید، ابتدا خود را به شهر تفلیس و از آنجا به شهر کوچک آسپیندزا برسانید. ادامه مسیر تا شهر واردزیا را می‌توانید با اتوبوس‌های شهری یا تاکسی طی کنید.

منبع: atlasobscura



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای ناجی سنت پترزبورگ

کلیسای ناجی سنت پترزبورگ ، یک کلیسای زیبا، شگفت‌انگیز و اسرارآمیز در قلب شهر سنت پترزبورگ که به خاطر نام خاص خود، هیچ‌ وقت از ذهن بازدیدکنندگان پاک نخواهد شد. کلیسای منجی غرق در خون سابقه طولانی در کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ دارد و می‌تواند خاطرات بسیاری از بزرگان روسیه مثل اسکندر را یادآوری کند.تصویری زیبا از کلیسای ناجی سنت پترز بورگتصویری زیبا از کلیسای ناجی سنت پترز بورگ

پیشینه کلیسای ناجی سنت پترزبورگ

کلیسای ناجی سنت پترزبورگ یک کلیسا با سبک معماری روسی است که عملیات ساخت آن در سال ۱۸۸۱ و در محل قتلگاه الکساندر دوم شروع شد و در سال ۱۹۰۷ به پایان رسید. ساختمان این کلیسا متعلق به خاندان امپراتوری بوده و در سالیان بعد با عناوین مختلفی مثل کلیسا و موزه مورد استفاده قرار گرفت.

تصویری از کلیسای ناجی سنت پترزبورگتصویری از کلیسای ناجی سنت پترزبورگ

الکساندر دوم که بود؟

الکساندر دوم یکی از پادشاهان کشور روسیه بوده است که در سال ۱۸۵۵ به حکومت می‌رسد و پس از شکست در جنگ با کشورهای بریتانیا، فرانسه و ترکیه، اقدام به اصلاحات بزرگ انجام می‌دهد. وی در دوره سلطنت خود اصلاحات نظامی سخت‌گیرانه‌ای صورت می‌دهد و به همین دلیل به‌شدت تحت‌فشار قرار می‌گیرد و درنهایت توسط گروهی از انقلابیون در سال ۱۸۸۱ در محل کنونی کلیسای ناجی سنت پترزبورگ به قتل می‌رسد.تصویری از کلیسای ناجی سنت پترزبورگتصویری از کلیسای ناجی سنت پترزبورگ

ساخت این کلیسای بزرگ با هزینه خانواده امپراتور و هزاران اهداءکننده خصوصی انجام گرفت. این کلیسا برای مردم روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مراسم‌های غیرمذهبی زیادی در آن برگزار می‌شود. کلیسای منجی غرق در خون از طرف الکساندر سوم به روح پدرش تقدیم شده است.

نمای داخلی و خارجی کلیسای ناجی سنت پترزبورگ

نمای داخلی و خارجی این جاذبه گردشگری با موزاییک‌های فوق‌العاده دقیق تزئین شده است و توسط هنرمندان برجسته کشور روسیه طراحی شده است. جالب است بدانید که باوجوداینکه معماری به‌کاررفته در این کلیسا کاملاً روسی است، اما معمار آن، یعنی A Parland، حتی متولد کشور روسیه نیز نیست. موزاییک‌های استفاده شده در این کلیسا بسیار متنوع بوده و از رنگ‌بندی فوق‌العاده‌ای برخوردارند.تصویری از داخل کلیسای سنت پترزبوررگتصویری از داخل کلیسای سنت پترزبوررگ

کلیسای ناجی سنت پترزبورگ در سال ۱۹۳۰ و هم‌زمان با جبهه‌گیری بلشویک‌ها نسبت به دین و تخریب کلیساهای کشور بسته شد. بسته بودن کلیسا به مدت ۳۰ سال ادامه داشت و پس از بازسازی کامل، درنهایت دوباره در سال ۱۹۹۷ بازگشایی شد.تصویری از مراسم کلیسای ناجی سنت پترزبورگتصویری از مراسم کلیسای ناجی سنت پترزبورگ

قابل‌توجه بازدیدکنندگان کلیسای منجی غرق در خون، نام این کلیسا در کتاب‌های راهنمای متفاوت است و از عناوین کلیسای نجات‌دهنده خون، کلیسای قیامت و کلیسای قیامت مسیح نیز برای آن استفاده می‌شود.

چطور به کلیسای ناجی سنت پترزبورگ برویم؟

کلیسای منجی غرق در خون در امتداد کانال گریبودو در شهر سنت پترزبورگ واقع شده است و مراسم مذهبی خاصی در آن انجام نمی‌شود. در مسیرهای منتهی به کلیسا سرویس‌های متنوع حمل‌ونقل عمومی وجود دارد و گردشگران تور روسیه می‌توانند به‌غیراز روزهای چهارشنبه، به دیدن این کلیسای زیبا بروند.

منبع: saint-petersburg



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

غار رنگی رید فلوت

غار رنگی رید فلوت یکی از جاذبه های توریستی شهر Guilin چین است که در جنوب شرقی چین و در شمال غرب شهر Guilin واقع شده است و بیش از ۲۴۰ متر طول دارد.این غار رنگی با استفاده از نورهای رنگی به یک مکان برای گردشگری تبدیل شده است و یکی از جذاب ترین دیدنی های چین را به وجود آورده است.نام این غار از نیزاری که بیرون آن قرار دارد گرفته شده است.از این نی ها ساز فلوت می سازند و اینگونه نام این غار به غار فلوت نی معروف شده است. این غار آهکی با نام “کاخ هنرهای طبیعی” نیز شناخته می‌شود.تصویری از داخل غار رنگیرید فلوتتصویری از داخل غار رنگیرید فلوت

تاریخچه غار رنگی رید فلوت

این غار آهکی قدمتی ۱۸۰ میلیون ساله دارد و برای بیش از ۱۲۰۰ سال است که یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شود. غار رنگی رید فلوت یکی از عجیب ترین نقاط دیدنی و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری چین است که در تور چین میتوانید به تماشای آن بروید.

تصویری از داخل غار رنگی رید فلوتتصویری از داخل غار رنگی رید فلوت

این غار برای مدتهای طولانی در زیر اقیانوس ها مدفون بوده و پس از پایین آمدن سطح آب دریا نمایان شده است. غار رنگی رید فلوت قدیمی در سال ۱۹۴۰ توسط گروهی از پناهندگانی که از سربازان ژاپنی فرار می کردند پیدا شد.

ساختار غار رنگی رید فلوت

ستون‌های زیبای این غار در طول میلیون ها سال چکیدن آب از سقف ایجاد شده اند.نورپردازی های رنگارنگ در غار سبب شده تا جلوه‌های بصری این غار بیش از پیش خود را نمایان کند.در این غار سنگ ها و صخره هایی در اشکال عجیب و شگفت انگیز قرار داده شده که برخی از آنها نام هم دارند.نوشته هایی قدیمی روی برخی از این سنگ ها مربوط به سالهای ۷۹۲ (بعد از میلاد مسیح) است که نشان می دهد این غار از سال های گذشته محلی دیدنی برای بازدید افراد بوده است.

تصویری از گردشگران در غار رید فلوتتصویری از گردشگران در غار رید فلوت

رنگهای اصلی که دیواره ها و سنگ های این غار دارند ترکیبی از رنگهای قهوه ای روشن و تیره است اما امروزه برای جذاب تر شدن این مکان از نورهای مصنوعی رنگی نیز در آن استفاده شده است.باز تاب نور روی این سنگ های آهکی جلوه ی خاصی را به غار داده است و از یک سیستم نورپردازی خارق العاده با رنگ های شاد و دلنشین استفاده شده است.تصویری از داخل غار رنگی رید فلوتتصویری از داخل غار رنگی رید فلوت

این رنگ‌ها و نورهای داخل غار یکی از غریب‌ترین تجربه‌های حس بینایی کل زندگیتان را به ارمغان می آورد.

غار رنگی رید فلوت (Reed Flute) بیشتر شبیه به یک سرزمین پریان است.ستون های سنگی، پرنده ها، گیاهان و حیوانات سنگی با رنگ ها و اشکال فوق العاده و قسمت های فوق العاده جذاب و دیدنی این غار را مملو از شگفتی کرده است.

چطور به غار رنگی رید فلوت برویم؟

گشتن در این غار رنگی و شگفت انگیز حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و یک تجربه فراموش‌نشدنی و رویایی برای هر انسان ماجراجویی است.غار رنگی چین در تمام طول سال باز است. با یک اتوبوس از گویلین می‌توانید به غار برسید.سرویس اتوبوس رایگانی نیز به مقصد غار نیز وجود دارد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پلاژ بانوان کیش

شنا در آبهای زلال کیش بسیار فرح بخش و به یاد ماندنی خواهد بود. پلاژ بانوان کیش فضایی با زیربنای کل ۱۴۰۰۰ متر مربع برای رفاه حال بانوان عزیز در جزیره زیبای کیش تعبیه شده است.تصویری از پلاژ بانوان کیشتصویری از پلاژ بانوان کیش

پروژه کلوب بانوان کیش در شهر کیش در کنار اسکله ای نیم دایره شکل در داخل دریا و در ساحل جانمائی شده است .این ساختمان با ایده ی اصلی که بر اساس محدودیت دید به داخل محدوده ی پلاژ از اطراف برای بانوان طراحی شده است و در اصل سایه بانی است که بصورت سطحی شیب دار بر پلانی نیم دایره که تمام کننده ی اسکله موجود است بر سازه ای فلزی دارای سطح پوشش ۵/۴۲ متر و ارتفاع ۱۸ متر که هر ۲۲/۵ متر تکرار میشود و با سازه ی سبک فلزی پوسته را ایجاد کرده و کاربری های خدماتی و رفاهی شامل استخر و سالنهای ورزشی ، سالنهای مد و آرایشگاه در زیر این پوسته با سازه ای جانمائی شده است و ساحلی را در حدود ۲۰ هزار متر مربع در محدوده ی پوششی سقف ایجاد کرده است که استفاده از این فضا را برای بانوان به صورت آزاد امکان پذیر کرده است .

تصویری از داخل پلاژ بانوان کیشتصویری از داخل پلاژ بانوان کیش

این محوطه بدلیل اینکه فقط تایم خاصی در شبانه روز قابل استفاده است و فقط بانوان از آن استفاده می کنند،دارای ساحلی بسیار بکر است شنا در این منطقه واقعا تجربه متفاوتی برای بانوان خواهد بود شما می توانید در فاصله یک تا دو متری خشکی در بین ماهیان زیبا با رنگهای شگفت انگیز شنا کنید،دمای مطبوع آب که حتی در فصلهای سرد هم گرم و مطبوع است شنا را در این منطقه لذت بخش کرده است. آبهای گرم خلیج فارس شفاف است و تا چند متر داخل آب کف دریا قابل مشاهده است، آفتاب کیش همواره داغ است حتی در فصل زمستان سعی کنید همیشه از روغن بدن و کرمهای ضد آفتاب در کنار ساحل استفاده کنید.

امکانات تفریحی پلاژ و کلوب بانوان شامل:

پارکینگ، رختکن، دوش، زمین والیبال ساحلی، سالن بدن‌سازی

به تمام بانوان مسافر کیش توصیه میکنیم که شنا در سواحل زیبای کیش را در این مجموعه از دست ندهند

آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان

زمان: گردشگران تور کیش میتوانند از حدود ۱۰ یا ۱۱ صبح تا قبل از غروب آفتاب از این مجموعه استفاده کنند.

تلفن: ۲۴ ۴۶ ۴۴۲ -۰۷۶۴تصویری از پلاژ بانوان کیشتصویری از پلاژ بانوان کیش



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور صربستان

در تور صربستان از کجا دیدن کنیم؟

صربستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و بخش مرکزی شبه جزیره بالکان را اشغال کرده است. بخش شمالی آن را دشت‌های بزرگ و بخش‌های جنوبی آن را تپه و کوه فرا‌گرفته است. بیش از ۱۵ قله، ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا و همچنین پنج پارک ملی معروف نیز در صربستان وجود دارد که میتوانید در تور صربستان از آن بازدید کنید.

علاوه بر زیبایی‌های طبیعی که در صربستان وجود دارد، مردمان آنجا نیز بسیار مهمان‌نواز هستند. حال باید بدانید هنگام سفر به صربستان و در تور صربستان از کجا‌ها دیدن کنید و انتظار چه چیزی را داشته باشید از موزه نیکولا تسلا (Nikola Tesla) دیدن کنید.

نیکولا تسلا، یکی از بزرگترین مخترعان و مهندسین تمام دوران، از خانواده‌ای صربستانی بود که بعد از مرگش به خواسته‌ی خودش، تمام اموالش به بلگراد منتقل شد. موزه، که در ویلا زیبا و مسکونی ساخته شده در سال ۱۹۲۹ قرار دارد، تنها خانه شخصی تسلا است که تمامی کار‌های آن و اختراعاتاش در آنجا گرد‌آوری شده است.

در امتداد رودخانه دانوب و ساوا، با قایق کروز، شناور شوید

با قایق کروز راهی رودخانه دانوب و ساوا که آب‌راه‌های اصلی بلگراد هستند، شوید تا از شلوغی شهر کمی دور شوید و میان این همه زیبایی، آرامش عجیبی کسب کنید. چندین شرکت در زمینه خدمات قایق کروز هستند که آب‌راه‌های اصلی بلگراد را به جاذبه‌های توریستی ارزشمند تبدیل کرده‌اند.

تصویری از رودخانه های دانوب و ساوا در کنید تور صربستانتصویری از رودخانه های دانوب و ساوا

زخم های ناشی از جنگ را ببینید

حمله هوایی ناتو به یوگسلاوی سابق در سال ۱۹۹۹ سبب آسیب‌های جدی به زیر ساخت‌های شهر بلگراد شد. بیش از ۱۵ سال است که از این فاجعه می‌گذرد و شهر درحال بهبود و بازسازی است اما هنوز سایه‌های سیاه آن در شهر مشهود است. موزه هوانوردی و موزه نظامی واقع در بلگراد، هر دو نمایان‌گر آثار به جا مانده از جنگ هستند.تصویری از موزه ای در بلگرادرتصویری از موزه ای در بلگراد

کاوش در شهر زیر زمین

بلگراد ۷۰۰۰ ساله، تاریخی در دل خود نهفته دارد که برخی از آنها هنوز هم کشف نشده است. دروازه اصلی قلعه روم که گذرگاه‌های مخفی در طول جنگ بین تیتو و استالین بوده است، در اواسط قرن بیستم حفر شد که اکنون کشف و در معرض بازدید عموم در تور صربستان قرار گرفته است.

تصوییری از تونل های مخفی در شهر بلگرادتصوییری از تونل های مخفی در شهر بلگراد

لذت بردن از حمام آفتاب در Ada Ciganlija

به عنوان دریای بلگراد شناخته شده اما ساحلی در کنار رودخانه ساوا است. شبیه به یک شبه جزیره است که در سال‌های اخیر بررسی‌‌های فراوانی بر روی آن انجام شده تا به منطقه تفریحی شگفت انگیز تبدیل شود، که در طی ماه‌های گرم سال با جمعیت زیادی رو به رو می‌شود. علاوه بر یک ساحل ۷ کیلومتری، همه امکانات یک زمین تفریحی را دارا است.تصویری از حمام آفتاب شهر بلگراد

گشتی در بازار کالینیچ (Kalenić) بزنید

بازار آزادی که تولید‌کنندگان، محصولات محلی خود را در آن به فروش می‌رسانند. میوه و سبزیجات تازه، شیر و پنیر محلی را می توانید در این بازار تهیه کنید. فروشندگان حتی به خریداران این اجازه را می‌دهند که محصولات را به صورت رایگان تست کنند. در کنار این بازار، رستوران و مغازه‌های کوچکی وجود دارد که در تور صربستان می‌توانید برای خریدن سوغاتی اقدام کنید.تصویری از بازار کالینیچتصویری از بازار کالینیچ

کاوش در منطقه ساوامالا (Savamala)

ساوامالا از قرن نوزدهم تا به امروز، تغییرات زیادی داشته است. در جنگ جهانی دوم، تمامی ساختمان‌های تاریخی از جمله ساختمانی که توسط امپراتوری عثمانی ساخته شده بود، تخریب شد. اما امروزه، ابتکار‌های فرهنگی و جشنواره‌های زیادی در این منطقه به وقوع پیوسته است. ساوامالا یکی از بهترین و پر‌جمعیت‌ترین مناطق در بلگراد که در تور صربستان میتوانید از آن بازدید کنید.

تصویری از ساوامالا

بعد‌از‌ظهر را در پارک تاریخی کالمگدان (Kalemegdan) بگذرانید

قدیمی‌ترین پارک در بلگراد است. قلعه‌ای که در این پارک وجود دارد، میدان نبردی بوده است که میلیون‌‌ها سرباز به خود دیده است. به تدریج پس از آزادسازی صربستان از سلطه حکومت عثمانی، از میدان نبرد به پارکی زیبا تبدیل شد. این پارک در بالای صخره‌ای مشرف به محل تلاقی رودخانه‌های ساوا و دانوب قرار دارد.

تصویری از پاک تاریخی کالمگدان

معماری شهر قدیمی Zemun را تحسین کنید

پیش‌تر، شهر در حومه امپراتوری اتریش-مجارستان قرار داشت اما بعد از پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸، جزئی از قلمرو صربستان شد. خرابه‌های قلعه قرون وسطی، نماد قابل تشخیص از شهر قدیمی است. به سادگی می‌توانید یک روز در این شهر بگذرانید و غذای خوشمزه‌ای هم بخورید.

تصویری از شهر قدیمی زمون

تراموا و دیدن مناظر

گردشگران به طور معمول، استفاده از اتوبوس‌های دو طبقه را برای دیدن بهتر شهر، انتخاب می کنند. اما در بلگراد، می‌توانید روش جایگزین و مهیج‌تری را انتخاب کنید. تراموا، وسیله‌ی نقلیه‌ی هیجان‌انگیزی است که با سوار شدن بر آن و گشتن در شهر، می‌توانید نهایت لذت را ببرید.تصویری از تراموا در بلگرادتصویری از تراموا در بلگراد

شهر بلا‌کرکوا (Bela Crkva)

شهری کوچک اما با جذابیت فراوان است. از زیبایی دقیقا شبیه به شهر‌های زیبا در رمان‌ها است. از لحاظ اقتصادی، فقیر‌ترین شهر صربستان اما از نظر موقعیت جغرافیایی، طبیعت و توانایی گردشگری، بسیار غنی است. دو رودخانه و هفت دریاچه مصنوعی که در این شهر وجود دارد، روزانه بیش از ۱۰هزار گردشگر تور صربستان را به خود جذب می‌کند.تصویری از شهر بلاکرکواتصویری از شهر بلاکرکوا

معماری شهر گلوباک (Golubac)

شهری که در کناره سمت راست رودخانه دانوب در صربستان واقع شدهاست. از این منطقه، دانوب بسیار گسترده به نظر می‌رسد، گویی به تماشای دریا نشسته اید. از هرجایی می‌توان به این شهر کوچک و زیبا با معماری خاصش وارد شد.تصویری از شهر گلوباک

درونگراد (Drvengrad)، جشنواره کاستندورف (festival Kustendorff)

کاستندورف، منطقه گردشگری فرهنگی و مربوط به فیلم در درونگراد است. خالق این معجزه توریستی، کارگردان مشهور صربی، امیر کاستاریکا است. مونیکا بلوزچی، جیم جارموس، جانی دپ و بسیاری دیگر از مهمانان این جشنواره، شخصیت‌های شناخته شده جهان هستند که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به صربستان

آب و هوای صربستان، قاره‌ای است یعنی تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است. حال زمانی که قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، باید نسبت به آب و هوای آن مطلع باشید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

صربستان دارای دو اقلیم مجزا است. آب و هوا در شمال صربستان به طور معمول در طول زمستان سرد و در تابستان گرم و مرطوب است. اما در جنوب صربستان، هوا گرم و خشک است. بارش باران در سرتاسر شمال صربستان به طور مساوی توزیع می‌شود اما در سواحل جنوبی، تجربه آب و هوای مدیترانه‌ای در مقایسه با اقلیم داخلی وجود دارد.

در تابستان، ماه‌های جولای و آگوست، شلوغ‌ترین فصل مسافرت در صربستان و ایده‌آل‌ترین زمان برای بازدید است. در طول تابستان، دمای هوا بالا و بارندگی کم است، با این حال بسیاری از جشنواره‌ها و رویداد‌های سرگرم‌کننده در تابستان برگزار می‌شود. به همین دلیل در روز‌های گرم تابستان نیز، گردشگران زیادی در صربستان دیده می‌شوند.تصویری زیبا از شهر بلگرادتصویری زیبا از شهر بلگراد

در طول فصل پاییز و بهار، با اینکه هوا هنوز هم برای گشت و گذار خوب و مناسب است، جمعیت مسافران تور صربستان و هزینه‌ها آن به طرز عجیبی کاهش می‌یابد. زمستان هم فصل اسکی است که از ماده دسامبر آغاز می‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد. با اینکه زمستان در شمال صربستان سرد است اما هم این فصل و هم اسکی، مسافران خاص خود را دارد.

تصویری از زمستان در صربستان

منابع

iexplore

theculturetrip



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()